Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Speed is back

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » ma nov 03, 2003 11:30 am

Opperhoofd schreef:Nu had ik steeds last van dat mijn voorste voet uit de voetband schoof. Verder hing ik vrij ver naar achter waar ik de meeste druk op het achterste been had (voorste been vaak gestrekt) Door deze houding kon ik de boel niet lekker controleren en dus niet alle aandacht geven aan eindsnelheid... helaas. Heb jij tips?
Heej, dat probleem ken ik, dat heb ik ook regelmatig zo ervaren (levensgevaarlijk als je op volle snelheid je voorste voet uit de voetband schiet).
Wat ik heb gedaan om dit op te lossen is m'n voorste voetband een paar graden in te draaien, door de voorste plug een gaatje naar achteren te zetten en de achterste plug een gaatje naar voren. Nu staat voor mij de voetband iets ergonomischer gepositioneerd en heb ik geen last meer van wegschuivende voeten.

p.s. wat trouwens ook niet handig is om op volle snelheid te doen is om je masthand los te laten (voordat ik door had wat er gebeurde bevond ik mij reeds op 1,5m diepte onder water :roll: )

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » ma nov 03, 2003 12:24 pm

RJ schreef:p.s. wat trouwens ook niet handig is om op volle snelheid te doen is om je masthand los te laten (voordat ik door had wat er gebeurde bevond ik mij reeds op 1,5m diepte onder water :roll: )
Kwestie van een goede trapeze touwtjes aftelling.
Dave White (ofzoiets) heeft het record no-handed run... op
de 500 meter meer dan 30kts dacht ik... :-? (Staat in een Boards. zal het wel opzoeken.)

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: 62
Teamrider: mXr-windsurfing
Surf spul: mXr-windsurfing

Bericht door Martin van Meurs » ma nov 03, 2003 7:31 pm

Hey Opper,

Ik had hetzelfde probleem en we hebben alles dichter naar elkaar geplaatst. Moeilijk op te lossen zoiets behalve door aanpassingen aan het board. Mijn trapezekoorden zijn 30inch, dus extreem lang zodat je de mast rechtop kunt varen bij sterke wind en vlak water. De set-up was speedseeker 5,4, hydrodynamic 55 breed en 26 cm. vin. Mastvoetpositie extreem ver naar achteren 125 cm. maar dit komt door de speedseeker die totaal anders vaart dan elk ander zeil dat je ooit hebt gevaren. Normaal zou ik ergens tussen de 136 en 133 adviseren. Vandaag zelfde set maar 22 cm. vin.
Vandaag was de wind ruimer, ideale 130 graden koers met iets meer wind 25-35 knopen. Topspeed 42 knopen oftewel 78 km. Er had denk ik meer ingezeten als het waterpeil niet zo hoog was geweest, de dammetjes hielden niet alle golven tegen dus het was nogal kabbelig.
Roger voer gisteren geloof ik royaal 64 km op zijn hypersonic. Hij liep het snelste van alle speedmannen die aanwezig waren, mooie rustige stijl.

~Erwin~
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Lorch, Gaastra
Contacteer:

Bericht door ~Erwin~ » ma nov 03, 2003 7:32 pm

surfrider schreef:Kwestie van een goede trapeze touwtjes aftelling.
Dave White (ofzoiets) heeft het record no-handed run... op
de 500 meter meer dan 30kts dacht ik... :-? (Staat in een Boards. zal het wel opzoeken.)
Ja die deed het vast niet perongelijk op vlak voor de finish met iemand VLAK, maar dan ook echt VLAK bij hem.... Maar dit is een beetje oftopic..

Over dat voorste been strekken, dat had ik vorig weekend bij de brouwersdam ook heel erg, en daardoor spinouts enzo. JW had mij iig geadviseerd om me giek wat lager te zetten, dit hielp echt goed, gister best lang gevaren en maar 1x spinout. AL weet ik niet hoe dit in choppy conditions gaat.

