Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

Bericht door iSonic » vr jun 17, 2016 6:47 am

Gestopt met surfen omdat je het gezeik zat bent?

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » vr jun 17, 2016 8:56 am

Gestopt met surfen omdat ik het gezeik zat ben? :-?

DickfeeCie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wat eigenlijk niet?

Bericht door DickfeeCie » vr jun 17, 2016 9:37 am

jadveder schreef:Ik ben min of meer gestopt omdat ik het gezeik zat ben.
Jahhhh, je moet je levenspartner af en toe natuurlijk wel een bloemetje of en doosje bonbons geven.
Laatst gewijzigd door DickfeeCie op zo sep 25, 2016 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo board's powered met P7 ACX en Simmer Icon 2016 zeilen

Bericht door Kapitein Rob » vr jun 17, 2016 10:10 am

DickfeeCie schreef:
jadveder schreef:Ik ben min of meer gestopt omdat ik het gezeik zat ben.
Jahhhh, je moet je levenspartner af en toe natuurlijk wel een bloemetje of en doosje bonbons geven geven.
+1 :z

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » vr jun 17, 2016 2:02 pm

Als je een strijd moet voeren om thuis of op het werk weg te kunnen, boetes rijdt om op de spot te komen en te gehaast je setje in elkaar ragt... verwacht dan niet dat je een goede sessie gaat beleven. Mijn ervaring is dat de condities maar een beperkt aandeel hebben in het plezier van de sport. Zelf heb ik ook wel eens overwogen te minderen met de surfsport. Totdat ik er achter kwam wat het werkelijke probleem nu echt is... STRESS.... die je zelf veroorzaakt. Tegenwoordig spreek ik duidelijk uit wanneer en hoelang ik weg ben of mogelijk zou kunnen zijn zodat anderen daar rekening mee kunnen houden. Dat geldt niet alleen voor surfen... ook voor fietsen, suppen, hardlopen... Als tegen prestatie neem ik diensten over van collega's en geef het gezin alle aandacht als ik thuis ben.... investeringen die je moet doen is in mijn ogen een beetje achterhaald. Je kunt het zo gek maken al je wilt.. ga eens gaan duiken of paardrijden... ooit wel eens nagedacht wat voetbal of hokey totaal wekelijks kost....en zo een mooie ATB is ook echt niet gratis....

harrie11
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harrie11 » vr jun 17, 2016 4:01 pm

Als je je zo in allerlei bochten moet wringen om te mogen surfen wordt het tijd voor een andere partner of andere baan :D

Nelson Foils
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Nelson Foils » vr jun 17, 2016 4:53 pm

Nauw Harrie11 , deze opmerking zal hard aankomen bij veel surfers... :roll:

Er zijn er heel wat die in hun leven enkel Capitain zijn van hun board en dan nog enkel als 't vrouwtje het goed vind , maar hebben alle uitleg klaar om de pil te verzachten of zitten met het hoofd al tot aan de schouders door de tralies zodat ze helemaal geen kooi meer zien.

Tip voor de jongens in dit geval ; De deur van de kooi gaat naar binnen open :lolno:

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » vr jun 17, 2016 5:13 pm

De meeste vrouwen zijn controlfreaks en hebben een probleem met angst. Als je als man je daardoor laat tegenhouden moet je jezelf eens af gaan vragen hoe sterk je zelf dan in je schoenen staat.

Zeggen jullie dan ook tegen het vrouwtje dat ze niet mag shoppen? Hoe lang zou dat dan goed gaan?

Oftewel... Ben blij dat ik vrijgezel ben hehehe

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » vr jun 17, 2016 7:04 pm

Duidelijk ook waarom je vrijgezel bent... hehehe

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » vr jun 17, 2016 8:56 pm

iSonic schreef:Duidelijk ook waarom je vrijgezel bent... hehehe
Hehehe

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » vr jun 17, 2016 9:38 pm

Kan genoeg partners krijgen hoor... maar ik kies er bewust voor om alleen te blijven. Dat geneuzel van die vrouwen mogen andere mannen aan horen. Succes er mee :)

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » vr jun 17, 2016 11:18 pm

+1

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » zo jun 19, 2016 9:07 am

OpinionMan schreef:Kan genoeg partners krijgen hoor... maar ik kies er bewust voor om alleen te blijven. Dat geneuzel van die vrouwen mogen andere mannen aan horen. Succes er mee :)
Wat gaan we hier op zeggen! Laat maar, denk ik dan :-? (Zijn forum naam zegt Genoeg) :crazy:

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

Bericht door niels40+ » zo jun 19, 2016 9:10 am

Iemand hier is heel erg gekwetst is in de liefde!
Laatst gewijzigd door niels40+ op zo jun 19, 2016 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelson Foils
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Nelson Foils » zo jun 19, 2016 9:56 am

Voor alle heren en dames die een 1+1= 11 relatie willen , een leuk leven en toch een mooie relatie .

