Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wie ervaring met GPS Horloges

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

954rr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 81, Isonic 107, Tabou 3S 106LTD. NP Hellcat 6.2, NP RS slalom MK6 7.0, NP H2 8.7, Alpha

Re: Wie ervaring met GPS Horloges

Bericht door 954rr » zo dec 08, 2013 5:50 pm

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en een Ambit2 S besteld. Welliswaar de uitgeklede Ambit2 maar ik denk dat de S voldoende functies heeft voor het windsurfen. Enig nadeel vind ik dat deze geen temperatuur meet, maar ja je kan ook weer niet alles hebben toch?
Als het goed is dan komt die komende week, ik ga alvast bij de brievenbus liggen. :lol:

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft / Starboard / Ezzy

Bericht door edwingr » ma dec 09, 2013 11:00 am

954rr schreef:Enig nadeel vind ik dat deze geen temperatuur meet, maar ja je kan ook weer niet alles hebben toch?
Die temperatuurmeting is voor windsurfen sowieso niet heel erg zinvol aangezien het ding om je pols zit, die wat warmte afgeeft. En je je horloge met windsurfen meestal ook met enige regelmaat een duik in het koude(re) water laat maken.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » di dec 10, 2013 1:55 pm

Zo, vandaag de TomTom multi-sport watch met HR en cadans-/speedsensor binnengekregen. Ik had een hardloop gps horloge op m'n verlanglijstje staan en dit leek me een mooie om ook met windsurfen te gebruiken. Fietsen kan ook maar deze heeft nogal wat overlap met m'n Edge 800 :roll:

Het is nu wel lang wachten om de eerste windsurfsessie te maken met dit ding :roll: (medio april eindigt m'n winterstop)

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di dec 10, 2013 4:35 pm

Gefeliciteerd Opperhoofd, maar we willen nu weten wat je er van vind, dus even de bontmuts op, de wanten aan, in het surfpak, doorbijten en knallen maar (testen maar) :lol:

Mark111
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Mistral, Tabou, NeilPryde, Tribal, Select, Maui Ultra Fins

Bericht door Mark111 » wo dec 11, 2013 8:44 pm

Ondertussen wezen kijken en meteen de Ambit 2S meegenomen 8)
Mooi dingetje hoor, ook website waar je sessies op kan slaan, exporteren en bekijken, en je apparaat kan instellen en simple 'apps' maken voor je horloge ziet er sjiek uit. Vandaag al even uitgeprobeerd met naar m'n werk rijden, een echte surfsessie zal nog tot het voorjaar moeten wachten.

954rr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 81, Isonic 107, Tabou 3S 106LTD. NP Hellcat 6.2, NP RS slalom MK6 7.0, NP H2 8.7, Alpha

Bericht door 954rr » wo dec 11, 2013 8:53 pm

Vanmiddag heeft de postbode de Ambit2S gebracht. Ding ziet er vreselijk gelikt uit en bied veel mogelijkheden.
Ben al een beetje met de apps aan het stoeien geweest, je kan hem dus precies laten doen wat jij wilt.
Nou nog mooi weer

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt » zo feb 02, 2014 4:40 am

Al iemand ervaring met zijn Suunto???

Vindt de Ambit 2 (in het zwart toch wel erg mooi, althans van een plaatje, want nog steeds een probleem die dingen ergens te bezichtigen en of rond de pols te checken, bij ons in de buurt wel een leverancier maar probleem is dat hij ze niet heeft liggen en zegt dat wanneer ik precies weet welke ik wil hebben hij er wel een kan laten komen, ja dat snap ik :P , zal nog eens informeren of dat dan vrijblijvend is, want dan is het geen probleem.
Is er iemand die weet waar in de omgeving van Zeeland die dingen te bezichtigen zijn..

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo feb 02, 2014 6:34 am

Tja hoeveel ervaring meer als wat je hier hebt gelezen en de rview van DC rainmaker verwacht je?
Ik heb met de mijne echt nul problemen en gebruik hem veel met suppen en hardlopen+ met windsurfen op zee.

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Bericht door Bartsurft » zo feb 02, 2014 8:34 am

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door edwingr » zo feb 02, 2014 10:58 am

Reindt schreef:Al iemand ervaring met zijn Suunto???

Vindt de Ambit 2 (in het zwart toch wel erg mooi, althans van een plaatje, want nog steeds een probleem die dingen ergens te bezichtigen en of rond de pols te checken, bij ons in de buurt wel een leverancier maar probleem is dat hij ze niet heeft liggen en zegt dat wanneer ik precies weet welke ik wil hebben hij er wel een kan laten komen, ja dat snap ik :P , zal nog eens informeren of dat dan vrijblijvend is, want dan is het geen probleem.
Is er iemand die weet waar in de omgeving van Zeeland die dingen te bezichtigen zijn..
Ik woon in Zeeland en heb er eentje. Wat mij betreft mag je hem best even bekijken en om proberen.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt » zo feb 02, 2014 12:24 pm

@Edwingr, I'll keep that in mind... gebruik je hem ook voor dagelijks gebruik, gewoon als klokkie dus??

