Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

jp super light wind 90 V154

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Gebruikersavatar
surfbuddie-7
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Berichten: 119
Lid geworden op: zo feb 01, 2004 8:19 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door surfbuddie-7 » di sep 16, 2014 5:29 pm

he matrix bij 80 kg denk ik meer aan een fanatic ray 145 = 80 cm breed

zodra ik met 9.0 overpowerd vaar op de j-p 165 2012 pak ik mijn ftc ray 145 2012

Caspar
Freeride pro
Freeride pro
Berichten: 326
Lid geworden op: zo jan 18, 2004 11:16 pm
Teamrider: Kater Avanti Select Unifiber
Surf spul: Fanatic boards, Select vinnen, Avanti sails, Unifiber spullen

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Caspar » di sep 16, 2014 7:40 pm

Wanneer is een JP SLW echt zinvol? Wanneer je heel hoog aan de wind wil varen, eventueel in combinatie met (heel) grote lappen. Als het hoog aan de wind varen niet belangrijk is, geeft een SLW achtige plank nog maar een klein voordeel in aanplaneren t.o.v een 85 breed board.

Het zeilbereik van een 90 breed board is 8,5 of groter. Een SLW met een 8,5 varen gaat nog prima. Kleiner is niet aan te bevelen

fokkele
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 17, 2011 8:29 pm
Surf spul: jp slw angulo magnum 115L 95L f2 missile fanactic freewave zeilen gun vector gaastra poison

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door fokkele » di sep 16, 2014 8:27 pm

Hallo,

is het voordeel alleen voor het aanplaneren zo klein dan ivm met een 85 cm board welk board is een goede optie ipv de slw
zit te denken aan een slw van 2014 de grote
wil er zeilen opvaren van de 8 t/m 9,5 m2

gr leon

Gebruikersavatar
AlexS
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 402
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 10:14 pm
Surf spul: RRD FSW 104, Firemove 120, JP SuperLightWind 165. NeilPryde 4.0m2 tot 10m2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door AlexS » di sep 16, 2014 9:41 pm

het licht ook aan je gewicht en je surf nivo. Ik had een rrd firemove 140 van 90cm breed maar ben overgestapt op de JP SLW 165 deze geeft mij net even meer drijfvermogen met mijn 110kg en planeer ik passief sneller aan met mjn 10m H2 racing.

fokkele
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 17, 2011 8:29 pm
Surf spul: jp slw angulo magnum 115L 95L f2 missile fanactic freewave zeilen gun vector gaastra poison

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door fokkele » di sep 16, 2014 10:13 pm

Hallo
vaar nu isonic 133 liter ben 97 kg
waar het mij om gaat is dat ik meer uren kan maken op het water
surf 30 jaar met hier en daar een kleine onderbreking

gr leon

Gebruikersavatar
AlexS
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 402
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 10:14 pm
Surf spul: RRD FSW 104, Firemove 120, JP SuperLightWind 165. NeilPryde 4.0m2 tot 10m2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door AlexS » wo sep 17, 2014 8:08 am

Als je lekker vaart op je isonic 133 dan kun je eventueel de SB Ultrasonic lightwind overwegen hoor je ook goede verhalen over is 93cm breed en 147 liter. Volgens Duitse test moet je deze wel actief aanplaneren wat met de JP SLW 165 niet hoeft. Mijn ervaring als je dan voor groot gaat pak dan met 100Kg een paar liter extra maar dat is persoonlijk en mijn surf nivo beperking. 8) Ps. de JP slw's van 2014 in pro versie word nieuw rond de 1350,- verkocht als je goed zoekt

Gebruikersavatar
AlexS
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 402
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 10:14 pm
Surf spul: RRD FSW 104, Firemove 120, JP SuperLightWind 165. NeilPryde 4.0m2 tot 10m2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door AlexS » wo sep 17, 2014 8:11 am

ik zit net nog even op de SB website te kijken en voor 2015 is de utrasonic nog breder geworden is nu 95cm bij 147liter

Gebruikersavatar
WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 509
Lid geworden op: do jul 15, 2010 12:12 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door WsurfMarc » za sep 27, 2014 3:39 pm

Ik heb zelf de eerste Ultrasonic (93 breed) van 2011. Een bord dat ik waarschijnlijk nooit meer weg doe. Zo goed is het.


