Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wie ervaring met GPS Horloges

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Re: Wie ervaring met GPS Horloges

Bericht door oossie71 »

Als Suunto adept zou ik de Ambits laten liggen nu. Ondersteuning in de app is waardeloos en de vernieuwde app is helemaal om te huilen.

Het ambit platform is snel eindig helaas, ook de apps die je voor je ambit kan maken zijn leuk maar meer ook niet.
Deze gebruikers waarderen oossie71 voor dit bericht:
Spike_B

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; PD Slalom 125 v2 GET; Freeks 4.0->5.2; Loftsails SB 7.8 8.5

Bericht door theArthurrrr »

EdwardS schreef: di jun 02, 2020 1:08 pm Mooi! Dit is inderdaad precies wat ik zoek. Nu nog de vraag of de Suunto Ambit3 dit ook kan (evt na downloaden van app). Kan iemand daar iets over zeggen? De Suunto is nl een stuk goedkoper, zowel tweedehands als nieuw (aanbieding).
Ik had een Suunto Ambit3 Peak en heb daar 1 keer mee gesupped, die kon dit dus niet. Kan ook door de verkeerde app zijn gekomen.
Ik vind de Garmin Instinct ook net mooier dan de Suunto (iets meer Casio G-Shock), heeft een ingebouwde hartslagmeter en zit ook lekkerder.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

oossie71 schreef: di jun 02, 2020 1:23 pm Als Suunto adept zou ik de Ambits laten liggen nu. Ondersteuning in de app is waardeloos en de vernieuwde app is helemaal om te huilen. Het ambit platform is snel eindig helaas, ook de apps die je voor je ambit kan maken zijn leuk maar meer ook niet.
@oossie71 : wat houdt dit concreet in? Welke ondersteuning vind jij waardeloos en waarom? Wat vind jij om te huilen? Mijn ervaring met de Ambit2 en het platform is dat het alles doet wat het moet doen. Of moet ik nu vrezen dat er iets gaat veranderen?

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Movescount wordt uitgefaseerd, ik dacht deze zomer nog
De vervanger ervan een slap Suunto app-je en Ditto website slaat kant nog wal.

Functies zijn er niet, eigen schermen maken kan niet meer, de ooit zo populaire Suunto apps voor de ambit serie kun je niet meer maken/tweaked.
Daarmee wordt de Ambit serie tot een bokkiewokkie sportwatch. Technisch erg goed maar software en integratie in hun eigen platform is bizar slecht.
Deze gebruikers waarderen oossie71 voor dit bericht:
eckerdt

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf »

Lekker dan. En bedankt trouwe klant. Lijkt GoPro wel, die kwamen ook met ' vernieuwende' apps en software #drama

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Idd zit je dan met je duur betaalde Suunto Spartan Ultra van 800€ die 2 maand later 600€ kost en nu geen drol meer waard is.
Suunto stunt nu ook met korting 60% nu op de site... nee dat geeft vertrouwen. Daar gaat je helemaal van naar de kloten. Korte termijn strategie ruled by money.

EdwardS
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door EdwardS »

theArthurrrr schreef: di jun 02, 2020 6:50 am Ik heb een Garmin Instinct en onderstaande foto's zijn van de eerste 2 SUP datascreens.
Ik heb hem nog niet gebruikt om mee te suppen, dus kan je er niets over vertellen.
Weet iemand of een van vele types Garmin Forerunner dit ook kan en zo ja welke? Thx

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

Thlodewijk schreef: wo mei 31, 2017 6:30 pm Vraagje over de Suunto ambit3 peak.
Heb de meest gebruikte apps er opgezet maar tijdens het varen na een tijdje heb ik soms ineens een max van 300kmh heel leuk maar klopt natuurlijk niks van na het uitlezen op gps speedsurfing klopt het volgens mij wel aardig maar vind het irritant dat ie zulke hoge max geeft weet iemand wat ik fout doe?
Hoi, ik heb sinds een half jaar ook een Suunto Ambit 3 Peak. Daar was ik in eerste instantie erg tevreden over, maar nu krijg ik bij iedere plons die ik maak meteen een spike van 100 tot maar liefst 600 km/h en afstanden van honderden kilometers. Bij het uploaden wordt dat wel weer weggefilterd, maar het verpest wel de fun van dat je tijdens het surfen kon zien wat je net gedaan hebt. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er evt aan zou kunnen doen?

Groetjes Chris

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door matchbox008 »

Heb je de meest recente GPS data ingeladen? (doet ie met synchroniseren en dus niet als je het horloge alleen aan de lader hangt). Ook heb ik met mijn Garmin ook wel eens gekke metingen gehad maar dat kwam omdat ik niet wachtte op de fix op de satellieten voordat ik op start drukte.. pilot error in mijn geval dus.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Ook een keer gehad!
Je horloge via je pc updaten

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

Dankje voor de reacties. Ik koppel m'n horloge na elke sessie aan de Suunto App op Android en hij geeft na het downloaden van de file (wat trouwens ergerlijk lang duurt, maar da's een ander verhaal) aan dat hij de GPS-coördinaten bijwerkt. Ik ga er dus van uit dat ik altijd met recente info begin, maar misschien is het beter om juist vlak voor de sessie te syncen?

Updaten via pc, bedoel je daarmee movescount? Dan moet ik even op zoek naar iemand die Windows heeft, tis niet mijn favoriete OS :-/ maar wie weet...?

Oh en hoe kun je zien of je een goede fix hebt? Staat dat in de documentatie? Ik zal wel ff RTFM-en :-)

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf »

Via windows gaat het vrij simpel. Dus aansluiten via de bijgeleverde kabel. Je krijgt dan een klein popup schermpje te zien; Moveslink 2. Dan klik je op de link 'Moves weergeven in Movescount' en je wordt automatisch naar die pagina gestuurd. Ik gebruik Firefox en dan lukt het niet altijd (browser blokt de link) maar Microsoft Explorer of de nieuwe Microsoft Edge doet het prima. Zo hou ik mijn sessies bij...

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

op de Mac heb je een app Moveslink of voor nieuwere Suunto's (spartan's ed) Suuntolink.

IK blijf het onbegrijpelijk vinden hoe Suunto met hun legacy watches omgaan. Moveslink, werkt nog wel, de site erachter zat goed in elkaar. Nu met de move naar sports-tracker is het een teruggang van jewelste. De app op je phone is ontzettend beperkt, de site is van het jaar kruik.
Bij Suunto gaat het nu zeker op: vroeger was alles beter...

Mijn volgende horloge is nog een twijfel, wat wel zeker is dat het geen Suunto en Garmin gaat zijn. De Polar Ignite die mijn vrouw heeft is echt wel een verademing, Polar heeft de afgelopen behoorlijk lopen klooien met hun sporthorloges, maar zijn nu echt wel weer terug.

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

Kleine toevoeging: Ik gebruik hem ook bij het fietsen en daarbij geeft hij tot nu toe nog geen enkele rare waarde, terwijl ik onmiddellijk start na 'GPS gevonden' en dat ook nog in een bosrijke omgeving. Ik heb het idee dat de oorzaak ligt in het plotseling verlies van signaal als mijn arm onder water komt (bij het surfen dus), maar vind het nog steeds gek dat zo'n geavanceerd en doorontwikkeld apparaat zulke onlogische (of zelf onmogelijke) acceleraties niet intern kan filteren. Wordt vervolgd...

Dat van het stopzetten van Moveslink had ik ook meegekregen, maar ik ging er van uit dat daar een goede app voor in de plaats zou komen. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat je maar een zo nieuw mogelijk horloge moet hebben, ondanks dat de bouwkwaliteit van de 'oude' goed is voor nog jarenlang gebruik. Of dit een strategische beslissing is of wellicht technisch gecompliceerder ligt dan in eerste instantie lijkt; wie weet... Ik hoop met dit horloge toch zeker nog wel vijf jaar te doen.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

jouw bevindingen met die snelheden heb ik gehad bij een hardloopsessie. Topsnelheid was 700km/u whaaaaaahahahaa, ja ik kan hard lopen maar dit ging nergens over. IK heb de logs destijds naar Suunto gestuurd op verzoek van de supportafdeling.

Ik was een enorme Suunto fan, de Ambit I heb ik nog steeds en draag die ook af en toe nog (gewoon een stoere horloge) de Ambit 3 daarna er bij gekocht en toen een Spartan Ultra All Black erbij gekocht (tering duur ding was het) De Ambit 3 heb ik verkocht redelijk goed kunnen verkopen voor meer dan waar nu de Spartan voor aangeboden word...
K zie net dat ik de Spartan alweer 3jr heb, de Ambit 1 heb ik 12jaar inmiddels, de apps wisselen sneller hahahha

Flitz
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Starship 100 / PD 110 / Falcon 89+132 / Loft / Severne

Bericht door Flitz »

Chris \m/ schreef: za aug 08, 2020 8:59 am Dat van het stopzetten van Moveslink had ik ook meegekregen, maar ik ging er van uit dat daar een goede app voor in de plaats zou komen.
Ik gebruik al jaren de Ambit 2, en sluit 'm met dat kabeltje aan op mijn Windows laptop. Dat werkt met Moveslink tot dusverre prima.
Ben benieuwd wat daarvoor in de plaats zal gaan komen, en of ik de Ambit 2 dan nog gewoon kan blijven gebruiken zoals ik gewend ben.

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

Update: Na koppeling met Moveslink via Windows voor de meest recente GPS-coördinaten en het apparaat zeker een kwartier de tijd gegeven te hebben om meer satellieten te fixen weer een sessie gedaan, maar helaas ook nu bij iedere plons belachelijke snelheden; 10 sec avg van 200-300 km/h en een top van maar liefst 1014 km/h. Op naar de geluidsbarrière!

Iemand nog een idee, ik vind dit echt jammer voor zo'n mooi klokkie. Groetjes Chris

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Heb je de log gestuurd naar Suunto?
En als die klaar is haal je de horloge er vanaf zo niet dan blijf je hangen met hetzelfde. Ik heb het idee dat de software en satelliet positie sterk verouderd is.

Dus horloge aan de pc hangen moveslink opstarten en daarna wachten tot die echt klaar is, tip de pc mag ook niet in een slaapstand gaan.

remco/v/g
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: morpho 6.9-5.7-5.0-4.5 Thommen cross-R 120l

Bericht door remco/v/g »

ik herken wel het probleem. Zelf de suunto ambit 3 vertical maar als je valt en echt onderwater komt raak hij de verbinding kwijt en gaat die zelf waarders maken

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

oossie71 schreef: wo aug 12, 2020 7:08 am Heb je de log gestuurd naar Suunto?
Nee, dat niet, ik wist niet of daar serieus op gereageerd wordt (heb me misschien wat teveel laten leiden door negatieve ervaringen van anderen).
oossie71 schreef: wo aug 12, 2020 7:08 am En als die klaar is haal je de horloge er vanaf zo niet dan blijf je hangen met hetzelfde. Ik heb het idee dat de software en satelliet positie sterk verouderd is.
Ik dacht dat ik dat correct had gedaan, maar zal voor de zekerheid nog eens zowel de GPS-coördinaten als firmware updaten en opnieuw testen. Bedankt voor de tips!

Ik blijf het gek vinden dat hij de eerste tijd prima werkte, maar nu IEDERE sessie verkeerde gegevens meet, terwijl het met fietsen nog niet één keer mis is gegaan.

cornedej
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door cornedej »

Ik ben ook opzoek naar een smartwatch waarmee ik mijn sessies kan bijhouden. Ik ben aan het kijken naar de Polar Grit X. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze horloge voor het windsurfen?

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

die staat ook op mijn shortlist samen met Coros Vertix

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

Nou, heb 'm nog 's aan de pc gehangen met Moveslink en kreeg o.a. de melding "Updating satellite orbit data...............-ok-" en daaronder "You may now remove your device". Hetzelfde als ik tot nu toe altijd zag.

In Movescount zag ik de melding "U beschikt over de meest recente softwareversie 2.4.17." Dus ook dat zou goed moeten zijn.

Ik zal 's kijken of ik contact kan krijgen met Support en wie weet dat zij nog tips hebben (andere dan 'koop maar een nieuwe ;-))

Green Egg
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD F-race 120 // PD F-race 140 // GA Vapor 7.1 // GA Vapor 7.9 // GA Vapor 8.6

Bericht door Green Egg »

oossie71 schreef: zo aug 16, 2020 5:48 pm die staat ook op mijn shortlist samen met Coros Vertix
Hier sinds kort een Coros Apex ..... geniaal ding.

Chris \m/
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Chris \m/ »

Ik heb inmiddels contact gehad met support via webchat, daarin werd aangeraden om de GPS-cache te resetten door beide bovenste knoppen (links en rechts) in te drukken tot het servicemenu opent (~10 seconden). Dan kies je voor 'ACTION' en daarna 'Clear data' en 'GPS reset'. Daarna weer aan de pc om de nieuwe GPS-coördinaten in te laden en voorafgaand aan je sessie het horloge ruim de tijd geven (bijvoorbeeld voordat je gaat optuigen) om zoveel mogelijk satellieten te tracken. In de daaropvolgende sessie heb ik flinke klappers gemaakt maar de snelheidswaarden bleven eindelijk binnen de realistische grenzen. Blij mee! :-D

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Top!

remco/v/g
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: morpho 6.9-5.7-5.0-4.5 Thommen cross-R 120l

Bericht door remco/v/g »

Chris \m/ schreef: zo aug 23, 2020 1:38 pm Ik heb inmiddels contact gehad met support via webchat, daarin werd aangeraden om de GPS-cache te resetten door beide bovenste knoppen (links en rechts) in te drukken tot het servicemenu opent (~10 seconden). Dan kies je voor 'ACTION' en daarna 'Clear data' en 'GPS reset'. Daarna weer aan de pc om de nieuwe GPS-coördinaten in te laden en voorafgaand aan je sessie het horloge ruim de tijd geven (bijvoorbeeld voordat je gaat optuigen) om zoveel mogelijk satellieten te tracken. In de daaropvolgende sessie heb ik flinke klappers gemaakt maar de snelheidswaarden bleven eindelijk binnen de realistische grenzen. Blij mee! :-D
goeie ga ik ook gelijk proberen met mijn suunto ambit3 vertical

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door matchbox008 »

Blij voor je dat het opgelost is. Bedenk dat de oplossing altijd tijdelijk is omdat dit soort horloges geen ingebouwde GPS kalender hebben vanwege de beperkte capaciteit en altijd afhankelijk zijn van regelmatig up-daten voor een (snelle) fix. Mijn Garmin Fenix 5 geeft een razendsnelle fix na synchronisatie maar na twee weken doet ie er al weer lang over. De batterij van de Fenix 5 is zo goed dat ik regelmatig > twee weken kan overleven zonder hem aan de lader te hangen en tussentijds synchroniseren is iets dat vanwege mijn aangeboren luiheid dan meestal niet gebeurt. En dan sta je, zoals ik vanmiddag, 4 minuten in de regen te wachten totdat je een fix hebt als je wil gaan hardlopen.

gr MB

Plaats reactie