Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring met Futura 127 (2019, 88x228cm)?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Ervaring met Futura 127 (2019, 88x228cm)?

Bericht door Ron Gijzen »

Ik vaar een 2011 Futura 133 (76x248cm) met Severne Turbo's 9.2, 8.1 en 7.0 en Select S10 vinnen van 49, 43 en 41cm (en weeg 70 kg).
De set bevalt mij prima maar nieuwsgierig of het nog beter kan, vooral bij weinig wind, gisteren 2 boards getest bij Brouwersdam.
In 8 jaar moet er toch wat verbetert zijn, lijkt me, in elk geval zijn de nieuwe boards veel breder en korter bij gelijk volume.
Ik wilde de Futura 127 testen maar die was al uitgeleend. Toen maar de Fanatic Jag 135 getest, die leek me vergelijkbaar (82x235cm, voor zeilen <10m2). G10 slalom-vin 48cm van Brouwersdam eronder.
Underpowered met 9,2 vaarde het heerlijk licht over de rimpels van het water (nagenoeg vlak). Kreeg de indruk dat de Jag met minder snelheid in plane kwam, daarna iets sneller liep en ook iets beter hoogte dan mijn eigen Futura. Vin gaf weinig druk bij pompen, met mijn eigen vin waarschijnlijk nog beter. Enorm breed, vreemd om onder je voeten te zien. Ik denk dat dit niet meer goed te doen is met 7.0 over chop!

Aangezien de 127 nog steeds weg was, daarna de Futura 117 getest (78x228cm, zeilen 5,5-8,5), met mijn 9.2-zeil en eigen S10-49 vin erin. Zeil zou dus 'te groot' zijn volgens Starboard. Vaarde direct lekker. Bijna hetzelfde als mijn eigen board. Misschien iets beter, maar moeilijk te zeggen omdat de wind ook wat was toegenomen. Aanpompen was eigenlijk al niet meer nodig. Gijpen ook lekker. Gewoon goed, maar niet zo veel beter dat het 2000,- rechtvaardigt. Breedte op 30cm vanaf achter bleek exact gelijk aan mijn oude board: 48cm. Wel liepen de cut-outs bij de nieuwe verder door, dus op snelheid eigenlijk 46cm ipv 48 cm.
De aangegeven zeil-range (5,5-8,5) snap ik niet; 9,2 ging uitstekend. 7,0 zal nog wel gaan maar 6,0, laat staan 5,5 is echt veel te klein voor dit board tenzij het zo vlak als een spiegel is. Later nam de wind flink toe en was ik goed gepowered met 7.0 (41 vin) op mijn eigen 76cm brede board, nog net te houden maar al niet meer ideaal. Ik snap dus geen ruk van die zeil-range die Starboard aangeeft. 5.5-8.5 moet volgens mij 7.0-9.0 zijn. Met die 127 zou ik denk ik alleen mijn 8.1 en 9.2 kunnen gebruiken.

Nu mijn vraag: wie heeft er ervaring op de Futura 127 (of 117) en met welke zeil-range vaart het nog lekker? Of kan mij uitleggen waarom ik van die 4 generaties (8 jaar) 'revolutionaire ontwikkeling' zoals de merken zelf altijd roepen, eigenlijk maar heel weinig merk?

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Re: Ervaring met Futura 127 (2019, 88x228cm)?

Bericht door Flowmaster »

Niet helemaal antwoord op je vraag maar ik koppel graag boardgrote (breedte ) aan zeilmaten .
Zodoende vaar ik een Futura 111 op 6.3 en 7.0 racing blade en de grotere maten op een breder board
Futura gaat goed !!!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Met meer wind pak ik 96 liter, 81 of 66 waarbij ik switch van Futura naar I sonic , Manta speed en kleinere zeilen .

Overigens eigenschappen hangen van meerdere factoren af natuurlijk en zodoende speel ik graag met vinnen, boards en je snapt het al, de wagen ligt vol zodoende. Bij de minister of finance (vrouw) leg ik dan goed onderbouwt de noodzaak uit om extra budget vrij te maken voor deze investeringen
Uiteindelijk kom je maar één keer aan je einde, maar voordat het zover is..........

