Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

RRD Freestyle Wave LTD 104

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
Brookersurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

RRD Freestyle Wave LTD 104

Bericht door Brookersurfer »

wie heeft er ervaring met een RRD Freestyle Wave LTD 104 ? ik kan weinig vaar eigenschappen en recensies vinden over deze plank. Ik namelijk op zoek naar een goed controleerbaar board die snel is en geschikt om te varen op het IJsselmeer. Nu ben ik dit board tegen gekomen en lijkt wel geschikt.
ik weeg 68 kilo en ik ben 1.72 m
ik surf vanaf windkracht 4 met een zeilrange 4,5 tm 6.0

graag hoor ik van jullie!

mvg Arjan

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Re: RRD Freestyle Wave LTD 104

Bericht door tristan55555 »

Ik heb hem even gehad, fijn boardje vond ik het. Maar beetje rare maat met jouw gewicht? Ga je hem als freeride boardje inzetten? Zelfs voor lichtweer is een 96 liter fsw met jouw gewicht groot zat toch? Of wil je je zeil uit het water kunnen trekken?

4.5 met jouw gewicht op die 104 is ook geen combi. Zou echt de 96 doen. En dat is voor echt fsw weer nog steeds groot voor jouw gewicht.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Ik heb de RRD FSW in februari gevaren in El Medano, de 96l en de 104l.
Even zwaar als jij.
Voor zeilen 4.5 tot 6.0 lijkt de 96 me idd meer voor de hand liggen.
Ik vaar 4.7 t/m 6.0 op mijn 96l Tabou 3S en die 6.0 gaat daar prima op (voor de 4.2 is hij eigenlijk al te groot, laat staan een 104liter board)
Ik denk trouwens dat je aan 4bft niet genoeg gaat hebben met een 6.0 op een FSW op vlak water.

Ik vind de RRD FSW een erg makkelijk te varen board, snel in plane, snel rechtuit, goed te controleren.

Brookersurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Brookersurfer »

Bedankt voor je informatie.

MikeSmullie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Jp FSW Pro 92, RRD Freestyle Wave 108

Bericht door MikeSmullie »

Ik heb een RRD 108 FSW, wel een wat oudere (2014 volgens mij).
Erg fijn controleerbaar board waar ik als herintreder veel profijt van heb gehad. Ik vaar hier t/m met een 4.0 tot een 6.6 op. Nu alleen nog maar met 5.2 en groter. Nu een jaartje later merk ik wel dat het board snel verveelt! Hij is in verhouding best breed (68 cm). Als freerider is hij prima, als waver....een logge plank.
Ik heb hier een Jp fsw 92 bij gekocht en merk wel dat deze (uiteraard doordat hij kleiner is) veel radicaler is.
Met jouw gewicht zou ik ook eerder een kleinere kiezen, of het moet bewust om de freeride kant gaan / ook lekker cruisen / dobberen met 4 bft

Plaats reactie