Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wie ervaring met GPS Horloges

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Re: Wie ervaring met GPS Horloges

Bericht door Opperhoofd » do aug 11, 2016 7:45 pm

:lol: :roll:

Ik bedoelde zelf software schrijven om te berekenen.
En dan de best practices, ipv ze zelf te "vinden".

kasperveer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Australia 145 | NeilPryde Excess 5.9 | North Sails Natural 7.3

Bericht door kasperveer » di aug 23, 2016 9:53 am

Mijzelf ook een Ambit 3 (Peak Black) cadeau gedaan en ik ben er erg blij mee. Het horloge voelt zeer degelijk aan, maar is wel van formaat! Qua functies zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Er zijn tal van standaard "functies" mogelijk en daarnaast worden er tig custum functies (apps) aangeboden, om bijvoorbeeld de maximale snelheid weer te geven. Deze apps kan je via je account downloaden en dan aan je horloge toevoegen. Je kan meerder sportdisciplines instellen en per disciplines meerdere schermen instellen welke je automatisch kan laten rouleren. De bijgeleverde app voor je smartphone maakt het instellen en uitlezen erg makkelijk.

Ook notificaties van je smartphone worden op het horloge weergeven. Uiteraard zolang het horloge binnen bluetooth bereik is. Best handig als je op de fiets zit en een appje binnenkrijgt.

Zowel de app als je online account bij movescount.com maken het instellen en uitlezen van je data erg makkelijk. De software zit er gelikt uit en werk ook goed. Wanneer een track (deze worden Moves genoemd) wordt geupload, is meteen de gemiddelde- en topsnelheid te zien, de gemeten afstand, tijd en andere informatie. Ook wordt de move meteen ingeladen in een kaart, waar je ook kan kiezen voor Google Maps en de bijbehorende satellietweergave. Zo kan je precies zien waar je gelopen, gefietst, of uiteraard gesurft hebt, met een goede GPS-nauwkeurigheid. Voor de echte fanatiekelingen bestaat de mogelijkheid je moves te exporteren als KML, GPX, XLSX, FIT en TCX bestand, om ze vervolgens te uploaden in bijvoorbeeld GPSResults.

Al met al een mooi product. Ik moet er nog het water mee op, maar de eerste indrukken zijn super!

Ecco
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ecco » di aug 23, 2016 9:09 pm

Ben ook tevreden over mn Suunto Ambit3 Peak. Google op: movescount piet999
En Movescount is trouwens ook simpel te koppelen met Strava.

Bramborocks
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: SB iSonic 107, RRD FSW 100, Tabou Pocket 83, North Sails

Bericht door Bramborocks » ma okt 17, 2016 12:47 pm

Als ik weer even terug mag komen op de allereerste post van dit topic: ik heb eigenlijk dezelfde vraag:

Het lijkt mij leuk om met een GPS horloge te surfen. Kan ik zien hoe laat het is en ook een beetje checken wat voor een afstanden ik eigenlijk afleg en met welke snelheden. Ik hoef niet te posten op gps-speedsurfing, vind het niet erg als hij niet supersupersuper nauwkeurig is, hij hoeft niet heel veel te kunnen. Als ie maar wel degelijk is en niet te duur.

Heeft iemand een tip voor een dergelijk horloge? Ik zie in de laatste pagina's geloof ik alleen maar Ambit's, en de origineel post is uit 2013..
Ik geef er liever niet meer dan 150eu aan uit (als dat kan). Is die Polar M400 bv wat?

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma okt 17, 2016 1:56 pm

Ambit 3 Run kost nieuw 159,-
Heb je wel de plastic variant...

Locosys komt ook met wat nieuws, anders daar even op wachten?

michail007
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3s CED 2015 - North Sails Volt 6.4

Bericht door michail007 » ma okt 17, 2016 2:19 pm

kasperveer schreef:
Ook notificaties van je smartphone worden op het horloge weergeven. Uiteraard zolang het horloge binnen bluetooth bereik is. Best handig als je op de fiets zit en een appje binnenkrijgt.
Misschien een beetje een domme vraag maar heeft het horloge dus zijn eigen GPS?