Lang verhaal kort, ontwikkeling van boards is minder spectaculair dan voorgesteld, horses for courses, speel vooral met vinnen en geef op tijd aandacht aan wie medezeggenschap heeft in de knip.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: ka sail
Surf spul: KA: Race, Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug »

De verschillen na 8 jaar ontwikkeling waren in jaren '80 wel een streepje groter dan in deze eeuw. Da's jammer voor de fabrikant, maar fijn voor de verhoudingen binnen het gezin. Wat niet stuk is hoef je niet te vervangen, dat vaart best lekker.

firefly16
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door firefly16 »

De zeil range die de merken aangeven zijn idd arbitrair. Je zal maar 1 board hebben (moi :)
Ik vaar een Tabou rocket plus 133 (237 x 81) met mijn range van 4.9, 6.2, 7.3 en 8.8. Meer zeilen heb ik niet. Waarbij Tabou aangeeft dat dit board een range heeft van 7 tot 10 meter!? Het zal wel. Ik mag van hun wel met de rocket plus van 113 ltr een 6.0 als kleinste zeil gebruiken lol. Ik weet dat het een advies is maar weinig rekening wordt gehouden met de gebruiker; gewicht, skills etc.
De boards liggen idd steeds dichter bij elkaar. Vergelijk maar eens de Fanatic Jag met de Tabou rocket plus en de JP super sport en de Starboard isonic. Komen dicht bij elkaar en hun performance wordt vooral door de gebruiker bepaald :)
Have fun en fair winds

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

De boards liggen steeds dichter bij elkaar inderdaad (hoewel de starboard futura wel een stuk korter is). Wat wel opvalt is dat als er tegenwoordig iemand is met een board dat na 2 jaar zacht wordt of op andere manier kapot gaat dit altijd over een starboard gaat. Dus ik zou zelf zeker niet voor een starboard (of exocet trouwens, alhoewel de problemen daarmee wat langer geleden zijn dus misschien opgelost) kiezen, maar voor een ander merk. Het is gewoon bizar dat ze bij starboard na al die jaren niet weten hoe ze knappe boards moeten bouwen terwijl andere merken dit wel kunnen.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Laten we niet teveel off topic gaan maar wat betreft boards die stuk of zacht worden, is Starboard echt niet uniek hoor. Ook mijn F2, Thommen en Fanatic kregen een zacht dek en ik hoor ook genoeg verhalen over JP’s. Das denk de tol die je betaalt voor lichtgewicht productieboards.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Als iemand een futura zoekt doet dat wel degelijk ter zake. Bij die andere boards die je noemt zijn die problemen in hoeverre ik weet al langer geleden.

Toen ik vorige jaar een nieuwe starboard kode kocht had ik graag van tevoren geweten over de kwaliteit die starboard levert.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Tuurlijk, mits dit echt beduidend hoger ligt bij Starboard. Je zou best gelijk kunnen hebben hoor maar dat zou ik niet direct durven te concluderen obv wat verhalen die ik her en der hoor of lees.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Begrijp ik. Ik heb het zelf van dichtbij gezien. Vaak (niet altijd) zijn het wel de lichtere versies, maar ook dan mag je verwachten dat het 2 jaar mee gaat als je ermee surft.

En dan nog die laffe 1 jaar garantie op die board terwijl het volgens de EU 2 moet zijn. Daar krijg ik echt jeuk van.

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr »

tristan55555 schreef: vr mei 31, 2019 4:45 pm En dan nog die laffe 1 jaar garantie op die board terwijl het volgens de EU 2 moet zijn. Daar krijg ik echt jeuk van.
Dat ligt iets genuanceerder. Het komt er in het kort op neer dat volgens EU regelgeving je bij gebreken die de eerste 6 maanden aan het licht komen, mag aannemen dat ze al aanwezig waren bij de levering, en dan is de leverancier verplicht het product gratis te repareren of vervangen. Daarna heb je volgens die EU regels weliswaar tot 2 jaar na aankoop garantie, maar zul je wel zelf moeten aantonen dat het een fout in het product is, die al aanwezig was tijdens aankoop.

De fabrieksgarantie die je bij veel merken 1 jaar krijgt staat daar op zich dus los van en die EU verplicht niet dat die 2 jaar moet duren.

Ik heb met Starboard overigens nog nooit problemen gehad. Bij mij was het juist weer een ander merk wat wel erg makkelijk en dus erg vaak stuk ging.

martijn73
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: severne fox 120, NCX 6.5/7.5 Dyno 95 gator 5.5/4.7

Bericht door martijn73 »

De nieuwe Futura's zijn nog dichter naar de I sonic gekropen, dus meer race dan freeride, zoals al gemeld bijft de breedte de maat voor je zeil maat. Je kunt kiezen uit de twee constructie, flax en carbon, ik zou voor de grote maat altijd voor de carbon gaan, is vooral directer op het water. Maar een 7.0 m² op een 127 lijkt me niet echt ideaal....

schrankie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: NED 1004 Starboard, Neilpryde, van alles wat

Bericht door schrankie »

Ik heb een SB Futura 127 en een 107.
De 127 uit 2018 komt zeer snel in plane en laat zich makkelijk pompen, in windgaten loopt de plank lekker door. De R2R Drake vin is perfect voor mijn 8.6 racezeil. Een maatje groter zeil kan ook. Aan de ondergrens is de 7.0 nog prima , maar met 20+ knopen kies ik dan de 107 uit 2017. Plank nu ruim een jaar in bezit en nog geen zachte plekken. Volgens mij komen alle planken uit dezelfde fabriek. Nadeel is het gewicht van mijn plank: ik heb de LCF oid en die is net wat te zwaar. De 107 is carbon en dat verschil voel je.

