Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Vakantie naar beginners wave spot met gezin.

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Bericht door funride » do nov 01, 2018 8:38 pm

Hoi mede forumers.

Nu ik al een paar jaar aan het herintreden ben begint het toch te kriebelen om een keer op windsurf vakantie te gaan.
De vakantie dagen zijn helaas niet oneindig dus zal het ook gelijk de vakantie met het gezin zijn.

Ik ben op zoek naar :
- Een beginners wave spot, makkelijk in het water gaan en golven tot 2m.
- windzeker +16knopen
- liefst wind vanaf rechts.
- Nadruk ligt op (leren) frontside golfrijden.
- En heel belangrijk, leuke omgeving voor vrouw en dochter.
- mogelijkheid tot huren materiaal en volgen clinics.
- Andere (gezins) activiteiten naast windsurfen
- zomertemperatuur.

Ik surf al 25 jaar (met tussen pauze) en heb de basis redelijk onder de knie, springen gaat ook aardig en af en toe lukt er eens een loopje.
maar nog geen ervaring in down the line condities en echt grote golven.

Ik zat zelf te denken aan Tarifa (TWS) of anders meteen maar Maui (kanaha beach)
Canarische eilanden hebben niet echt de voorkeur bij de rest van het gezin en Maui is wellicht wat kostbaar.

Hebben jullie nog andere suggesties voor mij ?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Vakantie naar beginners wave spot met gezin.

Bericht door Jeroensurf » do nov 01, 2018 10:38 pm

Hier is echt al heel veel over geschreven dus begin ff met je in te lezen en kijk eens op websites van bijv Happy surf en https://www.surf-action.com/

my2cents: je wil dingen combineren die bijna niet te combineren zijn, dus pas je wishlist aan of ga een keer een week op clinic zonder familie puur gefocust op surfen van bijv een Peter Hart, Jemm Hall, Simon Bornhoft etc.

Wat kleine kantekeningen:
Bij mijn weten staat TWS voor TENERIFE Windsurf solution dus canarische eilanden.
Maui: dat is echt een belevenis en zowel huren als clinics is daar heel goed geregeld, maar ik vind het geen makkelijke spot om te leren golfrijden.
Mauritius is daarvoor beter, maar zijn de golven vaak hoger en is ook niet echt een beginnersspot.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » do nov 01, 2018 10:52 pm

Als wind van rechts wilt schijnt Jeri goed te zijn. Ik ben er nooit geweest. Marroko biedt ook een aantal spots van rechts en is voor de familie ook leuk. Jem Hall heeft clinics op beide lokaties.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » vr nov 02, 2018 12:12 am

Jeroensurf schreef:
do nov 01, 2018 10:38 pm
Hier is echt al heel veel over geschreven dus begin ff met je in te lezen en kijk eens op websites van bijv Happy surf en https://www.surf-action.com/

my2cents: je wil dingen combineren die bijna niet te combineren zijn, dus pas je wishlist aan of ga een keer een week op clinic zonder familie puur gefocust op surfen van bijv een Peter Hart, Jemm Hall, Simon Bornhoft etc.

Wat kleine kantekeningen:
Bij mijn weten staat TWS voor TENERIFE Windsurf solution dus canarische eilanden.
Maui: dat is echt een belevenis en zowel huren als clinics is daar heel goed geregeld, maar ik vind het geen makkelijke spot om te leren golfrijden.
Mauritius is daarvoor beter, maar zijn de golven vaak hoger en is ook niet echt een beginnersspot.
Daarom geniet Tenerife ook niet de voorkeur.
Ben ook niet van plan hele week een clinic te volgen, hooguit een dagje om de spot te leren kennen.
Week er alleen op uit zit er niet meer in, staan al aantal MTB tripjes in de agenda als ik dan ook nog een week alleen ga windsurfen is het oorlog :lol:

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » vr nov 02, 2018 1:32 am

Sal @ Kaapverdië 🙃

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » vr nov 02, 2018 1:32 am

Sal @ Kaapverdië 🙃

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » vr nov 02, 2018 8:27 am

Jeri is bump&Jump en geen wave, Marokko....persoonlijk vind ik het gebied rondom Essaouira foeilelijk. Goeie surf, maar voor de rest :r .

