Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

action cam

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
STORM!
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Bijna compleet

Re: action cam

Bericht door STORM! » wo okt 19, 2016 10:03 am

We hebben een eerste test gedaan en ik ben niet ontevreden.
Ik heb hem aan een drone van een kennis gehangen. Er zat een gimball op, maar deze was teveel in beeld, dus iets meer schokkerige beelden.

[/youtube]

Yves
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Yves » zo okt 23, 2016 12:02 am

Afbeelding
Google: www.revl.com
Toen ik aan het rond kijken was op Google kwam ik dit toch de Revl Arc met een ingebouwde stabilization ( hij draaid rond zo dat je beeld niet over de kop gaat :crazy: ). Heeft de zelfde prijs als gopro maar zou dit handig zijn bij het surfen? Is trouwens een action cam die bij naa klaar is en heeft voor de gene die zegen dat er weinig assortiment Heeft een aansluiting voor geprobeerd en 1/4 :D . Vraag me echt af of dit helpt tijdens het surfen

Ps Sorry als het al voorbij is gekomen is

Sjonie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Current favorite: Fanatic Tri-Wave 81

Bericht door Sjonie » zo okt 23, 2016 2:38 am

Yves schreef:...
SPAM

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » zo okt 23, 2016 11:15 am

Hey Yves,

Ziet er super cool uit, gaaf om de sportfilmpjes mee vast te leggen. Maar bedenk je wel dat dit nog funding process is. Lees de kleine lettertjes: you are contributing to a work-in-progress and not maning a direct purchase.

Zo te zien gaan ze pas in december los met het product... of ze hun technische beloften waar kunnen maken?? Daar zet ik nog even mijn vraagtekens bij. Maar als ze het waarmaken, is het een geweldig product.

Tip twee, bedenk je wel dat er nog invoer belasting bij komt! Lees de douane site op het onderwerp invoerbelasting.

Ik houd de voortgang zeker in de gaten, bedankt voor de tip!

Retep

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » zo okt 22, 2017 12:19 pm

mijn ervaring is dat de meeste cams beslaan bij de lens, wanneer de camera in het water komt. anti fog inserts helpen maar gedeeltelijk. mijn vraag is dan ook: heeft er al iemand ervaring met de nieuw gopro camera's? de nieuwe versie van de gopro zijn al waterdicht van zich zelf en hoeven dus niet meer apart in een waterdichte behuizing gedaan te worden (en dat is het probleem met mist bij de lens). maar klopt het ook? beslaan de nieuwe gopro's niet meer?

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » zo okt 22, 2017 1:11 pm

las inderdaad dat die nieuwe gopro's geen behuizing nodig hebben. tot 10m diep. is dat voldoende voor windsurfen? ze krijgen soms toch een behoorlijke klap. overigens heb ik met mijn gopro3 nooit last gehad van beslagen behuizing. wel met de elecam360, maar alleen bij zonnig weer. dan vaar ik korte stukjes en zet de behuizing even open :lol:
als de nieuwe gopro geen behuizing nodig heeft zal de lens ook niet beslaan. er komt immers geen vocht in de camera (als ie tenminste echt waterdicht is)

overigens vind ik het altijd jammer dat de omgeving, lees golven, er zo vlak uit zien op de film. het haalt een stuk van de actie weg. wat dat betreft is een drone toch echt wel een uitvinding. nu alleen wachten op 1 die langer in de lucht blijft, ook bij 25+ knopen :D

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » zo okt 22, 2017 2:25 pm

rvdhorst schreef:
zo okt 22, 2017 1:11 pm
. overigens heb ik met mijn gopro3 nooit last gehad van beslagen behuizing.
hoe doe jij dat dan? gebruik jij heel veel anti fog inserts? want mij hero1 en 2, en de sony az1 hebben er na een tijdje toch altijd last van. wat is jouw geheim? komt jouw gopro nauwelijks in het water (bijvoobeeld op een helm gemonteerd komt is minder met koudwater in aanraking dan op de giek bijvoorbeeld)

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » zo okt 22, 2017 2:48 pm

geen geheim. gewoon nooit last van. ik heb m op verschillende plekken gemonteerd gehad: giek, mast, helm, trapeze. en ik donder regelmatig in het water :D ik probeer wel te voorkomen dat de behuizing aan de waterkant open gemaakt moet worden. ik heb ook nooit fog inserts gebruikt. nu heb ik ze wel besteld voor die elecam360. ik vond dat eigenlijk tegenvallen dat dat nodig was. ik denk dat dat te maken heeft met de kwaliteit van de rubberen afdichtring, of de afdichting bij de knopjes.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » ma okt 23, 2017 9:38 pm

Jij deed er toch wat wc papier in?