Dus met andere woorden. Kan ik me snelheid aflezen en locatie opslaan etc. Als het horloge niet verbonden is met mijn telefoon. Die blijft natuurlijk aan de kant liggen als ik aan het surfen ben.

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » ma okt 17, 2016 3:13 pm

Yep. En de nieuwe GW-60 van Locosys is in horlogevorm zoals Raymond ook schreef. Geen idee wat die gaat kosten, maar een Suunto Ambit 3 is een tophorloge voor het surfen en veel meer. Mijn mening uiteraard.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » ma okt 17, 2016 3:34 pm

TheoH schreef:Yep. En de nieuwe GW-60 van Locosys is in horlogevorm zoals Raymond ook schreef. Geen idee wat die gaat kosten, maar een Suunto Ambit 3 is een tophorloge voor het surfen en veel meer. Mijn mening uiteraard.
Haha Theo, ook mijn mening, dus das 2 :wink:

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » ma okt 17, 2016 3:38 pm

Als je genoegen neemt met het achteraf uitlezen (evt via smartphone) en bekijken van snelheden. Afgelegde afstand kan je tijdens het varen zien. Een TomTom Runner heb je al vanaf 89 euro.

Voor windsurfen moet je zeker iets hebben wat oplaadt via een clipsysteem en niet via een afgedekte connector (micro usb oid)

Bramborocks
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Bramborocks » ma okt 17, 2016 6:03 pm

Opperhoofd schreef:Als je genoegen neemt met het achteraf uitlezen (evt via smartphone) en bekijken van snelheden. Afgelegde afstand kan je tijdens het varen zien. Een TomTom Runner heb je al vanaf 89 euro.

Voor windsurfen moet je zeker iets hebben wat oplaadt via een clipsysteem en niet via een afgedekte connector (micro usb oid)
Is dat ivm water dat anders naar binnen komt via die connector?
Voldoet die Ambit3 Run daar aan?
Hm, tijdens het varen je snelheid in de display kunnen zien zou toch ook wel leuk zijn.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd

Bericht door Opperhoofd » ma okt 17, 2016 9:00 pm

Bramborocks schreef:
Opperhoofd schreef:...
Is dat ivm water dat anders naar binnen komt via die connector?
Windsurfen is een high speed watersport.
Als je met snelheid valt dan kan de waterdruk op je horloge veel hoger zijn dan normale waterdruk op een paar meter onderwater.

Bramborocks
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Bramborocks » ma okt 17, 2016 9:41 pm

Opperhoofd schreef: Voor windsurfen moet je zeker iets hebben wat oplaadt via een clipsysteem en niet via een afgedekte connector (micro usb oid)
En welke hebben een clipsysteem? Ik kan er niet veel over vinden op diverse sites..

Ronalddeno
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Falcon 122 2013

Bericht door Ronalddeno » do okt 20, 2016 8:24 pm

Weet t even niet meer. Zijn de Suunto Ambit 2S en 2R met een water resistance van 50m wel of niet voldoende voor het windsurfen of moet je echt voor de 100 m horloges gaan ?
Ervaringen met de 2S en/of 2R ?

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Tyto Alba » do okt 20, 2016 11:07 pm

Ronalddeno schreef:Weet t even niet meer. Zijn de Suunto Ambit 2S en 2R met een water resistance van 50m wel of niet voldoende voor het windsurfen of moet je echt voor de 100 m horloges gaan ?
Ervaringen met de 2S en/of 2R ?
Ik heb een Ambit 2S. Water resistent 50 meter/150FT/5BAR. Werkt prima voor mij. Ik zwem, fiets en surf er wekelijks mee. Er zit ook een zwem profiel op het horloge dus het is zeker geschikt voor watersport. Na 1.5 jaar nog steeds helemaal top. Accu gaat lang genoeg mee om een surf of fiets sessie van minimaal 6 uur te loggen. Ook post ik er mee op GPS speedsurfing. Dit doe ik wel via het programma gps Action replay want anders krijg je met dit horloge geen Alpha te zien. Met alle Ambit 3 modellen kun je rechtstreeks posten.

