Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
AL
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Manta 71, 59, 3S96 ltd, Pocket wave 75, Vapor 7.9/7.1/6.4/5.4 , Cross 6.0,Manic 4.0/4,7/5.3

Re: Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

Bericht door AL » zo nov 13, 2016 10:59 am

Als ik de ene laatste reactie lees, realiseer ik me hoe goed ik het heb qua surfspots.
Lauwersoog,De Houw, Makkum,Stavoren, Tjeukemeer,De Leijen allemaal binnen half uur te doen. Als ik echt geen tijd heb ben ik in 2 minuten bij de Grote Wielen. Allemaal prima spots en met elke windrichting wel een goede spot.
Bovendien is Amstelmeer binnen een uur te doen.

Ik heb echter al bijna 2 maanden niet meer gesurft aangezien het in het weekend nooit meer waait.
Gisteren had net gekund qua wind maar onder de 5 graden ga ik het water niet op(uit veiligheid).

Volgende week lijkt het eindelijk weer te kunnen.
Maar stoppen??? Nooit!!!!

NED-818
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: slalom, formula

Bericht door NED-818 » zo nov 13, 2016 11:56 am

AL schreef:Ik heb echter al bijna 2 maanden niet meer gesurft aangezien het in het weekend nooit meer waait.
inkoppertje natuurlijk :)

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » zo nov 13, 2016 12:21 pm

Omgeving Zeeland/Zuid-Holland zijn ook superveel windsurf spots. Het is heel vervelend als er op de Kabbelaars bank niet meer gesurft kan worden, maar om er dan maar mee te stoppen?

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » zo nov 13, 2016 9:45 pm

Als jij twee uur moet rijden voor een bruikbare surfspot, zou je dan nog vérder rijden? Want dat is net wat je nu suggereert, Zuid-Holland is voor mij nogmaals verder rijden. Met alle extra risico's op files (dus extra reistijd) en vermoeidheid op de terugweg. En minder tijd op het water. Sommigen op de Kabbelaarsbank verklaren me nu al gek dat ik bereid ben om 4u te rijden om een dagje te gaan windsurfen. Zij zouden het er niet voor over hebben - zeggen ze zelf.

Niet enkel Kabbelaarsbank is bedreigd in z'n voortbestaan. Ook op de Veersedam bestaan er plannen voor huizen en een hotel op kunstmatig opgespoten eilanden midden op het Veerse meer en de eigenaar van restaurant Meerzicht wil ecolodges bouwen op de Grevelingendam.

Zeg mij eens waar er op Zeeland verder nog "superveel" surfspots zijn? Want ik heb nu 3 hoofdspots vernoemd (Schotsman, Grevelingendam, Brouwersdam) waar de meeste windsurfers komen en die door bebouwing kapot dreigen te gaan.

Als de Zeeuwse meren in dergelijk tempo verknoeid gaan worden, zie ik veel Belgische surfers ermee kappen. Gewoon een harde realiteit.

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » ma nov 14, 2016 7:42 pm

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » ma nov 14, 2016 9:07 pm

Zeeland heeft inderdaad veel windsurf spots. Sommige bij bepaalde condities zelfs beter dan de Kabbelaarsbank.

Er is echter geen enkele spot buiten de Kabbelaarsbank die al de volgende eigenschappen verenigt:

- Bijna bij alle windrichtingen goed.
- Windkracht altijd NET een paar knopen meer als de andere meerspots in Zeeland
- Voldoende diepgang ook voor 50+ vinnen
- Materiaalvriendelijk optuigen op grasmat.
- Veilig.
- Accommodatie uitstekend.
- Surfshop/Restaurant/Zeilschool aanwezig.
- Voldoende parkeergelegenheid vlakbij het water.

Hierin is de Kabbelaarsbank toch echt wel uniek.

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » ma nov 14, 2016 10:37 pm

Het is ook een prima spot. Zeker ook voor beginners en herintreders. Ik surf er zelf ook weleens.
Echter, om te stoppen met windsurfen als deze spot verdwijnt leek mij persoonlijk vrij ingrijpend en onnodig.
Ik denk dat je juist overal door moet blijven surfen. Dat is ook het mooie van windsurfen (t.o.v. bijv. Kitesurfen): Je mag het vrijwel overal doen. Maar goed, het is puur persoonlijk natuurlijk.