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door edwingr » ma feb 03, 2014 7:26 pm

Reindt schreef:@Edwingr, I'll keep that in mind... gebruik je hem ook voor dagelijks gebruik, gewoon als klokkie dus??
Nee nauwelijks. Ik draag niet zo vaak een horloge en het blijft sowieso een fors ding, vooral qua dikte. Maar zal hem in de zomer wel vaker om hebben verwacht ik.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt » di feb 04, 2014 12:06 am

edwingr schreef:
Reindt schreef:@Edwingr, I'll keep that in mind... gebruik je hem ook voor dagelijks gebruik, gewoon als klokkie dus??
Nee nauwelijks. Ik draag niet zo vaak een horloge en het blijft sowieso een fors ding, vooral qua dikte. Maar zal hem in de zomer wel vaker om hebben verwacht ik.

Das precies waarvoor ik dat ding wel eens rond de pols wil hebben, want voor alleen maar te gebruiken tijdens surfen vind ik nogal wat, en voor andere sporten ga ik hem niet gebruiken.

Dank voor je reactie edwingr :D

Taucha
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Ka-clan

Bericht door Taucha » di feb 04, 2014 6:58 pm

Voor een rondje hardlopen is ie al goedgekeurd, maar hoe zal de nieuwe Tomtom het zilte nat doorstaan? Morgen gaat ie uitgebreid getest worden. Ben benieuwd of ie het zout aan kan en vraag me ook af wat het resultaat is als er een pak overheen zit.

Wordt vervolgd...

Mark111
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Mistral, Tabou, NeilPryde, Tribal, Select, Maui Ultra Fins

Bericht door Mark111 » di feb 04, 2014 10:44 pm

Pak eroverheen schijnt de GPS ontvangst te kunnen verzwakken, maar je kunt het natuurlijk gewoon proberen.

Defiwind
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Defiwind » di feb 04, 2014 11:06 pm

Inmiddels meerdere keren met de Suunto Ambit 2 gevaren. Helemaal top, super makkelijk in gebruik, makkelijk in te stellen, met allerlei eigen voorkeurschermen, aanzetten, GPS heeft hij binnen no time gevonden, zelfs tijdens het varen redelijk goed te bedienen, thuis even aan de computer koppelen en de sessies worden automatisch gelogd, allerlei gegevens zijn direct zichtbaar betreffende snelheid, afgelegde kilometers etc. + hartslag, energieverbruik e.d. Kaartje met routes, snelheid en alle andere dingen is er ook direct en automatisch. Route kan met 1 druk op de knop geëxporteerd worden naar bv Google maps. Tevens zijn er vele andere mogelijkheden bv voor het plannen van routes met waypoints. VMG max heb ik nog niet gebruikt. Daarnaast boordevol zaken voor vele andere sporten. O ja, je kan de Suunto ook nog gebruiken om te zien hoe laat het is.

Kortom, ik ben er zeer tevreden mee. Niet alleen voor windsurfen, ook voor hardlopen, skien, fietsen en zeilen, helemaal top. Ik weet alleen niet of hij toegestaan gaat worden bij bv GPS speedsurfing.com.

Taucha
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Ka-clan

Bericht door Taucha » zo feb 09, 2014 10:11 pm

De Tomtom is ook voor het surfen goedgekeurd. Sessie 1 heel voorzichtig gedaan (afgelopen woensdag) en vandaag volle bak ertegenaan met een 3.4. Heeft een paar keer op zijn tater gehad, maar hij is nog steeds dummy en zout water proof. Klokje is klein genoeg dat het niet in de weg zit, maar groot genoeg om ook tijdens het varen alles af te kunnen lezen. Je kunt zelf instellen wat je in welke grootte op het scherm hebt staan. Op een paar keer na steeds de mouw over het pak gehad en helemaal geen gekke dingen in de gps waarden te zien. Deze blijft! :clap:

surf-bradda
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door surf-bradda » za feb 15, 2014 8:44 am

een tijdje niet meer op het forum geweest en lees nu pas dit topic!
Heb zelf voor kerst een garmin forerunner 310xt hrm cadeau gekregen. Deze is ook geschikt om mee te zwemmen en kan ook gebruikt worden bij het surfen.
Heeft in tegenstelling tot een aantal andere gps horloges heeft deze een batterij duur van 20 uur.
Hij is wel groot en dik maar dat vind ik niet hinderlijk.
Garmin is waarschijnlijk het meest verkochte gps horloge merk, er is dus heel veel over te vinden. Helaas ook veel verhalen met problemen.
Echter worden deze door garmin goed afgehandeld en zijn er veel tevreden gebruikers.

Voor het surfen heb ik hem nog niet gebruikt.
Gebruik hem nu voornamelijk voor het hardlopen. Ben namelijk aan het trainen voor een halve marathon. De garmin is hier ideaal voor.

