Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

arc wing sail

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Re: arc wing sail

Bericht door NED 321 »

De reden voor mij om dit topic te starten was...
-om medesurfers op de hoogte te brengen van een ontwikkeling die volgens mij interessant kan worden
-en om te peilen hoe anderen er tegenaan kijken

Als ik een discussie wilde over de diepste ziele-roerselen, dan had ik hem wel op een psychologie forum geplaatst.
Maar dat heb ik bewust NIET gedaan en hem hier gepost.

Kritische houding vind ik OK. Op de man spelen niet.
Een nieuw (???) idee de grond in boren zonder te zeggen hoe het dan wel moet vind ik makkelijk.
Helaas nu vooral veel "onbegrepen genie" (misschien wel zelfverklaard) en weinig aanbod tot hulp. Ik zou het liever andersom zien.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis »

Wanneer kan er een rondje mee gevaren worden? Onder de noemder "meten is weten" is er geen betere remedie dan anderen een rondje te laten varen op je ontwerp! Succes met de ontwikkelingen en ik blijf dit draadje met belangstelling volgen.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils »

Anders ik wel !!! Maar er heerst hier blijkbaar een cultuur , net zoals op alle fora om gelijk , zonder enige kennis van zaken of normale belangstelling gelijk af te zeiken , zeker als hun handeltje of sponsor voor hun gevoel in gedrang komt , daar geageerde ik enkel op , had iemand die kerel met zijn vreemd kapsel gelijk terug geknuppeld naar wat hij werkelijk is had dat een hoop ellende gescheeld in dit land ...

Maar terug naar het ware topic , wingsails

Iemand nog leuke ideeën of verlangens waar het aan moet voldoen ? Of zin om in te stappen bij het opzetten van een productie (lees investeren) ?

Ik ben druk bezig met het zo gebruiksvriendelijk te maken en met zo veel mogelijk standaard onderdelen (mast , giek , mastvoet ) zodat de prijs zo vriendelijk en dus de overstap ( of het eens proberen ) zo klein mogelijk is .

Heb een zeilmaker gevonden ( open minded en gretig om iets nieuws te proberen...) en bespreken een dezer of het binnen zijn en mijn mogelijkheden ligt om er snel een test-klaar te hebben .

Fijne middag en beloof enkel nog op positieve en inhoudelijke reactie in te gaan ...

WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Bericht door WilliamS »

Ik ben zeer benieuwd! 8) Kan zulke projecten alleen maar aanmoedigen! :clap:

Dieder
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Ray 130, Guns Sails GSR 8.7

Bericht door Dieder »

In welke maten is het ontwerp nu te gebruiken met de "standaard onderdelen" (mast / giek) ?
En wat zijn nu nog de problemen of verbeter punten die opgelost moeten worden naast het zo veel mogelijk standaard onderdelen gebruiken?

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Hi Dieder

Het is geheel ontworpen om juist de standaard masten en gieken te gebruiken , omdat ik die in alle maten soorten en gewichten liggen heb en best mooie producten zijn ( ik kan natuurlijk maatgemaakte masten gaan gebruiken maar daar wordt het niet goedkoper op en er is geen noodzaak of het zou gewicht moeten zijn )

Problemen zijn er niet , alleen wil ik het steeds beter en eenvoudiger maken ook omdat het prijs technisch handig is om een systeem uit te werken dat niet voor iedere maat of style weer nieuwe onderdelen noodzakelijk maakt .

En ik heb geen groot labo of ontwikkelingsstudio tot mijn beschikking dus het moet op een werkbank en met een huis tuin en keuken gereedschapskistje te bouwen zijn uit onderdelen die op de markt te kopen zijn .

Een van de uitdagingen is net dat iedereen met een schuurtje , tijd en een linker- en rechterhand in staat moet zijn het te maken .

Tevens wil ik er wat oplossingen in die het optuigen een stuk makkelijker maken en dat is een steeds verder ontwikkelend proces .

Heb nu een ontwerp klaar en dat is wat betreft hardware ( latten , cambers , onderdelen ) klaar
Morgen bespreken we de folie / doek kant en daar heb ik een aantal opties op voorzien zodat ik er eventuele veranderingen aan kan aanbrengen zonder een dag heen en weer rijden naar een zeilmaker noodzakelijk te maken om een detail te veranderen .

Voor jullie gaan hopen , ik weet goed genoeg dat er nog veel getest , verbeterd en op nieuw getest moet en gaat worden maar daar heb ik alle tijd voor .

Heb ook geen idee of er ooit een verkoopbaar product uit komt (en zal me een zorg zijn ) maar sluit niets uit , ik heb mij tropehelm op , een hakmes in de ene hand en gebruik de andere om me een weg te banen in een oerwoud waar nog nooit iemand geweest is dus verwacht niet dat het zo snel gaat als even over de bekende snelweg een biertje halen in je favoriete kroeg .

kiri-stuff
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door kiri-stuff »

Is er nog een update?

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ja .

Heb van de week 2 kandidaten gesproken die graag een exemplaar van het eerste lichtweermodel willen hebben en daar ook al een aanbetaling voor gedaan hebben.

In functie van de omvang van de eerste productie serie zal de prijs dalen en we zijn dus op zoek naar nog meer kandidaten .

Een aanbetaling zet je op de wachtlijst en krijg je inspraak in : kleuren , afwerking en eventuele persoonlijke verlangens en mocht het uiteindelijke product toch niet zijn wat je er van dacht krijg je je geld terug.

Er kan ingetekend worden op , voorlopig, die maten het lichtweer 7.8m² (raceboard , DII , 85cm slalom en 90cm superlightwinds )
een 7.0m² en een 6.2m².

Hou er rekening mee dat een wing meer lift levert en efficiënter is dan een gebruikelijk surfzeil en je dus geen 12.5m² nodig heb in 10Kn wind .

Interesse ? stuur even een berichtje .
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op do mei 22, 2014 12:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

nog 4320

deleted-user-*&%$64
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door deleted-user-*&%$64 »

Beste Nelson Foils,

Dit forum lees ik al geruime tijd met zeer grote belangstelling. Uitermate interessant gespreksstof en denkwijze die jij/men hier tentoon spreidt.

Men heeft in deze wereld 2 type mensen:
1. denkers
2. doeners

Men zou zich moeten realiseren dat doeners niks kunnen zonder denkers en denkers niets kunnen zonder doeners.
Zonder denkers hadden we nu bijvoorbeeld nog steeds geloofd dat de wereld plat is, hadden we nooit kunnen navigeren op de sterren, hadden we nu geen kalender gehad, geen besef van tijd, zou er tijdens WOII en de race om de eerste mens op de maan te zetten nooit een dergelijke ontwikkelingswedloop zijn geweest! Het zou fijn zijn dat de doeners onder ons dit zich zouden realiseren.

Echter..... denkers hebben doeners nodig om producten te maken, te testen, te ontwikkelen zodat het een verkoopbaar en gebruiksklaar eindproduct zal gaan worden.

Dus conclusie:
Mensen heb respect voor elkaar, voor elkaars zienswijze en wees blij dat wij met zijn allen op de wereld zijn om deze geweldige sport te kunnen bedrijven!

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Martini racing

Ik heb alle respect voor iedereen die zich inzet om wat hij beloofd waar te maken , doe ik zelf ook en ga daar geen moeite voor uit de weg .

Ik denk ook niet in hoekjes van doeners en denkers ben als je dat toch wil beiden .

Maar als er iemand moeite mee heeft moet hij dat maar laten weten , dan zal ik precies doen wat ik toch al toegewenst ben : weer onder mijn steen kruipen en gewillig kopen wat er op de markt is .

De foto's zijn er al af als de rest ook aanstoot geeft zal ik die ook weghalen .

Fijne avond

deleted-user-*&%$64
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Je laat je toch niet wegjagen door een stelletje horken hier die alles bij het oude willen houden?

Kom op zeg! Je ideeën zijn goed, hebben ontwikkeling nodig en zijn bijzonder interessant! Mensen waarderen dat (tenminste ik wel)!

Gewoon doorgaan met je ding en lekker hier de voortgang en foto's blijven posten hoor!

Robby Naish en consorten hebben in de beginjaren van de sport ook de grootste, snelste, meest stompzinnige ontwikkelingen doorgemaakt en geven zelf aan dat ze die periode voor geen goud hebben willen missen. Ga zo door en blijf positief!

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Je denkt toch zeker niet dat ik me laat wegjagen ?

Ik draai gewoon een paar mensen waar ik niet welkom ben de rug toe en ga weer ( zoals altijd ) mijn eigen weg .

Als er iemand belangstelling heeft kom ik die vanzelf wel weer eens ergens tegen .

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster »

Nelson Foils schreef:Je denkt toch zeker niet dat ik me laat wegjagen ?

Ik draai gewoon een paar mensen waar ik niet welkom ben de rug toe en ga weer ( zoals altijd ) mijn eigen weg .

Als er iemand belangstelling heeft kom ik die vanzelf wel weer eens ergens tegen .
Zo is dat.

Naast denkers en doeners heb je trouwens nog dromers en beslissers....

deleted-user-*&%$64
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Dromers zijn denkers, beslissers zijn doeners.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Jongens kijk uit !

Voor je het weet komt jullie "spreuken en wijsheden" iemand zijn neus uit....;-)

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic »

TE laat.... :D

deleted-user-*&%$64
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Nelson Foils schreef:Jongens kijk uit !

Voor je het weet komt jullie "spreuken en wijsheden" iemand zijn neus uit....;-)
Sja,..... de meesten hebben het hier liever over 0,63mm wat zijn speedboard voor negatieve rocker heeft.. en hoe die dat moet opvullen enzovoorts. Of over de ontzettend anders denkende MxR "revolutie" qua shapedesign en bouwwijze waarbij sommige "fans" masturberend en bijna ejaculerend hun "ervaringen" hier neer plempen als zijnde de enige echte waarheid!

Nelson Foils... jij doet jouw ding andere mensen doen hun ding. So be it! Leve de vrijheid van meningsuiting!

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 »

iSonic schreef:TE laat.... :D
Ik volg het nog steeds hoor.
Ondanks de mening hierboven

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Je kon het niet juister hebben

TE LAAT !

Einde verhaal

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

?
Einde verhaal?

Ralph78
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: FF79, FF111 - Ka Race 5.4/6.2/7.1 - mxr/select

Bericht door Ralph78 »

Het houd een keer op hé, al dat gemekker van de "gevestigde orde" hiero.....

Nelson kerel, ik hoop jouw over een half jaar terug te zien met je wing zeilen, dan kan je aan iedereen laten zien dat het werkt, want wat de boer niet kent vreet ie niet.....Succes met de fabricatie kerel!!

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic »

christiaan1111 schreef:
iSonic schreef:TE laat.... :D
Ik volg het nog steeds hoor.
Ondanks de mening hierboven
Ik refereerde naar deze uitspraak:
Jongens kijk uit !

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

R.I.P
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op vr jun 20, 2014 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

abfm-lo629.png
abfm-lo629.png (178.14 KiB) 2446 keer bekeken
Vanmiddag de laatste poging om een traditionele zeilmaker te overtuigen om de huid van de vleugel te maken ...

Als dit weer (poging 5) niet lukt ga ik andere mensen uit de "maak industrie" opzoeken die wel in staat zijn wat paneeltjes film , band , rits en lijntjes binnen de 2 maanden tot een geheel te maken ...

Fijne middag

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD, HotSails, LoftSails
Contacteer:

Bericht door flapie »

Herma de Jong uit Burghaamste al geprobeerd?

https://www.facebook.com/pages/Windsurf ... 39?fref=ts

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Of Ramses Landman?

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Bericht door Marco B »

De vries sails aan de binnenhaven van Stellendam?

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bedankt jongens

Deze mensen stonden al op mijn lijstje maar door redenen van "ver weg" ben ik er nog niet geweest om persoonlijk kennis te maken en te kijken of er een samenwerking uit kon groeien .

Heb vanmiddag een heel positieve kennismaking gehad met een zeilmaker met wie ik gelijk op de zelfde golflengte zat ( en dat gaan we nu samen uitwerken ) en die gelijk een rol film bovenhaalde die nog veel beter lichter
en sterker was dan wat ik tot nu enkel uit een stalenboek had gezien :clap:

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee »

Nelson Foils schreef:
abfm-lo629.png
Vanmiddag de laatste poging om een traditionele zeilmaker te overtuigen om de huid van de vleugel te maken ...

Als dit weer (poging 5) niet lukt ga ik andere mensen uit de "maak industrie" opzoeken die wel in staat zijn wat paneeltjes film , band , rits en lijntjes binnen de 2 maanden tot een geheel te maken ...
Fijne middag
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :-)
Blijf positief zoeken!

Plaats reactie