Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Locosys GW-60

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Re: Locosys GW-60

Bericht door TheoH » vr feb 24, 2017 9:56 pm

Mag het onsje minder? En als je commentaar hebt, is dat prima. Heel graag zelfs maar hou het inhoudelijk ipv persoonlijk. Dan heeft het volgens mij toegevoegde waarde.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » vr feb 24, 2017 10:50 pm

Raymond haalt een x-aantal positieve en negatieve punten aan, daar wordt er 1 (de accuduur) van uitgelicht wat dan zou bewijzen dat ie niet objectief is.....richt dan pijlen op al zijn punten! Kan toch zijn dat ene unit een andere accuduur heeft dan de andere? En de corosie is zeker gefotoshopt? Ik ben wel blij met Raymond zijn feedbacks en haal datgene eruit waarvan ik denk hmmmm of...... Dat kritiek wordt neergesabeld als fake of niet objectief geeft mij alleen maar meer het beeld dat er iets niet klopt....Trumpiaanse toestanden. Een goed product verkoopt zichzelf.

Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn gt31 maar hoor uit het veld, niet hier op het forum (logisch als je wordt neergesabeld bij een beetje kritiek) niet heel positieve verhalen. In de gps top tien ranking 2017 tot nu toe (inclusief de stormdag van gisteren) staat geen 1 gw-60, dus geen 1 (gesponsorde) topper vaart of post met zo'n ding!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » za feb 25, 2017 9:46 am

Ik heb als moderator een aantal posts aangepast omdat ik ze TEVEEL op de man gespeeld vind. lees ook de gbruikersovereenkomst waarmee ja akkoord gaat door gebruik te maken van dit forum.

Discussiëren doe je op basis van argumenten.
Een steekje onder water met wat humor kan altijd, maar blijf daarin wel correct en respectvol naar elkaar.
Je weet nooit wanneer je elkaar tegenkomt aan de waterkant en wat die gene met die 45cm SDM velenger doet als jij net je pak om je knieen aan het ophijsen bent. :+

Sander37
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Sander37 » za feb 25, 2017 10:04 am

Jeroensurf schreef:
za feb 25, 2017 9:46 am
Discussiëren doe je op basis van argumenten.
Een steekje onder water met wat humor kan altijd, maar blijf daarin wel correct en respectvol naar elkaar.
Je weet nooit wanneer je elkaar tegenkomt aan de waterkant en wat die gene met die 45cm SDM velenger doet als jij net je pak om je knieen aan het ophijsen bent. :+
Nog een franse politiemuts op en je voelt je volledig genomen! :lol: :lol: :lol:

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » za feb 25, 2017 10:08 am

Nou in mijn optiek viel het "neersabelen" gisteren wel wat mee. Maar blijkbaar is een kritische blik hebben op iemand die in postings over GPS devices constant maar wijst op zijn eigen ontwikkelde superfantastische product, en hem daar op wijst, hier bij winsurfing.nl VERBOTEN!

Overigens is de ontwikkeling van dat specifieke product wel een mooi onderwerp om te volgen echter vind ik de soms stuitende arrogantie over het product een minder deel van die discussie. Trots zijn op je product is 1 ding....
Neemt echter niet weg dat ik zeer zeker grote waardering heb voor de inzet en ontwikkeling van de man en zijn product.

Argumenten?
Zo heb ik ooit eens een topic geopend om te kijken of het zou werken om 2 Garmin Foretrex 101 units tussen de trapezekoordjes te monteren om zo tijdens het surfen af te kunnen lezen hoe hard ik ga. Puur om daar van te leren. Houding aan te passen. Etcetera.
Wat heeft het dan voor zin om te gaan zitten zeiken over het feit dat die units achterhaalde technologie hebben?
Daar gaat het helemaal niet om! Ik ben geen Hans Kreisel, ik post zelden op GPSspeedsurfing. Dus wat heeft dat commentaar nou voor zin denk ik dan? Om vervolgens simpelweg te concluderen dat zijn uitspraken voortkomen uit het feit dat meneer zelf aan het ontwikkelen is.
Geeft niets, maar vind dat wel jammer en is in mijn optiek volstrekt overbodig.
Niet iedereen is een die hard full speed windsurfer die 100km/uur wil halen en het beste van het beste qua materiaal heeft. Er zijn genoeg die voldoening halen uit kleine dingen en die zitten (ook) niet te wachten om "neergesabeld" te worden...

