Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zeilkeuze freeride/freerace

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Re: Zeilkeuze freeride/freerace

Bericht door Kanarie » di mar 21, 2017 8:06 pm

Ach voorlopig heb ik deze nu. Daar kan ik weinig aan veranderen. Mocht dit niet werken, dan zal ik maatregelen moeten nemen.
Mijn vermoeden is dat het misschien niet ideaal is, maar voor iemand welke van 20 jaar oude zeilen af komt, dit al een hele stap is.

Wel bedankt voor het aandachtspunt. Ik ga erop letten.

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, Loft 8.5 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » wo mar 22, 2017 9:22 am

Top! Laat ons weten hoe het zeil op je mast staat en hoe ie aanvoelt, misschien leren we daar nog wel iets uit :)

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Falcon 140, Magnum135, Ray111, Rocket125, Vector9.2, Sunray8.6, Hornet 7.2, Helcat6.2.

Bericht door Kanarie » wo mar 22, 2017 5:24 pm

Als het een beetje mee zit gaat het komende zaterdag dan eindelijk weer gebeuren.
Het eerste ritje van het jaar.

Kanarie
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Kanarie » za mar 25, 2017 9:34 pm

En zaterdag is het ook gebeurd! :P
We zijn voor de eerste keer van dit jaar naar het Oostvoornse meer gegaan, hier stond toch wel een stevige wind vandaag.

Toch besloten de Hornet 7.2m te pakken. In het begin was het even tobben. Daarna naar de kant gegaan en het zeil wat verder naar beneden getrokken. Er kwam ook een man langs met zijn hondje welke nog wat tips kon geven en wat laten zien. Erg prettig!
Het zeil voelt direct véél stabieler aan. Daarna nog een beetje schuiven met de trapezetouwtjes, die konden wel een stuk naar achteren.
Ik merkte dat ik met mijn voorste hand aan het duwen was ipv trekken. Na wat schuiven met de trapeze ging dit een stuk relaxter en kostte het veel minder kracht.

Nog een paar keer goed naar de overkant kunnen blazen, in de voetenbandjes gestaan en heerlijk genoten.
De fun is weer terug. :)

Plaats reactie