Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Meer liters, minder breedte? Waarom vaart mijn oude Stype zo lekker en kan ik niet iets vinden wat daarop lijkt?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Meer liters, minder breedte? Waarom vaart mijn oude Stype zo lekker en kan ik niet iets vinden wat daarop lijkt?

Bericht door Jeroensurf » di okt 10, 2017 10:25 am

JanvD schreef:
ma okt 09, 2017 8:12 pm
Nogmaals, ik zal nog eens wat meer bredere boards testen (danwel smallere boards met minder volume), maar aan de reacties te zien was de Stype een geliefd board bij meer mensen, waardoor ik me blijf afvragen waarom dergelijke verhoudingen momenteel niet meer zo in trek zijn.
De vliegende Pizza,s zoals ik ze altijd maar noem hebben een breder inzetbereik zowel qua windrange als vaarnivo en dat is waar veel consumenten ook om vragen.
Shops en voor een deel consumenten zelf vragen ook om een minder uitgebreide range en uiteindelijk krijg je dan een soort allround dinges zonder de pit/karakter dat een Stype had maar je wel met heel veel verschillende nivo,s en omstandigheden kunt varen.
(Nog ff en we gaat terug naar de windsurfer met een groot zeil en een stormzeil :+).

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: severne fox 120, NCX 6.5/7.5

Re: Meer liters, minder breedte? Waarom vaart mijn oude Stype zo lekker en kan ik niet iets vinden wat daarop lijkt?

Bericht door martijn73 » wo okt 11, 2017 10:40 am

ik heb ook jaren op de S-type 104 gevaren en kon er ook niet echt een vervanger voor vinden tot dat Severne met de Fox 105 kwam,
239x65 iets breder dan mijn oude S-type...

_Dekker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door _Dekker » wo okt 11, 2017 10:46 am

Angulo Cv1 100L misschien een optie? 242cm en 62 breed

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » wo okt 11, 2017 5:22 pm

Zonder reclame te maken, maar de Angulo CV1 100 is best een goede optie. Ik ben er erg content mee.
Zie ook eerdere berichten op het forum en de positieve uitgevallen testen in de surfbladen bevestigen dit ook.

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door martijn73 » do nov 16, 2017 4:25 pm

Heb zelf de S-type 104 jaren met veel plezier gevaren en kon er ook geen opvolger voor vinden totdat ik op de Fox 105 ging staan, toch wel een stap verder, ik vaar 6.0/7.0 NCX met de standaard powerbox vin en heb niks anders nodig, het ding loopt kogel hard met super veel controle en een grote wind range...

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » do nov 16, 2017 4:27 pm

Wil degene die werkt in een surfshop, importeur is of een shop bezit dat even melden? Maakt het advies wat transparenter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door martijn73 » do nov 16, 2017 4:50 pm

dit heeft niks met mijn werk in de surfzaak te maken, alleen maar mijn ervaring met de S-type die ik prive heel veel gevaren heb.....transparant advies op een forum ?.....het zijn en blijven allemaal meningen..

bobphilipse
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Naish Starship 115, Severne Fox 95, Naish Global 78, Simmer Icon, Severne Turbo/Blade/NCX
Contacteer:

Bericht door bobphilipse » do nov 16, 2017 5:13 pm

Heb jaren een S type 115 gehad. Spijt dat ik hem toen verkocht heb, had er veel meer uit kunnen halen nu. Maar goed. De Severne Fox 95 die ik nu vaar heeft in de verte iets weg van de S type, heel snel, en een board waar je lang op door kunt groeien. De 105 is ook top trouwens. Ik werk niet in de Severne Winkel ; )

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door martijn73 » do nov 16, 2017 5:15 pm

dank je Bob.

Plaats reactie