Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Vakantie naar beginners wave spot met gezin.

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Re: Vakantie naar beginners wave spot met gezin.

Bericht door Kapitein Rob » do mar 28, 2019 3:27 pm

Als geld toch niet uit maakt zou ik voor Maui kiezen.
Heb je dat maar vast gehad.
Ik heb het super gevonden.
‘s ochtends mag je eigenlijk nietwindsurfen dus kun je mooi wandelen of de rest van het eiland bekijken.
‘s middag’s en paar uurtjes windsurfen met een instructeur.
Maar je kunt op Maui ook geweldig paard rijden (Jutta Müller, voormalig PWA surfster);
Fietsen (dwars het eiland over), walvissen spotten, werkende vulkanen bezoeken ect.
‘s avonds heerlijk eten bij Mama’s Fishhouse (of een kopje koffie drinken op deze unieke stek) of je schuift aan bij bij mister Fleetwood aan de andere kant van het eiland.
Kortom er is zoveel moois op dit eiland, dat je het eigenlijk gezien moet hebben om er over mee te kunnen praten.

funride
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: sweet waves
Surf spul: JP/NP
Contacteer:

Bericht door funride » do mar 28, 2019 7:27 pm

Jeroensurf schreef:
do mar 28, 2019 11:15 am
Doe mij maar regio van San Sebastian met een Sup en MTB
Baskenland is zeker een aanrader voor surfen en sup, kom er nu al heel wat jaartjes om te surfen en te mountainbiken.
Echter in het hoogseizoen is het ook daar mega druk op de meer toegankelijk spots. Als je er gaat Mountainbiken is www.basquemtb.com
echt een aanrader!

Maar na het verhaal van @CoenMan nog meer stoked om een keer naar Tenerife te gaan, ben niet echt gewend om in golven te varen en dit klinkt als de perfecte plek om vertrouwd bump & jump te varen met af en toe een stapje richting wave.

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » do mar 28, 2019 7:39 pm

@f@funride El Medano is echt wel prima plek om te zijn en is het niet het platte vermaak waar je vriendin bang voor is. Als je met een autootje het eiland over gaat krijg je voldoende mooie natuur en kleine dorpjes!
Ik snap dat jeroensurf de omgeving van essaouira lelijk vind, maar ik vond het echt wel top plek om te zijn. Echt een andere cultuur en echt wat anders dan bijvoorbeeld de canarische eilanden, en toch ook goede surfstek, met wind van rechts en een vriendelijke golf (hoewel die hoogzomer minder aanwezig schijnt te zijn) en voldoende keuze om te huren.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS

Bericht door Jeroensurf » do mar 28, 2019 8:22 pm

@funride , i know, ben er al een paar keer geweest,zelfs een keer in de zomer, maar toen was ik nog niet zo aan het MTBen. Om te suppen vond ik het ALS het liep super en anders lekker km langs de kust maken op de 14fter.
Marokko is qua cultuur inderdaad best leuk om gezien te hebben, maar qua landschap gewoon lelijk.

De enige plek waar ik met echt hoge verwachtingen naar toe ging en nog meer van onder de indruk was, was Maui.
Voor mij was dat echt paradijs: supermooie en adwisselende omgeving, aardige mensen, supermooie golven en onderwater wereld.
Los daarvan geloof ik dat ik meer van groen en dan maar wat natter/kouder ben als warm, droog en druk.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » vr mar 29, 2019 7:53 am

El Medano lijkt mij met 3 kinderen ( 1,2 en 3 jaar oud) super. Wat mij tegenhoudt is gebrek aan breachfront huizen / appartement MET zwembad. Daarbij is het strand zwart donkerbruin wat niet erg aanspreekt bij mijn wed wederhelft. Er missen net iets teveel punten voor vrouw en kinderen.

Ron Gijzen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » vr mar 29, 2019 8:16 am

Een paar jaar geleden was ik in Tenerife, paar km verderop in zo'n groepje vakantie-appartementen. Die lagen om een mooi zwembad heen, prima voor kleine kinderen. Moet je wel klein stukje rijden naar de surfspot. Volgens mij zitten daar heel veel van dat soort 'resorts'.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui

Bericht door WhiteofHeart » do apr 11, 2019 3:06 pm

Het water op Tenerife is eigenlijk altijd wel prima warm genoeg om te zwemmen, om eerliijk te zijn vind ik een zwembad op zo'n plek maar waterverspilling :S. Ik ben er in eind November nog geweest (Keiharde offseason), prima dagen gehad en de hele week in mn zwembroek gesurft. In het echte surfseizoen zal het warm zat wezen voor de kids om te zwemmen ook. Binnen bepaalde tijden zijn er ook strandwachten die op je kinderen letten en die zijn er van wat ik gezien heb echt verrekte snel bij.

Verder niks van het eiland gezien, op de dagen dat het niet waaide samen met een maatje elkaar uitdagen met de lightwind freestyle / tricktionary erbij op t strand, ook ontzettend leuk. Foil was mee met t vliegtuig en mocht die gewoon in boards van TWS schroeven ook. Avondleven is wel ok. mojito's zijn supergoedkoop, maar je moet wel zorgen dat je rond 11 al dronken bent want dan gaan de cafétjes dicht en moet je de laatste 2 to go vragen. El Medano zelf is wel leuk om te zien, maar naar mijn mmening niet echt bijzonder veel te beleven hoor, heb horen vertellen dat je wel leuk kan fietsen enzo in de buurt.

Plaats reactie