"Ben je een fanatieke windsurfer dan is dit echt een leuke toevoeging op je quiver!
De die-hard speedsurfer zal meer interesse hebben in een oplossing die langer en nauwkeuriger werkt."..... Hint hint hint...

Kom op zeg!

Als het bovenstaand gecensureerd wordt... zoek het dan lekker uit met je windsurfing.nl forum.
Laatst gewijzigd door OpinionMan op za feb 25, 2017 10:30 am, 3 keer totaal gewijzigd.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za feb 25, 2017 10:13 am

Zo , de discussie gaat door op De Man. Why? Kom er maar in Jeroen !

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » za feb 25, 2017 10:16 am

Heb een hekel aan om gecensureerd te worden....

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za feb 25, 2017 10:25 am

Er zijn mensen die een chronische en obsessieve behoefte hebben om gezien te worden. Therapie helpt in dat geval

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » za feb 25, 2017 10:35 am

Ik kom net uit bed en zie allemaal reacties voorbij komen over spelen op de man, ik vind dat prima ;)
De personen die hier het hardste schreeuwen hebben hun sporen hierin verdient.
Dat Jeroen eea heeft aangepast is op verzoek van mensen die het "meld knopje" hebben ingedrukt, maar niet aan de discussie meedoen.
Kijk eens goed om je heen voordat je een moderator aanvalt...

---

Ondanks alle kritiek weet oa watermonster hoe ik hier insta en hoe makkelijk eea weerlegbaar is.
Het feit dat mensen op de persoon gaan spelen is naar mijn idee het ontbreken van inhoudelijke kennis over het onderwerp en de producten.
Ik heb discussies gehad met GPS-Speedsurfing en na 2 jaar aan hobby werk kan ik deels inzichtelijk krijgen hoe eea werkt met GPS signalen.

Iedereen die denkt dat ik de boel fake kan makkelijk zelf dingen testen en reproduceren.
1. neem je smartphone en ga lekker doelloos Pokemon Go spelen BUITEN, je telefoon zal het +- 1,5/2 uur uithouden bij de huidige 5 a 7gr
2. neem je smartphone en ga lekker doelloos Pokemon Go spelen BINNEN, je telefoon zal het +- 4 uur uithouden bij een gemiddelde 20gr
(met een gemiddelde batterij capaciteit van 2000mah)

Het GPS signaal kun je ook zelf terug zien als je GPS Results gebruikt.
Aantal satelieten is 1, maar de belangrijkste is de kwaliteit van het ontvangen signaal.
Iets wat eerst op de grond bounced en dan pas word opgevangen is een lagere kwaliteit dan iets wat direct uit de lucht word gehaald.
maw normale plaatsing op je pols of plaatsing bovenop een impact vest.

Is de locatie dan van zo'n belang? Ja, er is al enorm veel over geschreven door de fabrikanten.
Mijn testen hebben het uitgewezen en de testen van de Aussies onderbouwen dit.
Wat scheelt het? Gemiddeld 0.9km/h op 10sec, dat is dus 64,9 of 65,8...

Dat mensen aan posting op GP3S kunnen zien dat sessies goed zijn vind ik persoonlijk extreem knap.
Ik vind het een vette prestatie als iemand 65 a 70km/h haalt op het IJsselmeer (diepe buiging zelfs :clap: ), maar het zegt niets over zijn device.
Die data vind je namelijk niet terug in de postings, dat is data die alleen in de programma's zichtbaar word.

Indien iemand hierover wil discussiëren, de koffie staat klaar, en nee je krijgt er geen verlenger bij :+

/edit
en nu ga ik surfen, het waait lekker

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » za feb 25, 2017 11:49 am

Ik gebruik nog steeds mijn gt31
Is minstens 7 jaar in gebruik nu.
Indien de gt31 een indicatie is voor de kwaliteit van dat nieuwe ding is dit volgens mij prima in orde.
Kan mij nl ook niet voorstellen dat men een speciaal apparaat gaat ontwikkelen dat dan slechter is als 12 jaar oude voorganger

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD, HotSails, LoftSails
Contacteer:

Bericht door flapie » wo mar 01, 2017 10:13 am

waar kan ik nu de laatste firmware versie downloaden?
niet op de site van locosys zelf en de linkjes die hier voor gemeld zijn werken niet meer.....

