Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hurricane SRD

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Hurricane SRD

Bericht door Reindt » zo jun 18, 2017 7:37 am

Er staan hier 2 mooie Hurricanes SRD's te koop, ben met de verkoper in contact over de vinnen en heb van hem al mooie bruikbare info gehad. Maar toch hier ook nog eens vragen, is de SRD welke staat voor Slalom Race Downwind geschikt voor mij omdat ik meestal halvewindse rakken vaar, snelheid wel leuk vind maar niet een uitgesproken speeder ben, het gaat mij meer om het lekker heen en weer varen waarbij controle in chop het voornaamste vind.
De vinnen moeten onder een Magnum 115.
Heb begin dit jaar een SLX laten maken door Sonntag voor mijn grote combinatie en daar nog geen seconde spijt van gehad, wat een vin en zou het liefst meer van die SLx-en willen.
Maar men verteld dat de Hurricanes minstens zo goed zijn en als dat idd zo is scheelt dat een hoop geld en zou ik de twee Hurries kunnen kopen tegen een nieuwe Sonntag.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Re: Hurricane SRD

Bericht door tristan55555 » zo jun 18, 2017 9:02 am

Ik kan alleen zeggen dat ik inmiddels ook 4 Hurricanes (sr2 en sr7) heb gekocht waarvan 2 nieuw. Ze bevallen supergoed en zijn een stuk prettiger geprijsd dan de sonntag. Ook de afwerking is erg mooi.

Ik vaar ze onder Patrick f-race 120 en 140. Nu ga ik door mijn gebrekkige techniek niet zo hard als de echt goede surfers dus vanuit dat optiek heb je niet zoveel aan mijn reactie, maar het betekend wel dat de vinnen plug-and-play zijn. En ik kan er heel lang mee door varen met loftsails switchblade 9.3 en 7.8.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » zo jun 18, 2017 9:32 am

Thanx Tristan, ik ben ook niet zo'n technische surfer hoor, voor mij moet het ook allemaal kloppen haha.
Maar jij hebt de allround vinnen, welke mij zeker zouden fitten denk ik, maar ik vraag hier specifiek naar de SRD, of die mij ook zou fitten. De verkoper zegt van wel, nu hoor ik je denken, natuurlijk zegt hij dat, maar ik heb gisteren avond zeer uitgebreid en leuk contact met hem gehad en geloof dat het zeker niet iemand is die dit als verkooppraatje verteld.
Maar ik denk dat de verkoper een veel betere surfer is dan mij en van uit zijn perspectief mij dit verteld, dus wilde ik wat meningen, bevindingen peilen.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 » zo jun 18, 2017 9:57 am

Ik zou de gok gewoon nemen, als de prijs goed is kan je ze mochten ze toch niet bevallen ook zo weer voor hetzelfde bedrag kwijt.

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: witte boards & sailworks & tectonics

Bericht door Robke » zo jun 18, 2017 2:59 pm

ik heb in 2006 een nieuw setje SRU's aangeschaft (32, 34, 36 en 40), dat is de upwind versie
in overleg met Otmar bewust hiervoor gekozen, ik heb veel massa, voer voornamelijk slalom aan de wind met af en toe ruim rakje
en ik wilde stabiliteit en controle en dat hadden ze absoluut
helaas heb ik de set in 2010 verkocht, had ik nooit moeten doen

ook een tweetal SRA's gehad (38 en 40), de allround versie
ook die blonken ook uit in controle en snelheid: gewoon een alleskunner

volgens mij is de SRD een perfecte slalomvin voor ruime koersen een beetje slippery met upwind mogelijkheid
wat agr64 ook zegt, je kunt er geen buil aan vallen
en volgens mij is de verkoper (Edwin ?) een eerlijke verkoper, kun je ook geen buil aan vallen ;-)

succes met de koop

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » wo jun 21, 2017 9:21 am

Schijnbaar weinigen bekend met de SRD , dan maar de gok genomen en ze aangeschaft, kan ik zelf ondervinden of het mijn vinnen zijn.
Overigens is er sowieso weinig over Hurricanes terug te lezen, hoewel er toch voldoende rondvaren toch?
Anyway me now happy, en ik hoop na de eerste surfmeters met Hurrie nog happier te zijn, we wachten het af 😉

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » wo jun 21, 2017 9:52 am

Ik heb zojuist een wiervin besteld, die zie je ook veel. Ik zal mijn ervaring posten als ik ermee gevaren heb. Heb nu Lessacher Duo Weeds.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » wo jun 21, 2017 3:39 pm