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: Tornado / Honda 60PK
Contacteer:

Bericht door RJ » ma nov 03, 2003 8:07 pm

[Inleiding]
Gisteren was bij ons op de club de laatste wedstrijd van de clubcompetitie en alhoewel ik het klassement met een nipte voorsprong aanvoer moest ik nog wel goed m'n best doen om die positie vast te houden.

Eens in de zoveel jaar, dan heb ik zo'n dag dat ik surf als een vaatdoek. En gisteren was zo'n dag. Ik voelde me brak, had geen kracht in m'n armen geen gevoel in m'n benen etc. etc.
[/inleiding]

Op een gegeven moment had ik dus een beetje geluk en lag ik op kop na de laatste gijpboei, ik hoefde alleen nog maar naar de finishlijn te knallen. De nummer twee zat echt vlak op m'n hielen en we kregen een windvlaag en we vlogen echt knetterhard richting de finishlijn.
Nog geen 10 meter voor de finishlijn verlies ik alle kracht in m'n armen en m'n masthand schiet los van de giek. Ik crash in het water en achteraf hoorde ik dat ik maar 40cm naast het board van de surfer achter mij het water in dook :roll:
Die gast schrok zich de pleuris, maar toen ik bovenkwam sloeg de kou op m'n borst en kon ik nauwelijks nog ademhalen, laat staan achter m'n weggewaaide setje aan of naar de kant toe zwemmen.
Gelukkig kon ~Erwin~ nog snel naar me toe peddelen op een surfplank en mij naar de kant toe brengen. Eenmaal op de kant mekrte ik toch wel dat ik wat licht in m'n hoofd was van de verminderde toevoer van zuurstof. Dat werd later wel minde, maar ging niet volledig weg. De laatste twee heats heb ik met een licht/wattig gevoel in m'n hoofd gesurfd en gewoon rustig geprobeerd uit te varen ipv te winnen.
Ook dat lukte niet helemaal want de 1 na laatste heat heb ik dus wel gewonnen :-?

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: 62
Teamrider: mXr-windsurfing
Surf spul: mXr-windsurfing

Bericht door Martin van Meurs » di nov 04, 2003 5:40 pm

HERKINGEN???????

Info m.b.t. dammetjes. Hoe hoog,lang, hoe breed is het water achter de dammetjes. Echt vlak etc. Heeft iemand wellicht digitale foto's om te posten?

Afgelopen weekend was echt tof achter de speeddammetjes op het Haringvliet maar de boswachter verbood ons terug te komen. We gaan ontheffing aanvragen om te mogen varen in het natuurgebied. Mocht dat niet lukken is Herkingen wellicht DE SPOT bij ZW?

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » di nov 04, 2003 6:07 pm

Even een toevoeging. Omschrijvingen en ervaringen van goede spots kan je hier kwijt (er is al een verzamlepunt)
Speedsurfing: speedspots in Nederland

Ok, dan heb ik voorlopig al wat tips om het setje wat beter te controleren te weten de voetbanden vertellen (andere graad tov board) en alles dichter naar elkaar toe plaatsen. Ik heb namelijk niet het gevoel gehad de limiet er uitgehaald te hebben. Mede omdat ik met 32 cm Hurricane custom slalom vin voer (heb nog een 28 cm versie) en na een flinke crash nog steeds met het voorste voetje los zat en dus niet echt behoefte had aan nog zo'n crash... :(

Ben jij weleens lekker gestuiterd Martin? Moet haast wel. Vertel eens over een paar spectaculaire crashes die je gemaakt hebt. :evil: ... Heb je ze doorplanerend gemaakt? :lol: :wink: ... Ik zag met die fimpjes van Bjorn dattie ook wel een paar keer lekker stuiterde... En ook daarvoor kijk je die filmpjes!! (ik zou ook best wel een filmpje van die crash van mij willen zien :lol: )

Submarine Action
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: PD, Quatro, Loft

andere speedspot

Bericht door Submarine Action » di nov 04, 2003 6:13 pm

Ben laatst naar brouwershaven geweest(den osse) Als je bij het landal strandje vertrekt dan liggen er meerdere speedtracks naast elkaar. Zeker een paar honderd meter. Geen mossels naar wat ik gezien heb. Windrichtingen: Veel.
Het ligt voor de haven van brouwershaven.

