Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaringen Exocet RS6 (2016)

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Ervaringen Exocet RS6 (2016)

Bericht door Reindt » wo apr 25, 2018 7:59 pm

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de RS6.
Ik vaar nu een Futura 155 en 131, daaronder een Angulo Magnum 115, ik zou voor de beide Futura’s een board terug willen wat lang door te varen is. Nu heb ik in de laatste IFCA lijst gezien dat de RS6 (2016) een volume heeft van 154 liter, dat spreekt mij wel aan.
De NoveNove 131 (2016) of 139 (2017) hebben ook rond de 150ltr volume dus die zouden ook kunnen volgens mij.
Board zou bedoelt zijn voor zeilen van 9,6 - 8,7 en eventueel eens een 7,9.
Deze vraag is puur ter oriëntatie om op termijn deze stap te maken en weer wat ruimte in de kar te creëeren 😉
Je komt ze niet echt veel tegen.

OuweFrank
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Ervaringen Exocet RS6 (2016)

Bericht door OuweFrank » wo apr 25, 2018 9:08 pm

Ik heb geen ervaring met exocet, maar wel sinds kort met de novenove 131 sl , versie 2016. Voor mij een echt lichtweerboard met mijn 68 kilo. Een volbloed snelheidskanon. Redelijk makkelijk te varen, wel een aanslag voor lijf en leden (board is erg stijf en hard). Vaar deze met zeilen 8.3 en 9.3 . Voor mij persoonlijk een fantastisch board. Zal niet meevallen om er eventueel aan te komen. Stond paar maanden terug nog een nieuw exemplaar te koop bij een Duitse surfshop. Vaar daarnaast ook futura uit 2016. Bedenk je dat de futura wel een heel ander vaarkarakter heeft dan een volbloed slalomboard.

Plaats reactie