Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Tiga - sweet memories

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Re: Tiga - sweet memories

Bericht door eckerdt »

Jammer dat er anno 2020 niet een merk is zoals Tiga toendertijd: goedkoop, hufterproof en goed genoeg voor de gemiddelde surfer.
Deze gebruikers waarderen eckerdt voor dit bericht:
da lorch

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy,s 2 Witchrafts, div Sups en een Wingset.

Bericht door Jeroensurf »

Wij wilde allemaal lichter, meer high end en elk jaar een nieuwe shape, waar die Thermoplast mallen langer mee moesten.....
Maar idd er zou best markt voor zijn als er niet zo,n enorm stigma zat op een kilootje meer.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met P7 en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

Maar de jongens Tellier hebben toch ook wel wat gewonnen?

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met P7 en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

da lorch schreef: zo nov 29, 2020 8:26 pm
jabo1 schreef: ma nov 09, 2020 8:49 am Ik heb nooit iets gehad met Tiga. Op een of andere manier niet mijn ding. Ik ben altijd F2 geweest. En erg fijn met Bic gevaren met het formula en techno gamma.
Was altijd wel gek met Tiga; goed geprijsd, degelijk, snel en onderscheidend. Meen dat de laatste versies rood waren? Wat is er gebeurd en is er nog een merk waarin Tiga hedendaags herkenbaar is?
Zie MB-boards!

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SB Futura 97, Fanatic Falcon 112, Goya Bolt 125, KA Race 7.9 , KA Race 7.1 , Loft RB 6.3

Bericht door da lorch »

Kapitein Rob schreef: ma nov 30, 2020 7:23 pm
da lorch schreef: zo nov 29, 2020 8:26 pm
jabo1 schreef: ma nov 09, 2020 8:49 am Ik heb nooit iets gehad met Tiga. Op een of andere manier niet mijn ding. Ik ben altijd F2 geweest. En erg fijn met Bic gevaren met het formula en techno gamma.
Was altijd wel gek met Tiga; goed geprijsd, degelijk, snel en onderscheidend. Meen dat de laatste versies rood waren? Wat is er gebeurd en is er nog een merk waarin Tiga hedendaags herkenbaar is?
Zie MB-boards!
Onderscheidend zijn ze wel idd maar verder....weet niet...

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy,s 2 Witchrafts, div Sups en een Wingset.

Bericht door Jeroensurf »

En ook geen 40% goedkoper als de rest...

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Bericht door funride »

Vroeger altijd met veel plezier op Tiga gevaren, zelfs nog kort met sponsor deal icm sailworks.
Dingen waren niet te slopen en waren op het water ook niet verkeerd.
Ideaal toen ik mijn spullen nog moest kopen met het salaris van een krantenwijk.
Waren mooie tijden, elke dag na school langs bij Kater of van den Berg om ons te verlekkeren aan spullen die toen niet betaalbaar waren.

Tegenwoordig is de markt ook zo klein dat het te duur is om überhaupt mallen te maken voor dit soort productie.
Laatst gewijzigd door funride op di dec 01, 2020 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

Jeroensurf schreef: ma nov 30, 2020 9:40 pm En ook geen 40% goedkoper als de rest...
Tegenwoordig is het omgekeerde wereld, wil je goedkoop en sterk laat je een custom bouwen 😂

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Severne S1
Contacteer:

Bericht door Rop »

funride schreef: di dec 01, 2020 8:15 am Tegenwoordig is het omgekeerde wereld, wil je goedkoop en sterk laat je een custom bouwen 😂
Je maakt er een grap van, maar het is echt zo. Adviesprijzen voor waveboards uit de Cobra bakkerij liggen tegenwoordig gewoon op of over Witchcraft en Flikka niveau.
Ik heb net mijn Witchcraft V3 HDD na 7 jaar intensief gebruik omgeruild voor een nieuwe V5. Die V3 had geen Tiga aanschafprijs, maar kosten per sessie/vaaruur ligt wel echt ook belachelijk laag.

Voor de nostalgici onder ons, op Marktplaats liggen er een paar Tiga's voor weinig of gratis.
Best leuk om weer eens eens een uurtje op te knallen, maar denk dat je er toch wel snel op uitgekeken bent als je een modern board gewend bent.
Laatst gewijzigd door Rop op di dec 01, 2020 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

En dan is de prijs van Flikka afgelopen jaren ook nog behoorlijk omhoog gegaan.
Bij Mojo heb je vanaf €1300 een custom gebouwd board.
https://mojoboards.hu

Post4richard
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Post4richard »

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti »

Rop schreef: di dec 01, 2020 12:21 pm
funride schreef: di dec 01, 2020 8:15 am Tegenwoordig is het omgekeerde wereld, wil je goedkoop en sterk laat je een custom bouwen 😂
Je maakt er een grap van, maar het is echt zo. Adviesprijzen voor waveboards uit de Cobra bakkerij liggen tegenwoordig gewoon op of over Witchcraft en Flikka niveau.
Ik heb net mijn Witchcraft V3 HDD na 7 jaar intensief gebruik omgeruild voor een nieuwe V5. Die V3 had geen Tiga aanschafprijs, maar kosten per sessie/vaaruur ligt wel echt ook belachelijk laag.

Voor de nostalgici onder ons, op Marktplaats liggen er een paar Tiga's voor weinig of gratis.
Best leuk om weer eens eens een uurtje op te knallen, maar denk dat je er toch wel snel op uitgekeken bent als je een modern board gewend bent.
Tiga,s waren mijn eerste waveboards, ik heb er 3 gehad, ik vond de oudere het lekkerst varen.
Ik heb mn huidige boards overjarig en gebruikt gekocht, was een goede deal, maar ik ga hierna zeer zeker voor Witchcraft!!!

Plaats reactie