Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

2015 Mistral Screamer 140 (239*85) / Mistral Slalom SL 140 Anders Bringdal

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
SLE303
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: North Sails zeilen div, div boards van Mistral, F2, Fanatic, van den Berg

2015 Mistral Screamer 140 (239*85) / Mistral Slalom SL 140 Anders Bringdal

Bericht door SLE303 » za feb 24, 2018 9:11 am

Beste mensen,

Onlangs heb ik een 2015 Mistral Screamer 140 (239*85) / Mistral Slalom SL 140 Anders Bringdal aangekocht. Dit is feitelijk een Mistral Slalom SL 140 maar dan met een screamer branding erop. Is een lichtweer racer (zo'n mooie blauw witte met gepolijste bodem met diepe cut-outs aan de onderzijde en deep tuttle vinkast. Ik heb dit board gekocht om met grote zeilen op binnenwater bij lichtweer maximale prestaties te kunnen behalen. Hier schijnt hij erg goed voor geschikt te zijn. Een beetje vergelijkbaar met de JP Super Lightwind van een aantal jaren geleden (de 85 uitvoering in Pro edition). Het Mistral board komt uit de Kinetic fabriek in Vietnam en dus niet bij Cobra vandaan. Dat is vrij uniek. Hij is super mooi afgewerkt met airbrush/polijst bodem standaard met Dakine Primo voetbanden geleverd en hele mooie dikke footpads. Ik ben enthousiast

Ik ben even benieuwd of één van jullie ervaringen heeft met dit board of andere boards uit deze mIstral bouwrij, dus ofwel de laatste screamer serie of de qua shape identieke Slalom SL boards. Ik heb overigens een Anders Bringdal Edition. Op internet heb ik gevonden dat dat een lichtere versie is met lichtere / stijvere carbon sandwich dan gewoonlijk, maar ik vraag mij af of dat wel klopt. Inderdaad het board is extreem licht, maar ik heb van deze boards nog nooit een niet-anders Bringdal edition gezien. Dus volgens mij is er maar één model en dat is dus de Anders Bringdal edition. Welke zeilrange en windbereik heeft dit board. Wat is de vinrange, welke vin raden jullie aan? Ik neem aan race/slalomvinnen? Ik heb nog een paar goede Select RS7 maar ook goede carbon vinnen van Drake (starboard).

Ik heb ook vragen over de ontluchtingsplug welke in deze boards gemonteerd zit. Zie mijn bericht daarover:

viewtopic.php?f=57&p=7412186#p7412186

Alvast dank voor de reacties. Hang LooseGrt Sjoerd

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: severne fox 120, NCX 6.5/7.5

Re: 2015 Mistral Screamer 140 (239*85) / Mistral Slalom SL 140 Anders Bringdal

Bericht door martijn73 » za feb 24, 2018 10:13 am

De ontluchtingsplug is een dubbel gore-tex membraam, zit ook in de severne boards. Gewoon niet aankomen, het is een automatisch ventiel. Als je evt toch een reserve nodig zou hebben kun je bij starboard/Severne aankloppen. Heb zelf een mistral syncro 2014 ( voor mijn vrouw ) lekker board maar gevoelig voor deukjes.

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

Re: 2015 Mistral Screamer 140 (239*85) / Mistral Slalom SL 140 Anders Bringdal

Bericht door Tomk » za feb 24, 2018 4:33 pm

Zijn allemaal anders bringdal boardjes vanaf 2011 tm 2016.... had de licientie in die periode.
Screamer is gewoon freeracer. Daar boven zat nog een slalom board. Zou het board varen met leuke carbonvin. Testen, testen testen....

Plaats reactie