Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zeil voor north sting 490 c35 dropshape

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135

Zeil voor north sting 490 c35 dropshape

Bericht door GJMeijer » zo aug 20, 2017 12:12 pm

Dag,

Mijn ns sting 490 gebruik ik voor een ns crossfire zeil 7.8. Beide natuurlijk gedateerd, maar ik zoek nog een zeil tussen de 8.5 en 9.0 die bij deze mast zou kunnen passen. Zouden alle ns zeilen passen, of ook andere merken ( kwam een severne overdrive met een 460 sting tegen op dit forum, wel 2008)?. De mast loopt dus smaller toe (dropshape), wat mijn inziens voordelig is. Is het echter een constant curve mast of een flextop?

Wie heeft tips voor een zeil?

Alvast bedankt.

Met groet,

Gert jan

GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Zeil voor north sting 490 c35 dropshape

Bericht door GJMeijer » ma aug 21, 2017 12:48 pm

Inmiddels zelf wat uiztoek werk gedaan en weet nu welke zeilen van north sails mogelijk passen. Handige site hiervoor is windsurfing.pl. er zit hier en zoekfunctie voor zeilen en boards per jaar en merk vanaf 2000, erg handig, maar wel in het pools.

Ik kom tot de volgnde zeilen, in de range van 8.5-9.0: crossfire, crossride, natural, trans am, daytona, r-type/r-tape, match- race. Nu moet natuurlijk maar net iemand zo,n zeil weg willen doen en dat hij er nog goed uit ziet. Tips Voor andere merken of types zijn nog steeds welkom, eveneens op bovenstaande keuze types.

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » ma aug 21, 2017 3:22 pm

Hoi Gertjan, jij ook hier?!? haha

ik heb ook 2 North drop shape masten (430 en 460) van minstens 8 jaar oud en die doen het ook prima in oudere en nieuwe Gun zeilen, daar is erg veel aanbod in.
ik vaar ze ook met Naish bullet (free)race zeilen met 3 cambers en dat gaat prima; laatst nog een paar te koop gezien op marktplaats en dailydose

groeten van Bart

GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door GJMeijer » di aug 22, 2017 11:10 am

Tja geen wind, dan op windsurfing forum he. Dank voor je reactie! Nu weer ff kijken op mp.

Plaats reactie