Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Project ForwardLoop

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Re: Project ForwardLoop

Bericht door funride »

Het mooiste is een dagje met 20knopen (Z)ZW op Schellinkhout, W of WZW kan ook maar dan kan je alleen goed over rechts springen.
Andijk is goed met NNW of N maar heeft wel iets meer wind nodig, vanaf 25 knopen.
Ik maak wel een surfmaatje aan voor een “loop training meeting”
Deze gebruikers waarderen funride voor dit bericht:
Barbatruc

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Highwinds
Surf spul: Highwinds, Severne, Moses
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

Barbatruc schreef: di aug 20, 2019 11:38 am
Het is vooral belangrijk dat je niet te intrekt als het board nog niet helemaal los is, hierdoor draai je met alleen het zeil en blijft board achter.
Hahaha daar heb ik al veel ervaring mee ja! Dan wordt t meer een soort gecontroleerde katapult waarbij ik soms wel heel mooi vrijwel helemaal rondzweef... :lol:
Dit heb ik inmiddels wel 100 keer gedaan denk ik.
Maar afgelopen maandag weer progressie geboekt!

Wakker geworden bij Lowlands, naar huis gereden en 15min later door naar het water met foil en 4.8!
Keer of 15 geprobeerd voordat de wind in kakte...
Paar keer bijna op de kop gehangen met het board voordat ik uit de voetbanden vloog, dus het gaat al beter. :lolno:

De comitment is ook een stuk vooruit gegaan omdat het eigenlijk steeds minder pijn is gaan doen... in het begin klapte ik echt hard tegen het water omdat ik recht over mijn plank heen richting de neus uit de voetbanden werd getrokken. Volgens mij gebruik je dan je mastvoet als hefboom waardoor je het board verliest.
Nu ik het zeil veel meer voorlangs trek tijdens de sprong en veel meer afval in de lucht voel ik niets meer met crashen...

Het afvallen in de lucht lukt wel, board naar de kont trekken ook alleen het aan de achterste hand trekken en er onderdoor kijken behoeft nog wel focus. Je moet zoveel tegelijk doen.....en dan "zeggen ze" dat het makkelijk is!
Deze gebruikers waarderen Ilja85 voor dit bericht:
funride

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl »

Ik haak even in.

Zit er ook aan te denken om de loop te proberen. Al is het alleen om het begin stadium ook beter te kunnen. Jumpen.

Heb nog niet het gehele topic gelezen, doe ik later op de dag wel. Maar ik ben wel op zoek naar de dvd Serious About Waves #3 - Learn to Loop. Volgens de preview leer je hier van begin tot eind de loop te doen.

Mijn probleem, jumpen is leuk, maar om nou te zeggen dat gaat me goed af en ik kom meters de lucht in. Nee. Locatie Strand Horst - vaargeul. Het kost me veel moeite daar het juiste schansje te zoeken en heb je die gevonden, dan is het een fractie van tijd voordat je er alweer voorbij gesurft bent.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Global 90+Nitrix 125 - Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman »

Keertje Schellinkhout op zoeken, daar heb je redelijk wat schansen voor het uitkiezen bij een lekker windje

rvdhorst
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door rvdhorst »

of met zzw naar Hindeloopen. Daar hebben ze net als bij Andijk een minibranding. Het heet niet voor niets Hinde"loopen" :lol:

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Mijn volgende plek is Schokkerhaven (Ketelmeer). Diep, mooie chop en qua afstand zelfde als Horst voor mij.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

oomKoen.nl schreef: zo mar 15, 2020 10:01 am Ik haak even in.

Zit er ook aan te denken om de loop te proberen. Al is het alleen om het begin stadium ook beter te kunnen. Jumpen.

Heb nog niet het gehele topic gelezen, doe ik later op de dag wel. Maar ik ben wel op zoek naar de dvd Serious About Waves #3 - Learn to Loop. Volgens de preview leer je hier van begin tot eind de loop te doen.

Mijn probleem, jumpen is leuk, maar om nou te zeggen dat gaat me goed af en ik kom meters de lucht in. Nee. Locatie Strand Horst - vaargeul. Het kost me veel moeite daar het juiste schansje te zoeken en heb je die gevonden, dan is het een fractie van tijd voordat je er alweer voorbij gesurft bent.
Grap is dat he bij een spin loop bijna geen hoogte nodig hebt, als je board net 20cm los komt kan je al ronddraaien.
Ben nu zelf een jaartje bezig en merk dat hij juist op lage golfjes het beste gaat.
Bij hogere golven heb ik de neiging om te veel over de kop de draaien (killer loop) waardoor de landing erg hard (en pijnlijk) kan zijn.

