Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Mast voor severne reflex 4 7.8

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
bastiaan8921
Deur-surfer
Deur-surfer

Mast voor severne reflex 4 7.8

Bericht door bastiaan8921 » ma aug 14, 2017 2:32 am

Ik sta op het punt om een severne reflex 4 7.8 te kopen. Nu heb ik een probleem, ik heb namelijk een Gaastra 75% 460 sdm mast. Zou deze in dit zeil kunnen.
Ik heb de site van unifiber gekeken maar weet nou nog steeds niet echt of het kan :-?
Volgends mij is de Gaastra mast een hard top
Wie kan mij helpen?

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Re: Mast voor severne reflex 4 7.8

Bericht door TheoH » ma aug 14, 2017 8:37 am

Tot en met 2016 zijn 75%-masten van GA hardtop.
In je eerdere postings zie ik dat je nog niet heel lang voetbanden en zo vaart. Waarom wil je dan een full slalom zeil kopen? Maar misschien vergis ik me en ben je veel verder en vaar je met slalomboards en -zeilen.
In een Reflex gaat het beste een 100%-mast. Als je een GA 75% hebt zou ik op zoek gaan naar een bijpassende 8.0 Cosmic of een 7.8 Phantom. Ik heb de 7.8 en dat is een heerlijk en snel zeil.

bastiaan8921
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bastiaan8921 » ma aug 14, 2017 10:10 am

Voetbanden gaat echt al wel heel goed kan lekker veel druk achter geven en de voorkant een beetje omhoog trekken, railen lukt soms ook al.
Dit zou dan me zeil worden als het zelfs voor de 7.1 te weinig is.
Ik heb zelf al een phantom 7.1 inderdaad lekker zeil.
Eigenlijk gekozen voor de reflex omdat ik deze tweedehands kan kopen voor 175, want de phantom en de Cosmic vind ik overjarig nog net iets te duur.

Of heeft iemand anders nog een zeil te koop voor rond de €250 met 2 of 3 cambers waar een hardtop 75% 460 mast inkan?

Broekie
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Broekie » ma aug 14, 2017 11:52 am

https://www.surfforum.be/viewtopic.php?f=6&t=64168

Deze man heeft heel veel gaastra spul te koop. Misschien moet je hem eens contacteren.

In Racezeilen steek je best (imo) 100% masten en liefst nog van het juiste merk.
Ook moet je opletten met het productiejaar van de mast/zeil. zoals Theo hierboven zegt veranderen de curves van de merken met de jaren.
Dus goed opletten wanneer je de unifiber - selector gebruikt dat je die met het juiste jaar vergelijkt.

Een mast van een ander merk gebruiken kan maar is altijd een risico. Het kan goed varen maar je zal altijd met de vraag zitten: zou ik niet dat beetje sneller/scherper gaan met de juiste mast.
Persoonlijk maak ik voor mezelf geen compromissen op dit vlak. Juiste mast in het zeil of ik kijk wel uit naar iets anders.

Dus moest ik jou zij en je wilt perse die reflex, dan zou ik daar ook de juiste mast bijzoeken en je gaastra mast verkopen. Met wat geluk/zoekwerk moet je dan slecht een beperkt bedrag opleggen.

Voor de rest, hoe groter de zeilen hoe moeilijker het gijpen/waterstarten/trim vind ik. Dus als je met je kleinere spul nog moeite hebt met doorgeplaneerd gijpen bijvoorbeeld dan zal het heel lastig worden met grotere full-cam sails.

succes

bastiaan8921
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bastiaan8921 » ma aug 14, 2017 1:00 pm

dit weekend is er een uitverkoop bij eurofuncenter, ik ga kijken of ik dan toch een phantom 7.8 kan kopen voor een mooie prijs

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » ma aug 14, 2017 1:50 pm

Je had het misschien al een gezien: een nieuwe 7.8 uit 2015 staat daar te koop voor € 499.

bastiaan8921
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bastiaan8921 » ma aug 14, 2017 5:05 pm

ja inderdaad hoop dat er bij de beurs nog wat van de prijs afkan :9

Plaats reactie