Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

GPS op basis van Opensource hardware

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
RaymondW
Beheerder
Beheerder
Zeilnummer: NED-160
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Re: GPS op basis van Opensource hardware

Bericht door RaymondW » ma jan 02, 2017 3:25 pm

In een impact vest is ontvangst altijd slechter dan uit je vest.
Hoe meer satellieten hoe lager je correctie op snelheid is.

Voor een geldige run heb je minimaal 5 goed gelockte satellieten nodig.
Of het device meer kan ontvangen in een vest heb ik nooit getest, dat is ook niet echt een situatie die wenselijk is....

Volgens mij had je de laatste keer ook een sleutel kwijt die in je vest zat? :wink:
Sleutel met een touwtje om je nek en de GPS in een aquack met een extra safety om je arm.
Lijkt mij de beste oplossing 8)

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » ma jan 02, 2017 10:47 pm

Klopt maar dat was gelukkig niet mijn laatste autosleutel

Maar ik ben regelmatig gps in aquapack verloren met extra touwtje om arm door harde crash. En 1 maal ook met autosleutel erin en vlak daarvoor PR gevaren. )-:

Dus in impactvest zal gezien de dikte van vest ook bij nieuwe betere gps kans geven op te weinig sataliet ontvangst en kans dat run niet geldig is begrijp ik uit je verhaal

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » zo jan 08, 2017 2:16 pm

Afgelopen week aan het testen gegaan met Globalnaya Navigazionnaya Sputnikovaya Sistema
Tijdens mijn laatste sessie had ik 18 tot 20 satellieten actief, je vraagt je soms echt af hoeveel data er door je hoofd gaat...

Zowel de GPS Results software als de Gyro ondersteunen dit uitstekend.
De uiteindelijke afwijking in het GPS signaal en de berekening uit de GPS zelf gaan hiermee behoorlijk omlaag.
Hoeveel het uiteindelijk oplevert is pas vast te stellen na een paar surf sessies, maar met de auto tests is het echt een voordeel.
Nauwkeurigheid++

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » ma jan 09, 2017 8:43 am

Even een vraag:

Is het uberhaupt de bedoeling om een apparaat voor de "consument" te creëren?

Of is het een non-stoppable WIP project van een technisch ultiem speed(surf)-apparaat?

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma jan 09, 2017 9:26 am

Ga eens 1 bladzijde terug Opperhoofd...

Qua techniek is het juist het ultieme apparaat voor de consument.
1 knop en geen instellingen op de display maar via een overzichtelijke webpagina.

Daarbij is het ook het ultieme WIP device, voor de ontwikkelaar is het open!
Als ik of iemand anders denkt dat een nieuwe feature handig is kan dat in het device getest worden.
We kunnen als speedsurfers nog verder gaan kijken naar ontwikkelingen, en niet weer 10 a 12 jaar wachten op een enkele feature.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » vr jan 13, 2017 5:32 pm

De roze olifant is uit de kamer :+

Ik ben met dit GPS project gestart omdat er niets anders meer beschikbaar was, nu de GW-60 redelijke getallen laat zien is mijn plan overbodig naar mijn idee.
De unit is voor de meeste surfers meer dan voldoende en bied een ruime feedback.

Mijn massa productie plannen gaan de ijskast in :z

Het project daarentegen gaat door!

Ik zal mij gaan richten op kleine series van 10 of 20 extreem nauwkeurige devices die door de top (speed)surfers in verschillende omstandigheden gebruikt kunnen worden.

Ik kan dus altijd de nieuwste technologieën toepassen zonder een complete verandering in productie proces te doorlopen.
Daarbij kan ik ook devices gaan leveren met twee GPS'en voor record ranking en mij richten op de sail-display versie.
De Gyro kan ook al meer weergeven dan de GW-60, het zou zonde zijn om dat niet aan mensen te beschikking te stellen.

Privé scheelt het ook een hoop stress en financiële reserveringen, ik ben eigenlijk wel blij dat het zo loopt :lol:

Mensen die nog steeds een uber GPS willen kunnen mij een PB sturen voor meer info en kosten.
De beta release die geplanned stond voor productie gaat namelijk gewoon door!

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic North ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

GPS op basis van Opensource hardware

Bericht door Mark » vr jan 13, 2017 5:39 pm

Verstandige/realistische keuze Raymond, én tegelijk mooi doorgaan met innoveren! :clap:

Die GW-60 en wat Locosys nu doet wordt mi sterk beïnvloed door jouw werk afgelopen jaar! Top!

