Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Dakkoffer voor windsurfspullen

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Eddy B-flat
Deur-surfer
Deur-surfer

Dakkoffer voor windsurfspullen

Bericht door Eddy B-flat »

Iemand ervaring met dakkoffers om windsurfspullen in te bergen, inclusief board (Genre Surf Line Box)?
Dakboxen van minstens 250 cm wel te verstaan.

Taucha
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Ka-clan

Bericht door Taucha »

Let je wel op dat op de meeste autodaken niet meer dan 50 kg gesjord mag worden. Als je een dakkoffer (ook wel ski-box :+ genoemd) vol stouwd met allerlei surfwaar en ook de kleine gaatjes vult met troep dan kom je heeeeeel erg makkelijk boven die 50 kg uit.

joris_teamrider8813
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Zie profiel
Contacteer:

Bericht door joris_teamrider8813 »

Taucha schreef:Let je wel op dat op de meeste autodaken niet meer dan 50 kg gesjord mag worden. Als je een dakkoffer (ook wel ski-box :+ genoemd) vol stouwd met allerlei surfwaar en ook de kleine gaatjes vult met troep dan kom je heeeeeel erg makkelijk boven die 50 kg uit.
denk je?
wel als je 2 boards, 5 zeilen, 5 masten, 5 gieken, en een hele verzameling verlengers meeneemt... maar wat betreft dat,, reken et ff na :P :roll: en die paar kilo stort je auto ook niet van in lijkt mij :-?

Eddy B-flat
Deur-surfer
Deur-surfer

Een surf line box die in Duitsland gemaakt wordt weegt 25 kg en er kan een board, vier zeilen twee gieken en een aantal masten in.
Ik zoek mensen die ervaring hebben met dergelijke boxen omdat ik overweeg me er een aan te schaffen.
Het wordt zo'n box of een auto type VW sharan. Maar ik vrees dat m'n boards daar niet gaan in kunnen.

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb »

Taucha schreef:Let je wel op dat op de meeste autodaken niet meer dan 50 kg gesjord mag worden. Als je een dakkoffer (ook wel ski-box :+ genoemd) vol stouwd met allerlei surfwaar en ook de kleine gaatjes vult met troep dan kom je heeeeeel erg makkelijk boven die 50 kg uit.
Het dak van de auto kan veel meer hebben als 50 kilo, het zijn de dragers die de beperking zijn. De dakdragers die wij hebben kunnen per stuk 65 kilo aan volgens het boekje, dat is dus 130 kilo totaal.

Overigens zou 50 kilo totaal op het dak betekenen dat wanneer je een auto op z'n dak zet het dak meteen in zou zakken en de ruiten kapot zouden springen met een gewicht van zo'n 1200 kilo auto. Daken kunnen dus veel en veel meer hebben, probleem is de aansluiting van de dragers op het dak.

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen »

gelukkig staat dit soort info altijd in de boekjes van de auto.
even daar kijken en je weet voldoende.

Rider
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 SX XL, F2 SX M, Gunsails Mega XR 9.9, Cannonball 6.0, 7.0 en 8.0, Expression 4.7

Bericht door Rider »

In het instructieboekje van een auto staat altijd een maximale dakbelasting. Deze is bij de meeste auto's zo rond de 50-75 kg. Daar gaat dan het gewicht van de je dragers ook nog vanaf. Constructeurs hebben natuurlijk een (verplichte) veiligheidsmarge ingebouwd. Als je over het toegestane gewicht heen gaat, moet je er in ieder geval ter dege rekening mee houden dat het rijgedrag van je auto drastisch zal veranderen. Dit heb ik zelf deze zomer ervaren toen ik 2 boards, 4 zeilen. 3 masten, 2 gieken en ook nog een skibox op dak had.

Een surflinebox is een mooi ding. Zeker ook omdat ie afsluitbaar is. Nadeel zou kunnen zijn dat je maximale dakbelasting al voor een groot deel wordt opgeslokt door de box zelf.

