Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Tribal Carbon MK2 ervaring

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

DickfeeCie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Wat eigenlijk niet?

Re: Tribal Carbon MK2 ervaring

Bericht door DickfeeCie » ma sep 30, 2019 2:11 pm

@poehaa Dezelfde set vaar ik ook met de andere merken. Mijn snelheden met de Winheller 30 & 32 en Boss 31(v7) & 34(v4) ontlopen elkaar niet veel. Zelfs de good old C3 sting 34 vin staat in het rijtje van 64 km/h. Pas met de nieuwere Boss(v7) 28 ben ik een keer boven de 65 gekomen. En nu dus ook met de Tribal MK2. Daarbij wil ik nogmaals benadrukken dat dit eigenlijk onder relatief relaxte omstandigheden was. Dus ik ben zelf ook benieuwd wat ik er nog meer uit kan persen onder hardcore omstandigheden zoals later die dag.
Tweede gedeelte van je vraag: voor slalom varen gebruik ik meestal een 2cm grotere vin. Voordeel is dat je wat hoger kan varen en zo mogelijk uit de vuile wind van je sparringpartner kan blijven.

Die zaterdag inderdaad nog een keer een PR gevaren op OV met de Boss 28 vin. Het verschil is dat bij de tweede sessie de wind beduidend was toegenomen. Met het euforisch gevoel van de eerdere PR knalde ik vol (over)moed het meer weer op. Maar na zeven runnetjes vond ik het echt welletjes. Was te veel overleven voor mij. Uit de voetband over de chop naar de noord oever terug gestuiterd. Ik was zo kapot dat ik pas s'avonds bij het posten op GPS-Speedsurfing in de gaten kreeg hoe hard het laatste rakje downwind naar de zuidoost gegaan was. Gemiddelde snelheid 67,65. Max 10s run van 69,51 met een 2sec van 71,89
(Die lettertjes van de GW60 zijn ook zo klein zonder bril :-?)
Laatst gewijzigd door DickfeeCie op di okt 01, 2019 1:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Re: Tribal Carbon MK2 ervaring

Bericht door poehaaa » ma sep 30, 2019 4:23 pm

Dank voor de reactie en het uitgebreide verslag. Nuttige informatie.

Plaats reactie