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic North ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » wo mar 01, 2017 10:36 am

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Bericht door e.r. » wo mar 01, 2017 11:50 am

Is het zo in te stellen , dat je te zien krijgt wat je wilt op je scherm , tijdens het varen , zoals afstand en alpha ?

ingolf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ingolf » di mar 07, 2017 7:10 pm

Met de nieuwste firmware kan dit idd allemaal, hij is bijna klaar volgens de berichten uit Australia & GPS-Speedsurfing.com

http://www.seabreeze.com.au/forums/Wind ... page=14#17
https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... val=111157

Lekkere snelle sessie trouwens met de GW-60 -> https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... 8&uid=4275

"Development and testing of the upgraded firmware has finished. Locosys are currently updating the operating manual and utility to suit.

The new functionality includes:
1) 4 speed genie screens that shows both the latest run compared to the top result for the session for the disciplines of your choice. Disciplines you can choose from are Max, 2 Sec, 10 sec, @500, 100m, 250m, 500m
2) Option to turn off 1 or 2 of the speed genie screens
3) An optional 5th speed genie screen that displays session distance, which can be displayed in either kms or Nm independent to the unit chosen for speed disciplines.
4) An optional 6th speed genie screen that displays the Time
5) Display by button touch of your top 5 x 10sec speeds and average in small and large font format
6) Display by button touch of your top results in all disciplines in both small and large font format
7) The ability to use the timer and stop watch while in GPS mode
8) A horizontal bar displayed in GPS mode that shows how much the set time in the timer has expired
9) The screen reverses colour when the timer expires
10) A Streamlined delete function
11) An optimized LCM screen redraw driver
12) Display by button touch of 2 GPS satelite reception screens

The public release of the new firmware is now in the hands of Locosys"

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Bericht door e.r. » wo mar 08, 2017 11:57 am

mooi , dat wou ik even weten
ze zijn goed bezig
bedankt ingolf

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door flapie » zo mar 12, 2017 8:30 pm

klinkt idd erg goed.
wat ik me nog afvraag.
is hij dadelijk ook als start horloge te gebruiken, en wel zo als je hem op 5min instelt en deze zijn verstreken dat hij weer verder telt op 4:59, 4:58...... enz.
en dit zo blijft herhalen.
dit kan ik uit het lijstje hier boven niet helemaal op maken.
zou iig wel helemaal top zijn.

ingolf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ingolf » wo mar 15, 2017 11:44 am

Yesss.... daar is ie dan !

Locosys has justed released a new Firmware version for the GW-60, as mentioned before this firmware will upgrade your GW-60 to a fully featured GPS device for speedsurfing. Included are several new result screens, including @500, 100m, 250m , 500m and many more ! This new version will be online in a few days time, The following Dropbox has the firmware pack. The pack includes:
- New firmware file, use the existing GW60 updater to upload onto your watch
- Release note which details the history of changes to the firmware during testing
- Watch set-up config instructions for the new features
- Installer for the new Utility for Log file downloading and watch configuration. Note this only works with Window's PCs

dl.dropboxusercontent.com/u/10480954/GW60/GW60AR_Pack0314B_PR.rar

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door flapie » wo mar 15, 2017 3:01 pm

Nice. Prima update.
Alleen geen start horloge functie helaas

Nils49
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcons/Neilpryde RS Racings/F-Hot fins
Contacteer:

Bericht door Nils49 » wo mar 15, 2017 8:49 pm

..komt nog...neem ik aan.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » do mar 16, 2017 7:20 am

Link klopte niet, dit is de juiste: https://www.dropbox.com/s/zsese3v5m1zgq ... R.rar?dl=0

Vanaf volgende week officieel op de Locosys website te vinden.

ingolf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ingolf » do mar 16, 2017 10:20 am

Check :) Nieuwe versie inmiddels ook op de public-share van GP3S, hier als directe download, dus geen .RAR shizzle :)

https://drive.google.com/drive/folders/ ... 0tFb3VDWk0

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: www pieterbijlwindsurfing com
Surf spul: Fanatic Falcon 2015 90/111/130, Falcon Speed 50 2015, GUN GS-R 5.6/8.7, Z-Fins

Bericht door Ferry Saber » do mar 16, 2017 11:25 pm

Staat erop en ziet er top uit, ben er nog steeds erg blij mee.

