Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

draaiende voetbanden

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: draaiende voetbanden

Bericht door Reindt »

Ik heb ze afgelopen woensdag voor het eerst getest en ze werken perfect, wat een verademing. Het in en uit je voetbanden gaat nu een stuk beter... ik ben er zeer content mee👍
Ik ga ze ook op m’n RS8 zetten. Op de overige boards heb ik geen last en werken de andere systemen wel.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer »

Ron Gijzen schreef: di sep 22, 2020 12:23 pm In zout water verwacht ik wel wat galvanische corrosie waar de RVS-schroeven het aluminium raken. Gaat 'bloemkolen', en die witte aanslag zou eventueel kunnen neerslaan op het dek rondom de voetbanden. Even zien hoe dat uitpakt, desnoods het driehoekje in rvs of plastic maken. Ziet er goed uit idd.
dat is wel iets wat je even in de gaten moet houden. maar zoals gezegd in kunststof maken en dan ik dat probleem ook opgelost.
maar wel een top idee @Reindt. :thumbup:

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

Soul surfer schreef: vr sep 25, 2020 6:09 pm
Ron Gijzen schreef: di sep 22, 2020 12:23 pm In zout water verwacht ik wel wat galvanische corrosie waar de RVS-schroeven het aluminium raken. Gaat 'bloemkolen', en die witte aanslag zou eventueel kunnen neerslaan op het dek rondom de voetbanden. Even zien hoe dat uitpakt, desnoods het driehoekje in rvs of plastic maken. Ziet er goed uit idd.
dat is wel iets wat je even in de gaten moet houden. maar zoals gezegd in kunststof maken en dan ik dat probleem ook opgelost.
Ik heb ze inmiddels ook in kunststof 😉
Idd eens kijken hoe zich dit ontwikkeld, en of siliconespray het proces tegen gaat/vertraagd.. maar zoals gezegd ik heb ze nu ook van kunststof, dus wanneer ze gaan corroderen dan wissel ik ze om.

Ikkie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards: Fanatic JAG 135L / Zeilen: Gaastra Phantom 9.2 en 7.9 en Swift 6.5

Bericht door Ikkie »

[/quote]

Idd eens kijken hoe zich dit ontwikkeld, en of siliconespray het proces tegen gaat/vertraagd.. maar zoals gezegd ik heb ze nu ook van kunststof, dus wanneer ze gaan corroderen dan wissel ik ze om.
[/quote]

Mooi, dat het zo goed werkt! Dat is een hele zorg en frustratie minder :D Ik ben benieuwd wat voor kunststof je hebt gebruikt en waar dat te koop is, want ik kan thuis zo niet iets vinden waar ik het van zou kunnen maken.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

@Ikkie kunststof platen zijn in diverse maten en diktes gewoon te koop, google even op kunststof platen en voila.... dan kom je bv ook uit bij kunststofshop.nl. Hoe kan het ook anders hahaha.
Ik had deze platen nog liggen , 3mm in dit geval en voldoet prima.
Deze gebruikers waarderen Reindt voor dit bericht:
Ikkie

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer »

Reindt schreef: vr sep 25, 2020 7:10 pm
Soul surfer schreef: vr sep 25, 2020 6:09 pm
Toppie goed bezig Reindt. .zou toch maar gauw patent erop aanvragen. :lol: 8)

Arnoh
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Best veel....

Bericht door Arnoh »

Paul68 schreef: wo sep 23, 2020 1:28 pm Kwam deze tegen:

https://www.dailydose.de/news/anti-twis ... 094817.htm
Iemand hier ervaring mee? Ziet er wel oké uit.

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster »

Unifiber heeft iets soort gelijks, draaide niet maar ik kon niet wennen aan deze niet water opnemende variant van de voetband, ligt zodoende in een la in de garage

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone »

Deze verkoop ik wel vaak maar zijn voor de echte draaivoeten misschien niet afdoende:
http://www.boarderzone.nl/product/voetb ... i-rotatie/

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Quatro Thruster LS 82

Bericht door Hydrograaf (Bas) »

Ikkie schreef: ma sep 28, 2020 10:58 am
Mooi, dat het zo goed werkt! Dat is een hele zorg en frustratie minder :D Ik ben benieuwd wat voor kunststof je hebt gebruikt en waar dat te koop is, want ik kan thuis zo niet iets vinden waar ik het van zou kunnen maken.
Wellicht dat een dunne (ikea) teflon snijplank geschikt is...

Goya
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Bericht door Goya »

Boarderzone schreef: ma okt 19, 2020 9:51 pm Deze verkoop ik wel vaak maar zijn voor de echte draaivoeten misschien niet afdoende:
http://www.boarderzone.nl/product/voetb ... i-rotatie/
Deze gebruik ik op een van m'n boards. Kwaliteit is iets van "beter dan niks". Ik ga me even inlezen in dit topic 🤓

Plaats reactie