Luc Salomons
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: FunsportMakkum-FanaticNorthION
Surf spul: North Sails Warp 5,2/5,4/6,2/7,0/7,7/8,4 Fanatic 45/50/56/99/121
Contacteer:

Bericht door Luc Salomons » vr jan 13, 2017 5:41 pm

Jouw overwegingen klinken logisch en goed Raymond! Scheelt weer kopzorgen en nu blijft het een leuke/serieuze hobby.
Net als bij andere surfproducten is er nu bij GPS-apparaten dus de keuze: standaard product of custom.

Succesvolle voortzetting van het project gewenst!

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » vr jan 13, 2017 8:32 pm

Er zit al best wat tijd in waarvoor hulde Raymond en ik ga je toch een berichtje sturen voor meer info!

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » vr jan 13, 2017 9:35 pm

Een verstandige keuze.
Jij als techneut bent niet snel tevreden. Geeft niks, techneuten zijn minder commercieel. :+
Ik vind het jammer dat Locosys het momentum heeft gepakt, ik gun je wel een succes om al je research te belonen.

Waar is Marjon heen dan, de schuur? :roll: :wink:

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » za jan 14, 2017 1:31 pm

Het is meer dan terecht dat Locosys het momentum heeft gepakt om een goed GPS device op de markt te brengen. Heb al eerder eens aangegeven dat een gps in horlogevorm het meest praktische is.
Wanneer de top recreant en/of gewone sterveling de keuze zou krijgen voor een gps horloge of een gt31-vormig kastje om hun arm die ook nog eens in een aqua-pack moet worden gestopt lijkt mij de keuze nogal makkelijk.

Uiteraard vind ik wel dat er veel lof naar deze ontwikkeling van de gyro naar de ontwikkelaar moet gaan. Het was/is interessant om te zien en lezen wat er allemaal bij komt kijken om een dergelijk product te kunnen ontwikkelen. Als dit mede invloed heeft gehad op de bouw van de GW60 dan is dit alleen maar een mooi compliment lijkt mij.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » za jan 14, 2017 4:26 pm

Persoonlijk niet met je eens. Ik heb een suunto maar een horloge aan onder het varen vind ik persoonlijk helemaal niets. De ene stand is net te strak en iets losser en ik vind het te los.
Ik hang hem dan ook aan mijn trapeze.. Heb hem ook wel eens aan mijn arm gehangen in een waterdichte pouch.
Die pouch is voor speedsurfers als je het mij vraagt geen belemmering.. ik heb in elk geval nog nooit iemand erover gehoord.

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » za jan 14, 2017 6:55 pm

Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand een GPS horloge koopt om deze ook voor andere doeleinden te gebruiken. Eveneens begrijp ik prima dat er een vervangend device moest komen voor de GT-31. Dat deze nu in de vorm van een horloge is gekomen is, lijkt mij, voor de niet TOP gps speedsurfer, een uitkomst. Dat persoonlijke voorkeuren iemand een andere mening kan verschafffen is begrijpelijk maar is geen reden om deze GPS-horlogetrend die momenteel gaande is af te branden (niet dat dat overigens gebeurd is).

Persoonlijk heb ik niet zoveel met een GT31 op mijn arm geplakt. Ook het hele GPS speedsurfen gaat aan mijn deur voorbij. Echter heb ik wel de wens om te weten hoe lang ik vaar, welke afstand ik vaar en wat de maximale snelheid op die dag is geweest.
Daarom in eerste instantie ooit eens een oude Geko 201 gekocht die ik in mijn pak droeg tijdens het varen. Leuk voor op de waterkant maar geen info op het water tijdens het varen. Dat bracht mij op de gedachte om een andere oplossing te proberen en te zoeken naar een soort van dashboard zoals deze ook in een auto zit. Gekeken naar een SpeedPuck, maar voor mijn doeleinden veel en veel te duur.

Daarom 2 Garmin Foretrex 101 gekocht zodat ik deze aan beide zijden van de giek kan bevestigen. Met een redelijk formaat display kan ik tijdens het varen goed zien wat de snelheid is. Ook is het bladeren door de paginas tijdens het varen mogelijk. Voor mij persoonlijk een prima oplossing en ik zou niet iets kunnen bedenken wat ik nog meer zou willen. Ik hoef niet af te stappen om informatie te kunnen aflezen. Dat beide devices, zoals de topicstarter ook eens heeft geroepen, antiek zijn met dus verouderde techniek maakt voor mijn gebruik niets uit. Ik dwaal af merk ik...