Woody68
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP SuperSport 136, Starboard Carve 121, RRD FSW 106 & 91, Point Rainbow 360

Bericht door Woody68 » zo feb 16, 2014 11:19 pm

Die klokjes klinken allemaal wel leuk met aardige features maar voor mij is de hamvraag: Kun je juist tijdens het surfen direct en duidelijk de snelheid aflezen?

edwingr
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door edwingr » zo feb 16, 2014 11:41 pm

Woody68 schreef:Die klokjes klinken allemaal wel leuk met aardige features maar voor mij is de hamvraag: Kun je juist tijdens het surfen direct en duidelijk de snelheid aflezen?
Ja.

Defiwind
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Defiwind » ma feb 17, 2014 5:14 pm

ook wat mij betreft (Suunto) een ja, althans wat betreft scherm net zo goed als andere GPS'en. Zit om je pols dus in die zin ook goed tijdens het varen te bekijken en in te stellen (afhankelijk hoe makkelijk je met 1 hand vaart). Gaat wat mij betreft allemaal makkelijker doordat er geen hoes om heen zit en doordat hij niet om mijn bovenarm zit.

Jan Hendrik de Bruin
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: GP3S Crew
Surf spul: Starboard / Severne
Contacteer:

Bericht door Jan Hendrik de Bruin » do feb 20, 2014 11:20 pm

Ik heb bevestiging gekregen van GPS-Speedsurfing dat de TomTom Sportswatch nu als officieel GPS Device wordt toegestaan, voor de gemiddelde weekend cruiser een goed alternatief voor de GT-31... nauwkeurigheid is dus behoorlijk hoog !

Even ter vergelijking een sessie met de GT-31 & TomTom gelijk om; http://www.gps-speedsurfing.com/default ... &val=55793; afwijking lijkt minder te zijn dan eerdere gelijke metingen tussen twee GT-31's

PS KM's wat lager omdat per ongeluk de TomTom even op pauze stond, door lichte aanraking van de bedieningssensor; na laatste firmware kun je deze sensor nu ook locken en komt dit dus niet meer voor...

Ik ben eigenlijk heel erg enthousiast over dit device, super licht, waterdicht, en heel eenvoudig in gebruik !

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » za feb 22, 2014 9:56 am

Dat is goed nieuws. Gaat het hierbij om alle modellen van de tomtom sportwatch? Dan zou dit best een aardig alternatief voor de gt31 zijn lijkt mij.

MrHugo
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door MrHugo » ma feb 24, 2014 6:44 pm

Nu is er ook een te koop bij Ibood:
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/produc ... newsletter
Geschikt voor zwemmen aan de oppervlakte. Ik ken het merk alleen niet en weet dus niet hoe het met de kwaliteit zit.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS

Bericht door Jeroensurf » ma feb 24, 2014 7:17 pm

Geen ervaring met hun GPS horloges, maar Magellan hand held GPS ken ik van het wandelen en zijn prima (accurate) dingen.

Visker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Visker » ma mar 24, 2014 3:18 pm

Is er al iets bekend over toelating van andere apparaten, dan behalve de GT-31, op GPS.speedsurfing.com?
De mijne is nu voor de zoveelste keer vastgelopen, vertrouwen is weg.
Heb alles al geprobeerd, nieuwe firmware, data-logger iedere keer leegmaken, zo weinig mogelijk bedienen....

Op de website kan ik er niks over vinden....

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Manta 66, SB Futura 121, Loft SB 7.8 , Loft RB 7.0 , Ka Koncept 6.2

Bericht door da lorch » ma mar 24, 2014 8:22 pm

Visker schreef:Is er al iets bekend over toelating van andere apparaten, dan behalve de GT-31, op GPS.speedsurfing.com?
Heb alles al geprobeerd, nieuwe firmware, data-logger iedere keer leegmaken, zo weinig mogelijk bedienen....

Volgens mij staat je antwoord een paar reacties hoger.. :D

Visker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Visker » ma mar 24, 2014 9:19 pm

da lorch schreef:
Visker schreef:Is er al iets bekend over toelating van andere apparaten, dan behalve de GT-31, op GPS.speedsurfing.com?

Volgens mij staat je antwoord een paar reacties hoger.. :D

Geloof die mensen wel op hun woord natuurlijk, maar er zal toch ergens wel een lijst zijn, gepubliceerd door gps.speedsurfing.com of een vertegenwoordiger, met alle apparaten die toegelaten zijn en/of geschikt zijn?

Jan Hendrik de Bruin
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: GP3S Crew
Surf spul: Starboard / Severne
Contacteer:

Bericht door Jan Hendrik de Bruin » ma mar 24, 2014 11:35 pm

Gewoon even inloggen op GPS-Speedsurfing.com, Mijn GPS, Mijn Profiel, GPS en voila !

Visker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Visker » di mar 25, 2014 12:02 am

Jan Hendrik de Bruin schreef:Gewoon even inloggen op GPS-Speedsurfing.com, Mijn GPS, Mijn Profiel, GPS en voila !

Deze mogelijkheid kende ik niet, bedankt! Hier heb ik wat aan!

Plaats reactie