Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Delen locatie via Whattsap, verhogen van de veiligheid ?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
RP6conrad
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Delen locatie via Whattsap, verhogen van de veiligheid ?

Bericht door RP6conrad »

Veel surfers nemen tegenwoordig hun smartphone mee op het water, vooral om toch te kunnen communiceren voor "als er iets gebeurt". Ook hebben veel surfers een Whatsapp groepje om mekaar op de hoogte te houden van wie/waar /wanneer gaat surfen. Nu zag ik dat het vrij eenvoudig is om via Whatsapp de live locatie te delen. Dit lijkt mij eigenlijk wel zinvol als men op groot water gaat surfen. Als er iemand zoek geraakt, kan men automatisch zien waar dat deze persoon (of zijn smartphone) zich bevindt. Men kan ook vrij snel beoordelen of er iemand in problemen zit, en de reddingsdiensten kunnen zeer gericht gaan zoeken. Het zelf bellen op ruw water lijkt mij zeer problematisch.
Ik hoorde gisteren nog een verhaal van iemand die in de winter de Oosterschelde heeft moeten overzwemmen na een mastbreuk (bij aftuigen de plank verspeelt met harde wind). Reddingsdienst was verwittigd, maar het werd al donker en het zicht was slecht. Gelukkig heeft deze persoon het gehaald op eigen kracht. Dit is wel een verhaal van 20 jaar geleden.
Heeft er iemand dit al een uitgetest (locatie delen, niet de Oosterschelde overzwemmen :D )?

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Delen locatie via Whattsap, verhogen van de veiligheid ?

Bericht door matchbox008 »

is een paar maanden geleden over geschreven in het raceboard topic. lees daar even, staan goede tips in over veiligheidsmaatregelen die je zelf kan nemen.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

was op woensdag 27 mei. zoek even op PLB

GerP
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door GerP »

Ideaal voor elke watersporter denk ik;

Een reddingsdrone die op het strand standby staat en opstijgt tot boven je nadat je op een soort panic button hebt gedrukt, of geen pols meer hebt in het slechtse geval. Met de moderne sporthorloges moet dit gewoon kunnen. Schakelt bovendien meteen de reddingsdienst in.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 »

Hoezo hulpdiensten inschakelen? Die drone kan toch een touw laten zakken waarmee je wakeboard style terug naar de kant kan!?

GerP
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door GerP »

Hoezo hulpdiensten inschakelen? Die drone kan toch een touw laten zakken waarmee je wakeboard style terug naar de kant kan!?
Je kan zelf je favoriete donut laten dropen als het moet :P Afbeelding
Deze gebruikers waarderen GerP voor dit bericht:
coen76

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: ka sail
Surf spul: KA: Race, Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug »

De KNRM heeft daar een app voor...

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf »

Ik zal wel heel erg oldskool zijn, maar ik ga juist zonder mobiel en bij voorkeur zonder horloge het water op om ff NIET bereikbaar te zijn en continue door al die meuk afgeleid te worden.
.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

ik ook Jeroen. als je echter alleen het water op gaat is nadenken over veiligheid niet onverstandig. ik vertrouw ook niet op een telefoon of horloge (en neem ze ook niet mee maar om een andere reden). De essentie is vooruitzien en inbouwen van zelfredzaamheid als je alleen het water op gaat wat mij betreft en als het dan toch misgaat zijn vuurwerk en waterdichte afspraken met de shore-crew wat mij betreft de beste optie op open water. telefoons en smartwatches geven een gevoel van schijnveiligheid waar je helaas niet 100% op kan vertrouwen.

er zijn veel betere opties als het echt misgaat, zoals gemeld in het raceboard draadje.

Gelukkig gaat het bijna altijd goed.
Deze gebruikers waarderen matchbox008 voor dit bericht:
Jeroensurf

Plaats reactie