@ Tristan, die lessachers heb ik ook, nog maar een keer mee gevaren, dus heb nog niet een indruk en zeker niet omdat het die dag niet lekker ging.
Heb inmiddels wel wat info van Edwin Roestenburg over de Hurricane Weeds en die klinken veel belovend, hij wil niet anders en heeft daar monsterlijke snelheden mee gevaren.
Eerst de Lessies maar eens goed beoordelen.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » wo jun 21, 2017 9:53 pm

Nou lessacher is ook goed hoor, en lekker veel lift. Wel de echte Carbon lessachers natuurlijk, niet die "designed by" dingen.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » wo jun 21, 2017 11:25 pm

Klopt, de echte... die design by, heb ik gehad en was ik idd niet zo tevreden over, terwijl anderen er weer bij zweren, dus....

baas
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Teveel, zie mijn profiel bij Interesses

Bericht door baas » vr mar 30, 2018 2:55 pm

En @Reindt hoe varen de hurricane srd s nu?

Zelf vraag ik me af welke hurricane srd ik moet hebben voor een Falcon 132 (2013) en en Vapor 7,9 en Vapor 8.6 (beide 2016).
Ik ben zelf 87 kg en 1.89 lang.
Naast de srd ‘s zit ik ook wel te kijken naar de SS. Dus als daar ervaring mee is , graag delen.

Mijn surf eigenschap is dat ik zeer makkelijk hoogte loop maar niet zo makkelijk downwind. Met name als het harder gaat waaien of wanneer ik een flinke vlaag krijg.

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » vr mar 30, 2018 2:57 pm

Bij Winheller adviseren ze 42 43 (lws 8 en 9) maar deze vinnen hebben enorm veel lift. De srd en de ss hebben binnen de hurricane range de minste power.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » vr mar 30, 2018 6:58 pm

@baas de SRD’s varen goed ben er wel blij mee, mij zoon gebruikt ze ook en die is er ook content mee.
Heb nu een SR2 47 in bestelling staan voor onder mijn Futura 131 met 8,7 deze vin moet wat meer power geven en wat eerder aanplaneren, we gaan het zien. Ook heb ik een Weed3 38 in bestelling staan.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Otmar van Hurricane Fins en je vraag voor leggen, soms duurt het wel enige tijd hoor voordat hij reageert maar als, dan kan hij je wel van goe advies voorzien.

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » za mar 31, 2018 1:01 am

Dank. Met Otmar heb ik al contact gehad. Van hem weet ik ook dat de srd en Ss binnen zijn range de minste power hebben. De ss heeft wel een betere low end als de srd maar de srd heeft de hoogste eindsnelheid. De sr7 heeft meer power en daarmee meer acceleratie na de gijp. De sr2 is idd de meest powervol vin. Ik ben met name opzoek naar ervaring met de vin lengte. Moet je de srd wat langer varen en hoe lang dan

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » za mar 31, 2018 9:39 am

Ik begreep van Edwin Dat je de SRD 1 à 2 cm langer moet varen dan dat Otmar opgeeft, want hij schijnt uit te gaan van zeer goed gepowerde omstandigheden, dus idd iets langer en je hebt een bredere range. Maar dat kun je natuurlijk weer oplossen door er meerdere aan te schaffen 😉

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » ma apr 02, 2018 4:17 pm

Ik heb geen idee wat de hurricane SRD kost in de maat die jij zoekt. Maar als ik dit zo teruglees. Waarom niet voor iets meer geld voor 1 maat vin gaan waar je volledig achterstaat zonder twijvels in je hoofd en misschien kan je die ook nog van te voren testen. Dat zal die paar tientjes meer in mijn beleving wel waard zijn

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » ma apr 02, 2018 6:04 pm

@Down the line op welke vin doel je dan?

Dit is mijn probleem / situatie.
Mijn surf eigenschap is dat ik zeer makkelijk hoogte loop maar niet zo makkelijk downwind. Met name als het harder gaat waaien of wanneer ik een flinke vlaag krijg.
Oftewel als het harder gaat belast ik mijn achterste voet steeds meer.

Ik ben 88 kg 1.89 m lang. Board is een Fanatic falcon 132 uit 2013. Zeilen, Vapor 7,9 en 8.6 (sporadisch ook een 9.6)
Uit 2016. Waar... op het Gardameer. Dus golven.

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » ma apr 02, 2018 6:08 pm

Toen ik het board kocht heb ik gelijk een Select S1 slam xl 45 (7,9) en 49 (8.6) gekocht. Zou de goede lengtes moeten zijn volgens select. De 49 is toch te lang. Uiteindelijk vaar ik de 8.6 met de 45 en 7.9 ook. Dit gaat eigenlijk heel goed, maar heel makkelijk downwind varen in een vlaag lukt me niet. Er zit dan teveel power in het setje.