Ik heb vaak de 2 borden (93 breed <-> 85 breed) vergeleken in identiek dezelfde omstandigheden op dezelfde dag en hetzelfde zeil (rond de 9.0).
Voor mij zit het grote verschil in de oploefkracht bij minimale condities. En dan heb ik het niet over superscherpe Formula racks varen, maar gewoon ervoor zorgen dat wanneer je in de windgaten wat afvalt (om te blijven planeren), je daarna bij weer wat meer wind scherper kunt varen om hoogte terug te winnen zodanig dat je gemakkelijk kunt terugkeren naar je beginpunt.

In het aanplaneren zit ook wel een licht verschil maar dat kan gecompenseerd worden door een goede pomptechniek. Het verschil wordt wel groter naarmate je gewicht toeneemt.

Op gebied van topsnelheid zal de 85 het halen, maar de 93 zal het volgens mij steeds halen in een slalom-8 race rond 2 boeien. Ik spreek over de zeer lichte condities, wel te verstaan (10-15 kopen).

Gebruikersavatar
Surfdreams
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr dec 20, 2013 1:36 pm
Surf spul: Tabou, JP, Gun

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Surfdreams » za nov 22, 2014 3:37 pm

Vorige jaar als herintreder (88kg) na 18 jr als eerste investering een JP SLW 165 Gold 2014 aangeschaft. En ik kan iedereen, die veel TOW nastreeft en dus ook bij lichtere windcondities actief bezig wil zijn, dit board(type) aanbevelen. Het planeert passief en snel aan en loopt uitstekend door bij windgaten. Van de bijna 80 sessies in 2014 op mijn homespot de choppy Kabbelaarsbank heb ik in 85% van de sessies met veel plezier gebruik gemaakt van mijn superlightwind. Ik vaar van 9 tot 15kn met een NP H2 racing 10m2 2014 /Select S1 63cm en vanaf 15 tot 19kn met een NP H2 racing 7,7m2 2014 / standaard JP carbon 56cm. Ook bij 5 Beaufort vaart het board in zeer choppy omstandigheden nog verbazingwekkend comfortabel en gecontroleerd. Mijn topspeed ligt in the chop op 53km per uur en op GPS speedsurfing.nl zijn er al cracks die met deze 165 liter bijna de 60 km per uur met een 51cm vin aantikken. Dus voor mij ligt er met dit board nog een uitdaging.... :D
Laatst gewijzigd door Surfdreams op za nov 22, 2014 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AlexS
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 402
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 10:14 pm
Surf spul: RRD FSW 104, Firemove 120, JP SuperLightWind 165. NeilPryde 4.0m2 tot 10m2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door AlexS » za nov 22, 2014 3:46 pm

Mooie combi

Gebruikersavatar
ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 476
Lid geworden op: do aug 19, 2004 12:07 am
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door ekanis » ma nov 24, 2014 4:21 pm

Ietsje verder doorvaren met Zuid tot Brouwershaven en dan achter de dammetjes, mooi spiegeltje dan, ook boven de 50Km/h gehaald met de LW en H2r 9,3m.

Gebruikersavatar
WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 509
Lid geworden op: do jul 15, 2010 12:12 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door WsurfMarc » ma nov 24, 2014 6:12 pm

Zijn dat de dammetjes van Stampersplaat waar jij naar verwijst ?

Gebruikersavatar
ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 476
Lid geworden op: do aug 19, 2004 12:07 am
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door ekanis » di nov 25, 2014 3:19 pm

Richting stampersplaat inderdaad. Ik geloof dat dit eilandje 'dwars in de weg heet' en dat is net voorbij Jachthaven Den osse en huisjes aan het water (De Zaete) van Landal Port Greve en je komt dat uit bij de Stampersplaat. Je vaart dan aan de Noordkant hiervan en daar is een heel mooi stenen dijkje wat met Zuid mooi vlak is en perfect te varen met de JP LW (en diep genoeg voor 70CM).

Kijk hier maar even (inzoemen Brouwershaven)

http://routes.vvvzeeland.nl/en/vakantie ... -bruinisse

Gebruikersavatar
Surfdreams
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr dec 20, 2013 1:36 pm
Surf spul: Tabou, JP, Gun

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Surfdreams » di nov 25, 2014 4:32 pm

Bedankt voor tip @ekanis. Ik kwam bij zuid regelmatig bij dit eiland. Alleen bleef ik aan de zuidkant vanwege onbekendheid met de waterdieptes daar (bang voor de bekende Japanse oesterpilaren). Ik zal nu bij zuid eens aan de noordkant gaan surfen en daar op die voor mij nog onbekende locatie eens mijn record met mijn SLW proberen te verbreken.

Gebruikersavatar
WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 509
Lid geworden op: do jul 15, 2010 12:12 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door WsurfMarc » di nov 25, 2014 4:40 pm

Ja, bedankt voor de tips, Ekanis.
Ik heb de indruk dat je daar altijd wel "groot" moet varen omdat bij zuid en ter hoogte van Den Osse de wind wel een pak minder is.
Zuiderwind heeft zowiezo al een grote variatie in sterkte.

Gebruikersavatar
california
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr nov 28, 2014 9:21 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door california » vr nov 28, 2014 10:00 pm

hallo aan iedereen hier ,heb me nu eindelijk geregistreerd op het Forum Maar lees hier al geruime tijd mee.

Na 10 jaar gestopt te zijn met windsurfen ben ik sinds September 2011 terug maniakaal bezig met men oude Hobby.

ik vaar ondertussen sinds Juni op een jp slw 90 pro 2014 (aangekocht via iemand van het forum trouwens)

enkele bevindingen: ikzelf 1,86 - 37jaar oud en 68kg (dit geef ik even mee omdat deze gegevens ,vooral gewicht wel veel invloed hebben op het vaargedrag van een board.

lokatie is een lokaal Meer ten zuiden van antwerpen van 30ha met vlagerige wind


Voor mij planeert dit board ongeloofelijk snel,ik heb zelfs geen 3 beaufort nodig in combinatie met een 9,0 savage van gaastra
en originele 56cm vin

bij 4 beaufort een 8,2 hellcat ook een super combinatie voor mij met de 56cm vin


Aangezien ik op een Binnenmeer vaar en zoveel mogelijk opp van het water wil benutten ben ik op zoek gegaan naar een iets langere vin om echt scherp aan de wind te kunnen varen ,ik kan nu gemakkelijk de koersen van een formulaboard volgen .

het betreft een 60cm RSX vin (tip had ik gekregen van 1 van de snelste nederlandse speedsurfers :D )

Op het gps speedsurfing Forum heb ik ook al enkele mooie snelheden teruggevonden met een slw en originele vin ,dus de komende maanden ga ik eens kijken welke snelheid ik er kan uithalen op het binnenwater :P


ik heb ook nog een rs racing mk III in 7,0 Maar die heb ik nog niet getest met de slw ->te klein?

wel ga ik mij deze week nog een gaastra Phantom aanschaffen in 7,8 voor de slw ->ideaal met Meer wind denk ik en zou mij Meer snelheid moeten geven dan met de hellcat 8,2

Gebruikersavatar
Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Berichten: 884
Lid geworden op: do mei 12, 2005 10:29 am
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Wisecoonie » di dec 02, 2014 9:32 am

california schreef:Voor mij planeert dit board ongeloofelijk snel,ik heb zelfs geen 3 beaufort nodig
Dan heb jij een andere SLW90 dan ik of worden de knopen in Antwerpen anders gemeten dan in de rest van de Benelux 8)

Even ernstig nu... bij minder dan 3 BF en zelfs met je gewicht lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat je zou aanplaneren met een 9.0 :roll: Met mijn RSS 10 m² en amper zwaarder dan jij heb ik toch wel een vlaagje van 8-9 kn nodig om aan te planeren.

