Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Beste windsurf auto? Wat rij jij?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
harrie11
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Beste windsurf auto? Wat rij jij?

Bericht door harrie11 » do jun 29, 2017 9:30 pm

Welke mpv heeft een in delen neerklapbare (liefst verwijderbare) achterbank met het brede deel rechts zodat achter de bestuurder nog iemand kan zitten?
Wil er graag 3 boards in kwijt kunnen en toch nog door de rechter ruit kunnen kijken.
En wat is technisch een goede auto van een jaar of 10 oud?
Lees na wat googlen dat vw ook niet meer is wat het geweest is maar wat dan wel?
Anders leek de touran diesel mij wel wat.
Opel Zafira?
Ik hou van simpele auto's met zo weinig mogelijk toeters, bellen en controle-lampjes er in.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » do jun 29, 2017 10:06 pm

Ik heb een Ford Galaxy. Ideaal. Alle stoelen achterin kunnen plat. Je hebt dan een super ruime lange laadvloer. Ik kan mijn setje achter de bijrijdersstoel diagonaal achterin leggen. Ook kan ik naast een setje met een beetje handigheid nog 2 of 3 passagiers mee nemen. Als je meer ruimte wil heb je een busje nodig.

Ook relaxed omkleden trouwens. je kunt goed zitten in de achterbak onder de achterklep.
DSC_0033_9.JPG
DSC_0049_3.JPG

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Bericht door Goya » do jun 29, 2017 10:51 pm

Ben onlangs van een v50 naar v70 overgestapt. Bak ruimte waar je u tegen zegt. Grote voordeel is dat de bijrijders stoel ook neergeklapt kan worden (bij beide auto's). De achterbank kan helemaal vlak en in delen neergeklapt. bij de 70 zelfs in drie delen. Voor surfen zweer ik bij m'n Volvo's.

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » di jul 11, 2017 6:35 pm

Ook op zoek naar een goede surfauto, waar ik naast boards ook mijn fiets in mee kan nemen.
Bestelbus meest ideaal, maar erg duur in wegenbelasting. bestelauto nog wel te doen (caddy, Partner, combo, etc.). Echter, het is mij niet geheel duidelijk of ik, als ik hem als particulier rijd, het tussenschot mag verwijderen. Moet dit nog even uitvogelen, maar wellicht kan iemand hier op t forum duidelijkheid in brengen.
Bestelauto wel meest ideaal, aangezien 2 stoelen voor mij genoeg zijn.

Mocht iemand iets leuks te koop hebben, dan kun je mij trouwens altijd een PB sturen.

Flitz
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD X-Fire 80 / PD 110 / Falcon 132 / freewave / Loft / North

Bericht door Flitz » di jul 11, 2017 8:22 pm

harrie11 schreef:
do jun 29, 2017 9:30 pm
Opel Zafira?
Heb 6 jaar in een Opel Zafira gereden, deze was perfect voor ons surfers, omdat de leuning van de bijrijderstoel naar voren neerklapbaar was. Ik weet niet of dat in alle jaargangen/uitvoeringen hetzelfde is, maar ik vond het ideaal.
Heb daarna een Mazda 5 gehad, ook een lekker ruime wagen, met schuifdeuren, maar zonder neerklapbare voorstoel, daardoor iets minder praktisch dan de Zafira.
Momenteel rijd ik in een Ford C-max, weer iets kleiner dan de Mazda 5, maar toch ruim genoeg, omdat de achterstoelen er allemaal makkelijk uit kunnen worden gehaald, en daardoor met 2 boards en max 4 zeilen genoeg zicht naar rechts.

ron.vandijk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP Slalom 71 en 85 met NS WARP 5.8 en Loftsails RacingBlades 7.0, 7.8, 8.6.

Bericht door ron.vandijk » di jul 11, 2017 9:52 pm

Een aanhangwagen is toch ideaal? Al die natte troep in je auto, ik moet er niet aan denken.

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » di jul 11, 2017 10:38 pm

Ik wil mn spullen altijd bij me hebben (windsurf-, kite-, golfsurfspul en evt. een mto), zodat ik bijv. na t werk snel t water op kan.
Aanhanger is dan niet ideaal, want dan moet ik constant met een aanhanger rondrijden. Met storm is het ook niet fijn rijden. Vandaar voorkeur voor grote auto.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT » do jul 13, 2017 1:23 pm

Luxaflex schreef:
di jul 11, 2017 10:38 pm
Ik wil mn spullen altijd bij me hebben (windsurf-, kite-, golfsurfspul en evt. een mto), zodat ik bijv. na t werk snel t water op kan.
Een SurfLine box zou ook kunnen. Daar kunnen sowieso je zeilen, masten en gieken in enzo. Dan hou je ruimte in je auto, en vocht en zand er buiten. Afhankelijk van je set en grootte van de box kan je board er eventueel ook nog bij.

