Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Severne NCX, Loftsail Oxygen of Switchblade?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
driekus
Deur-surfer
Deur-surfer

Severne NCX, Loftsail Oxygen of Switchblade?

Bericht door driekus » wo aug 16, 2017 7:56 pm

Beste surfers,

Ben een enthousiaste herintreder sinds ditjaar, surf op Tabou Rocket 125. 75kg. Zoek een zeil boven mijn 6.5 zeil, dus 7.5 tot 7.9m, liefst passend op Gaastra 75 SDM 460. Gaat om kleine windkracht 4. Surf meestal op Grevelingendam. Hou vooral van lange rakken, gijpen en trucjes minder belangrijk. Heb een Vapor 7.9 maar vind dat een kreng om op te tuikgen en te zwaar en stug. Zoek een snel maar vriendelijk zeil, werd bij twee surfzaken geadviseerd om voor de Gaastra Cosmic, dus cambered te gaan. Dacht zelf meer aan Loftsails Switchblade, hoewel dat zeil bij weinig wind uit water trekken geen pretje is. Of zonder cambers de Oxygen of Severne NCX?
Wat zouden jullie doen? :think: Hoor het graag!

Ruben
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 122 en Evo 80, Gaastra Manic 4.2, Remedy 5.2/6.0, Ka Koyote 7.4 en een hoop vinnen

Re: Severne NCX, Loftsail Oxygen of Switchblade?

Bericht door Ruben » di aug 29, 2017 7:22 pm

Uit welk jaar komt je mast? Een mast van Gaastra van 2016 of eerder heeft namelijk een wat hardere top, dus gaat iets minder goed samen met loft, alhoewel het misschien wel zou kunnen. Een keer testen met je eigen mast is dan wel handig. Severne is iets hardere top, dus zou misschien wel kunnen.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een Gaastra Savage. Die schijnen toch een wat meer 'racy' gevoel te hebben voor een no-cam en die past sowieso bij je mast.

Verder zijn de oxygen en ncx allebei gewoon topzeilen, dus de een is niet echt beter dan de ander. De ncx heeft wel erg dun monofilm. Hoe dan ook is het wel een verstandig idee om eens een keer ergens te gaan testvaren. Of dat nou met spul van een surfmaat of in een winkel is, het helpt altijd.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » di aug 29, 2017 8:11 pm

Exact ditzelfde topic is twee weken terug langs gekomen. Dus allicht handig om daar even terug te kijken. De topic starter heeft toen een switchblade gekocht.

Als je zonder Cambers wil is de loft oxygen wel een aanrader omdat hij meer low end heeft dan de ncx en de savage. En dat wil je wel hebben in de grote maten.

Mocht je toch een ncx 2016 8.0 willen, die heb ik nieuw ingeruild bij vinnetjes.nl en ligt daar nog, met ook nog de juiste mast erbij volgens mij. Ook weet ik dat vinnetjes.nl je Gaastra mast goed inruilt op een Severne/loft mast.

Mijn switchblade 2017 7.8 heb ik ook weer ingeruild op een oxygen 7.8 2018 (ik heb er nog even switchblade 9.3 boven die ik houd voor weinig wind). Die lever ik over een paar maanden in dus als je tweedehands wat wil zou dat ook kunnen.

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

Bericht door Tomk » di aug 29, 2017 8:20 pm

ncx en zijn allemaal weg Tristan :-)
driekus was ook de topic starter vorige keer. gaat iets fout in forum denk ik

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » wo aug 30, 2017 9:05 am

O okee, ik vond het al raar nagenoeg hetzelfde topic.

Plaats reactie