De SLW90 is een "planeerwonder" (mits je hem actief aanpompt wegens die relatief korte lengte, de SLW92 of het nieuwe model is dat euvel verholpen) maar laten we niet overdrijven :wink:

Gebruikersavatar
california
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr nov 28, 2014 9:21 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door california » di dec 02, 2014 12:42 pm

handgemeten net onder de 10 knopen wind heb ik dan (op de oever )
vlaag is mischien iets meer op het midden van het water ,kan wel kloppen ja
net op de grens van 3 beaufort is dat dan?

Gebruikersavatar
Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Berichten: 884
Lid geworden op: do mei 12, 2005 10:29 am
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Wisecoonie » di dec 02, 2014 3:01 pm

3 BF = 6 tot 9 knopen
4 BF = 10 tot 14 knopen

Je zal wellicht in plané zijn geraakt bij een vlaagje van een kleine 4 BF, zo'n 10 knopen. Dat lijkt me waarschijnlijker. Maar zodra je in plané bent, belet een shape als de SLW uiteraard niet dat je blijft planeren in windgaten van 3 BF, zolang je maar het volgende vlaagje kan meepikken om opnieuw snelheid op te bouwen of je je lichaamshouding of vaarkoers aanpast. Zodra de wind wegvalt, ga ik bvb. iets minder doorhangen en laat ik het zeil ietsje vieren, zodat het klaar is om de volgende vlaag mee te pikken en desnoods val ik iets af om snelheid te behouden. Light wind varen is vooral tactisch en op het scherp op de snee varen, dat vind ik er zo leuk aan :) Bij 5 BF en meer geraakt iedereen wel in plané, dat is geen kunst :+

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Berichten: 1925
Lid geworden op: do mar 11, 2004 9:34 am
Surf spul: Zie profiel

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door 76-er » za mar 14, 2015 8:21 pm

Inmiddels is de eerste gebruikerservaring van het nieuwe 2015 model opgedoken:

http://www.seabreeze.com.au/forums/Wind ... wind-Gold/

Gebruikersavatar
matrix
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Berichten: 107
Lid geworden op: vr mei 14, 2010 10:04 am
Surf spul: futura 101 GO 144 ltr en een Naish Hybride 110 ltr zeil matrix 5,5; 8,5; gaastra savage 7.2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door matrix » zo mar 15, 2015 9:02 pm

Leuk om te lezen
Je leest er niet veel over.
Keer een test tussen de ultra Sonic en de super light wind?
Iemand een linkje.
Groet

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Berichten: 1925
Lid geworden op: do mar 11, 2004 9:34 am
Surf spul: Zie profiel

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door 76-er » ma aug 01, 2016 12:40 pm

Gespot bij Keppler, de nieuwe JP SuperLightwind van 2017:

http://www.surfkeppler.de/JP-Super-Ligh ... ion-2017_1

jentj
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo aug 24, 2016 11:04 pm
Surf spul: JP Super Lightwind 154, Starboard Futura 144, Gunsails Booster 8,0 & 9,5 m2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door jentj » wo aug 24, 2016 11:06 pm

76-er schreef:Gespot bij Keppler, de nieuwe JP SuperLightwind van 2017:

http://www.surfkeppler.de/JP-Super-Ligh ... ion-2017_1
Misschien nog wel beter:

http://www.surfkeppler.de/JP-Super-Lightwind-168-2016_1

jentj
Deur-surfer
Deur-surfer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo aug 24, 2016 11:04 pm
Surf spul: JP Super Lightwind 154, Starboard Futura 144, Gunsails Booster 8,0 & 9,5 m2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door jentj » wo aug 24, 2016 11:08 pm

matrix schreef:Leuk om te lezen
Je leest er niet veel over.
Keer een test tussen de ultra Sonic en de super light wind?
Iemand een linkje.
Groet
Zie de Duitse Surf van augustus 2016!

Gebruikersavatar
Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Berichten: 7101
Lid geworden op: wo jul 24, 2002 9:46 am
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Surfrider » do aug 25, 2016 10:41 am

76-er schreef:Gespot bij Keppler, de nieuwe JP SuperLightwind van 2017:

http://www.surfkeppler.de/JP-Super-Ligh ... ion-2017_1
Wow, de shape is voor het eerst echt flink aangepast, ik ben benieuwd (al moet ik de eerste meters nog varen op mijn SLW 90)

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Berichten: 1925
Lid geworden op: do mar 11, 2004 9:34 am
Surf spul: Zie profiel

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door 76-er » do aug 25, 2016 11:07 am

Beter goed gejat dan slecht verzonnen moet Werner Gnigler hebben gedacht. Het verlaagde voordek, de vorm van de tail, we zien het al jaren bij de concurrentie. Het zelfde concept wordt ook toegepast bij de Slaloms en Supersports van komend jaar.

Afbeelding


Intussen is de beschrijving van de nieuwe SLW opgedoken op de site van ASAP-Direct uit Hong Kong:



NEW LIGHTWIND ACCELERATION
The all new Super Lightwind will blow your mind as it gets going in almost no wind, reaches top speed immediately and is comfortable and easy to sail for a high performance freeride board of this size.


Werner Gnigler’s 4th generation of the Super Lightwind combines shape details from his latest Slalom, Super Sport and Formula development.


It is 10 cm shorter now and feels clearly more compact! Equipped with a wide nose and a parallel outline through the mid section giving it the maximum planing surface.


Double concaves in the bottom under the straps create maximum lift and acceleration. The long, flat waterline helps to push the board onto the plane. The efficient bottom shape provides a super lively and electrifying riding sensation.


The new cut-outs create basically two outlines for the board. The wide one in the deck gives you a very powerful stance and you can push your board to maximum speed. The narrow one in the bottom reduces the wetted surface area and the enormous amount of pressure produced by modern fins can release easily. Therefore, the board feels stable and forgiving even on fast downwind runs. The much smoother and controlled ride encourages the rider to push for unlimited speed. The cut-outs also create thin rails -which makes it is easier to rail up the board at high speeds and carve through the jibe.


Due to the reduced width, volume and dynamic lift of the tail, initiating the jibe requires less effort and guiding this wide board on its rail though the turn is clearly easier.

The concave deck lowers the mast base and reduces the swing weight in the nose area. It also allows the rider to keep the rig more upright, which creates more down force to keep the board nicely trimmed on all courses.


The new deck shape delivers great comfort as the higher standing position offers better leverage, creating more fin pressure for instant acceleration and top end performance. The advanced rider will prefer the outboard footstraps which are further back while the intermediate rider will enjoy the more inboard and further forward position which makes it very easy to get in and out of the straps


The new Super Lightwind gets planing even earlier and is substantially faster than its predecessor. Additionally it is much smoother to ride and easier to control. The reduced wetted bottom surface creates the ‘lighter feel’ of a smaller board and a lively, thrilling ride. You have to try to it believe how much fun you can have in almost no wind.



235 lang en 92 breed dus. Gewichten van 9.8, 8.9 en 8.3kg voor de 3 bouwwijzen.


https://www.asap-direct.com/index.php?p ... ng=english

Gebruikersavatar
Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Berichten: 7101
Lid geworden op: wo jul 24, 2002 9:46 am
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Surfrider » do aug 25, 2016 11:32 am

california schreef: Aangezien ik op een Binnenmeer vaar en zoveel mogelijk opp van het water wil benutten ben ik op zoek gegaan naar een iets langere vin om echt scherp aan de wind te kunnen varen ,ik kan nu gemakkelijk de koersen van een formulaboard volgen .

het betreft een 60cm RSX vin (tip had ik gekregen van 1 van de snelste nederlandse speedsurfers :D )
Hoe is je ervaring met de RS:X vin?
Heeft iemand de RS:X 66 wel eens geprobeerd?