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Naish Wave 86

Bericht door Hydrograaf (Bas) »

Kennen jullie dit filmpje:

https://youtu.be/jvCoJjEmhJg

Maw: ik ga hem ook oefenen... :mrgreen:

(zodra ik een mast/board protector heb)

rvdhorst
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door rvdhorst »

Hydrograaf (Bas) schreef: di mei 26, 2020 11:40 am Kennen jullie dit filmpje:

https://youtu.be/jvCoJjEmhJg

Maw: ik ga hem ook oefenen... :mrgreen:

Jep. Is een klassieker :D

claus3
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 »

Nee die kende ik niet, leuk tnx!
Ik kan niet helpen altijd heel hard mijn kaken op elkaar te klemmen elke keer dat ik iemand een Forwardloop zie doen of proberen, vind ik wel handig om te zien hoe je ze kan proberen zonder "get hurt all the time". :)

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Global 90+Nitrix 125 - Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman »

Zo gaan we het volgende keer ook weer eens proberen als het niet loeihard waait.
Is vaak toch een drempel die je (ik in ieder geval) even over moet, denk er wel eens aan maar er is altijd wel iets om het niet te doen.

Had ik ook met de duck jibe over 1 kant, de andere kant ging prima, maar door het gewoon te doen en 'veel' lukt het nu over beide kanten goed.
Zelfs zo goed dat 50% van de gijpen en duck jibe is beide kanten op.

Volgende stap wordt deze dus eens (zeg ik nu heel stoer......).

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Ik zie het ook wel als een next thing hoor. Lijkt mij super om dit te kunnen, lees te durven.
Dingetje vind ik wel de jumps. Dat moet echt beter bij mij. Ik krijg maar geen hoogte. Moet de pootjes ook nog eens leren intrekken.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman »

Bij mij zit vaak de windkracht tussen m`n oren, moet gewoon een keer een steady windje hebben dat ik prima kan planeren met een 5.3
Dan zou het niet zo`n probleem moeten zijn.

Heb hem al wel eens een paar keer ingezet met m`n 6.2 en dan lekker op m`n bek gaan.
Da`s niet zo`n probleem.

Maar vaak als ik kan gaan surfen waait het 4.7 of 4.2 overpowered (soms 3.7) weer en hem dan inzetten is ineens een drempel omdat ik dan vaak tegen de max aan vaar.
Springen etc over 2 kanten, is geen probleem, maar om hem dan in te zetten ben ik weer te schijterig voor......
Laatst gewijzigd door Naishman op di mei 26, 2020 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

Naishman schreef: di mei 26, 2020 2:19 pm Bij mij zit vaak de windkracht tussen m`n oren, moet gewoon een keer een steady windje hebben dat ik prima kan planeren met een 5.3

Heb hem al wel eens een paar keer ingezet met m`n 6.2 en dan lekker op m`n bek gaan.
Da`s niet zo`n probleem.

Maar vaak als ik kan gaan surfen waait het 4.7 of 4.2 overpowered (soms 3.7) weer en hem dan inzetten is ineens een drempel omdat ik dan vaak tegen de max aan vaar.
Springen etc, is geen probleem, over 2 kanten niet maar om hem dan in te zetten ben ik weer te schijterig voor......
Ja, ik vlieg er steeds vanaf omdat ik met indraaien met de neus het water raak, en dan eindig in een forward loop zonder board. In ieder geval... de afgelopen 50 pogingen. :problem:
Als het dan hard waait (4.8 wind) dan wacht ik vaak tot ik even minder wind heb, ook wel eens gewoon ingezet in de volle porr maar toen ging ik er echt hard vanaf en lag mn neus in drie stukken. :wtf: Dus daar heb ik het ook niet zo op.

Ik kan uitstekend springen, maar vind als ik volle bak spring het nogal eng om een loop in te zetten vanaf meer dan 1m zegmaar omdat het tot nu toe steeds eindigd in een halve katapult, dus meestal probeer ik het dan speedloop-style van een chop-hopje of dat nog niet eens. Maar dan raak ik dus alweer het water voordat ik voldoende ingedraaid ben en ga ongenadig hard over de voorkant.

Moet wel zeggen dat ik nu wel bewuster dingen aan het proberen ben. :z
Laatst gewijzigd door Ilja85 op di mei 26, 2020 3:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Ilja85 voor dit bericht:
Naishman

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

Kunnen we niet eens een LoopN00b sessie organiseren op Schokkerhaven of iets dergelijks?

