Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Gecko uitvoeren met GS rapid of stream?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Robbie-79
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, Gunsails future 7.5, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Re: Gecko uitvoeren met GS rapid of stream?

Bericht door Robbie-79 » wo apr 19, 2017 5:09 pm

Goeie keuze gemaakt dus, als de 6.7 lekker vaart zal de 7.9 waarschijnlijk ook prima varen

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » vr apr 21, 2017 7:33 am

Ja ik vind van wel. Vandaag de 7,9 proberen!

Josken
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Josken » ma apr 24, 2017 7:01 pm

FroukeW schreef:Ja ik vind van wel. Vandaag de 7,9 proberen!
En hoe was hij?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » di apr 25, 2017 7:59 am

Ik kreeg de 7,9 minder snel goed opgetuigd als de 6,7. Het waaide tijdens mijn sessie rond de 17-18 knopen met vlagen tot 25. Maar uiteindelijk na een tijdje pielen vond ik 'm redelijk goed staan, het kon wel beter. Misschien komt het ook doordat ik dezelfde giek gebruik voor zijn kleinere broertje. Wat een power voor een no-cam sail. En niet heel grunty zoals mijn simmer, maar meer geleidelijk. Ik probeerde het eerst met m'n 42 cm vin maar die gaf teveel druk en het board steeg continu op. Daarna de 38 cm vin geprobeerd, beetje ruimer gooien en hij spoot weg. Eenmaal in de voetbanden voelde het zeil 'gelocked' aan en wilde die alsmaar versnellen zonder dat de boel nerveus werd. De downhaul had ik tot OP de FRED mark getrokken en de giek 2 cm langer, omdat ie wat hoger staat, maar ook om wat vlakker te trekken. de outhaul zat in het onderste gat zodat ie wat beter 'ademt' in de vlagen. Toch moest ik 'm af en toe open gooien, maar dat is een stukje techniek denk ik.

Het valt mij op dat deze zeilen een enorm inzetbereik hebben, met één trim. Ik ben heel benieuwd hoe dit setje vaart bij 15 knopen. Die dag zal snel volgen.

Een echte plug 'n play racer, alles is snel op te tuigen en je staat binnen 20 minuten op het water. En je kan onvermoeid lange afstanden varen.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di apr 25, 2017 8:59 am

Als je via Pieter B info haalt en materiaal aanschaft, krijg je er een hoop gratis bij, namelijk: support en enorme drive en een enthousiasme om je te helpen die je zelden ziet.
Maar dat heb jij zelf inmiddels al ervaren denk ik, dit soort dingen zijn in mijn beleving ook erg belangrijk bij een keuze in materiaal.

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » di apr 25, 2017 9:06 am

Reindt schreef:
di apr 25, 2017 8:59 am
Als je via Pieter B info haalt en materiaal aanschaft, krijg je er een hoop gratis bij, namelijk: support en enorme drive en een enthousiasme om je te helpen die je zelden ziet.
Maar dat heb jij zelf inmiddels al ervaren denk ik, dit soort dingen zijn in mijn beleving ook erg belangrijk bij een keuze in materiaal.
Precies wat jij zegt Reindt, het gaat bij het windsurfen om de totale beleving. Deze mis je af en toe nog wel eens, maar niet met Pieter en Guns :)

Plaats reactie