Hier een lowwind sessie toen ik nog dacht dat de 49 de juiste was voor de 8.6

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma apr 02, 2018 7:14 pm

baas schreef:
ma apr 02, 2018 6:04 pm
@Down the line op welke vin doel je dan?

Dit is mijn probleem / situatie.
Oftewel als het harder gaat belast ik mijn achterste voet steeds meer.

Ik ben 88 kg 1.89 m lang. Board is een Fanatic falcon 132 uit 2013. Zeilen, Vapor 7,9 en 8.6 (sporadisch ook een 9.6)
Uit 2016. Waar... op het Gardameer. Dus golven.
Ik doel niet op een bepaalde vin. Maar in je inleidingsverhaal schrijf je zelf dat je nog geen seconde spijt hebt van de SLX en doel je zelf op een type vin met slx eigenschappen. Gezien persoonlijk ervaring zou ik ook aan de Finnish slalom layup denken zeker als ik lees wat je zoekt kwa eigenschappen
Laatst gewijzigd door Down the line op ma apr 02, 2018 7:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » ma apr 02, 2018 7:20 pm

@Down the line eh ik ben niet de topic opener maar heb wel dezelfde vraag ;-)
Laatst gewijzigd door baas op ma apr 02, 2018 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma apr 02, 2018 7:23 pm

Sorry ik dacht even dat Reindt mij die vraag stelde. Dus antwoord is voor Baas

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma apr 02, 2018 7:30 pm

Ik heb vorig jaar de Huricane van een surfmaatje (weet even type niet uit mijn hoofd) vergeleken met mijn oudere Sonntag SLP vin en de Finnish slalom layup op binnenwaterchop

Vergeleken met de oudere SLP vond ik de Hurricane net wat minder maar vergeleken met de Finnish slalom layup echt een stuk minder

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » wo apr 04, 2018 9:15 am

@baas , ik had hetzelfde board. Gebruikte 44 SL-X met alle zeilen (7.8/8.6/9.3). Voor 9.3 was 46 wel lekker geweest (neus lag laag, vind ik een kwaaltje van dit board op een choppy spot). Als je 2 vinnen neemt 44/46, als je vooral overpowered vaart maybe 43/45. Bij 3 vinnen zou ik gaan voor 43/45/46. Miss 47 ipv de 46 als je graag underpowered vaart, maar heeft dit board niet nodig. Ik heb het hier over de Sonntag SL-X in B6 layup, die heb ik gevaren. Over de hurricanes kan ik geen uitspraak doen jammergenoeg. Finish vinnen zijn vast leuk, ik geloof niet in de rages, hurricane is vast ook een hele goede vin. Hopelijk kan je hier wat mee ;)

Daarbij ff je filmpje bekeken, je kan nog veel meer uit underpowerede condities varen als je je gewicht meer aan je zeil hangt en je bovenlichaam strekt. Voorste hand tegen trapeze lijntjes aan en achterste schouderbreedte daarachter. Dan bovenlichaam naar achteren uitstrekken (alsof er een rotte vis op je giek ligt), armen helemaal gestrekt. Kan je dan niet meer bij je giek, zijn je lijntjes te lang. In het filmpje hoef je niet eens te pompen, dus het moet ruim voldoende zijn om dat board over de 55 en miss op vlak water wel over de 60 te pushen. Je wilt je bovenlichaam ten alle tijden in het verlengde van je voorste been hebben (nu heb je beetje holbewoner rug), en achterste gestrekt bij minder gepowerede condities en steeds meer buigen als het harder gaat waaien. Op deze manier kan je met zelfs veel te weinig zeil even hard of harder dan je maten. Heb je de neiging weer terug te vallen in dat naar voren hangen met gestrekt achterste been, dwing jezelf dan de stance aan te houden die ik hierboven heb beschreven, dan krijg je vanzelf meer druk. (Zelf geleerd van pieter bijl, die die dag met 20kg meer 2m2 kleiner stond dan de rest en alsnog als een tierelier ging).