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Forward loopen is echt gewoon simpel een kwestie van doen! Excuses zijn er niet of nauwelijks en de perfecte omstandigheden komen nooit.

Specifieke reactie om jullie te prikkelen:
Hydrograaf (Bas) schreef: di mei 26, 2020 11:40 am Maw: ik ga hem ook oefenen... :mrgreen:
Er gebeurt niks met je mast op je board want je moet vasthouden. Niet hebben van een protector is geen excuus om te gaan varen met risico op lullige katapult dus al helemaal niet voor een bewuste katapult waarbij je mast weg blijft van je boardneus!

Naishman schreef: di mei 26, 2020 2:19 pm Bij mij zit vaak de windkracht tussen m`n oren, moet gewoon een keer een steady windje hebben dat ik prima kan planeren met een 5.3

Da`s niet zo`n probleem.
Met kleiner zeil, kortere giek, draait een stuk makkelijker en sneller dus volgende keer 4.7 weer (of wat dan ook): voorover met je donder!

Jullie moeten voorbij het moeilijkste punt van de forward en dat is de eerste poging. Doe die zo snel mogelijk in je eerste sessie en je vraagt je af waarom je dat zo lang niet hebt gedaan. Succes!
Deze gebruikers waarderen EdwinR voor dit bericht:
Naishman

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

EdwinR schreef: di mei 26, 2020 3:12 pm Forward loopen is echt gewoon simpel een kwestie van doen! Excuses zijn er niet of nauwelijks en de perfecte omstandigheden komen nooit.

Specifieke reactie om jullie te prikkelen:
Hydrograaf (Bas) schreef: di mei 26, 2020 11:40 am Maw: ik ga hem ook oefenen... :mrgreen:
Er gebeurt niks met je mast op je board want je moet vasthouden. Niet hebben van een protector is geen excuus om te gaan varen met risico op lullige katapult dus al helemaal niet voor een bewuste katapult waarbij je mast weg blijft van je boardneus!

Da`s niet zo`n probleem.
Met kleiner zeil, kortere giek, draait een stuk makkelijker en sneller dus volgende keer 4.7 weer (of wat dan ook): voorover met je donder!

Jullie moeten voorbij het moeilijkste punt van de forward en dat is de eerste poging. Doe die zo snel mogelijk in je eerste sessie en je vraagt je af waarom je dat zo lang niet hebt gedaan. Succes!
Ja dat zeggen ze allemaal, toch heb ik drie boards gesloopt met speedloops oefenen (2x fanatic skate en een foil board), allemaal 30cm naast de neus aan de andere kant van het board klappen gegeven. Vlieg als een lappenpop aan de giek mee rond zonder het board om uiteindelijk ergens naast de neus aan de andere kant van het board te eindigen.

Heb geturnd dus niet bepaald bang om over de kop te gaan en kan met de foil backloops springen, maar die stomme forward wil maar niet lukken. Denk dat ik het al meer dan 50x heb geprobeerd . :problem:

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman »

EdwinR schreef: di mei 26, 2020 3:12 pm

Da`s niet zo`n probleem.
Ja, meneer :oops:

Je hebt wel gelijk, gewoon doen!
Was met die duck jibe over de andere kant ook zo. Gewoon even op instellen en doen en dan denk 'was dat nou zo`n probleem?'.

Dus ok ga me er nu weer op instellen dat ik hem gewoon moet gaan inzetten (en eerder naar het water gaan als nog niet van de planeten waait) 8)

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman »

Ilja85 schreef: di mei 26, 2020 3:29 pm Vlieg als een lappenpop aan de giek mee rond zonder het board om uiteindelijk ergens naast de neus aan de andere kant van het board te eindigen.
Is dat niet een kwestie van voetband afstelling?

claus3
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 »

Ilja85 schreef: di mei 26, 2020 3:06 pm Kunnen we niet eens een LoopN00b sessie organiseren op Schokkerhaven of iets dergelijks?
Ja vind ik leuk idee lijkt mij wel grappig allemaal van die tollende zeiltjes. Ga ik geheid een dag ervoor wakker liggen en te denken welk excuus ik kan bedenken om dit niet te hoeven doen. Ga ik ook geheid de onhandigste zijn op het water maar dat komt vaker voor en maakt de pret niet minder. Lijkt mij echt supertof om een te hebben gedaan :P Ieder zijn bucketlist.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman »

Schokkerhaven lijkt me ook wel eens wat om uit te checken qua locatie, ik ben er voor in.
(maar de eerst volgende keer dat het were een beetje waait ga ik er voor (zeg ik nu))

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Bij 'forward loop' moet ik gelijk denken aan al die gruwelijke crashes die voorbij komen op 'Sendit Sunday' van windsurfing TV.
Vragen om blessures.
Ik vind het ook niet mooi om te zien eigenlijk, niet vloeiend. Zoiets als modern Jazz: heel knap, maar niet fijn om naar te luisteren.
Als je met een groepje tegelijk gaat oefenen kun je wel mooi een ambulance charteren.