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Nelis » vr nov 02, 2018 9:46 am

Als je een zoekt op Sal ( heeft Downtheline al veeel over geschreven) dan is het ook mogelijk om met wind van rechts te varen daar.

Op Kite beach ( side on) en Leme bedje (side off).. Allemaal prima spots zonder bijzonderheden die het je lastig maken.
Sal.png

En als je vrouw en kinderen dit uitzicht hebben dan vinden ze het toch niet erg als je even op de plank stapt? :D
Afbeelding

* Ik ga nog die kant op maar heb al zoveel gelezen en gezien dat ik al een goed beeld heb van de omgeving en spots :wink:

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Bericht door sjoerdhuurdeman » vr nov 02, 2018 10:26 am

Funride je gaf aan dat tenerife niet de voorkeur geniet. Waarom was me niet helemaal duidelijk. Had dat te maken met de aanwezigheid van leuke dingen voor vrouw en kids? Ik overweeg namelijk ook om met vrouw en kinderen naar el medano op tenerife te gaan en ben daarom nieuwsgierig naar jouw mening. :wave:
De ervaring leert dat je pas lekker kan knallen als de rest van de familie zich ook leuk kan bezig houden. Suggesties altijd welkom :thumbup:

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » vr nov 02, 2018 11:28 am

sjoerdhuurdeman schreef:
vr nov 02, 2018 10:26 am
Funride je gaf aan dat tenerife niet de voorkeur geniet. Waarom was me niet helemaal duidelijk. Had dat te maken met de aanwezigheid van leuke dingen voor vrouw en kids? Ik overweeg namelijk ook om met vrouw en kinderen naar el medano op tenerife te gaan en ben daarom nieuwsgierig naar jouw mening. :wave:
De ervaring leert dat je pas lekker kan knallen als de rest van de familie zich ook leuk kan bezig houden. Suggesties altijd welkom :thumbup:
Ja dat is de reden, zelf zou het voor mij geen probleem zijn zolang papa maar af en toe het water in kan ;)
Heeft voornamelijk met de looks van het landschap te maken, mijn vrouw is niet zo van aan het strand of zwembad liggen en gaat het liefst mooie plekken in de omgeving bezoeken en cultureel doen. (overigens ik ook hoor)

Thanx voor de suggesties!

Marokko kan een optie zijn, ik heb familie uit Marokko dus zou het e.e.a dan kunnen combineren.
Kaapverdische eilanden gaan denk ik ook niet echt aanslaan bij de familie maar ik ga het voorstellen.

Wat zijn jullie ervaringen met Tarifa?

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Bericht door sjoerdhuurdeman » vr nov 02, 2018 11:35 am

Op tarifa heb je veel wind! Voor pappa dus wel fijn! :clap:
Toen ik er 12 jaar geleden zat was er behalve zonnen niet veel te doen voor vrouwlief. 8)
Toen had ik nog geen kids. Of er voor kinderen wat te doen is weet ik dus niet :-?

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 Thruster83 P7 AC-One MUF Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr nov 02, 2018 11:54 am

Tarifa is voor de aanhang niets te doen...
ben er geweest met mn vriendin afgelopen weekend en die gaf al te kennen dat als ik naar Tarifa ga, zij niet meegaat....

Overigens Lanzarote (Costa Teguise) is ook leuk, daar gaat mn vriendin weer graag mee :) ik ben er 2weken geweest in februari (mn vriendin 4dagen) de wind is meest van links. Ik heb ook liever van rechts, maar als het het vaak genoeg doet met links wind dan gaat het nagenoeg net zo als van rechts.

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sjoerdhuurdeman » vr nov 02, 2018 5:47 pm

Wat is er op lanzerote dan zo leuk voor vrouw en kids?
Ik ben er nooit geweest, maar het lijkt een kale boel daar :problem: :-?

