Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Poor man's GPS : Windrace app !

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Poor man's GPS : Windrace app !

Bericht door RP6conrad » za aug 25, 2018 8:56 pm

Vandaag heb ik deze app eens uitgetest, en het is me goed bevallen ! Je moet natuurlijk wel met je smartphone het water op, een waterdichte case is dus noodzakelijk (ook de 'waterdichte' toestellen zou ik toch in zo een case beschermen).
Deze app logt alle posities en (doppler) snelheden, en na de sessie kan je direct de resultaten zien. Er is ook een "SOS" toets, hiermee kan je naar een voor ingesteld nummer een SMS sturen met je actuale coördinaten.
Screenschot :
windraceB.png
Er is ook de mogelijkheid om een gpx file te bewaren, deze kan je dan eenvoudig in google earth bekijken :
windrace.png
Vandaag natuurlijk mijn eerste PR : 46 km/h ! Toch niet slecht voor "old school" materiaal : F2 Sputnik 280 '94, NP VX 5.5 '95 en redelijk choppy.
Je kan de sessie zelf rechstreeks naar GPS Speedsurfing uploaden, maar dit heb ik niet getest (geen account).
Zijn er nog surfers die deze app gebruiken ?

Ruben
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve 122 en Evo 80, GA Manic 4.2, Remedy 5.2/6.0, Ka Koyote 7.4, Loft PureLip 4.0 + 5.2

Re: Poor man's GPS : Windrace app !

Bericht door Ruben » za aug 25, 2018 9:01 pm

Jazeker! Ik vaar al 2 jaar met deze app en hij werkt super. Ook het uploaden naar gp3s is supermakkelijk en werkt prima. Daarna hoef je alleen nog maar materiaal in te vullen en klaar is kees. De snelheden lijken ook wel aardig accuraat naar mijn idee (wanneer ik voel dat ik hard/een record heb gevaren is dat meestal ook zo), maar ik heb het nog nooit met een echte gps ernaast getest.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » za aug 25, 2018 9:10 pm

Windsport Tracker is ook een vergelijkbare app.
Daar kun je ook nog instellen welk board, vin, zeil, enz je gebruikt.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » za aug 25, 2018 9:34 pm

Ruben schreef:
za aug 25, 2018 9:01 pm
De snelheden lijken ook wel aardig accuraat naar mijn idee (wanneer ik voel dat ik hard/een record heb gevaren is dat meestal ook zo), maar ik heb het nog nooit met een echte gps ernaast getest.
Ook al lijken de snelheden accuraat, zonder verifieerbare data blijft het discutabel en is het gewoon een GPS app.

Neemt niet weg dat als je het goed vind in gebruik je het zeker moet blijven gebruiken.
Beter dit dan niets :thumbup:

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door RP6conrad » za aug 25, 2018 9:54 pm

Net zoals de GT31 ook een GPS is met 'niet' verifieerbare data, maar gelukkig wel als algemene standaard aanvaard is ! De GPS-chip in een smartphone is een "echte" gps, alleen de data-verwerking is een "black box" en meestal alleen in detail bekend door de programmeur. Beide toestellen berusten echter op de "niet" verifieerbare data van de gps-chip.
Ik ben wel van mening dat gps met basis doppler momenteel de beste en nauwkeurigste (betaalbare) meting is. Discussies over afwijkingen van enkele % zijn zinloos, daar beide toestellen nooit exact dezelfde satellieten en timings zullen hebben.

Ruben
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Carve 122 en Evo 80, GA Manic 4.2, Remedy 5.2/6.0, Ka Koyote 7.4, Loft PureLip 4.0 + 5.2

Bericht door Ruben » zo aug 26, 2018 2:10 pm

RaymondW schreef:
za aug 25, 2018 9:34 pm
Ruben schreef:
za aug 25, 2018 9:01 pm
De snelheden lijken ook wel aardig accuraat naar mijn idee (wanneer ik voel dat ik hard/een record heb gevaren is dat meestal ook zo), maar ik heb het nog nooit met een echte gps ernaast getest.
Ook al lijken de snelheden accuraat, zonder verifieerbare data blijft het discutabel en is het gewoon een GPS app.
HIer ben ik het zeker ook mee eens, het lijkt me ook wel eens interessant om te testen met een gt-31 ernaast, om te kijken wat het echte verschil is. De app werkt ook met dopplermetingen overigens, je krijgt altijd netjes een lijstje met positional en doppler, waarbij positional af en toe geen houwtjetouwtje van klopt is doppler wel heel consistent in ieder geval. Ik heb wel eens een 63 van positional gekregen, terwijl ik volgens de doppler niet harder was gegaan dan +-40 (wat ook klopte.)

Claus2
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Claus2 » wo aug 29, 2018 9:56 am

Ik gebruik cyclemeter. Wat denken jullie van die app?

Ruben
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Ruben » wo aug 29, 2018 11:23 am

Gebruik je die ook voor de speedsurfmetingen? Zoals best 2 sec, 10 sec, 100, 250, 500 m en alpha? Of haalt gps-speedsurfing die er automatisch uit?

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door RP6conrad » wo aug 29, 2018 5:52 pm

Windrace maakt een heel verslag als je de sessie eindigt met "STOP". Een gedeelte zie je in de screenshot. Alle data kan bewaard worden, eenvoudig "send" naar google drive bijvoorbeeld. Ook de NMEA strings kunnen bewaard worden, dit is de uiteindelijke basis-data van de gps waarop dan alle berekeningen plaatsvinden. Je kan het tijdsinterval instellen hoe dikwijls zo een GPS-string moet bewaard worden (meestal 1 s). Ook op de site gpspeedsurfing wordt deze app genoemd als alternatief voor de GT31 : https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... m&item=App

Windrace_result.png

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » wo aug 29, 2018 6:08 pm

De app is op het niveau van de GT-11, niet de GT-31
Staat er volgens mij vrij duidelijk...

Plaats reactie