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

Ron Gijzen schreef: di mei 26, 2020 5:34 pm Bij 'forward loop' moet ik gelijk denken aan al die gruwelijke crashes die voorbij komen op 'Sendit Sunday' van windsurfing TV.
Vragen om blessures.
Ik vind het ook niet mooi om te zien eigenlijk, niet vloeiend. Zoiets als modern Jazz: heel knap, maar niet fijn om naar te luisteren.
Als je met een groepje tegelijk gaat oefenen kun je wel mooi een ambulance charteren.
Hahaha nouja je kunt ook overdrijven, maar ik luister dan ook heel graag naar Jazz. :D

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

Ron Gijzen schreef: di mei 26, 2020 5:34 pm Bij 'forward loop' moet ik gelijk denken aan al die gruwelijke crashes die voorbij komen op 'Sendit Sunday' van windsurfing TV.
Vragen om blessures.
De werkelijk is anders ;) een forward loop is in tegenstelling tot jazz niet moeilijk. Een gijp is moeilijker te leren.
Ook blessure vallen wel mee, zolang je vast blijft houden land je gewoon op je rug in het water.
Is ook een persoonlijke smaak, zelf vind ik juist een frontloop (of beter nog tabletop frontloop) en pushloop de meest styliste moves die er zijn.

tomvanelsen
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Quatro quad 84l, Ezzy wave

Bericht door tomvanelsen »

Vragen om blessures.
Een forward loop is in principe een katapult, dus als een forward loop vragen om blessures is zou dat betekenen dat een katapult dat ook is. In dat geval kun je beter jezelf met noppenfolie inpakken en in je bed blijven liggen. Ik ben het met funride eens dat de (met name de stalled) forward een van de beter uitziende moves is, mits het een daadwerkelijke forward is(horizontale rotatie) en geen killerloop(verticale rotatie).

Als jij netjes je voorbereidend werk doet, kan je bijna niet gewond raken tijdens het oefenen van een spinloop/forward. Zolang je hem ruime wind inzet draai je altijd horizontaal en land je op je rug. Het filmpje bovenaan de pagina dat bas gedeeld heeft laat dit mooi zien.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Ik zal er nog eens over nadenken...

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

EdwinR schreef: di mei 26, 2020 3:12 pm Met kleiner zeil, kortere giek, draait een stuk makkelijker en sneller dus volgende keer 4.7 weer (of wat dan ook): voorover met je donder!
Het draait zeker makkelijker en sneller met harde wind en klein zeiltje. Ik heb nu de basis een beetje onder de knie en land ongeveer 10% van de pogingen met voetjes netjes in de voetbanden en 50% in een positie dat meteen door kan varen (een voetje los of voetjes op het dek)

In het begin draaide ik in minimale wind niet ver genoeg en dat lukte me bij hardere wind en kleine zeilen wel.
maar nu lukt het me ook ook met een 5.6 en 113l helemaal rond te springen op chop van 30cm.

Toch zet ik ze liever niet in met kleine zeiltjes en over powered condities, ja draaien gaat makkelijker en hemel snel maar daarbij heb ik ook wel het idee dat ik de controle over de rotatie kwijt ben en af en toe al op 1.5 rondje zit (die crashes zijn overigens wel echt hard :lol: :lol: )

Sweet spot is nu voor mij 20knopen met een 5.0 en 93l. beste condities is een spot waar je naar buiten toe tegen de chop in vaart.
Golven hoeven niet hoog te zijn 30cm is ruim voldoende zolang je er maar recht tegen in kan varen en bij de take off een beetje ruime wind kan afzetten. Dit helpt echt enorm in het resultaat.
Spots waar je bij de take-off moet oploeven om de golf te pakken maken het een stuk lastiger, je hebt hierbij al snel de neiging te veel over de kop te draaien dan horizontaal te spinnen.
Voor mij zijn de ideale spots Schellinkhout met W of WNW en Enkhuizen met ZO.