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster »

Ik heb de 111 in carbon, de zwarte uitvoering dus al wat ouder, probleemloos board, snel en makkelijk te varen en nog steeds gewoon hard. :cheer: Gelukkig zelf geen ervaring met zachte plekken, wel een schade geval wat is gerepareerd maar ieder board had daarmee stuk gegaan en reparatie nodig gehad. happy happy surfer :thumbup:

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Tabou Rocket+ + RSS 10, Loft 8.5 | F-Race/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, Loft 5.4, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie »

Ik heb net dezelfde bedenkingen als Ron ivm de opgegeven zeilenrange van de Futura. Een board van 78 breed met een zeil van 6.0 zou dus volgens SB perfect moeten werken :-? Hoe realistisch is dat nog?

Het valt me overigens op dat nog wel meer merken een "bizarre" sail range opgeven voor hun planken. En de extra brede tendens van de laatste jaren doet hieraan ook geen "goed". Ergens ben ik mijn benchmarks kwijtgespeeld, zeg maar. Moet je nu eerder naar het volume of naar de breedte kijken? Een Rocket wide zou bvb nog makkelijk met kleine zeilen te varen zijn, maar dan kijk ik naar die breedte en denk ik, komt dat wel goed met die rommelige chop van het Grevelingenmeer? Een Fanatic Blast ziet er aan de andere kant van het spectrum dan weer heel apart uit met zijn parallelle rails, zijn chubby nose en zijn beperkte breedte en dan denk ik weer: hoe goed planeert zo'n korte en relatief smalle shape passief aan? Hoe stabiel is dat wanneer je dobberend moet terugkomen als de wind is weggevallen?

Wanneer ik de tests lees in bvb het Duitse Windsurf Jahrbuch of het Franse Wind, testen ze in dezelfde categorie boards van hetzelfde volume maar met totaal andere breedtes. Dan zou je bvb de Futura 127 van 88 breed uitspelen tegen een Rocket+ 123 van... 77 breed. Want jah, zelfde volume, zelfde categorie (freerace), dus vergelijken maar. Logisch dat die boards op punten als controle of aanplaneren dan heel andere testresultaten geven. Zo kan ik het ook, denk ik dan :roll:

SB is met zijn Futura blijven experimenteren, zo lijkt me. Waarbij ze allerhande innovaties van de iSonic hebben geïntroduceerd op een freeracer waarvan per definitie verwacht wordt dat ie vergevingsgezinder moet zijn dan de slalombroer. Een uitgehold dek, steeds kortere lengte, steeds breder, steeds dunnere shape... hoe toegankelijk is zo'n shape dan nog tov zijn naamgenoot van 10 jaar geleden?

Meer dan ooit lijkt me dat je moet testen voordat je tot aanschaf overgaat. Dat is wel steeds eigenlijk het geval geweest, maar de laatste jaren is er voor elk wat wils en proberen fabrikanten zich zodanig te profileren en te onderscheiden van de concurrentie, dat ik als "zondagssurfer" met een schuin oog naar al die aparte shapes begin te kijken en eerder naar een "klassieke" shape als de Rocket + of de Goya Bolt zou grijpen (meer lengte, iets smaller) dan die lepelvormige platte pannenkoeken...

Windsmurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Windsmurf »

Dag Ron,

Ik kwam net je topic tegen van vorig jaar over de Futura 127. Ik zit zelf ook in dubio om mijn Carve 131 (2019) in te ruilen voor een Futura 127. Heb jij uiteindelijke de stap gemaakt naar de nieuwe Futura? Zo ja, tevreden, goede keus?
Hoor het graag.

