Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

JP Super Ride, ervaring?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
Nicooodc
Deur-surfer
Deur-surfer

JP Super Ride, ervaring?

Bericht door Nicooodc »

Ik vaar nu al een tijdje op mijn freestyle kit (jp 101 en severne freeks), maar wil graag terug materiaal voor bij lichter weer.

Altijd al fan geweest van JP's magic ride (2016 en 2019) en super sport (2016). Blijkbaar zou die Super Ride daar tussen vallen, dus die zou wel eens een goeie aankoop kunnen zijn.

Heb nog een serverne convert 6.7 (2014) liggen en ben opzoek naar iets dat vooral snel aanplaneert.

Iemand tips of ervaring?

matito
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: mistral emotion 151,jp supersport 69 pro,light wind 90 pro

Re: JP Super Ride, ervaring?

Bericht door matito »

Hey,

Ik heb de Magix ride 104 pro vaart super en gemakkelijk
Ik heb de super ride 132 gold super board
Ik heb de super sport 118 pro deze vindt ik technischer en moeilijk in plane te houden bij vlagere wind

Grts

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Bericht door funride »

Geen ervaring met de super ride wel met zijn voorganger de all ride 116.
Vond dat een van alles net niks board, net niet echt snel, lastig hoogte lopen, en te lomp voor eenvoudige freestyle tricks.
Heb nu een Freestyle wave 113 die in ieder geval een stuk speelser is maar voor mijn gevoel ook nog sneller.

Vraag is wat wil je? Vooral hard gaan of meer lichtweer freestyle? (Freemove)

Guus
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Rocket 145LTD + 95,JPsuperride 124, Starboard carve 111 en NP zeilen

Bericht door Guus »

In januari de 124 gekocht in Dusseldorf. Helaas nog maar 1x op kunnen varen door blessure en corona. Met 6.7 hellcat in 5bft liep de plank lekker. Niet zo breed en vrij compact. Netjes afgewerkt. Voor mij een plankje voor 4-5bft met zeilen tussen 8 en 6m.

MDH
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MDH »

Advies/ervaring gevraagd: Vaar nu een tabou rocket 125 ltd (2012) maar ben op zoek naar een board met wat meer pit (sneller) maar toch comfortabel en redelijk door te varen met wat steviger wind. Overweeg om een super ride 132l aan te schaffen en de tabou weg te doen. Vraag: ga ik het verschil merken? Wat staat me te wachten? Is dit gezien mijn wensen een goede keus?

O ja, 92 kg. En ook nog in bezit van tabou 3s 105l. Zeilen 5.3 - 7.5 (no-cam).

Ps heb geen ervaring met JP. Wel met Wayler, Ten Cate, Mistral, Fanatic en dus Tabou 😊.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie »

Waarom geen Rocket + ?

Tenzij je natuurlijk eens graag een ander merk wil.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Ik denk dat de SuperRide wel een beetje op de Rocket gaat lijken. En de Rocket uit 2012 is gewoon een snel board. En is ook lang door te varen bij veel wind, ook met een 6.3.

Een Rocket+ of SuperRide of Freeraceboard zal echt niet veel harder gaan. Zelfs slalom zal bij gemiddelde techniek niet veel uitmaken (of zelfs langzamer gaan).

Als je het idee wil hebben dat je harder gaat dan is een 70cm breed freeraceboard (Rocket+, JP SuperSport, Patrik F-Race, Goya Bolt) misschien wel een optie. Maar dan moet je ook actiever gaan varen om met weinig wind weg te komen. De Rocket planneert als vanzelf.

hawk108
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door hawk108 »

Wellicht is het een idee om i.p.v. een ander board een andere vin te kopen. Ik denk dan aan een custom carbon vin. Goedkoper dan een ander board want ik verwacht dat je daar nu niet veel mee gaat winnen. Tenzij je naar full slalom gaat.
Deze gebruikers waarderen hawk108 voor dit bericht:
tristan55555

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie »

Mja, ik snap eigenlijk ook niet wat de bedoeling is. Denk nu wel dat een freeracer iets levendiger gaat aanvoelen dan een Rocket, ik heb altijd het get up and go gevoel van mijn R125 geapprecieerd. Maar omdat ik geen twee boards naast elkaar kon houden (had ook een Manta FR69 met ongeveer dezelfde zeilenrange), heb ik mijn Rocket van de hand gedaan omdat ik wou doorgroeien.
Ben het eens met Tristan, je moet je niet aan mirakels verwachten als je overstapt naar een Superride. De Rocket+ lijkt me overigens iets sneller dan de Rocket, maar behoudt dat gevoel van controle. Je moet ervan houden, ik vind het fijn om op elk ogenblik mijn board onder bedwang te kunnen hebben maar er zijn er ook veel die wat meer sensaties willen. En da's ook niet verkeerd ;-)
Alles hangt ervan af wat je zoekt en waarom.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Nicooodc schreef: do apr 09, 2020 6:58 pm Ik vaar nu al een tijdje op mijn freestyle kit (jp 101 en severne freeks), maar wil graag terug materiaal voor bij lichter weer.
Sneller planeren dan met je freestyler? Hmm, dat lijkt me lastig worden.
MDH schreef: di mei 05, 2020 9:17 pm Advies/ervaring gevraagd: Vaar nu een tabou rocket 125 ltd (2012) maar ben op zoek naar een board met wat meer pit (sneller) maar toch comfortabel en redelijk door te varen met wat steviger wind. Overweeg om een super ride 132l aan te schaffen en de tabou weg te doen. Vraag: ga ik het verschil merken? Wat staat me te wachten? Is dit gezien mijn wensen een goede keus?

O ja, 92 kg. En ook nog in bezit van tabou 3s 105l. Zeilen 5.3 - 7.5 (no-cam).
Ik denk dat je het perfecte (type) board hebt voor wat je wilt en gezien je gewicht ook maat. Wat mis je er in? Meer pit klinkt wat vaag.

MDH
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MDH »

Dank voor jullie reacties! Ben vandaag (toch) overstag gegaan so to speak. Besefte - na mijn vraag op het forum te stellen - dat ik domweg graag iets nieuws wil proberen (hoewel de Rocket prima vaart, zeker!), zoek naar een een ander vaargevoel en sowieso wat meer volume wil (bij hardere wind pak ik de tabou 106 3s). Tegelijkertijd zoek ik geen zuivere freeracer of een heel breed board (wide, +, super sport, futura etc.).

Na lezing van de test van Windmag denk ik dat ik goed zit. De super ride oogt ondanks 132 l toch compact (met behoorlijk wat volume onder de voetbanden) en gaat mij hopelijk vele uren vaarplezier bezorgen.

Nogmaals dank voor het meedenken!
Deze gebruikers waarderen MDH voor dit bericht:
tristan55555

Guus
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Rocket 145LTD + 95,JPsuperride 124, Starboard carve 111 en NP zeilen

Bericht door Guus »

Veel plezier ermee 8)

Cosmic_henk
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: -
Surf spul: SB Carve 2003 123l, SB Futura 131, Naish Koncept90l ; Gaastra 7.5m2 - 4,2 m2

Bericht door Cosmic_henk »

en? hoe vaart ie?

MDH
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MDH »

Helaas nog maar een keer op gevaren bij zwaar overpowerde condities met wiervin. Niet ideaal. Dus vooral lopen klooien met afstellingen. Kan iig lekker tegen de rail staan. Board voelt comfortabel aan. Hoop snel onder de normalere omstandigheden te kunnen varen. Nu nog moeilijk te beoordelen.

Wordt vervolgd..
Deze gebruikers waarderen MDH voor dit bericht:
Cosmic_henk

Superprutser
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Superprutser »

Kun je inmiddels een vergelijking maken tussen de Super Ride en de Rocket ? Ben wel benieuwd..

MDH
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MDH »

Wat iig opvalt tussen super ride 132 fws en rocket 125 ltd (breedte 69) is de snelheidssensatie. De ltd versie voelt sneller aan (lichter en harder board), echter op basis van gps heb ik nog geen verschil gemeten. Vermoed dat rocket uiteindelijk een hogere topsnelheid heeft maar dat ik met de super ride gemiddeld een hogere snelheid behaal (iets eerder planeren, doorvaren windgaten, etc.). Is natuurlijk ook logisch gezien breedte en volume. Als matige gijper en tacker is super ride voor mij een geschikter board (icm mijn 90+ kg). Ook hier spelen breedte en volume een rol. Tenslotte: ik was eerlijk gezegd verrast door het gemak waarmee ik het board in overpowerde condities de baas bleef. Kan goed tegen de buitenkant staan en board is stubby achtig. Voelt daardoor compact aan. Al met al fijn board met breed windbereik!

Kees18
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kees18 »

Vaar 102 super ride pro,zeilen 6.0 gator& 7.0 ncx....board is ongenadig snel...kom maar op met die freerace... patrik,bolds,supersport...daarbij supersnel grijpen en controle.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er »

Welkom! Maaruh, je schaalt de SuperRide dus hoger in dan de SuperSport? Kun je die uitleggen, aangezien de fabrikant zelf het anders ziet. Daarnaast is er nogal een behoorlijk verschil in afmetingen tussen de SR102 en de kleinste SS van dit jaar, die in dit voorbeeld liefst 7cm breder is. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze 2 zeer verschillende concepten zich met elkaar vergelijken.