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Bericht door Radical Rob » di nov 15, 2016 8:15 pm

Nu met de kippentering @ mijn favo. spot soms wel.nl :-)

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP SLW90 | Exocet WarpSL + RSS 10, H2R 8.7 | Manta/Cross + Loft 7.3, Naish 6.4, North 5.3, 4.7, 4.2

Bericht door Wisecoonie » vr nov 18, 2016 3:07 pm

Ikzelf overweeg niet daarom te stoppen. Maar het is een feit dat het verlies van de Kabbelaarsbank ons binnenkort verweesd gaat achterlaten :cry: :cry: :cry:

Zoals Marc terecht aangeeft, een superspot om al die redenen. Dergelijke condities vind je NERGENS in Zeeland. Ik snap dan ook dat locals die bij de kabbelaarsbank zweren, geen valabele alternatieven zien, want die zijn er in de buurt echt gewoon niet. Veerse meer is erg choppy en zelden of nooit constante wind, Grevelingendam is zeer goed maar mist die paar knopen en voldoende parkeerruimte om evenwaardig met de Kbeank te zijn, Herkingen is ok maar enkel vanaf ++ wind (weinig diepgang dus moeilijk te bevaren met weinig wind, tenzij je weedvinnen hebt en dan nog)... en het ziet ernaar uit dat we ook op die spots binnenkort verjaagd gaan worden, als we geen vuist maken. Is tegen Brouwerseiland naast de Kabbelaarsbank al gebeurd en wat haalt het uit... als de politiek het wil, staan we nergens. Hopelijk gaan de bouwplannen op de Veersedam en de Grevelingendam niet door, want dan is het voor de zeelandsurfers echt drama!

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » vr nov 18, 2016 3:10 pm

Kabbelaarsbank.... wat ik niet snap is dat ik nog niemand heb gehoord over de nieuwbouw van het Restaurant. Het wordt een stuk groter en hoger. Met oosten wind wordt dat een drama op Kabbelaarsbank....

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » vr nov 18, 2016 3:12 pm

Dat was al een drama (denk maar aan het daarachter gelegen Sunparks die de boel nog voor het surfcentrum verziekt) en bij O heb je sowieso betere spots, oa Grevelingendam.

Brouwerseiland is een grotere bedreiging omdat W en ZW de beste richtingen op de Kbank zijn. En bovendien wordt ook de oever tov het surfcentrum verboden terrein voor de windsurfers (privaat), waardoor we binnenkort met z'n allen op een kluitje gaan moeten parkeren.

thewindsurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door thewindsurfer » zo mar 12, 2017 3:25 pm

inmiddels heb ik bijna al mn surfspullen verkocht...Ik huur nu paar keer per jaar, en surf op vakantie. Past mij beter... Geen gesleep met spullen, en geen dure spullen in huis die ik amper gebruik. MIsschien in de toekomst, over een paar jaar, dat ik weer eens wat koop...

WsurfMarc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WsurfMarc » ma mar 13, 2017 5:38 pm

Surfrider schreef:
vr nov 18, 2016 3:10 pm
Kabbelaarsbank.... wat ik niet snap is dat ik nog niemand heb gehoord over de nieuwbouw van het Restaurant. Het wordt een stuk groter en hoger. Met oosten wind wordt dat een drama op Kabbelaarsbank....
Ik ben laatst ook wel geschrokken van het nieuwe Restaurant aan de Kabbelaarsbank. Groot, zeg.
Zij geloven er alleszins nog in ...

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Bericht door Radical Rob » ma mar 13, 2017 7:17 pm

Ik ben laatst ook wel geschrokken van het nieuwe Restaurant aan de Kabbelaarsbank. Groot, zeg.
Zij geloven er alleszins nog in ...
[/quote]

Btw zelfde architect als Brouwerseiland..... heb je hem door........?! :(:) :wtf:

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » ma mar 13, 2017 7:58 pm

Btw zelfde architect als Brouwerseiland.....

is dit zo Leo!????

Wisecoonie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Wisecoonie » ma mar 20, 2017 10:52 am

Ja dat is zo.

De eigenaar van het surfcentrum (Jendrusch) zei nog laatst in een interview dat hij het betreurde dat Zeelenberg niet méér samenwerkte, temeer omdat hij zelf de plannen voor het vernieuwde surfcentrum had ontworpen. Uwe Jendrusch schiet zich volgens mij in elk geval in de eigen voet, toch wat jammer dat hij zo feestelijk laat gereageerd heeft op die onzinnige plannen van het Brouwerseiland.

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave » di mar 21, 2017 11:10 am

thewindsurfer schreef:
za jun 11, 2016 4:52 pm

Mijn vraag is: overwegen jullie ook wel eens te stoppen met windsurfen?
tja.. de fysieke conditie is ook niet meer wat het was in 1992 dus ja.. na een uurtje of 3-4 varen overweeg ik wel eens te stoppen... afgelopen winter weer eens in de caraiben geweest en het lastigste om de motivatie erin te houden na al die jaren is toch dat je tijd moet gaan rekken , langzaam naar het opgetuigd setje slenteren, vaak effe aan de kant je trapeze touwtjes nalopen, bij vriendin effe drankje halen en de blackberry checken hoe erg het op je werk is ondertussen.. tja tis een hele klus om zo'n hele dag de moed er in te houden, maar ik volhard nog steeds aardig.

:lol:

rehab is for quitters

Plaats reactie