Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

WC Chakra vinnen

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

WC Chakra vinnen

Bericht door relaxer.andre » do okt 26, 2017 1:34 pm

Hallo
Ik heb nu een chakra95 v2.1
Gevaren met 15.5 g10 met 2x 14.5 pretwist grijze vinnen(welk type zijn dat?)
Dit ging perfect met 4.6 en 5.2.
Underpowered soms krap met 5.2 maar liep nog steeds beter hoogt dan gemiddelde board.
Hier kan ik de 17(grijs welk type is dat?) wel varen bij krappe wind.

Vraag1: wie heeft ervaring met xwave trifin van muf hieronder of combi met de wc vinnen?

Vraag2: is het verstandig/nuttig voor harder weer kleinere thruster erbij te kopen?
wc of alternatief? muf tri?

Vraag3: Ik wil na gijp van de golf af nog weleens de gijp korter maken maar krijg gevoel dat dat lastig is. Bekend chakra ding begrijp ik uit forums. Is vervanging middenvin een optie? Helpt een muf of is bv k4 zinvoller.
Krijg soort gevoel dat draaipunt board onder de voorste voetbanden licht ipv verder achter.
Wat gaat die toch snel de bocht door...
Ik heb middenvin helemaal voorin.

De wc varen fijn hoor maar ik heb diverse maten muf 16.5/18.5 en twin 10/12.5/14.5.
Wat zou een combi kunnen zijn. Testen altijd leuk.

dank

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Witchcraft Chakra vinnen

Bericht door relaxer.andre » do okt 26, 2017 3:58 pm

relaxer.andre schreef:
do okt 26, 2017 1:34 pm
Hallo
Ik heb nu een chakra95 v2.1
Gevaren met 15.5 g10 met 2x 14.5 pretwist grijze vinnen(welk type zijn dat?)
Dit ging perfect met 4.6 en 5.2.
Underpowered soms krap met 5.2 maar liep nog steeds beter hoogt dan gemiddelde board.
Hier kan ik de 17(grijs welk type is dat?) wel varen bij krappe wind.

Vraag1: wie heeft ervaring met xwave trifin van muf hieronder of combi met de wc vinnen?

Vraag2: is het verstandig/nuttig voor harder weer kleinere thruster erbij te kopen?
wc of alternatief? muf tri?

Vraag3: Ik wil na gijp van de golf af nog weleens de gijp korter maken maar krijg gevoel dat dat lastig is. Bekend chakra ding begrijp ik uit forums. Is vervanging middenvin een optie? Helpt een muf of is bv k4 zinvoller.
Krijg soort gevoel dat draaipunt board onder de voorste voetbanden licht ipv verder achter.
Wat gaat die toch snel de bocht door...
Ik heb middenvin helemaal voorin.

De wc varen fijn hoor maar ik heb diverse maten muf 16.5/18.5 en twin 10/12.5/14.5.
Wat zou een combi kunnen zijn. Testen altijd leuk.

dank

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Re: WC Chakra vinnen

Bericht door Ouwe » do okt 26, 2017 8:59 pm

Met 95 liter geen ervaring, maar kijk even op de site welke vinnen bouke aangeeft, voorbeeld, bij een hdd geeft hij standaard kortere vinnen dan met normale bouw.
Hij vindt, als je een hdd doet ga je er voor vol in.
Kleiner kan je altijd testen, ik speel uitsluitend met de centre vin, met 3,7 en 4,2 doe ik onder mijn 83 liter een 14,5 en pre 12,5. De pre gebruik ik ook bij 5,8.
Wij, een man of 10 (op de dam) hebben de centre helemaal achterin, en er zijn er die erg kort kunnen draaien.

En de vinnen die je al hebt, gewoon proberen, dan voel je zelf wat wel en niet lekker is.
Ik en nog wat maatjes vinden de k4 ruk. :crazy: :thumbdown:

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » vr okt 27, 2017 7:53 am

Andre, om te kunnen corrigeren in een reeds ingezette turn wil je minder grip hebben dus ik zou beginnen de thrusters aan te passen
De witchcraft vinnen hebben vrij veel oppervlakte tov je Muffs of K4 Dus eerst uitwisselen rond dezelfde maat en van daar uit minderen.
K4 en witchcraft vinnen kun je in kleine maatjes van mij wel testen. Is heel misschien aan de te kleine kant maar dan weet je gelijk de ondergrens.
Ik ben vanmiddag en zondag wel op Molkwerum te vinden zoals het nu naar uit ziet, dus je weet me te vinden.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr okt 27, 2017 9:41 am