Even overdreven op de foto (antoine staat niet echt underpowered, daarom niet helemaal recht, maar het idee is denk ik duidelijk)

Excuus voor ongevraagd advies 🙊
Bijlagen
antoine-albeau-at-the-start-of-the-speed-course.jpg
Screen-Shot-2014-04-10-at-11.13.07-620x373.jpg
Screen-Shot-2014-04-10-at-11.13.07-620x373.jpg (44.35 KiB) 954 keer bekeken

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » zo mei 06, 2018 2:19 pm

Oke dank. Geen probleem om tips te krijgen.
Even kijken of ik je goed begrijp. Mijn lichaam strekken snap ik. Voorste been ook gestrekt en in lijn met bovenlichaam? En als het harder gaat waaien gewicht naar achteren (richting achterkant board) en hierdoor achterste been iets buigen.
Dat zie ik in de foto van Antoine. De onderste foto begrijp ik niet qua houding.

Overigens. Tijdens het rakje op de film voer ik met een Select S1 xl slam 49!!
Later met een S1 xl slam 45. Inderdaad 6 km sneller van 49 naar 55 km/h

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo mei 06, 2018 10:50 pm

Weet iemand nou wat die huricane vinnen nu kosten per maat en per type, dus de adviesprijzen per type en maat in 2018

Lees soms lage nieuwprijzen hier van 175/185 maar dan staan ze gebruikt soms voor meer te koop. Kan ook nergens via internet een prijzenlijst vinden. Iemand die dat wel heeft. Ik ben benieuwd

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » zo mei 06, 2018 11:09 pm

Nu we dan toch off topic zijn en ik het zelfde probleem heb als Baas, vraag ik me af: hoe krijg je due houding die Whiteofheart beschrijft, is dat door extreem op je voorte voet te drukken (strekken) of hoe doe je dat?
En dan weer on topic 😉
Wat de prijzen echt betreft van de Hurricanes weet ik niet, wel dat ik voor welke vin dan ook van Hurricane, veel minder betaald dan wat een SLX, Finish en noem ze maar op kost.
En ja het verwondert mij ook dat er mensen zijn die de Hurries gebruikt voor meer aanbieden dan waarvoor ik ze nieuw koop.

baas
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door baas » zo mei 06, 2018 11:51 pm

Het volgende weet ik via Otmar.
De ss en srd hebben de minste power binnen zijn range. De Ss heeft een iets betere lowend dan de srd maar een iets lagere theorietische eindsnelheid. De sr8 heeft een bredere base en dunnere tip waardoor deze een bredere windrange en power heeft. De ss en srd 1 cm groter varen dan de sr8 voor dezelfde power De sr7 zit overal tussen in.
Prijzen is maatwerk mbt type lengte en aantallen.

Broekie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Broekie » ma mei 07, 2018 2:20 pm

Onlangs 3 vinnen van HUR aangeschaft waaronder de SRD 33.

Deze SRD 33 voor onder men manta 2015 106/66 icm met 7.0m².
Ik had enkel een sl-p 35cm voor dit board, best wel een leuke vin maar voor mijn 70kg wat aan de grote kant in stevig gepowerde condities. Sl-p naar mening heel goed in de chop en het aan de wind varen, In het DW gaan minder, weinig versnelling en te gemakkelijk spin-out.(vreemd want heb met ander vinnen/boards zelden last van spin outs in dw koersen)

Ondertussen 2 keer gevaren met de srd 33 in combinatie met manta66 / 7.0m³ en erg tevreden over de vin. Stabiele allround vin, goed in alle koersen, upwind erg scherp te varen, voldoende lift, easy gybing, veel controle dw en ook veel controle in de chop. Er stond echt wel een stevige chop die overging in rollende golven maar echt verschoten hoe mooi en easy het board op koers bleef. Neus board bleef mooi laag en het was gewoon lekker hangen en het board laten lopen.

Dus imo zeker een aanrader. Sinds men laatste sessie met de SRD terug veel meer vertrouwen in de combi 106l/7.0m³ en echt goesting in een volgende sessie.

Wat betreft de prijs; via een kleine groepsaankoop heb ik 3 vinnen gekocht: een 27, 33 en 39 en moest ik 175euro/vin betalen. Ongeacht de lengte/type. Ik weet het niet juist maar ik schat dat er tussen de 15 en de 25 vinnen aangekocht zijn toen met de groepsaankoop.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma mei 07, 2018 5:59 pm

Groepskorting bij afname van 25 vinnen, etc dat geloof ik wel. Hurricane moet toch een adviesprijs hebben per type vin en vin maat. Is toch niet zo rare vraag

Ik vind die info niet op hun site of ergens anders op internet dus als iemand het weet lees ik het graag
Laatst gewijzigd door Down the line op ma mei 07, 2018 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » ma mei 07, 2018 6:02 pm

Gewoon 180 euro inclusief verzenden. Hij doet niet aan groepskorting. Best netjes vind ik.

Plaats reactie