Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Welke compacte bus voor gezin en surfen?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Re: Welke compacte bus voor gezin en surfen?

Bericht door Reindt »

theArthurrrr schreef: vr nov 20, 2020 12:55 pm
Reindt schreef: vr nov 20, 2020 12:37 pm Grijskenteken bestaat voor een particulier niet meer!
Dus betaal je de volle mep.
Rein, bestelauto particulier bestaat.
Wegenbelasting benzine, tussen de 1951/2050kg -> €203
Wegenbelasting diesel, tussen de 1951/2050kg -> €470

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen
Natuurlijk bestaat dat, maar niet op grijskenteken, dus betaal je de volle mep, hetzij wel minder dan een normale personenauto uit dezelfde gewichtsklasse.

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb »

Boarderzone schreef: vr nov 20, 2020 10:10 am Hoe windgevoelig is zo'n H2 sprinter en wat is ongeveer het verbruik?
Flink windgevoelig, zodra je wind schuin van voren of van opzij hebt voel je de bus flink trekken in het stuur.

Verbruik van een Sprinter, Crafter, Boxer etc is niet mals. Reken voor een L2H2 op 1 op 7 a 1 op 8.

Idem een VW T4 of T5 op benzine. Zijn ook flinke slurpers. De 2.0 is onder gemotoriseerd en rijdt met fluwelen voetje 1 op 8. Eigenlijk wil je de 3.2 hebben qua vermogen. Nog lastiger te vinden en reken qua verbruik op 1 op 7.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: T1 Custom 114 Witchcraft Custom Shaman 83. Set Ezzy Elite,s

Bericht door Ouwe »

Ik rij nu bijna 3 jaar een Renault master H2 L2 DCI 145 maar wind gevoelig vind ik mee vallen. Ja als het 35 knopen waait en over de haringvlietdam rijdt voel je wel wind , maar dat merk je ook met een personen auto.
Gebruik bij normaal rij gedrag gemiddeld gewoon met de stroom mee hier in nl 1op 12.
2 jaar in vakantie naar Spanje , bij een snelheid, rond de 120 , soms 130 rij ik 1 op 10.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ »

Jibb schreef:
Boarderzone schreef: vr nov 20, 2020 10:10 am Hoe windgevoelig is zo'n H2 sprinter en wat is ongeveer het verbruik?
Flink windgevoelig, zodra je wind schuin van voren of van opzij hebt voel je de bus flink trekken in het stuur.

Verbruik van een Sprinter, Crafter, Boxer etc is niet mals. Reken voor een L2H2 op 1 op 7 a 1 op 8.

Idem een VW T4 of T5 op benzine. Zijn ook flinke slurpers. De 2.0 is onder gemotoriseerd en rijdt met fluwelen voetje 1 op 8. Eigenlijk wil je de 3.2 hebben qua vermogen. Nog lastiger te vinden en reken qua verbruik op 1 op 7.
Heb een T4, verhoogd en verlengd, met 2.5 en 130 pk uit 2000. Rijd ik rustig met verkeer mee dan rijd ik 1 op 12, rijd ik stevig door nooit onder 1 op 10. Vind gevoeligheid voor wind erg meevallen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster »

Nu is die van mij gechipt en dat zou wat uit moeten maken op het verbruik maar onder de 1 op t10 kom ik ook niet.
Een bus van mij is zoals ik eerder schreef dat hij verbouwd is, makkelijk om te laten keuren als camper waarbij je slechts een kwartaal belasting hoeft te betalen i.p.v vier.
De voorschriften zijn op verschillende sites en forums goed omschreven , in mijn geval was alleen een (te verwijderen) keukenblok nodig.
Dit keuken blok had een niet werkend kraantje een ingezaagde afwasteil en een vastgeschroefd twee pits gasstel wat niet was aangesloten, dat hoeft ook niet, De test is op, zit e.a goed vast en voldoet het aan de maten.

En ja, tuurlijk als het 7 of meer waait moet je hem vasthouden, bij Leucate krijg je op de snelweg klappen, ik ga dan zelf honderd rijden dus pas me een beetje aan. Tuurlijk is de wind hoek belangrijk, kop wind of achter merk je niets :D

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; PD Slalom 125 v2 GET; Loftsails Airscape 4-5.2; SB 7.8 8.5

Bericht door theArthurrrr »

Reindt schreef: vr nov 20, 2020 7:30 pm Natuurlijk bestaat dat, maar niet op grijskenteken, dus betaal je de volle mep, hetzij wel minder dan een normale personenauto uit dezelfde gewichtsklasse.
Het is dat dat ik bedoel, gewoon minder betalen voor dezelfde gewichtsklasse.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 »

Onze T4 Multivan camper zit kwa verbruik ook op zo’n 1 op 12 als we premium diesel tanken dan komen we op 1 op 13 met uitschieters richting de 13,5.
Het ligt er een beetje aandoe je rijd en hoeveel snelweg km’s je maakt.
Gaan we op vakantie en rijden we meer door en zijn beladen dan gaat het verbruik ook richting de 1 op 10/11.
De 2.5 TDI is wel het blok wat je wil hebben.
Gelukkig hebben wij geen problemen met parkeervergunningen etc.
Voor het surfen,wintersport en voor op vakantie is het een hele fijne wagen.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Wat een verbruik zeg allemaal... ik haal met gemak 1:17-18 rustige rijstijl, en automaat op cruisecontrol zoeft wel lekker. 1:12 haal ik ook wel maar dan hoogst illegale snelheden, uptempo 150Plus (1:8 ook maar dan is het autobahn, linkerbaan blazen naar het Gardameer, maar die “haast” heb ik niet meer)
Rijdt mijn vrouw dan halen we bijna 1:19
Dit is met een standaard Vito 190 automaat uit 2015.

De minder uitgave van brandstof maakte de aanschaf van een jonge bus wel een stuk betaalbaarder. Neem dat ook eens mee, diesel is best duur (zeker in Italië bv)

Flowmaster
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: veel

Bericht door Flowmaster »

1 op 10 met het tempo dat ik naar Frankrijk rijd is acceptabel vind ik , als ik rustig doen en honderd rijd (bijna nooit) haal ik 1 op 14. Je maakt een keuze qua snelheid en verbruik. Altijd duurder als een personen auto, maar dat was de vraag niet, het gemak, de ruimte, binnen omkleden etc, ik zou hem voor geen goud willen missen.

Lenes Junior
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard / NeilPryde

Bericht door Lenes Junior »

Een vito is ook niet hetzelfde als een sprinter/duvato/master h2. Meer een grote mpv.

Mijn ducato h2l2 doet ongeveer 1 op 10. En dan kan je idd lekker staand binnen omkleden.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Zegt toch ook niemand dat dat hetzelfde is.
De typen die jij noemt zijn zware bestelbussen, voor de doelgroep perfect.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster »

Gezien de verbruiken (in het kader van uitstoot) vindt ik het best bizar dat je het gehele jaar in een bus gaat rijden puur en alleen voor je surfspullen...maar dat is mijn mening. Het is ook geen antwoord op de vraag maar (en de revue al gepasseerd) en afhankelijk van wat je wil maar is een gesloten aanhanger buiten de stad (bij een boer, stalling, jachthaven, garagebox etc.) parkeren geen oplossing.

Sander37
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Sander37 »

watermonster schreef: wo nov 25, 2020 12:21 pm Gezien de verbruiken (in het kader van uitstoot) vindt ik het best bizar dat je het gehele jaar in een bus gaat rijden puur en alleen voor je surfspullen...maar dat is mijn mening. Het is ook geen antwoord op de vraag maar (en de revue al gepasseerd) en afhankelijk van wat je wil maar is een gesloten aanhanger buiten de stad (bij een boer, stalling, jachthaven, garagebox etc.) parkeren geen oplossing.
Waar maak jij je druk om!

Iedereen gewoon zelf laten bepalen waar ze zich mee verplaatsen.

Arnoldmuller
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Arnoldmuller »

Ik heb ook altijd een busje gehuurd via https://www.leasytime.nl/busje-huren-amsterdam Mijn ervaring is dat de meest geschikte busjes hiervoor een Volkswagen Transporter alleen passen hier dan weer geen vier surfboards in. Je beste optie is waarschijnlijk voor een camper van te gaan, deze busjes zijn vaak groter van binnen en je kan er natuurlijk alsnog nog voor kiezen om ze op het dak te bevestigen als je daar de voorkeur aangeeft mocht je meer dan 2 boards meenemen.

Plaats reactie