Hugohek
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Hugohek » za jan 14, 2017 11:43 pm

RaymondW schreef:De roze olifant is uit de kamer :+

Ik ben met dit GPS project gestart omdat er niets anders meer beschikbaar was, nu de GW-60 redelijke getallen laat zien is mijn plan overbodig naar mijn idee.
Erg jammer om te horen dat de roze olifant is ontsnapt. Daarnaast denk ik zelf dat het plan zeker niet overbodig is, zoals jij dat zegt. Niet iedereen wil een dergelijk horloge en heeft de voorkeur voor een unit om zijn bovenarm (zoals ik). Ik heb namelijk al een horloge om mijn arm die ik zelf net iets mooier vindt dan de GW60, en die logt mijn sessie netjes naar een Garmin dashboard. Daarnaast draag ik een GT31 om mijn bovenarm voor de officiële ranking, gewoon omdat ik het leuk vindt (echt heel hard ga ik namelijk niet). Volgens mij was het goed geweest om een 2e speler op de markt te hebben, en dat is dan vooral omdat ik dol ben op marktwerking ;)

Maargoed, er is nog een custom productielijn. PM is send :D

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD, HotSails, LoftSails
Contacteer:

Bericht door flapie » zo jan 15, 2017 12:23 pm

ik heb het project ook met veel plezier gevolgd, echt respect voor wat je gedaan hebt.
denk idd dat het een verstandige keuze is om niet in massa productie te gaan.
gw60 is een mooi app. en zoals ik het begrijp een prima ding vooral als je niet aan record rankings deel neemt, omdat je er dan 2 nodig hebt.
neemt niet weg jou app voor de echte speedies nog steeds het app gaat zijn, idd costum in kleine oplage maken, hoop voor je dat je op die manier de centen die je geïnvesteerd hebt nog terug kan halen.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic North ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » zo jan 15, 2017 2:35 pm

Nogmaals respect voor je project! Je kunt er trots op zijn dat jouw Gyro 1 als enige naast Locosys in de lijst van GP3S approved devices staat! Knap werk.

Afbeelding

https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... em=GPSInfo

Ik hoop dat je de verdere ontwikkelingen ook hier blijft delen!

Afbeelding

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » zo jan 15, 2017 5:18 pm

+1!

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma jan 16, 2017 9:13 am

ik ben niet zo van de mooie quotes en doorstuur plaatjes :wink:
So what did Jobs’s mean? In a nice turn of phrase, the authors note that Jobs learned how to “modulate the potential solipsism of ‘follow your heart’“, elaborating:

Early in Jobs’s career, intuition had meant a shuttered confidence in the inventions of his own brain. There was a stubborn refusal to consider the thoughts of others. By 2005 intuition had come to mean a sense of what to do that grew out of entertaining a world possibilities. He was confident enough now to listen to his team as well as his own thoughts and to acknowledge the nature of the world around him.

In other words, Jobs was not suggesting that we all have a true calling that must be unearthed before you can begin your career.

He was instead arguing that as your professional expertise and power grow, you must resist the urge to be washed along in the flow of convention. It’s then that it becomes important to integrate your maturing intuition — in full cooperation with your expert knowledge of your field and the realities of the world around you — to steer toward something that might leave a dent in the universe.

This is likely why, in another part of the speech, Jobs describes meaningful work by noting: “like any great relationship, it just gets better and better as the years roll on.”

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma jan 16, 2017 10:00 am

Afgelopen dagen behoorlijk wat berichten gehad van mensen die het enorm jammer vinden dat de unit niet in productie gaat.

Daar ben ik het niet (helemaal) mee eens :D
Persoonlijk ben ik erg blij dat ik nu niet de keuze hoef te maken of productie wel of niet rendabel is.
Voordat de units überhaupt geproduceerd kunnen worden, komen er rond de 11.000,- euro aan kosten op je af!
Dat moet wel verrekend worden in de verkoopprijs.

Ik kan mij nu hobby matig richten op kleine batches die gericht zijn op de coolste techniek en niet op de goedkoopste massaproductie omdat er marketing, dure elektronica certificaten en hippe kartonnen doosjes bij komen kijken.

Er zijn mensen die zich prima kunnen vinden met een Select vin uit de winkel en er zijn mensen die perse een custom Sonntag willen.
Ieder zijn ding en ieder zijn wensen :thumbup:
Daar ga ik het voor nu ook bij laten, er is genoeg over geschreven .

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma jan 16, 2017 10:16 am

Gisteren heb ik de laatste hand gelegd aan het rev-D board ontwerp.
Zodra het werk het toelaat ga ik daar een materiaal lijst van maken en in overleg met het inmiddels bekende bedrijf in China.
Doel is om 10 boards te laten maken voor de eerste aanmeldingen.
Zodra de mensen deze als bruikbaar bestempelen ga ik er 50 a 100 bestellen voor de overige aanmeldingen :+

Zal deze post straks updaten met het 3D-ontwerp :D

Als er mensen zijn die een (eigen) unit of ontwerp met de hand willen solderen dan wil ik vanaf nu daar ook advies over geven en evt een aangepaste software versie voor schrijven (mits dat qua tijd binnen de perken blijft!)

/edit
Nog steeds niet groter dan de GT-31 :D
rev-d.png

Plaats reactie