Misschien een verhelderend weekendje om heen te gaan , al dan niet samen met " de liefde van je leven ".

http://www.superrelatie.nl/masterclass/

Als je het filmpje over super relatie aandurft want vele zullen dan inzien dat het bij hun toch niet zo mooi is als ze graag willen laten geloven en zeker niet toegeven .

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » zo jun 19, 2016 11:06 am

Zoals met zoveel in Nederland... als je er deel van uit maakt is het allemaal geweldig en toppie en super!

Maar gaat de "relatie" uit dan is het janken en huilen geblazen.

Een kritische en correcte analyse van je eigen gedrag, gedachten en acties schijnt er dan niet meer bij te horen.

Sja... sommigen zouden er eens goed aan doen, gezien sommige reacties hier, om zich wat meer te verdiepen in de psychologie van de mens...
Laatst gewijzigd door OpinionMan op zo jun 19, 2016 11:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Thommen Custom, Morpho Sails, AL360, RRD

Bericht door M@rcel » zo jun 19, 2016 11:07 am

Als de partner je belemmert om te doen wat je het liefste doet, wat mag je dan wel en wat zegt dat over die persoon? Je gunt toch juist degene waar je het meest van houdt het allerbeste?

Om de vraag te beantwoorden of ik overweeg op te stoppen? Nee, nog nooit gedaan in de afgelopen 25 jaar dat ik het doe. Wel een periode van 4-5 jaar niet gedaan omdat ik niet de randvoorwaarden goed voor elkaar had en druk bezig was met grootschalige verbouwing van mijn huis; simpelweg geen tijd.

Het zijn vooral de randvoorwaarden die goed geregeld moeten zijn, zodat het gebeuren om het surfen heen zo weinig mogelijk energie en tijd kost.

Al jaren heb ik een sta-caravan bij het IJsselmeer zodat ik niet veel hoef te sleuren met materiaal, sta binnen 10 minuten bij het water (250 meter verwijderd) en hoef niet te wachten aan de waterkant om het materiaal te laten drogen, dat kan in mijn bijgebouwde schuurtje.
Ik heb mijn materiaal optimaal voor elkaar, alle maten en planken om een groot windbereik af te dekken van windkracht 3 tot en met 7-8.
De weekeinden hou ik zoveel mogelijk vrij om naar de caravan te gaan en sla de verplichtingen over in het camping seizoen (april-november) waar iedereen wel heen gaat uit fatsoen maar niet wil gaan. Je weet wel, die familie verjaardagen waar je met 'wildvreemde' mensen zit te praten en degene waar je voor komt het te druk heeft met de catering.

Ik merk dat ik sneller tevreden ben na twee uur spelen, waar ik vroeger tot laat door ging hou ik het nu wel eerder voor gezien. Maar de volgende dag als de wind er weer is, dan kriebelt het weer om zo snel mogelijk op het water te staan.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo jun 19, 2016 4:21 pm

OpinionMan schreef:Zoals met zoveel in Nederland... als je er deel van uit maakt is het allemaal geweldig en toppie en super!

Maar gaat de "relatie" uit dan is het janken en huilen geblazen.

Een kritische en correcte analyse van je eigen gedrag, gedachten en acties schijnt er dan niet meer bij te horen.

Sja... sommigen zouden er eens goed aan doen, gezien sommige reacties hier, om zich wat meer te verdiepen in de psychologie van de mens...
Ja tuurlijk is het niet leuk als een relatie uitgaat. Als je dat niks doet hoef je er inderdaad niet aan te beginnen.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94/102, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 5.2 4.8 4.4

Bericht door theArthurrrr » zo jun 19, 2016 4:42 pm

Mijn vrouw windsurft ook, dat zorgt iig voor begrip als het waait! En ze gaat natuurlijk ook graag mee naar Bonaire en andere warme oorden waar het waait!

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Reindt » zo jun 19, 2016 4:52 pm

theArthurrrr schreef:Mijn vrouw windsurft ook, dat zorgt iig voor begrip als het waait! En ze gaat natuurlijk ook graag mee naar Bonaire en andere warme oorden waar het waait!

Haha Tuur, daar kaart je juist het grote probleem aan volgens de man, jou reisje kost jou altijd het dubbele waar hij het voor de helft doet :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie