Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Fanatic Falcon als freerace?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met freeride/freemove.

Moderators: super_ik, Marcel

Plaats reactie
barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Fanatic Falcon als freerace?

Bericht door barth » di okt 03, 2017 5:42 pm

Beste mensen

Ik heb afgelopen jaren een 5 jaar oude JP slalom 101 ltr (235 x 65 cm) gevaren als freerace plank bij 4-6 bfrt met 5,0 tot 7,8; en die bevalt me prima!
Deze vaart erg lekker in vlak water op de randmeren tot flinke golven op het ijsselmeer, waar ik hem gebruik als ik niet met mijn freestyle wave plankje tot 5,7 kan varen. Ik ben geen hardcore racer, maar wil vooral relaxed en gecontroleerd planeren en springen als ik mijn FSW niet kan gebruiken.

Nu is het tijd voor iets nieuwers en zoek iest waar mijn tuttlebox vinnen in passen.
Nu zie ik een falcon 99 ltr , maar vraag me af hoe moeilijk zoiets vaart.

Ik (70 KG) wil hem met 5,7 - 7,8 gaan gebruiken en heb select, JP en BFR vinnen van 29 - 32 - 34 - 38 cm en FWD wiervinnen van 24 en 30 cm

Hoe moeilijk (technisch) vaart zo'n falcon tov een JP slalom 101?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Re: Fanatic Falcon als freerace?

Bericht door WhiteofHeart » wo okt 04, 2017 1:13 pm

De 99 falcon is een highwind maat, de 101 jp is een medium plank, daar moet je wel op letten! Die 99 is voor het north fanatic team op de pwa vaak de kleinste plank en gaat niet zo lekker met 7.8 (volgensmij). Ik denk dat je moet zoeken naar een 65-66 breed in plaats van die ff99, er staat op facebook een MXR Monster 66 te koop, is mooi in moeilijke condities en volgensmij precies wat je zoekt! Ik heb alleen zelf geen ervaring met die plank, alleen van wat ik gehoord en gezien heb.

hawk108
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Falcon 138, Falcon 114, Ray 100, Freewave 88, NP H2 Racing, Gunsails Vector en Gsr, Alpha's

Bericht door hawk108 » wo okt 04, 2017 2:30 pm

Hoi Barth,

Ik vaar op de Ray/Falcon 100 uit 2014. Dit board is 63 cm breed en met mijn gewicht (86kg) prima voor zeilen van 6.0 tot en met 7.2. Het board is heerlijk om op binnenwater mee te spelen. Het board springt prima voor een freeracer en is lekker snel. Met een 7.8 op ondiep water is er vast mee te varen maar ik vind er niet veel aan. De balans is er voor mij dan een beetje uit. Jouw vinnen zijn perfect voor dit board. Omdat je een kleiner fsw board hebt zou ik jou net als whiteofheart een board van rond de 65 cm tot en met 70 cm breed aanbevelen. Bijvoorbeeld een Ray/Falcon 110/111 maar er zijn genoeg andere merken die iets vergelijkbaars aanbieden. Denk aan supersports, futuras, firestorms enz. Hoop dat je hier iets aan hebt.

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » wo okt 04, 2017 4:32 pm

Kijk ook eens naar de Fanatic Blast 100 liter voor jouw gewicht prima een freerace board zeer makeleijk te varen en rete snel.
Vaart bijna net zo snel als de FF99 maar veeeeel makkelijker te controleren en controle betekend snelheid. De 2018 uitvoering is nu in tuttlebox. De race boards zoals de Falcon of MXR Monster zijn niet gebouwd om te springen maar om te racen daarentegen de Blast wel. Je kan deze testen bij jouw in de buurt Horst bij Telstar. Ik ben niet gauw enthousiast over een board maar deze sprak mij heel erg aan maar er zijn nog meer goede boards. Succes met je keuze. Op de Telstar site staat nog een filmpje van dit board.

STORM!
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Bijna compleet

Bericht door STORM! » do okt 05, 2017 12:52 pm

Er is toch ook een falcon freeracer?
De Falcon BGS (Opvolger van de ray)
Is volgens mij weer vervangen door Blast.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » do okt 05, 2017 2:57 pm

Dat was gewoon een hele zware Falcon. En kwam best beroerd uit testen vergeleken met gangbare freeracers, dan kon je beter een echte Falcon kopen ;-)

Blast is freeride/freerace en een heel ander board dan een Falcon.

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Bericht door e.r. » zo okt 08, 2017 7:24 am

Gewoon recentere Jp zoeken , ik vaar ze ook al jaren met plezier , 65-68-84

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » zo okt 08, 2017 9:00 am

Blijft zo' n Jp slalom heel als je er mee gaat springen?

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r8 ,jp slalom , sonntag slx en gps6

Bericht door e.r. » zo okt 08, 2017 9:49 am

De mijne nog wel
Afbeelding

Plaats reactie