Mr skate
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Rebel 75, JP speed 45,Fanatic falcon 86, Tabou Manta 69, F2SX XL Bic T2.Zeilen van 4.2- 8.6

Bericht door Mr skate » di mar 21, 2017 5:03 pm

Heb een GW-60 gekocht maar weet niet hoe ik mijn distance terug op 0 kan krijgen.
Snelste en 10 sec lukt wel.

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: www pieterbijlwindsurfing com
Surf spul: Fanatic Falcon 2015 90/111/130, Falcon Speed 50 2015, GUN GS-R 5.6/8.7, Z-Fins

Bericht door Ferry Saber » wo mar 22, 2017 11:13 pm

ik zou eerst even de nieuwste software erop zetten en dan kun je in gps modus op de adjust knop drukken en dan wijst het zich vanzelf.

via de utillity driver kun je het ook doen met het horloge aangesloten op je comp. even beetje terug lezen in dit topic doet wonderen.

de nieuwste en definitieve software staat in de link bovenaan deze pagina.

succes

Worldxtreme
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED53
Teamrider: Importeur SAILLOFT
Surf spul: Patrik speed 43, PATRIK SL 115 & 87 SAILLOFT Ultimate & Mission
Contacteer:

Bericht door Worldxtreme » do mar 23, 2017 10:01 am

Is het horloge ook te gebruiken voor andere sporten.
Of moet je dan steeds alle settings aanpassen ( hardlopen, MTB)

Mr skate
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Rebel 75, JP speed 45,Fanatic falcon 86, Tabou Manta 69, F2SX XL Bic T2.Zeilen van 4.2- 8.6

Bericht door Mr skate » do mar 23, 2017 12:57 pm

Ja daar begin ik niet aan ze, dan is mijn horloge naar de klo.... ben daar niet goed in.
Als je iets koopt moet dat gewoon in orde zijn, dat je dat onmiddellijk kunt gebruiken.
Moet je daar toch niet aan liggen kloten om daar van alles op te zetten, pf
Heb al een paar pagina's terug geweest, voor en tegenstand lees je hier veel.
Om de juiste info te vinden, denk dat ik dan een uur bezig ben, dan nog, meeste deel is chinees voor mij.
Moest iemand in de driehoek van Breda, Antwerpen, Bergen op zoom wonnen om dat voor mij effen te fiksen, moet niet gratis hoor.

speeddemon
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Loftsails + Unifiber
Surf spul: JP en Loftsails

Bericht door speeddemon » do mar 23, 2017 1:09 pm

Mijn GW-60 is ook gisteren toegekomen.
Tot hiertoe kan ik volgen met alle standaardfuncties, maar als ik het juist heb kan ik met mijn
macbookair geen update maken.

Misschien zaterdag voormiddag eerste testsessie :)

Mr skate
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Mr skate » di mar 28, 2017 10:08 am

Posten op gps speedsurfing lukt ook al niet, pf man man man, miserie miserie miserie

ingolf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ingolf » di mar 28, 2017 7:48 pm

Meeste info hier te vinden -> https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... &item=gw60 , of anders even contact opnemen met GP3S crew, inmiddels wereldwijd al honderden sessies gepost met de GW-60 , dus moet goed komen :)

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Bericht door Chris v B » wo mar 29, 2017 8:42 am

Ja ja, ook ik blijf kritisch. Kan iemand dit verklaren? De hoge max 2sec en verschil tussen 100 en 200 m run. Gepost met gw60

Laatste post van pat van hoof op gp3s
Screenshot_20170329-083654.png
Laatst gewijzigd door Chris v B op wo mar 29, 2017 8:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie