Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Unifiber quiver roofrack board quiver bag?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135

Unifiber quiver roofrack board quiver bag?

Bericht door GJMeijer » vr apr 14, 2017 9:44 am

Dag,

Heeft iemand ervaring met de Unifiber quiver roofrack board quiver bag? Hier kan namelijk ook het board bij in. Is dit handig of juist onhandig en kan je beter je board naast een quiverbag vastmaken op je dakdrager?

Dank voor de reactie.

Met groet,

Gert-Jan

Hydrograaf (Bas)
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Unifiber quiver roofrack board quiver bag?

Bericht door Hydrograaf (Bas) » wo jan 10, 2018 1:37 pm

Heb je de bag inmiddels aangeschaft? Ik ben ook wel benieuwd namelijk. Geen natte zeilen meer in de auto, geen plank die van je dak waait. En is goedkoper dan een kar zeker als je nog een trekhaak moet installeren lijkt me

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » wo jan 10, 2018 2:13 pm

Quiverbag is zeker handig. Maar een quiverbag met zeilen en board til je niet zo even op je auto. Zelf zou ik dan een losse boardbag er bij gebruiken. Dan kan ik nog net alleen op en afladen. (tenzij je de quiverbag natuurlijk vult en leeg haalt op het dak)

schrankie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: NED 1004 Starboard, Neilpryde, van alles wat

Bericht door schrankie » wo jan 10, 2018 7:39 pm

Ik heb nu 4 jaar de unifiber roofrack bag. Ik gebruik de bag vooral als ik op vakantie ga. Eerst de dakdragers plaatsen, dan alles in de tas en die op de auto tillen is mij een beetje te veel werk. Met een stationauto is die veel sneller geladen via de achterklep en er kan meer mee. Maar vorige week met het vliegtuig was het ideaal:1 plank, 2 zeilen, 2 masten , 1 giek en wat klein spul zo in de boardbag en toch max 32 kg. Op de auto tillen is inderdaad iets te zwaar voor 1 persoon, maar onderweg gaat het prima met max 130.

Cosmic_henk
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: -
Surf spul: SB Carve 2003 123l, SB Futura 131, Naish Koncept90l ; Gaastra 7.5m2 - 4,2 m2

Bericht door Cosmic_henk » zo jan 14, 2018 5:40 am

Ik heb de zak voor deze zomervakantie gekocht van marktplaats en daarna met 1 board (76cm) 2 gieken en drie zeilen via het Gardameer naar Sardinië gereden. De zak hield het prima, wel had ik voor de zekerheid ook extra spanbanden over de hele zak gedaan ipv alleen de zijkant zoals in de reclamefilmpjes. Als je alleen de zijkanten vast maakt druk je minder met spanbanden op je zeilen, maar ik vond dat ook een beetje gammel voor z'n lange reis. Ik denk dat als je het kan betalen je beter af bent met een harde koffer, scheelt tijd met pakken en je spullen liggen beter beschermd, maar als alternatief was het natuurlijk prima. Ook is de tas makkelijker op te bergen in je schuur/garage. Uiteindelijk denk ik dat je beter af bent met een losse zeilentas, zodat je je board mooi strak kan vastzetten, en de zeilen losser erboven gebonden. Omdat het nu een groot zwaar pakket is wilde ik het toch goed vast zetten met spanbanden erover.
Inpakken deed ik op de grond en dan met hulp erop tillen, uitladen kan eventueel wel alleen door het los aan de achterkant eruit te trekken.
Uiteindelijk is het een prima oplossing en doet het wat je wilt voor een competitieve prijs, zoals eigenlijk alles bij unifiber:)
Omdat het kan nog even een foto vd vakantie:)
unifiber_quiverbag.jpg
in action

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » di jan 16, 2018 12:13 pm

Is soms een filmpje beschikbaar hoe je zo'n bag goed kan vastzetten, zonder de wierwar van spanbanden zoals de foto hier boven ? Dit moet toch anders kunnen ?

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » di jan 16, 2018 12:23 pm

Er zitten lussen aan de zijkant van zo'n tas. Daar kun je de spanbanden doorheen halen. Ipv bovenlangs zou je ze dan onderlangs vast kunnen maken. In de praktijk vind ik het toch fijner om alles gewoon bovenlangs vast te zetten en de lussen te gebruiken zodat de tas nooit kan gaan schuiven. Omdat de tas meestal vol zeilen en masten trek je de zeilen ook niet plat.

Cosmic_henk
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: -
Surf spul: SB Carve 2003 123l, SB Futura 131, Naish Koncept90l ; Gaastra 7.5m2 - 4,2 m2

Bericht door Cosmic_henk » do jan 18, 2018 1:05 am

Wierspan? Dat is een zeer uitgedacht systeem! hehehe. Het is met name zo chaotisch omdat de spanbanden zo lang zijn en ik het extra touw ergens vast moest binden. In principe heb je aan de onderste blauwe banden genoeg, aldus Unifiber. Zie onderstaand filmpje op 45 sec:

https://youtu.be/hfH9Sj2QffQ

Ik heb alleen voor de zekerheid de gele spanbanden over het hele zaakje gedaan omdat ik naar Italië en daarna Sardinië reed en zeker wilde weten dat mijn speeltjes bij een noodstop niet naar voren schoten. Als je de bag veel gebruikt en voor korte afstanden zou ik hem alleen onderaan vastbinden en banden (eventueel met haak) op maat knippen zodat dit allemaal wat sneller en netter erbij zit. Voor mij heeft dit prima gehouden en ik was erg blij met mijn spulletjes daar in een blauwe zee en zwembroek. Zeker met deze buitentemperaturen....:(

Plaats reactie