Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

JP Magic Ride 118L FWS

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: JP Magic Ride 118L FWS

Bericht door Huug » do aug 18, 2016 1:20 pm

Er zijn geen slechte boards, hooguit boards die minder geschikt zijn voor een bepaalde situatie.
Om te planeren en in de voetbanden te komen heb je een board nodig dat prettig meer kan dragen dan je zelf weegt. Ik denk dan aan 40 liter meer dan je zelf kilo's weegt. Meer mag ook, maar dat is niet alleen maar voordelig.
Aan jou de eer om te bepalen of je minder dan 78 kg weegt.

Bob123
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bob123 » do aug 18, 2016 7:39 pm

Ik weeg 60 kilo maar ben nog in de groei. Hoe bedoel je dat dat nadelig kan zijn? Ik begrijp dat dit iets in snelheid zal schelen maar ik wil ook wel een beetje relaxed op mijn board staan.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do aug 18, 2016 8:02 pm

Ik zou kijken of je ze ergens kan testen. De Magic Ride is een wide shape, om te vergelijken met normale shape komt er ongeveer 15 liter bij. Dan kom je op iets van 135 liter. Lijkt mij iets veel voor iemand van 60 kilo. De 118 is 76 cm breed en gemaakt voor zeilen t/m 8.5 die je waarschijnlijk met 60 kilo nooit zult varen. Ik denk dat de 111 of misschien zelfs de 104 meer wat voor je is (afhankelijk van hoe snel je leert, groeit en of het je enige board moet worden). Voordeel van kleiner board is dat je ze langer door kunt varen (met meer wind). Met de 118 wordt het waarschijnlijk te snel een te groot board om te handelen.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do aug 18, 2016 8:02 pm

Ik zou kijken of je ze ergens kan testen. De Magic Ride is een wide shape, om te vergelijken met normale shape komt er ongeveer 15 liter bij. Dan kom je op iets van 135 liter. Lijkt mij iets veel voor iemand van 60 kilo. De 118 is 76 cm breed en gemaakt voor zeilen t/m 8.5 die je waarschijnlijk met 60 kilo nooit zult varen. Ik denk dat de 111 of misschien zelfs de 104 meer wat voor je is (afhankelijk van hoe snel je leert, groeit en of het je enige board moet worden). Voordeel van kleiner board is dat je ze langer door kunt varen (met meer wind). Met de 118 wordt het waarschijnlijk te snel een te groot board om te handelen.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do aug 18, 2016 10:02 pm

Bob123 schreef:... Hoe bedoel je dat dat nadelig kan zijn? Ik begrijp dat dit iets in snelheid zal schelen maar ik wil ook wel een beetje relaxed op mijn board staan.
Een te groot board waait onder je voeten uit als het een beetje doorwaait. Stabiel genoeg is voldoende. 118 liter is niet heel groot en zeker ook niet heel klein. Als je tzt. wat zwaarder kun je ook weer beter surfen, dan is het board nog steeds niet te klein.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » do sep 01, 2016 11:47 am

RonaldvT schreef:Ik zou kijken of je ze ergens kan testen. De Magic Ride is een wide shape, om te vergelijken met normale shape komt er ongeveer 15 liter bij. Dan kom je op iets van 135 liter. Lijkt mij iets veel voor iemand van 60 kilo. De 118 is 76 cm breed en gemaakt voor zeilen t/m 8.5 die je waarschijnlijk met 60 kilo nooit zult varen. Ik denk dat de 111 of misschien zelfs de 104 meer wat voor je is (afhankelijk van hoe snel je leert, groeit en of het je enige board moet worden). Voordeel van kleiner board is dat je ze langer door kunt varen (met meer wind). Met de 118 wordt het waarschijnlijk te snel een te groot board om te handelen.
Fictief volume bestaat niet, maar omdat je een referentiekader nodig hebt, wordt wel eens gezegd dat de wide boards varen als traditionele boards die15 liter groter zijn. Je kan het vergelijken toen de euro werd ingevoerd, men rekende toen (misschien nu nog steeds :lol: ) x2 + 10%. En vanuit daar concludeert men of iets bijvoorbeeld duur of goedkoop is. Met de wide boards kijk je eerder naar de breedte. Ik denk dat je met 60 kilo beter uit de voeten kan met een minder breed board, zeg 70 tot 73 cm. Een 111 (magic ride) liter zo mooier zijn en dan zit je met je volume ook goed. 60 Kg plus 50 liter wordt beginners ook vaak aangeraden, dan heb je genoeg drijfvermogen.

Plaats reactie