Kees18
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kees18 »

Jp schaalt de super ride vlak onder de ss,geeft aan dat de snelheid bijna op gelijkwaardig niveau ligt,heb nooit op ss gevaren,qua aanplaneren,gypen& controle doet dit board het erg goed.
Controle= snelheid...andere vin erin kan je ook nog eea opleveren.
Ik ben zeer tevreden.

vriend
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door vriend »

Ik was op zoek naar een herintreder board. Gebruikt niets kunnen vinden. Toch maar verder gezocht en gelezen en vergeleken. Toen kwam ik uit op de super ride fws van 132. Ben dus wel blij met deze ervaring hier. Denkt zelfs nog aan misschien 146 litertjes. Vaar wss het meeste op een binnenplas. Dus 132 of meer is ook nog wat om te vergelijken. Weer wat om te puzzelen. Of een (nieuwe of gebruikte) super ride fws met 132 of 146 ltr. Of toch iets anders? Denk dat BOOT in Duitsland niet door zal gaan ivm corona. Daar kun je ook wel financieel een goed voordeel doen. We zien wel weer.....

Jean Pierre
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD 92 L freewave JP S ride 116L FSW

Bericht door Jean Pierre »

heb super ride fsw 116 L , 3X mee gevaren , nieuwe aankoop , lijkt mij gemakkelijk board , vaar met 1 voetband achteraan , altijd op zee , planeert snel , kijk er naar uit om met de severne CXR 7.5 m te proberen
ondertussen met de 5.4 wave en 6.2 RRD no cam mee gevaren ,

Sommelwing
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP SuperRide 124, Severne NCX 7,5

Bericht door Sommelwing »

Dit jaar ook weer heringetreden. Na een paar keer wat gehuurd te hebben eind augustus een Super Ride Fws 124 gekocht met Severne NCX 7.5. Natuurlijk heb ik weinig andere recente boards om mee te vergelijken maar ik ben er, varend op Oostvoornse meer en Horst, superblij mee. Planeert lekker snel, komt op mooie snelheid en is ook op chop voor mij prima te controleren. Gijpen kan beter, maar dat ligt meer aan mij dan aan het board vermoed ik 😁
Kortom, aanrader als herintreder board. Ik denk en hoop dat het board me de komende jaren nog voldoende uitdaging gaat bieden. Combi met de NCX is heerlijk, kan ik tussen de 15 en 20 knopen prima mee uit de voeten. Binnenkort nog iets tussen 6.0 en 6.5 erbij voor als het harder waait. Als iemand tips heeft, graag!

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Nog een ncx? Zou als het zo bevalt geen totaal ander zeil erbij gaan kopen.

Sommelwing
Deur-surfer
Deur-surfer

tristan55555 schreef: zo okt 11, 2020 9:26 am Nog een ncx? Zou als het zo bevalt geen totaal ander zeil erbij gaan kopen.
Nog een NCX is inderdaad de eerste logische keus, maar ik ben benieuwd naar ervaringen met alternatieven. Bijvoorbeeld NP Speedster of Duotone E-type/pace...

heydude
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude »

Inderdaad ligt een NCX voor de hand. Zou voor de 6.0 gaan, dat sluit volgens mij prima aan bij een 7.5. Heb je wss ook een nieuwe mast bij nodig. Zelf ben ik erg fan van de Gun Torro zeilen, super stevig betaalbaar. Als je toch een mast erbij gaat kopen zou je kunnen kijken naar een ander merk. Voordeel van dezelfde zeilen varen is dat het drukpunt niet zoveel verschuift tussen de verschillende maten en je trapeze lijnen sneller goed staan.

O ja andere reden om bij hetzelfde merk te blijven is dat het zeil oppervlak niet alles zegt. De vraag is hoe nauwkeurig het is en ik denk dat de ene 6.0 de andere 6.0 niet is. Ook is bouwwijze en profiel anders. Dat maakt dat je zeilen dichter op elkaar liggen of verder uit elkaar liggen dan dat het nummertje op het zeil doet vermoeden.

Sommelwing
Deur-surfer
Deur-surfer

Kees18 schreef: vr jul 10, 2020 8:19 am Jp schaalt de super ride vlak onder de ss,geeft aan dat de snelheid bijna op gelijkwaardig niveau ligt,heb nooit op ss gevaren,qua aanplaneren,gypen& controle doet dit board het erg goed.
Controle= snelheid...andere vin erin kan je ook nog eea opleveren.
Ik ben zeer tevreden.
Heb je tips voor andere vin? Ik was laatst op Horst met de standaard 40 vin. Die kwam toch regelmatig aan de grond.

Jean Pierre
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD 92 L freewave JP S ride 116L FSW

Bericht door Jean Pierre »

Heb de JP Superride 116L FSW
Vaart heel goed met de NXC 7.5 , is geweldig zeil , kan ook lang aangehouden worden bij meer wind door trimming.
Planeert inderdaad supersnel en controleerbaar in golven.
Met 6.2 m gaat ie ook lekker , met de 5.4m is meer noodoplossing , vaar altijd noordzee , wordt dan tijd om over te stappen op de RRD freewave 92 L , als wind niet terugvalt .
Enkele keren gevaren met 2 voetbanden achter , nu met 1 voetband , iets gemakkelijker in de golven bestuurbaar.

Plaats reactie