tov een Wave heeft de Chakra wat minder rocker in het laatste gedeelte.
Daardoor planneert hij beter aan, maar dat merk je ook iets met draaien, ik had datzelfde maar in mindere mate met de Haka en heb die daarom ingeruild voor een V4.
Die Rocker kun je gedeeltelijk compenseren met vinnen, maar meer rocker draait altijd korter.
Wat bij mij met de Haka redelijk werkte was de achterste strap max naar achteren en zorgen dat je letterlijk boven je vin staat, dus die vooral naar voren.
Een vin met minder rake, als bijv een Xwave of een K4 Leon draait dan beduidend sneller en korter maar breken ook eerder uit als de swept back WC vinnen die weer veel zekerheid bieden.
Ik speel daar ook wel mee door in Cornwall met hoge holle snelle side-off 3-5m bakken de betrouwbare grippy Witchcradt vinnen te pakken en in NL op van die rommeldagen met te kleine en slappe golven er juist een nerveuse set eronder

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » vr okt 27, 2017 12:50 pm

Ouwe schreef:
do okt 26, 2017 8:59 pm
Wij, een man of 10 (op de dam) hebben de centre helemaal achterin, en er zijn er die erg kort kunnen draaien.

En de vinnen die je al hebt, gewoon proberen, dan voel je zelf wat wel en niet lekker is.
Ik en nog wat maatjes vinden de k4 ruk. :crazy: :thumbdown:
center achterin klinkt dan niet logisch voor mij.

ik ga ook vooral eerst met de wc vinnen die ik heb varen.

waarom k4 ruk? ik heb met trifin gevaren en ik vond ze "week" dus slap varen maar ik dacht voor achterste mogelijk oplossing voor korter draaien.

dank

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » vr okt 27, 2017 12:51 pm

Koffie schreef:
vr okt 27, 2017 7:53 am
Andre, om te kunnen corrigeren in een reeds ingezette turn wil je minder grip hebben dus ik zou beginnen de thrusters aan te passen
De witchcraft vinnen hebben vrij veel oppervlakte tov je Muffs of K4 Dus eerst uitwisselen rond dezelfde maat en van daar uit minderen.
K4 en witchcraft vinnen kun je in kleine maatjes van mij wel testen. Is heel misschien aan de te kleine kant maar dan weet je gelijk de ondergrens.
Ik ben vanmiddag en zondag wel op Molkwerum te vinden zoals het nu naar uit ziet, dus je weet me te vinden.
Hela Patrick. maar een keer afspreken.
See you. denk met Sem hindeloopen. voor hem vertrouwd. NW is daar dan wel mooi.

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » vr okt 27, 2017 12:56 pm

Jeroensurf schreef:
vr okt 27, 2017 9:41 am
Wat bij mij met de Haka redelijk werkte was de achterste strap max naar achteren en zorgen dat je letterlijk boven je vin staat, dus die vooral naar voren.
Een vin met minder rake, als bijv een Xwave of een K4 Leon draait dan beduidend sneller en korter maar breken ook eerder uit als de swept back WC vinnen die weer veel zekerheid bieden.
Ik speel daar ook wel mee door in Cornwall met hoge holle snelle side-off 3-5m bakken de betrouwbare grippy Witchcradt vinnen te pakken en in NL op van die rommeldagen met te kleine en slappe golven er juist een nerveuse set eronder
strap staat al max achterin en vin voorin. dat ben ik ook gewend. draait beter. en loopt beter hoog. mijn stijl. dus dat is al goed.
De xwave maar eens achterin parkeren.Kijken wat het effect is. Ik hou wel van beetje slippery..

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » vr okt 27, 2017 10:03 pm

vandaag met minimale wind de 17center geprobeerd maar planeerde zeer moeizaam.
Te veel rem erop maar eens in plané liep het ook niet erg goed door, ook niet van de golf en hoogte....was ook niets.
Met 5.2 gevaren. dit is een grijze wc vin. is die dan te dik? of teveel oppervlak?
of gewoon te weinig wind?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za okt 28, 2017 7:39 am

Klinkt als gewoon net te weinig wind of teveel stroming.
Van de week savonds op Wijk wilde mijn 104Flextail met 4.9 ook maar matig aanplaneren en het voelde plakkerig. Zeil was minimaal maar kon wel continue planeren, uiteindelijk stroomde het wel als een dolle.
Volgende ochtend weer gevaren met precies dezelfde wind, maar nu met afgaand tij i.p.v opkomend en 1m per sec meer wind en de hele set liep soepel en vrij als een zonnetje.
Ik vaar btw onder mijn Flextail bijna standaard de 14.5 WC voorvinnen en een K4 Stubby17cm als centre. Die set up bevalt mij veel beter als de WC 15.5 of 17cm als centre.
De Stubby17cm heeft ongeveer hetzelfde oppervlak als de 15.5WC vinnen, maar de lift van de 17.