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » ma okt 23, 2017 10:32 pm

Barbatruc schreef:
ma okt 23, 2017 9:38 pm
voor of na gebruik? :lol:

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » di okt 24, 2017 11:02 pm

Barbatruc schreef:
ma okt 23, 2017 9:38 pm
dat was in de elecam inderdaad :) ik dacht dat dat hielp. op vrijdag geen centje pijn van beslagen behuizing. maar zaterdag toch wel weer, toen de zon scheen :-? dus nog niet helemaal foolproof. vandaag een gopro accessoires koffertje uit china binnen gekregen met 'echte' fog inserts. :D
vanmiddag ook anti-regen spray gespoten op de behuizing. heb de film nog niet terug gekeken dus weet niet of dat gewerkt heeft :)

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo okt 25, 2017 8:58 am

misschien kun je een Googlen naar beslagen zwembril oid? Bij zwemmen heb je namelijk ook een vergelijkbaar probleem. Hier staan bijv wat tips:
http://zwembrilletjes.eu/blog/nl/help-m ... l-beslaat/

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » vr dec 08, 2017 12:07 pm

Voor wie het boeit: de nieuwe Airdog-2 is uit. De fabrikant claimt bruikbaarheid tot 30 knopen wind.

https://www.airdog.com/

Gaaf ding, wel duur.

(geen aandelen of ander belang) ;)

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo feb 04, 2018 10:33 am

En al mensen ervaring met de nieuwere GoPro’s (vanaf versie 5) zonder de gehele waterdichte behuizing?
Beslaat hij niet?
Is hij geschikt voor surfen?

Of moet je er toch een volledige behuizing omheen doen, welke dus wel bestaat en behoorlijk wat kost.

Dus wie-o-wie ervaring?

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » zo feb 04, 2018 10:47 am

Heb net de Gopro 5, en die zal over een paar weken in Tenerife uitgeprobeerd worden. Dus hoop dat alles goed gaat, geen condens enzo, maar gewoon gave beelden en foto's (gehaald uit de film beelden) :D hij zal gebruikt worden in de mast, giek, en een houder voor op het hoofd. Heb er ook een smart afstandbediening bij dus als die boven in de mast zit kan ik hem ook aan en uit zetten. Heb er zin in! :cheer:

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » zo feb 04, 2018 11:29 am

Ok, maar hier nog niet geprobeerd dus?
En kun je ook via je Tablet of Smartphone de beelden live bekijken?

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r5 en r8 ,jp slalom , mxr weedspeed, ifins sonntag slx

Bericht door e.r. » zo feb 04, 2018 12:41 pm

Reindt schreef:Ok, maar hier nog niet geprobeerd dus?
En kun je ook via je Tablet of Smartphone de beelden live bekijken?
Dat kan ik al met de gopro 3+ , via de gopro app , daar kun je ook gelijk iets downloaden en op internet zetten eventueel

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 4.4 4.8 5.2

Bericht door theArthurrrr » di feb 06, 2018 7:33 am

Reindt schreef:
zo feb 04, 2018 10:33 am
En al mensen ervaring met de nieuwere GoPro’s (vanaf versie 5) zonder de gehele waterdichte behuizing?
Beslaat hij niet?
Is hij geschikt voor surfen?

Of moet je er toch een volledige behuizing omheen doen, welke dus wel bestaat en behoorlijk wat kost.

Dus wie-o-wie ervaring?
Rein, ik heb een GoPro Hero 5 Black. Ik had eerst een Hero 4 Silver, maar die besloeg als ik hem lang aan liet staan (wat te begrijpen is, maar wel k*t). Het beeld wat ik er mee heb gemaakt ken je.
Volledige behuizing is niet nodig, die heb je pas weer nodig als je gaat duiken.
Je hebt weer wel een Flymount of Mast Hero nodig om die GoPro's aan je mast of giek vast te zetten (heb zelf een Fly Mount)
Ik film tegenwoordig wel alles 2.7K 60fps, om dit nadien te bewerken heb je wel een stevige pc nodig.

De Hero 6 Black is qua stabilisatie beter dan de 5 en kan 4K 60fps filmen. Die was tijdens de btw actie van de Mediamarkt bijna de prijs van een Hero 5, had hem toen bijna gekocht.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » di feb 06, 2018 12:35 pm

In de VS is de Hero 6 momenteel net onder de 400$. Met de huidige wisselkoers van 1.25 misschien een leuke optie mocht je toch voor werk/vakantie daar ergens rondhangen. Online bestellen, naar je hotel laten sturen, dan betaal je ook geen btw. Bij bv de Target betaal je nog gewoon de volle mep plus tax.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » di feb 06, 2018 5:19 pm

Kijk Tuur, das info waar ik wat aan heb en zo verdomd dicht bij hahaha. De Flymount heb ik inmiddels besteld en morgen in huis, de cam zal wel niet zo lang op zich laten wachten, eerst maar eens met mijn Denvertje proefdraaien.

Repool
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Angulo Chango 81 - North Sails Ice 4.2 - 5.0

Bericht door Repool » vr feb 09, 2018 1:43 pm

Iemand nog meer ervaring met de SJ4000 tov de SJ5000? Welke het beste is als budget actioncam

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » di mar 13, 2018 11:27 am

Net terug uit Tenerife, Gopro 5 werkte prima. Geluid is als hij onderwater is geweest eventjes wat minder, zit dan wat water bij het microfoontje denk ik. Zal wel zo horen. De wind blaast dat er wel weer vanaf. Met een op afstand aan en uit te zetten smart remote kan je precies je Gopro aanzetten als er wat gaat gebeuren. Tevens gaat de batterij dan ook een stuk langer mee. Dus mooie opnames en kan daar weer prachtige vakantie foto's uit halen en een mooi filmpje maken. ben er blij mee.

Plaats reactie