Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Goya waveboard Quad of Thruster

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
Rinze
Deur-surfer
Deur-surfer

Goya waveboard Quad of Thruster

Bericht door Rinze »

Heeft iemand ervaring met de 2019 Goya Quad en Thruster? Ik ben erg benieuwd of je veel verschil merkt..

Ik hoor graag jullie ervaringen..

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: Goya waveboard Quad of Thruster

Bericht door Down the line »

Wat ik er nog van herriner toen ik nog de golven en in ging. Truster meer eurowave. Schuin aanlandige wind. Niet te hoge golven. Springen. Backside filerijden

Quad schuin aflandig wind , hoge golven, frontside filerijden.

Maar zo was het 10 jaar terug ongeveer

Rinze
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rinze »

Haha ja is niet veel veranderd sindsdien... :)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf »

Down the line schreef: wo sep 09, 2020 9:43 am Wat ik er nog van herriner toen ik nog de golven en in ging. Truster meer eurowave. Schuin aanlandige wind. Niet te hoge golven. Springen. Backside filerijden

Quad schuin aflandig wind , hoge golven, frontside filerijden.

Maar zo was het 10 jaar terug ongeveer
Was het toen ook al zo druk op het water? :+
De 2019 waren behoorlijk apparte boards, vrij smal en dik in vergelijk met de eerdere Goya,s em de huidige serie.
Ik heb er maar een goed half uur op gevaren,dus te kort om echt wat zinnigs over te zeggen maar was daar geen vriendjes mee terwijl ik eerdere Goya,s n de 2020 wel fijn vind. Persoonlijk heb ik liever iets dunner en breder en bredere tail.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line »

Spellingscontrolle

Golfrijden

debaser
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: goya quad 84 en 72 , goya guru

Bericht door debaser »

Tja, als je over 2019 spreekt, dan heb je m.i. het grootste verschil tussen de Goya Quad en de Goya Thruster. De Quad van 2019 is de meest radicale van alle jaren. Normaliter zag je maar weinig goya Quads tweedehands te koop maar van die van 2018/2019 dus vreemd genoeg wel? Zegt dus ook wel iets... Er waren wel meer surfers die er geen vriendjes mee geworden zijn. Maar er zijn evengoed genoeg surfers die er een perfect board mee hadden. Meestal waren die niet van de zwaarste en/of hadden genoeg skills...
De thruster 2019 heb ik ook een seizoen zelf gevaren. Super controle, snel aanplaneren en lang doorglijden in windgaten. Als lichtgewicht heb ik de vinnen moeten inwisselen voor K4 asymmetrische vooraan met behoorlijk veel toe in en een kleine flex achterin. Dan pas vond ik de draaicapaciteiten voldoende terug voor waveriding en gijpen.
Uiteindelijk heb ik hem dit jaar weer ingeruild voor de Goya quad 2020. Die is van de eerste opstap terug mijn vriend en gelijkaardig aan mijn groter feel good board en alleskunner de Goya quad van 2014/2015. De 2020 is terug veel toegankelijker dan de 2019.
Ben je wat zwaarder en je moet kiezen tussen de 2019 Quad en thruster, dan zit je met de Thruster goed. Als je maximale draai eigenschappen wil en voor de 2019 quad gaat, dan pak je best een iets hoger volume dan je anders zou doen. Het is hier volgens mij belangrijker te kijken naar de breedte in het midden en breedte OFO om de juiste keuze te maken in de Quad 2019.
De Thruster 2020 zou iets meer wave georiënteerd zijn als de 2019. Heb ik niet gevaren dus kan daar niets over zeggen.

Plaats reactie