Eddy B-flat
Deur-surfer
Deur-surfer

Net gekeken voor mijn auto (Opel Zafira) is de dakbelasting 75 kg.
Reken 25 kg voor de dakkoffer, 16 kg voor twee boards en 16 kg voor vier zeilen. 5 kg voor de masten. Maakt 72 kg.
Inderdaad very close to.
Wil toch wel eens verder informeren naar de ervaringen van eigenaars van zo'n dakkoffer, volgepropt met surfspullen.

spike
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

surfbox

Bericht door spike »

ik heb bij diversen een advertentie staan van een surf box
mischien is het wat voor jullie

Eddy B-flat
Deur-surfer
Deur-surfer

Wil je me eens de link geven, heb vlug gekeken maar niet gevonden.

joris_teamrider8813
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Zie profiel
Contacteer:

Bericht door joris_teamrider8813 »

Eddy B-flat schreef:Net gekeken voor mijn auto (Opel Zafira) is de dakbelasting 75 kg.
Reken 25 kg voor de dakkoffer, 16 kg voor twee boards en 16 kg voor vier zeilen. 5 kg voor de masten. Maakt 72 kg.
Inderdaad very close to.
Wil toch wel eens verder informeren naar de ervaringen van eigenaars van zo'n dakkoffer, volgepropt met surfspullen.
75 kg= 75 kg... ik weet niet wat voor boards je hebt.. maar als ik 2 boards meeneem haal ik maximaal 12 a 13 kg... is zo'n dakkoffer zo zwaar :-? heb even gekeken op internet.. een box van 230 lang bij 70 breed.. is 15 kg :roll: ookal is je box iets groter dan dat.. die 25 kg voor de box haal je nooit...

2 boards, 4 zeilen, 2 masten, 2 gieken en nog wat rommeltjes moet dus makkelijk kunnen :)

Rider
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 SX XL, F2 SX M, Gunsails Mega XR 9.9, Cannonball 6.0, 7.0 en 8.0, Expression 4.7

Bericht door Rider »

Eddy B-flat schreef:Net gekeken voor mijn auto (Opel Zafira) is de dakbelasting 75 kg.
Inderdaad very close to.
Ook de dragers zelf wegen nog een paar kg (bij mij 6,5). Ook boardbags en quiverbags hebben een behoorlijk gewicht.
Laatst gewijzigd door Rider op za nov 18, 2006 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Eddy B-flat
Deur-surfer
Deur-surfer

Ik weet dat de boards niet zo veel wegen maar ik calculeer wat reserve in.
Maar de Surf Line Box weegt idd 25 kg. Laat ons zeggen je toch gauw aan 60-70 kg komt samen.
Daarom hel ik momenteel over naar een VW Sharan/Seat Alhambra.
Net geen bestelwagen en toch ruim. Maar ik moet nog eens gaan proberen om m'n boards er in te krijgen schuin achteraan. Wil ook nog mijn vrouw meenemen op m'n surftrips en heb die dan liefst vooraan. Nu moet ze achteraan in de Zafira zitten.
Een aanhangwagen is geen optie.

r-j
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Xantos 290 II, Naish Hokua 4.0/5.0, North Natural 6.2,

Bericht door r-j »

mijn pa heeft ook een sharan/alhambra. wat ik altijd doe:
board gewoon op het dak en de zeilen achterin dumpen, de mast die past tussen de midden en de rechter stoel door en dan onder de stoel van de rechter bijrijder. werkt prima :)

spike
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door spike »

Te koop aangeboden
Categorie: Diversen
custom made box voor op de auto/camper. plaats voor 2 surfplanken (niet breder dan 67 cm en niet langer dan 2.50 m). goede opbergplaats om je planken altijd op je dak te laten. is via slot aan achterdeurtje afsluitbaar.
sterk frame van staal (gegalvaniseerd en dus roestvrij!). beplaat met lichte kunststofbeplating. gestroomlijnd. niet 100% waterdicht.
prijs: bieden.

Naam: ron
Plaats: den haag
Reacties: Stuur een reactie
Telefoon: 070 3685061

bij deze advertentie is ook een foto dus kijk even op surfspullen
ps gaat weg omdat ik nu een camper heb

Plaats reactie