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Bericht door Chiel75 » vr okt 21, 2016 10:05 am

Tyto Alba schreef:Met alle Ambit 3 modellen kun je rechtstreeks posten.
Nope. Ik heb de Ambit 3 en die post niet direct de @. Moet ook via GPS AR. Dat gaat daar wel heel makkelijk mee, zelfs voor mij.
Wat ik verder met dat programma kan doen .... geen idee. Voor mij (als compu-leek) niet echt een fijn programma.

Daarnaast heb ik bewust de Ambit Peak gekozen, voor de 100 m waterdichtheid. De impact die je met een klap op het water kan maken, kan toch dusdanig zijn, dat de 50 m niet voldoende is (zo was mijn TomTom Runner, 50 m, stukgegaan). Overigens zijn mijn snelheden niet bijzonder hoog of zo. Ik heb pas recent de 50 km/h aangetikt 8)

Michiel

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Tyto Alba » vr okt 21, 2016 10:23 am

Chiel75 schreef:
Tyto Alba schreef:Met alle Ambit 3 modellen kun je rechtstreeks posten.
Nope. Ik heb de Ambit 3 en die post niet direct de @. Moet ook via GPS AR. Dat gaat daar wel heel makkelijk mee, zelfs voor mij.
Wat ik verder met dat programma kan doen .... geen idee. Voor mij (als compu-leek) niet echt een fijn programma.

Michiel
Bijzonder. Een maatje van me heeft ook de Ambit 3 Peak en bij hem lukt het wel.

knollie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Isonic 117W, PD100, F2 XS SX, NP RS:S, RS:R, Loft RB

Bericht door knollie » vr okt 21, 2016 10:45 am

Hier een ambit 3 run in tha house. Ik post het gpx-bestand wat wordt gegenereerd door de movescount-software. De alpha wordt dan ook keurig gepost.

En waterdichtheid is tot op heden geen enkel probleem...

Visker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Visker » vr okt 21, 2016 9:31 pm

Is er al iemand die de nieuwe Applewatch heeft gebruikt? Heeft nu ook GPS en is waterdicht :P

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 » za okt 22, 2016 8:39 am

Ooit de eerste versie Suunto Ambit silver gekocht o.a. i.v.m. barometer en 100meter waterdicht en doet het nog steeds (ook als dagelijks klokje). Gebruik denk ik maar een heel klein deel van wat het ding kan en gebruik het commentaar veld in de suunto omgeving voornamelijk om m'n sessie's te loggen (materiaal en soms metingen lokaal weer station).

michail007
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door michail007 » di okt 25, 2016 9:21 pm

Oke ik ben nu officieel de weg kwijt. Ik heb met iemand van coolblue gesproken over de chat en die blijft volhouden dat de ambit3 niet zijn eigen GPS sensor heeft. Hij moet volgens hem dus verbonden zijn met de telefoon wil je gebruik maken van de GPS functies.
Maar als ik dit forum lees krijg ik weer een hele andere indruk.

Misschien iemand die het horloge heeft die mij kan helpen?

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di okt 25, 2016 9:37 pm

De Ambit 3 is uitgerust met een GPS module, dus die CB medewerker lult uit z'n nek, zoals zoveel van die mafkezen die in of bij dergelijke winkels werken.
Overigens kunnen zij daar niet zoveel aan doen, maar doe dan ook niet dat je het wel weet :x

Poos geleden bij de MM, mijn dochter wil een iPad mini kopen, liggen er twee modellen naast elkaar de een, behoorlijk duurder dan de ander, vraagt mijn dochter, wat is het verschil tussen beiden, zegt die klojo, die is wit en die ander is zwart... toen ben ik maar even een ommetje gaan maken :x

O,ja... ik kan het weten want ik heb zelf een Ambit 3 Peak Black
Laatst gewijzigd door Reindt op di okt 25, 2016 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

AL
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Manta 71, 59, 3S96 ltd, Pocket wave 75, Vapor 7.9/7.1/6.4/5.4 , Cross 6.0,Manic 4.0/4,7/5.3

Bericht door AL » di okt 25, 2016 9:38 pm

Ik heb een Ambit 3.
Deze gebruik ik momenteel voor al mijn surfsessies.
Wat bedoelt degene van Cool Blue met geen gps zonder koppeling telefoon??