Groet,
Bart

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Ik heb begin dit jaar een Futura 117 (77x228cm) gekocht uit 2018. Board. Doet het uitstekend met Severne Turbo 7.0 , 8.1 en 9.2. Onder de 7.0 wordt het board te groot. Tov mijn 2011 Futura, en zeker tov van jouw Carve moet je hem wel actiever varen dwz als je een vlaag voelt moet je ook echt ruim sturen, gewicht naar harnas verplaatsen en een pompje geven. Als de zaak eenmaal loopt, loopt het licht en lang door.
Tegenvaller is de bouwkwaliteit. Als snel ontdekte ik diverse delaminaties onder het dek rondom de voetbanden. Flink stuk losgehaald en de reden ontdekt: te weinig hars gebruikt. In feite produktiefout van Cobra maar wel verantwoordelijkheid Starboard. Nu half jaar verder zie ik nieuwe delaminatie op andere plek ontstaan. Ik wist van de slechte reputatie maar toch de gok genomen met 2e hands Futura. Helaas blijkt die reputatie terecht. Afijn , board vaart heerlijk en ik zal gewoon blijven repareren tot het niet meer gaat. Maar voor mijn geen Starboard, en liever ook geen Cobra meer.
Deze gebruikers waarderen Ron Gijzen voor dit bericht (totaal 2):
tristan55555Spike_B

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Dat is balen Ron. Ik had het met een nieuwe kode 94 uit 2018. Daar vielen na 3 keer varen stukken plamuur uit de bodem rond de vinkast.

Patrik, rrd en jp komen overigens ook van cobra en hebben veel minder problemen. Dus ik zou cobra niet afschrijven door starboard. De opdrachtgever bepaald en betaald de kwaliteit. Hoewel cobra wat mij betreft gewoon zou moeten zeggen: dit leveren we niet, wij hebben ook een naam hoog te houden.

Jammer dat zoveel mensen starboard blijven kopen, dit probleem is nu onderhand toch wel bekend? Ze maken nu al 5 jaar troep volgens mij?

2020 was ook weer niet op orde begreep ik.

iHans
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 121, SB S-Type 93, Neilpryde V8 7.2 en 6.2 Severne Blade 5.3 4.7 4.2

Bericht door iHans »

Gaat wel verder terug dan 5 jaar. Mijn 2013 is al 2x gerepareerd. Zowel achter als voor de voorste voetbanden. Was ook zacht geworden. 2007 Starboard nog steeds keihard. Als dat zelfs met de nieuwe boards nog steeds is zal de volgende voor mij geen Starboard meer worden.
Bijlagen
80E97C00-791A-41C5-AB3B-C05CB937F4FA.jpeg
762FEBC4-E453-42E6-BC0E-830C4B831D26.jpeg
Deze gebruikers waarderen iHans voor dit bericht (totaal 3):
tristan55555Ron GijzenSpike_B

Spike_B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Spike_B »

Precies hetzelfde gehad als in de foto's hierboven, zelfde plek, Futura uit 2012. In 2014 gerepareerd en sindsdien ok. Met mijn Tabou's die uit dezelfde fabriek komen nooit iets dergelijks gehad.

iHans
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 121, SB S-Type 93, Neilpryde V8 7.2 en 6.2 Severne Blade 5.3 4.7 4.2

Bericht door iHans »

Voordeel is dan weer dat we bij evt verkoop van de boards kunnen zeggen dat ze beter zijn dan nieuw en dan liegen we geen woord:-)
Deze gebruikers waarderen iHans voor dit bericht (totaal 2):
tristan55555Spike_B

Windsmurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Windsmurf »

Dus wat zou een goed (beter) alternatief zijn voor een Starboard Futura rond de 125 L, ±80cm breed? Als ik een snellere freeride wil voor lichter weer? Ik zat dus ook te twijfelen tussen de 117 en 127 Futura, maar vind het lastig omdat het zo'n groot verschil lijkt. De 127 is bijna 10 cm breder! Snap niet dat er niet een tussen maatje is... Of moet ik me niet storen aan de breedte? Maar wellicht is een ander board de oplossing? JP, Fanatic, Tabou?

Goya
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Bericht door Goya »

Verdiep je is in de rocket plus 123 zou ik zeggen.

Alternatief zou m.I. Zijn om van de gebaande paden af te gaan en een Vd Europese boardmerken te kiezen.

Spike_B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Spike_B »

https://www.windsurf.co.uk/125l-freerid ... oard-test/

Een aantal alternatieven. Zijn allemaal goede boards met verschillende karakters.

Windsmurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Windsmurf »

Goya schreef: wo dec 02, 2020 6:59 am Verdiep je is in de rocket plus 123 zou ik zeggen.

Alternatief zou m.I. Zijn om van de gebaande paden af te gaan en een Vd Europese boardmerken te kiezen.
Welke zijn dat dan? Want ik dacht dat Starboard ook Europees was? Ik neem aan dat JP dan ook afvalt?

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

JP SuperSport, Patrik F-Race, Fanatic Jag, Goya Bolt

Keuze zat zou ik zeggen!

Ik heb zelf een Future Fly Freerace 122 gekocht van 75 breed. Bevalt ook prima. Maar de SuperSport is meer allround en mijn favoriet.

Vorig jaar was er een hele leuke Duitse Freerace vs Slalom boards test, die zou je eigenlijk ergens moeten zien te krijgen. Leuk leesvoer.

Goya
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Bericht door Goya »

In een ander topic op het forum kun je meer lezen over Europese merken.

viewtopic.php?f=65&t=13905020

Windsmurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Windsmurf »

Als herintreder word je al gauw overweldigd met alle info en natuurlijk het hele assortiment aan spullen die er tegenwoordig beschikbaar zijn. Vroeger had ik één plank, mast, giek en 3 zeilen, ha ha. Er werd niet veel gerept over de kwaliteit van je spullen. Als ik nu een vraag stel over welke plank iemand mij zou aanraden voor licht weer, krijg je er allerlei info bij waar je ook weer over moet gaan nadenken (zeil grootte, vaarstijl, gewicht, board breedte, bouwconstructie, enz). Er is dus geen simpel antwoord meer. Ik ben vorig jaar begonnen met een Starboard Kode 109 omdat ik vroeger veel op zee vaarde en ik zag dat het een populair merk was en het ontwerp van het board sprak me aan. Maar al gauw merkte ik dat ik als herintreder misschien iets te enthousiast was begonnen. Ik moest weer helemaal opnieuw leren gijpen. Best lastig met zo'n klein board. Zo heb ik een Carve aangeschaft in het voorjaar die ook met lichter weer het lekker deed. Nu heb ik het gijpen weer redelijk onder de knie, maar merk ik dat anderen me vaak inhalen. Dus dan wil je ook sneller kunnen en vraag je je af waar moet je beginnen, een ander board of zeil? Moet ik van een freeride overstappen naar een slalom? Op zich vaart de Carve prima, planneert snel en is lekker wendbaar. Misschien moet ik eerder kijken naar een groter zeil, heb nu max 7.5 M2 (NP Ryde) dus kan ik nog wel een metertje er bij. Ik weeg zelf tegen de 90 kg. Ik dacht aan een iets kleiner board met minder volume, en iets minder breed, maar met een Futura zit ik dan tussen een 117 en 127 in denk ik. Heb wel die 120+liter nodig met mijn gewicht. Dus misschien is zo'n Rocket of Supersport wel een mooie oplossing. Maar andere suggesties blijven welkom!

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

De Carve 133 die je nu hebt is al vrij goed dus je hebt een soort luxe-probleem.
Als je meer performance wilt dan wordt het moeilijk een algemeen advies te geven omdat er vele merken en tyoes die allemaal goed maar toch verschillend zjin. Van individuele surfers krijg je adviezen gebaseerd op hun persoonlijke, en meestal beperkte ervaring.
Als je vnl sneller wil met licht weer, met jouw 90 kg, dan ligt een grote free-racer wel voor de hand. Dus idd ca.80-85cm breed en een 9.0 zeil oid erbij. En goede carbon vin Fanatic Jag, Tabou Rocket plus, Starboard Futura, JP Super Sport, Goya Bolt, Patrik F-race, Simmer Monster. Future Fly 122 is denk ik iets meer slalom maar schijnt gebruiksvriendelijk te zijn. Als je heel kritisch bent zou ik wachten tot voorjaar en uitgebreid gaan testen bij Telstar of Brouwersdam. Dat impliceert dan meestal wel nieuw kopen voor de hoofdprijs.
Alternatief is je laten leiden door een aanbieding die voorbij komt en gewoon de gok nemen.
Eenvoudiger gaat het niet worden, hoe veel info je ook bij elkaar harkt op internet.
Laatst gewijzigd door Ron Gijzen op wo dec 02, 2020 11:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Windsmurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Windsmurf »

Dank Ron, voor je wijze woorden! Too much input not good! Ik zie nu niet echt een mooie aanbieding en vind het best een gok om zonder te hebben getest een duur board te kopen. Voorlopig maar lekker door pruttelen op de Carve en dan herzien in het voorjaar! (^_^)

Spike_B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Spike_B »

Met een Starboard Go 133 heb ik ooit 53 km/u gehaald met een 5.4 wavezeil. Moet met de Carve ook lukken, en waarschijnlijk nog wel beter als je er een goed zeil op en een goede vin onder zet. Succes met proberen en beter worden !

Plaats reactie