Leek mij erg goed, als het blaast. Keien maar een stukje uit water, dus niet vlagerig.

Wouter

Podjur48
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Exocet / Aerotech / Select / Unifiber
Contacteer:

Bericht door Podjur48 » di nov 04, 2003 10:23 pm

Het was echt supergaaf afgelopen zondag. Al vroeg gingen we naar Zeeland en de dammetjes zagen er super uit! Ik was als eerste op het water en kon zodoende in alle rust mijn rakjes maken. Eerst nog een beetje onwennig, maar later ging het steeds beter. Een enorm raar gevoel als je een paar meter van je vandaan flinke bakken met golven ziet en zelf vaar je over 2 cm hoge golfjes...
Er kwamen nog een paar speedfreaks en toen werd het best wel druk en was het belangrijk om goed te timen. Als je namelijk een paar golfjes van een tegemoetkomende surfer krijgt met over de 60 km/uur dan is dat niet echt fijn.
Mijn snelheden gingen gestaag omhoog van 59.3, naar 62.2 en uiteindelijk een geweldige run: 64.7 km/uur. En dat op een hyper 105 en een GTX 6.0....
Martin ging wel een stuk harder hoor. Met zijn Speedseeker en vd Berg custom klokte hij rond de 74 km/uur met een gemiddelde over 400 meter van 72 km/uur. En dat bij rond de 25 knopen en niet een optimale hoek. We gingen namelijk maar zo rond de 100 graden en ideaal is tegen de 140 graden. Hopelijk gaat het binnenkort weer lekker waaien want de 65 grens moet gehaald worden.

Roger

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Surfrider » wo nov 05, 2003 9:12 am

Kijk, een snel hypersonic. Jij kunt er tenminste mee overweg. Ik heb
al meer mensen gezien met een Hypersonic, maar veel mensen halen
daar echt de snelheid niet uit..

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Surfrider » vr nov 07, 2003 1:32 pm

Martin wat doe jij hier nu nog, spring in de auto en op naar Zui Frankrijk. Ze houden wind...

Mr. Happy
Happy-windsurfer
Happy-windsurfer
Surf spul: Witchcraft 80 / 89 / RRD FSW 111/ Superfreaks / Smacks / Fire Power

Bericht door Mr. Happy » do mar 11, 2004 12:46 pm

Als ik de titel van dit Topic bekijk zou dit bericht goed geplaatst moeten zijn :roll:

Speed is zeker back, maar dat is iets wat wij al lang wisten. Grappig is om te zien dat de diverse media er weer een klein beetje wat mee gaan doen. Zo las ik op Neil Pride Inside Line dat Duckerbeck een artikel geschreven heeft over: "How to sail faster" .

Ben erg benieuwd.

hadewilde
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Ter Heege wave zeilen gezocht !!!!

Bericht door hadewilde » zo jul 09, 2017 1:57 pm

Heb zelf vroegah ook altijd met ter Heege gevaren, logisch want hij zat in enschede tegenover de HTS boulevard 1945 waar ik 5 jaar mijn bammetjes heb mogen oppeuzelen. Fijne onverslijtbare zeilen. Zoek voor op een Wave Warrior van 1991 meerdere bijpassende zeiltjes met de goede aspect ratio. Ter Heege Wave zeilen van 3.0 tot 4.5 max. Board is 70 liter ? en ik weeg wat meer ;-)

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Re: Speed is back

Bericht door Marco B » zo jul 09, 2017 4:24 pm

Stel je nu een vraag of niet? Misschien niet het meest ideale topic van 13 jaar geleden om te gebruiken ...

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Re: Speed is back

Bericht door RaymondW » zo jul 09, 2017 5:49 pm

Onderwerp is gesloten tenzij iemand na 13 jaar een nuttig idee heeft om het te heropenen.
Reactie via PB

Gesloten