Ik heb gewoon gps. Mijn sessies kan ik vervolgens aflezen op Pc of mobiele telefoon.

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Bericht door Chiel75 » di okt 25, 2016 9:39 pm

michail007 schreef:ben nu officieel de weg kwijt
Ik zal niet beweren dat ik degene ben die je volledig de weg wijst :P Wat ik wel weet is dat ik nog nooit mijn Ambit3 in combinatie met telefoon heb gebruikt. Sterker nog..... voorheen (dat is tot en met eind aug.) had ik alleen maar een hele oude Nokia 6310 8)
De Ambit3 is dus niet afhankelijk van een telefoon. Of de Ambit3 dan ook een eigen GPS sensor heeft.... dat moet je mij niet vragen.

Wel dus gewoon een heel goed horloge, perfect voor de funranking (niet voor de officiële speed-wedstrijden). Makkelijk in gebruik.

Hopelijk geeft dit toch wat licht in de duisternis.

En nu duimen voor wind :problem:

Michiel

michail007
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door michail007 » di okt 25, 2016 9:47 pm

Chiel75 schreef:
Ik zal niet beweren dat ik degene ben die je volledig de weg wijst :P
Maar in ieder geval verder dan coolblue :)

Maar je kan dus tijdens het surfen(zonder de telefoon :p) ook direct je snelheden aflezen van het horloge? Dat is de reden dat ik graag het horloge wil hebben. Zodat ik direct kan zien hoe hard ik ga.

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Chiel75 » di okt 25, 2016 9:51 pm

michail007 schreef:tijdens het surfen(zonder de telefoon :p) ook direct je snelheden aflezen van het horloge?
Yep. Dat kan. Let wel dat je je veiligheid wel in de gaten houdt 8) Kwestie van op je pols kijken, dan zul je wel een verschil merken welke richting je op vaart. Rechterhand als masthand = makkelijk kijken (bij mij dus), andersom niet.

Michiel

michail007
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door michail007 » di okt 25, 2016 9:56 pm

veiligheid voor alles natuurlijk.

maar blij dat dit nu duidelijk is. ik vond het al raar aangezien het een GPS horloge is. Dan zou het bijzonder zijn dat dit alleen maar kan terwijl hij verbonden is met een telefoon.

bedankt in ieder geval :)

Ernesto
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Ernesto » di okt 25, 2016 10:54 pm

Ik ben ook op zoek naar een goed horloge. Is deze tomtom runner 3 geschikt?

http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... een-l.html

Voor surfen wil ik gewoon de tijd mee hebben. Eigenlijk meer om niet te laat thuis te komen (vrouwlief vindt dat een goede reden voor aanschaf horloge :) verder vind ik het wel leuk om afstand en snelheid te weten. Je zult mij niet zien op speedsurfsites.

Verder doe ik aan triathlon. Met name koppeling met strava vind ik leuk. Ook wil ik meer met hartslagzones gaan trainen.
Actuele snelheid van bijv. Lopen vind ik wel belangrijk. Telefoon wil ik overigens niet meer mee nemen tijdens lopen.

En ja hij moet ook niet elke dag aan de lader.

Alvast dank, Ernst

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » di okt 25, 2016 10:55 pm

Ik heb echt geen telefoon bij me als ik surf of hardloop maar kan prima zien hoe hard ik ga. Je hebt alleen geen route/kaartje in beeld. Misschien bedoelt de medewerker dat.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » zo nov 06, 2016 7:56 pm

Ik lees weinig positiefs over de Spartan waarop ik gewacht heb. Is die Polar M600 iets voor het windsurfen???

Anders lijkt de Ambit3 of de Traverse de enige goede oplossing naast de Fenix3. Ik weet niet welke van deze 3 de beste optie dan is.

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » ma nov 07, 2016 12:16 pm

ik denk dat de spartan echt wel een goede opvolger is van de ambit alleen de software moet nog op vele punten worden veranderd waardoor het net iets beter loopt en beter werkt, ik zelf wacht daarom ook nog even tot ik zeker weet dat het allemaal lekker werkt.

Plaats reactie