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » za okt 28, 2017 7:59 am

Hindeloopen heeft niet veel stroming Jeroen .... :lol:

17 en 14,5 is overfinned voor dat board en geeft een planeerdrempel. Kleinere thrusters moet je hebben....... :cheer:
Maar de wind was ook ruk gisteren. Heb even over de dijk gekeken. Had kunnen varen met 5,2 maar zag er zo zaai uit dat ik gefrustreerd geld ben gaan uitgeven in de surfshop en weer naar huis ben gereden. :roll:

Kijkje op de site van WC gedaan en zie dat hij normaliter met 13,5 voorvinnetjes geleverd wordt :
Chakra 95 2311 623 376 SDT/CBC/HDD 7 6.7 7.4 18.5+13.5 17.0+13.5 4.5-6.5 1951 2146 2325

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » ma okt 30, 2017 9:54 pm

Koffie schreef:
za okt 28, 2017 7:59 am
Hindeloopen heeft niet veel stroming Jeroen .... :lol:

17 en 14,5 is overfinned voor dat board en geeft een planeerdrempel. Kleinere thrusters moet je hebben....... :cheer:
Maar de wind was ook ruk gisteren. Heb even over de dijk gekeken. Had kunnen varen met 5,2 maar zag er zo zaai uit dat ik gefrustreerd geld ben gaan uitgeven in de surfshop en weer naar huis ben gereden. :roll:

Kijkje op de site van WC gedaan en zie dat hij normaliter met 13,5 voorvinnetjes geleverd wordt :
Chakra 95 2311 623 376 SDT/CBC/HDD 7 6.7 7.4 18.5+13.5 17.0+13.5 4.5-6.5 1951 2146 2325
dat is de laatste versie. is dan 13.5 klein genoeg met 17 erbij?

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » ma okt 30, 2017 9:58 pm

gister nog orima gevaren met 15.5 2x14.5 met 4.6.
goed te doen maar had de indruk dat de neus omlaag werd gedrukt. lijkt op te veel vinlift.
mastvoet wat naar achter loste het niet geheel op.
Met 5.2 week eerder liep het wel lekker los.
mss hier ook oplossing 13.5 erbij met de 15.5?
Heb jij 13.5 dan Patrick?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma okt 30, 2017 10:03 pm

Kan ook te weinig DH zijn....

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » ma okt 30, 2017 10:35 pm

Jeroensurf schreef:
ma okt 30, 2017 10:03 pm
Kan ook te weinig DH zijn....
was niet underpowered aardig wat downhaul.
neem aan dat je dat bedoelt?
Van de golf af wellicht de oorzaak van neus die meer in de golf dook waardoor vinnen losser kwamen.Zo voelde het. Nooit eerder gehad met de mwx.
Drukpunt wel hoger bij de 5.2 dus klinkt aannemelijk als ik het goed begrijp.

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » ma okt 30, 2017 10:36 pm

volgende keer met 4.6 mastvoet eens extreem achterin zetten. wellicht helpt dat.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » di okt 31, 2017 5:46 am

Ik heb ook wel eens dat de boel plakkerig voelt, en dan is het of extreem choppy of stromend in de vaarrichting,
of mijn giek staat een paar cm te laag,
of ik heb net te weinig DH en OH gegeven waardoor mijn board meer naar beneden wordt gedrukt...maar ik zoek dat zelden in de vinnen .

relaxer.andre
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door relaxer.andre » di okt 31, 2017 2:18 pm

Jeroensurf schreef:
di okt 31, 2017 5:46 am
Ik heb ook wel eens dat de boel plakkerig voelt, en dan is het of extreem choppy of stromend in de vaarrichting,
of mijn giek staat een paar cm te laag,
of ik heb net te weinig DH en OH gegeven waardoor mijn board meer naar beneden wordt gedrukt...maar ik zoek dat zelden in de vinnen .
als ik het niet in de vinnen moet zoeken denk ik dat het drukpunt zeil kan zijn. 4.6 zit lager dan de 5.2.
Lager drukpunt verder achterin varen lijkt dan logisch om losser te laten lopen. dus zal eerst mastvoet nog verder achterin zetten al test met 4.6. controle was toch geen probleem.
1 ding tegelijk haha.
5.2 voer extreem goed op het board.

Plaats reactie