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr nov 02, 2018 7:55 pm

dat vindt ik van bergen, kerken en kastelen, bak stenen... :P

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » vr nov 02, 2018 8:15 pm

Zowel Tenerife als tarifa: heel veel te doen! Prachtige natuur, mooie stadjes, heerlijke stranden. Een dag met de auto op pad en er is echt vanalles te beleven. Op Tenerife ook het platte vermaakt als aquaparken en zo. Wave: cabezo naast El Médano. Huur huisje op het heel rustige strand met dit letterlijk uitzicht. Vanaf je balkon het water opAfbeeldingAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » vr nov 02, 2018 8:49 pm

Mijn referentie is een Baskenland, daar ben ik afgelopen jaren geweest om te suppen,surfen en mountainbiken.
geweldig mooie surf spots maar ook heel veel mooie natuur, kleine schattige dorpjes, grote steden zoals San Sebastian, Biaritzz en Bilbao, heelijk eten en drinken, veel cultuur en musea, leuke barretjes, bergen etc. maar helaas geen wind :(

wellicht zijn mijn eisen gewoon te hoog en moet ik het een jaartje uitstelen en dan alleen naar Tenerife gaan.
Laatst gewijzigd door funride op za nov 03, 2018 8:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » za nov 03, 2018 12:22 am

Interessant topic dit... Misschien is Cornwall welheel leuk, ook voor gezin in de meivakantie?
Ben er nog niet geweest, maar zag een interessant parkje hier:
Riviere Sands Holiday Park
https://goo.gl/maps/uyCG6xWHMBk
Of het 5 sterren resort, maar da's mij te duur:
Landal Gwel an Mor Luxury Lodges
https://goo.gl/maps/GA9Mj1gwhcT2

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za nov 03, 2018 6:47 am

Cornwall is super, maar frisser, minder windzeker en wind over beide kanten.
Je hebt daar globaal Nederlandse tempraturen +3 graden. Iets koeler als Baskenland maar ook weer iets droger.
Beste tijd om te windsurfen is eind april/mei met als bonus dat als je ook supt het wel gek moet lopen wil je niet dagelijks ff het water op kunnen.
River Sands zitten wij altijd naast. Op zich een topspot, maar zo,n caravan vinden wij minder prettig als een huisje.
Mijn vaste stek is altijd Chyreene Court: http://www.chyreenecourt.com/ dat daar direct naast zit, maar ff wat meer privacy heeft.
De huisjes zijn niet groot, maar kan prima met 2 kids.
Voordeel is dat als je vraagt om een beneden huisje je je spullen gewoon in de binnentuin onder je raam legt en er zo mee naar het water loopt (het ligt direct aan de Bluff) en er voor bijna elke wind en swellrichting wel spots zijn binnen 30min rijden.
Zeker Marazion is een perfecte leerspot. Gwithian en de Bluff ook mits het niet te hoog is.

Wat betreft Tenerife, ik ben er nog nooit geweest, maar wij gaan er met de Kerst naartoe juist omdat er zoveel te doen is voor mijn vriendin.
Niet zozeer cultuur, maar wel veel natuur en mooie wandelingen.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » za nov 03, 2018 8:57 am

hmm, begin Mei zit ik een week in zuid Wales om te mountainbiken (zonder gezin) Cornwall klink erg goed als ik verhaal zo hoor.
Misschien paar dagen mountainbiken opgeven en dan naar twee dagen windsurfen.
@Jeroensurf , is het omgeving Cornwall ook mogelijk materiaal te huren?

Ik ben toch nog even in Tenerife als bestemming gedoken en al ik dit filmpje mag geloven is het voor mijn gezin ook echt wel een leuke plek,
krijg alleen bij mijn vriendin het beeld van all inclusive resorts, massa's dronken engelse en bakkende bejaarden niet uit haar hoofd ;)

Wat natuurlijk ook nog meespeelt is in welke periode zijn de condities goed. meest voor de hand liggende periode om weg te gaan is de zomervakantie, maar vrees dat in die periode (net als in NL) de condities op veel plekken in Europa minder zijn.
Laatst gewijzigd door funride op za nov 03, 2018 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » za nov 03, 2018 8:58 am

Cool, tnx. Mijn vrouw wil sowieso eens naar Engeland. Mei vakantie ging ik vroeger vaak naar Zeeland, maar boek ik nooit meer ivm onzeker weer. Tzt kijk ik waar t mooi weer is en dan is Cornwall een van de opties

Verder heb ik dit lijstje ooit genoteerd als opties:
Frankrijk: Duitsland: Denemarken: Noorwegen: Italia:
  • Noordzijde Gardameer
  • Vieste

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za nov 03, 2018 9:31 am

Er is geen verhuur en er zijn geen windsurfshops in Cornwall.
Spullen dus meenemen.
Net als hier zijn ze er afhankelijk van depressies voor wind, dat maakt het altijd een gok t.o.v de trade wind achtige plekken.