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro
Berichten: 361
Lid geworden op: wo dec 07, 2005 1:48 pm

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door JP-T1surfer » do aug 25, 2016 1:15 pm

Heeft iemand de RS:X 66 wel eens geprobeerd?


ja maar...de rider is niet zo een ervaren lichtweer-aanplaneerder en categorie Heavy-w. Volgens mijn weten heeft hij deze vin nog steeds en..is proefvaren misschien mogelijk Robert: mail me

Gebruikersavatar
agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Berichten: 452
Lid geworden op: wo feb 25, 2015 10:30 am
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door agr64 » do aug 25, 2016 5:51 pm

Vaar zelf de rs:x 60cm onder m'n 2015 US147 vaak in combi met mijn 10.0 en vind het een heel fijn varende vin die vooral geen onverwachte 'nukken' heeft. Ik heb eigenlijk geen idee of de rs:x vin beter is dan de standaard 58cm Drake of de zeer oude 64 cm drake/deb die ik ook veelvuldig onder mijn US vaar (eerste vooral met 9.2 en de laatste met 10.8 ). Alle genoemde vinnen vind ik lekker/gecontroleerd varen met de zeilen waar ik ze het meeste voor gebruik.

Zal de volgende keer eens opletten met welke vin (en zeil) ik het hoogste kan varen...

Gebruikersavatar
Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Berichten: 4206
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 8:57 pm
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door Down the line » do aug 25, 2016 6:12 pm

76-er schreef:Beter goed gejat dan slecht verzonnen moet Werner Gnigler hebben gedacht. Het verlaagde voordek, de vorm van de tail, we zien het al jaren bij de concurrentie. Het zelfde concept wordt ook toegepast bij de Slaloms en Supersports van komend jaar.

Afbeelding


Intussen is de beschrijving van de nieuwe SLW opgedoken op de site van ASAP-Direct uit Hong Kong:



NEW LIGHTWIND ACCELERATION
The all new Super Lightwind will blow your mind as it gets going in almost no wind, reaches top speed immediately and is comfortable and easy to sail for a high performance freeride board of this size.


Werner Gnigler’s 4th generation of the Super Lightwind combines shape details from his latest Slalom, Super Sport and Formula development.


It is 10 cm shorter now and feels clearly more compact! Equipped with a wide nose and a parallel outline through the mid section giving it the maximum planing surface.


Double concaves in the bottom under the straps create maximum lift and acceleration. The long, flat waterline helps to push the board onto the plane. The efficient bottom shape provides a super lively and electrifying riding sensation.


The new cut-outs create basically two outlines for the board. The wide one in the deck gives you a very powerful stance and you can push your board to maximum speed. The narrow one in the bottom reduces the wetted surface area and the enormous amount of pressure produced by modern fins can release easily. Therefore, the board feels stable and forgiving even on fast downwind runs. The much smoother and controlled ride encourages the rider to push for unlimited speed. The cut-outs also create thin rails -which makes it is easier to rail up the board at high speeds and carve through the jibe.


Due to the reduced width, volume and dynamic lift of the tail, initiating the jibe requires less effort and guiding this wide board on its rail though the turn is clearly easier.

The concave deck lowers the mast base and reduces the swing weight in the nose area. It also allows the rider to keep the rig more upright, which creates more down force to keep the board nicely trimmed on all courses.


The new deck shape delivers great comfort as the higher standing position offers better leverage, creating more fin pressure for instant acceleration and top end performance. The advanced rider will prefer the outboard footstraps which are further back while the intermediate rider will enjoy the more inboard and further forward position which makes it very easy to get in and out of the straps


The new Super Lightwind gets planing even earlier and is substantially faster than its predecessor. Additionally it is much smoother to ride and easier to control. The reduced wetted bottom surface creates the ‘lighter feel’ of a smaller board and a lively, thrilling ride. You have to try to it believe how much fun you can have in almost no wind.



235 lang en 92 breed dus. Gewichten van 9.8, 8.9 en 8.3kg voor de 3 bouwwijzen.


https://www.asap-direct.com/index.php?p ... ng=english
JP slalom 2016 bodem lijkt wel heel erg op starboard, maar ook die leken weer erg op RRD

Kan je nu al zeggen dat gijpen en eind snelheid beter zullen zijn

Plaats reactie