Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Weinig wind

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Weinig wind

Bericht door WhiteofHeart » di nov 21, 2017 6:00 pm

Hey allen,

Naar mijn idee waait het lang niet vaak genoeg in Nederland, en gezien ik gewoon heen en weer varen met slalommateriaal en een gijpje draaien af en toe helemaal niet meer interessant of leuk vind zoek ik iets nieuws. Vanaf 18 knopen kan ik lekker varen met 86kg 5.2/99L freestyle, maar daaronder wordt het toch wel echt pielen en dat vind ik eigenlijk ook niks. Weet iemand nog iets anders om te doen met surfspullen als het "niet" (<18kts) waait? Ik heb een foil, maar daar durf ik niet mee te springen, ik ben bang dat ik mijn board in tweeën breek ofzo, en de loke die ik heb is meer een racefoil.

Bedankt!

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Re: Weinig wind

Bericht door Jurjen » wo nov 22, 2017 8:16 am

wat met minder wind nog steeds leuk blijft om te racen met maten.
Vooral als je aan elkaar gewaagd bent, zoekende naar die extra km.

Ook werken aan je techniek, en dan vooral eens te groot optuigen en met je trim blijven friemelen tot het super loopt.
Geeft je ook de mogelijkheid omdat je alleen of hoog of ruim aan de wind kunt varen om eens het water waar je bent rond te varen.
en niet op de hoofdweg waar iedereen zijn baantjes maakt te blijven varen.

Je zult merken dat omdat je andere koersen vaart en ook extremer hek tov de wind dat dit ook toch weer wat anders en ook spannender is.

of koop een sup waar een zeiltje op kan. Daarmee in de goven met een 5.3 met 15 knopen ook dikke pret.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: Weinig wind

Bericht door Huug » wo nov 22, 2017 10:40 am

Windsup saves my day. Ik sluit me daarom bij Jurjen aan.
Vanaf 0 knopen peddelen, vanaf 10 windsuppen, vanaf 18 gaan met 5.8 en 100 liter

Plaats reactie