Qua tijd: wat je zelf al aangeeft, het maakt ook uit wanneer je ergens naartoe gaat, dus wanneer wil je weg?
Maui is bijv in de zomer ook grotendeels platgewaaid en staat swinters erg weinig wind, maar kan in voor en najaar epic zijn.

Als ik een jaartje vrij had en budget was geen issue dan werd het:

Voorjaar: Ierland/Cornwall, Chili

Zomer: Mauritius, Reunion, Fiji

Herfst: Maui, Fuerte, Ierland

Winter: Zuid Afrika, Australie, Nieuw Zeeland

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave en superfreaks

Bericht door EdwinR » za nov 03, 2018 12:22 pm

funride schreef:
za nov 03, 2018 8:57 am
Ik ben toch nog even in Tenerife als bestemming gedoken en al ik dit filmpje mag geloven is het voor mijn gezin ook echt wel een leuke plek,
krijg alleen bij mijn vriendin het beeld van all inclusive resorts, massa's dronken engelse en bakkende bejaarden niet uit haar hoofd ;)

Wat natuurlijk ook nog meespeelt is in welke periode zijn de condities goed. meest voor de hand liggende periode om weg te gaan is de zomervakantie, maar vrees dat in die periode (net als in NL) de condities op veel plekken in Europa minder zijn.
El Médano is niet vergelijkbaar met de meest toeristische plekken op Tenerife. Het is een klein rustig dorpje zonder resorts. De toeristen daar zijn bijna allemaal watersporters plus Spanjaarden.
Wind is het best midden in de zomer. Ik denk dat Médano-bay erg geschikt is voor jou om te huren en te starten. Je kunt dan in twee slagen opkruisen naar Harbour Wall om daar met laag water te gaan golfrijden.
Als het getij niet goed is blijf je in de baai of ga je iets gezelligs doen met de familie.
En als de wind te hard blaast om te oefenen blijf je lekker bump-n-jumpen in de baai (vergelijkbaar met IJsselmeer, Brouwersdam).
Voor meer uitdaging kruis je iets verder op naar Cabezo bay en val je daar de golven aan. De familie wandelt ondertussen ook daar heen en gaat lekker uit de wind bij het koffiebarretje op het strand daar kijken naar jou.
's Avonds lekker eten bij La Familia of La Tartaruga. Het lijkt mij een topvakantie :).

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za nov 03, 2018 12:53 pm

Prachtig omschreven! Over een aantal weken ga ik weer naar El Médano. Zin in!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mbleeker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door mbleeker » za nov 03, 2018 2:59 pm

Ik zit ook in El Medano de week voor kerst. TWS doet alleen verhuur maar Duotone Windsurf Center geeft ook les.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » zo nov 04, 2018 11:47 am

Barbatruc schreef:
za nov 03, 2018 8:58 am
Cool, tnx. Mijn vrouw wil sowieso eens naar Engeland. Mei vakantie ging ik vroeger vaak naar Zeeland, maar boek ik nooit meer ivm onzeker weer. Tzt kijk ik waar t mooi weer is en dan is Cornwall een van de opties

Verder heb ik dit lijstje ooit genoteerd als opties:
Frankrijk: Duitsland: Fantastisch, maar erg modaine eiland. Als je gaat en de wind is Oost ga dan naar Ellebogen, mooie spot, eerste stuk alle kiters, daarna komen de windsurfers (je kunt er nagenoeg overal staan)

Denemarken: Noorwegen: Italia:
  • Noordzijde Gardameer
Torbole, boeken. In de Ochtend richting Malcesine voor een uurtje of 2 knallen (parkeren is betaald waar de grote toeringcars parkeren) er zijn ook een paar parkeer mogelijkheden eerder. Vanaf Torbole lijkt het dan maar matig te waaien en dan toch waait het altijd erg lekker op Malcesine. In de middag de klotsbak op bij Torbole hou er rekening mee dat de wind alle windsterktes kan hebben van lightwind foil t/m stormachtig)
  • Vieste

Plaats reactie