Ben er zelf ook eens mee bezig geweest. Spullen altijd bij je hebben lijkt me ideaal. Maar busje is (te) duur, aanhangwagen is niet handig om altijd mee te rijden en spullen altijd in je auto wordt je ook niet vrolijk van. SurfLine box leek me wel een goed alternatief maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik vrij weinig surf. Maar met die box zou ik misschien wel veel meer surfen, blijft een dilemma.

Afbeelding

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » wo nov 01, 2017 10:34 am

Gebruik onderstaande Peugeot 206 eigenlijk alleen voor surfen en met de achterbank eruit en voorstoel plat...3 zeilen, 3 masten, 3 boards (1x59 en 2x 69 breed) en 2 gieken (links komt nog een tas met losse spullen) en kan nog makkelijk naar rechts (eroverheen) kijken.
20171028_133015_resized.jpg

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

Bericht door Tomk » wo nov 01, 2017 11:15 am

CHRYSLER GRAND VOYAGER, zonder enige twijfel beste surfauto die er is. en dan eigenlijk de eerste versies met stown n go stoelen die onder de vloer verdwijnen... +/- 250 cm achter de voorstoelen :-) Mistral Speed 55 paste zo achter de voorstoelen.
Ik heb er 2 gehad en morgen komt na +/- 2.5 jaar ontwenningsverschijnselen er weer een nu een 2007 met stow n go en 2.8 crd

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo feb 14, 2018 1:05 pm

@harrie11 nog wat gevonden?

Ik kan nu een afgesloten (gedeelde) parkeerplek huren voor €20/maand en overweeg er een autotje te zetten, ingeladen met 3 sets en al (of aanhanger, maar dat is minder praktisch, of bus maar dat wordt dan te duur)

Best een spannende stap weer, maar lijkt me prettig om niet elke keer te hoeven laden/lossen in de schuur..

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo feb 14, 2018 1:10 pm

Als je niet 3-4x p/w vaart lijkt mij dat een erg dure oplossing voor een paar min werk....
aanschaf/onderhoud surfbak, wegenbelasting, 240 per jaar stalling...voor een paar keer heen en weer lopen kun je al nel een board per jaar uitsparen.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » wo feb 14, 2018 2:14 pm

Barbatruc schreef:
wo feb 14, 2018 1:05 pm
@harrie11 nog wat gevonden?

Ik kan nu een afgesloten (gedeelde) parkeerplek huren voor €20/maand en overweeg er een autotje te zetten, ingeladen met 3 sets en al ...
ingeladen met 3 sets wordt geen autootje, maar eerder een grote auto :)

ik denk zelf al heel lang na over een bus, of aanhangwagen. een aanhangwagen is onverwarmd, kun je je niet in omkleden en is lastig parkeren in parkeergarage (bij bv je werkgever/opdrachtgever). een oude bus behoeft veel onderhoud. een nieuwe bus is weer diefstalgevoelig, vooral een vw transporter, een hoge bus past niet in een overdekte parkeergarage. opslag ter plekke beperkt je bewegingsvrijheid. ik houd het voorlopig nog even op mijn stationwagen.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » wo feb 14, 2018 2:33 pm

:lol: wat een sport... haha ik moet er nog maar een nachtje over slapen. Wat ik iedereen sowieso kan adviseren is wat ik de laatste paar keer gedaan heb. Mijn probleem was":
- 1 gezamenlijke gezinsauto
- ik wil de auto om te windsurfen
- mijn vrouw wil de auto om met de kids op pad te gaan

Oplossing:
ik heb van een buurtgenoot voor mijn vrouw & kids voor €25 een keurig nette C3 gehuurd via Snappcar.
Voor af en toe gebruik vonden zowel ik zelf als mijn vrouw dit een prima oplossing! :cheer:

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » wo feb 14, 2018 2:48 pm

alles hangt inderdaad af van je persoonlijke situatie: veel of weinig spullen, bergingsmogelijkheden thuis edm

Ik ben alvast erg blij om ca 10 jaar geleden de stap naar een 2de hands aanhanger te hebben gezet! Geen keuzestress meer (alles kan gewoon mee indien nodig), aanhanger afhaken, achteruit de garage binnen duwen, achterdeurtjes open, natte zeiltjes eruit, BBags open en autokoffer deels ledigen.

OK...er zijn natuurlijk ook enkele nadelen zoals een duurdere passage door de WSTunnel, het hoger verbruik en de max toegelaten snelheid in Nederland maar....in mijn geval dus duidelijk meer voor- dan nadelen. Ik kan het iedereen aanraden als je geen 'personenwagen' hebt die voldoende groot en praktisch is of...niet telkens 2 boards ed op je dak wil transporteren.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL??? Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » wo feb 14, 2018 3:03 pm

het voordeel van een bus is dat je altijd al je spullen bij je hebt.
4 boards, 8 zeilen, 3 gieken, 5 masten... en dan alle overige zooi. Zo heerlijk om geen keuzes meer te hoeven maken.

Maar goed, geen kinderen. En een vriendin die snapt dat dit mijn sport is, want ze ziet me na een k*t dag werken na een sessie op het water mij weer helemaal energiek terug. Ja het kost wat (bijtelling in mijn geval), het grote voordeel dat je altijd alles onder de hand hebt. EN je kan na je werk gelijk het water op :)
Laatst gewijzigd door oossie71 op wo feb 14, 2018 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ierssel
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Ezzy Elite en RRD's

Bericht door ierssel » wo feb 14, 2018 8:33 pm

Een Tesla en alles past top erin ;)

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » do feb 15, 2018 10:19 am

ierssel schreef:
wo feb 14, 2018 8:33 pm
Een Tesla en alles past top erin ;)
Model S of X? S is al heel groot....

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » do feb 15, 2018 1:40 pm

enne...wat is de actieradius van zo een Tesla!? Ik moet namelijk wel heen&terug geraken naar Gent hé .....of...kan ik binnenkort mijn auto gewoon 'opladen' langs de waterkant!?

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » do feb 15, 2018 1:49 pm

Zeker, gewoon een windmolen mee :lol:

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » zo feb 18, 2018 3:28 pm

Cuore number 1. Goed voor 3 speedboards (43 , 50 en 53 breed iin auto samen met 3 zeilen . 3 masten en 2 gieken.en al.het andere kleine surfspul en dan kan er nog iemand achter de bestuurder zitten. En dan kan je nog in zijspiegel kijken. Dus alles in auto. Niks op het dak. 1 op 25 gemiddeld en 13 euro wegenbelasting

Bij breedere boards lukt het met 2 boards (66 en 71 cm) damen met 2 a 3 zeilen. 2 masten en 2 gieken en klein surfspul. Ook hierbij kan je in zijspiegel kijken en iemand achter je zitten

Voorwaarde is wel dat boards niet langer als 240 zijn als je er meer als 1 wil meenemen en zeil opgerolt uit mijn hoofd niet langer als 255 cm is. Bij mij is dat de 7.8 loft blade 2012 die er net nog in kan. Verder past de 490 mast er ook in weet ik uit verleden. Inmiddels heb ik die niet meer

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya 84 & Naish Freestyle 100 & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5

Bericht door Meneerklaag » do feb 22, 2018 8:18 am

Heeft iemand toevallig een Seat Ibiza het model na 2009? Dus niet de st (station).
Zo ja, tot welke lengte board past hierin ? (Zonder de voorstel eruit te halen. :)
Laatst gewijzigd door Meneerklaag op do feb 22, 2018 8:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » do feb 22, 2018 5:15 pm

Naast surfcamper heb ik een Renault twingo, nieuwste model. Tot mijn verbazing past daar in: 2 boards, 3 zeilen, 2 masten en 2 gieken. Met dank aan bijrijdersstoel die plat kan en handschoenkastje waarin neus van het board in valt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nils49
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcons/Neilpryde RS Racings/F-Hot fins
Contacteer:

Bericht door Nils49 » za feb 24, 2018 8:09 am

Pas jij daar dan ook nog bij? :wink:

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » za feb 24, 2018 8:33 am

niels40+ schreef:
do feb 22, 2018 5:15 pm
Naast surfcamper heb ik een Renault twingo, nieuwste model. Tot mijn verbazing past daar in: 2 boards, 3 zeilen, 2 masten en 2 gieken. Met dank aan bijrijdersstoel die plat kan en handschoenkastje waarin neus van het board in valt

In het oude model Twingo lukte mij dat ook maar meestal pak mijn VW Transporter.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » za feb 24, 2018 9:06 am

Nils49 schreef:Pas jij daar dan ook nog bij? :wink:
Nee. Ik lig dan op de imperial

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » za feb 24, 2018 11:18 am

Een VW Caddy Life.
Ramen geblindeerd, zodat het net een gewone bestelauto lijkt, maar dan op benzine en zonder tussenschot. Achterbank plat en ik kan echt alles meenemen wat ik wil.
Top! Kan er zelfs in slapen. Als ik de bank niet neerklap is het gewoon een heel ruime MPV.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » za feb 24, 2018 7:58 pm

Ik heb toch voor een tussenoplossing gekozen.

Door het karretje van Thomas Wending over te nemen heb ik nu een kleine, lichte kar (één-as, ongeremd, 2,5m lengte) die zo achter elke auto met trekhaak mee kan. Ik merk komend jaar vanzelf wel of dat makkelijk is en bevalt of toch niet. Is in elk geval goedkoper dan een extra auto en ik heb nu wel de luxe dat m'n spullen altijd makkelijk klaar staan.. 8)

Plaats reactie