Maar een LoopN00b sessie lijkt me wel wat, beste is dan natuurlijk wel een spot waar je over twee kanten kan springen.

jeroentvb
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: North Volt HD 3.7 t/m 5.9, Goya Custom 66, Thommen wave 74

Bericht door jeroentvb »

funride schreef: di mei 26, 2020 8:49 pm Maar een LoopN00b sessie lijkt me wel wat, beste is dan natuurlijk wel een spot waar je over twee kanten kan springen.
Schellinkhout met zuid! Op de zandbanken is het met links, maar verder buiten en meer upwind kan je ook met rechts springen.

Nu het water warm is en ik het niet meer erg vind om er in te liggen misschien ook maar eens wat forward loop oefeningen gaan doen. Een maat van me probeert het al, dus dan kunnen we elkaar lekker op hypen :D

En ook leuk om mijn surfniveau omhoog te gaan tillen. Dat heeft van de winter een beetje stil gestaan omdat ik het te koud vond om te zwemmen, dus dan probeer je weinig nieuws.
Deze gebruikers waarderen jeroentvb voor dit bericht:
funride

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja85 »

jeroentvb schreef: di mei 26, 2020 9:01 pm
funride schreef: di mei 26, 2020 8:49 pm Maar een LoopN00b sessie lijkt me wel wat, beste is dan natuurlijk wel een spot waar je over twee kanten kan springen.
Schellinkhout met zuid! Op de zandbanken is het met links, maar verder buiten en meer upwind kan je ook met rechts springen.

Nu het water warm is en ik het niet meer erg vind om er in te liggen misschien ook maar eens wat forward loop oefeningen gaan doen. Een maat van me probeert het al, dus dan kunnen we elkaar lekker op hypen :D

En ook leuk om mijn surfniveau omhoog te gaan tillen. Dat heeft van de winter een beetje stil gestaan omdat ik het te koud vond om te zwemmen, dus dan probeer je weinig nieuws.
Ja *shake hands* zelfde verhaal hier, hele winter gefoiled want dan val ik er toch nooit in. Nu kan het wel weer!

OK, laten we even het weer in de gaten houden en dan even in dit topic contacten bij de volgende 17-25kts :-) :cheer:

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

Naishman schreef: di mei 26, 2020 4:27 pm
Ilja85 schreef: di mei 26, 2020 3:29 pm Vlieg als een lappenpop aan de giek mee rond zonder het board om uiteindelijk ergens naast de neus aan de andere kant van het board te eindigen.
Is dat niet een kwestie van voetband afstelling?
Nee denk ik niet, ik had dit in het begin ook en het kwam voornamelijk omdat ik mijn zeilhand al ging intrekken om het moment dat mijn vin nog niet helemaal uit het water was.
Hierdoor kan je board niet meedraaien. Je moet heel even wachten met zeilhand intrekken en naar achter kijken.

1. take off, probeer zo veel mogelijk recht boven je board te staan en niet zoals bij een rocket air buiten/achter je board te hangen. indien mogelijk beetje ruime wind afzetten.

2.In de lucht, stuur de neus van je board downwind door je voorste been te strekken en je mast een beetje naar voren te bewegen (denk aan de manier waarop je vroeger je deur moet laten gijpen of aan de houding zoals je zou gaan staan met een pijl en boog)

3.push the button, nu hang je in de lucht op een manier waarbij je denkt hier kan ik geen normale sprong meer van maken zonder crash, je kan nu alleen nog maar twee dingen doen. Of alles loslaten en keihard op het water klappen of zeilhand en achterste been intrekken en naar achter kijken waardoor je in no time rond bent.

4. landing, hou jezelf klein en probeer zodra je het water raakt je mast nog eens naar voren te duwen en gewicht van achterste voet naar voorste voet te verplaatsen zodat je rechtop komt te staan ipv waterstart positie kom te liggen onder je zeil.
Maar om eerlijk te zijn is dit de fase die bij mij nog niet lekker gaat, tijdens de landing schiet ik toch vaak door de klap met een of twee voetjes uit de banden en vaar hem dan door met voeten op het dek.

Nog een andere tip die mij erg heeft geholpen was om niet meteen je hand ver achterop de giek te plaatsen maar slecht een klein beetje.
Op deze manier draai je niet zo snel (wat het eng maakt) en kan je proberen om eerst eens met board en zeil 180graden te draaien. Zo wen je aan de beweging en kan je je hand steeds iets verder naar achter plaatsen en sneller/verder draaien.
Deze gebruikers waarderen funride voor dit bericht (totaal 3):
BarbatrucNaishmanIlja85

Plaats reactie