zwemvest

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
SuVo2002
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tiki Pro 3.4. Mistral Malibu 110 (

zwemvest

Bericht door SuVo2002 » ma aug 07, 2017 1:12 pm

ik wil graag een zwemvest voor windsurfen kopen wat niet al te duur is. Er moet een trapeze onder passen
Ik heb deze gevonden https://nl.decathlon.be/drijfvest-kites ... 06024.html denken jullie dat deze goed is?
Hebben jullie nog andere tips die niet al te duur zijn?

(ik een meisje van 14 jaar en 49 kilo)

icecold
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic shark 129l, S2Maui Banshee 7.0, Gaastra pilot 6.0, 5.5

Re: zwemvest

Bericht door icecold » ma aug 07, 2017 5:26 pm

Goed idee, een zwemvest.Helaas geeft Decathlon geen informatie over de juiste maat voor jouw gewicht. Volgens mij kan een zwemvest ook teveel drijfvermogen hebben en daardoor minder veilig zijn. Ik zou, als ik jou was, decathlon een mailtje sturen om te vragen wat de juiste maat is voor jouw gewicht.

Succes

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Bericht door stylo » ma aug 07, 2017 6:10 pm

Ik zou eerder een protectie vest kopen. Een echt zwemvest kan gevaarlijk zijn als je onder het zeil bent gevallen en door het vest tegen het zeil wordt gedrukt waardoor je er minder makkelijk onder vandaan kan zwemmen.

pbrink
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Speedster 79 Ltd, GUN Vector 7.1 & 8.0 & 9.6, Gaastra Pilot 6.5
Contacteer:

Bericht door pbrink » ma aug 07, 2017 6:32 pm

Dit is een drijfvest, geen zwemvest en is dus prima voor het surfen. Wel raad ik je aan om naar een Decathlon gaan en te passen. Hij moet wel goed passend zitten en niet te groot zijn.

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » ma aug 07, 2017 8:31 pm

Heb je een heup of zittrapeze ?
Bij een heuptrapeze moet je vest er wel goed onder passen dus ga passen en neem je trapeze mee

SuVo2002
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tiki Pro 3.4. Mistral Malibu 110 (

Bericht door SuVo2002 » za aug 12, 2017 9:00 pm

ik ben vandaag naar de decathlon geweest en helaas was de kleinste maat veel te groot voor mij. hij was heel breed en kon makkelijk omhoog schuiven.

Dus opzoek naar een ander vest. hebben jullie tips?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo aug 13, 2017 9:16 am

Su, waarom wil je een zwemvest?
Een pak geeft namelijk ook al wat drijfvermogen en die dingen kunnen zeker met op je plank klimmen nog best in de weg zitten.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo aug 13, 2017 1:27 pm

De Magic Marine Competion is een drijfvest wat in de zeilerij gebruikt wordt maar ook zeker geschikt voor windsurfen, heb er zelf ook naar gekeken omdat je er achterin een drinkzak kunt plaatsen, echter ik vond hem iets te dik wat er volgens mij op duid dat je veel drijfvermogen hebt.
Wat ik hier lees over dat zo'n vest ook lastig kan zijn bij het op je board klimmen deel ik niet , het is juist een voordeel.
Ik doe al tig jaar Solas trainingen en dan moet je o.a met een echt zwemvest, wat enorm lomp is een vlot in klimmen en juist door dit vest vergemakkelijkt het dit proces omdat je namelijk gebruikt maakt van de opwaardste kracht van het vest, je dompelt je zelf eerst onder waardoor je veel makkelijk uit het water komt door de opwaartsekracht. Dit is zonder zo'n vest een haast onmogelijke opgave.
En vergeet niet dat zo'n drijfvest je helpt een hoop energie te besparen, je hoeft je immers niet druk te maken om boven water te blijven wanneer je te water geraakt, watertrappelen hoeft niet. Ik zie alleen maar voordelen en het is nog veilig ook en beschermt je nog enigsinds bij een crash.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » di aug 15, 2017 8:33 pm

Zie PB, Ik heb wat voor je.(mits) je het wil.

Plaats reactie