Welkom op het vernieuwde forum van Windsurfing.nl!

Nieuwe dingen en vragen kun je hier vinden : Forum

Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

watermonster
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85cm is nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Re: Overweeg je wel eens te stoppen met windsurfen?

Bericht door watermonster » ma jun 20, 2016 2:40 pm

OpinionMan schreef: Dat geneuzel van die vrouwen mogen andere mannen aan horen.
OpinionMan schreef: ...sommigen zouden er eens goed aan doen, gezien sommige reacties hier, om zich wat meer te verdiepen in de psychologie van de mens...
Allememaggies wat moet je op bovenstaande nou weer zeggen...contradictio in terminis? Oxymoron? Paradox?
OpinionMan schreef:Kan genoeg partners krijgen hoor...
Waar zit die winkel?

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing.com
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 115, GUN, Vector

Bericht door Gabber » ma jun 20, 2016 5:31 pm

Moderators, graag Topic verplaatsen naar het ViVa Forum. :+

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » ma jun 20, 2016 6:30 pm

watermonster schreef:
OpinionMan schreef: Dat geneuzel van die vrouwen mogen andere mannen aan horen.
OpinionMan schreef: ...sommigen zouden er eens goed aan doen, gezien sommige reacties hier, om zich wat meer te verdiepen in de psychologie van de mens...
Allememaggies wat moet je op bovenstaande nou weer zeggen...contradictio in terminis? Oxymoron? Paradox?
OpinionMan schreef:Kan genoeg partners krijgen hoor...
Waar zit die winkel?
Logica wat door oogkleppenvisie van de lezer niet begrepen wordt?

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » ma jun 20, 2016 9:26 pm

On topic please.

Het was net zo leuk.

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » ma jun 20, 2016 9:49 pm

Ik ben geloof ik een gestopte windsurfer. Nou ja gestopt. Alle spullen heb ik nog maar als je me vraagt wanneer heb je voor het laatst gevaren dan is het meer als 2 jaar geleden. Het is de combinatie, tijd, kinderen en een partner die heel onregelmatig werkt waardoor ik alleen maar gefrustreerd raakte als het goed waaide maar ik weer eens niks kon regelen. Langzaam heeft de racefiets gewonnen want die kan je altijd pakken. Ook als het donker buiten is, als het maar zachtjes waait of juist ook als het stormt. Voor het surfen was ik vaak al 3 a 4 uur kwijt met spullen pakken, slepen, optuigen en reverse voordat ik een meter had gevaren. Nu heb ik in 4 uur tijd meer als 120k gefietst en perfecte sportdag gehad waarbij er in de middag dan nog alle tijd voor het gezin is.

Toch zie ik het meer als een tussen pauze van een aantal jaar. Het gevoel blijft kriebelen en als mijn jongens straks wat groter zijn dan kan het zomaar weer gebeuren dat ik weer terug switch.

Luxaflex
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Luxaflex » ma jun 20, 2016 9:59 pm

Tegenwoordig kun je op een groot aantal plaatsen prima materiaal huren. Kost je geen tijd aan op- en aftuigen, je hoeft geen spullen aan te schaffen, stallen, etc. Ideaal als je toch af en toe wilt blijven surfen. Lijkt me in jouw geval ideaal. Vaak kun je ook nog een 10-rittenkaart aanschaffen oid ( dan heb je toch nog een soort stok achter de deur :))

Hugohek
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Hugohek » di jun 21, 2016 7:37 pm

Ik heb nooit gedacht aan stoppen met windsurfen maar er is wel een periode geweest waarin ik per jaar niet vaker dan 2 / 3 keer op het water stond. Ik woonde destijds verder van het water af en nam steeds minder moeite om het water op te gaan.

Inmiddels ben ik verhuisd naar mijn favoriete watertje en liggen mijn spullen gestald bij de WindSurfClub (Aalsmeer). Ook heb ik een Lichtweer set aangeschaft waar ik voorheen alleen maar wavespullen had en het vanaf 20 knopen de moeite werd het water op te gaan. De afgelopen 4 jaar is het windsurfen voor mij dus een stuk toegankelijker geworden. Sta in 1 minuut aan de waterkant en mijn spullen zijn altijd beschikbaar.

Overigens ben ik erg content met de vrijheid die ik krijg van mijn vriendin (+ zoontje) om mijn passie te kunnen beoefenen :D

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: witte customs & sailworks & tectonics

Bericht door Robke » di jun 21, 2016 10:40 pm

ik surf al vanaf mijn 12e en mijn eerste rakje is dus nu zo'n 36 jaar geleden
in de periode 1997-2002 ben ik even gestopt, had ik nooit moeten doen
oud huis gekocht en opgeknapt, de racefiets en de mtb ontdekt, gaan snowboarden en veel op reis geweest

als ik er nu op terug kijk dan was niet zozeer de tijd die ontbrak die me parten speelde
het was voornamelijk de weg die de sport toen inging met de no-nose boards en het hyper technische materiaal
het inzetbereik werd beperkter en dat moest je compenseren door een brede set te hebben

na mijn herintreden ben ik weer helemaal los gegaan
want laten we wel wezen: niets van andere sporten komt ook maar in de buurt van het gevoel van aanplaneren en de snelheid
als het waaide stond op het water, mijn baan stond dat toen ook toe
veel materiaal aangeschaft, uitgeprobeerd en weer doorverkocht

ik heb nu weer een redelijk stabiele set maar de tijd ontbreekt me helaas
vorig jaar maar 6 keer gevaren, dat is te weinig
de reisafstand van Brabant naar het Grevenlingenmeer is lastig(er) inpasbaar
maar ook een paar surfmaten zijn afgehaakt en dat speelt ook lichtjes mee

ook dit jaar valt het aantal vaardagen tegen, nul om precies te zijn
fysiek wat aanhoudende problemen met de onderrug weerhouden me om bij twijfel toch te gaan
maar ook de wind werkte niet mee op mijn vrije dagen
dit jaar maar weer de mtb uit de schuur gehaald en ben weer gaan het fietsen

stoppen met windsurfen doe ik nooit meer, wel even functioneel minderen
ik heb mijn zinnen gezet op het najaar en de winter van 2016
windsurfen is een van de weinige sporten waarbij ik mijn kop helemaal leeg kan maken
en in deze hectische tijden is dat meer dan welkom

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » wo jun 22, 2016 11:04 am

Blessure aan knie houdt me nu al 3 maanden van het water... Maar vanaf 1981 tot nu toe altijd gesurfd. Woon in het oosten van het land dus minimaal 1 uur rijden tot beetje water. Paar jaar terug camper gekocht. Daarin kan ik met laptop werken en surfen combineren. Dat scheelt! En minimaal 5 x per jaar naar El Medano, Frankrijk etc.
Ben nu 54 jaar en merk dat lijf niet meer zo flex is. En dat ik sneller blessures krijg.. Zelfs wel eens gedacht om te gaan kiten... Zijn maar gedachtes hoor. Als ik dan op strand horst met 7.4 en slalom board met vaar.. Of met 4.5 over de golven van El Medano scheur:.. Met een big smile even ogen dicht en dat gevoel van vrijheid door je hele lijf voelen. Dan is het weer goed

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » wo jun 22, 2016 11:18 am

want laten we wel wezen: niets van andere sporten komt ook maar in de buurt van het gevoel van aanplanneren en de snelheid

de reisafstand van Brabant naar het Grevenlingenmeer is lastig(er) inpasbaar

ook dit jaar valt het aantal vaardagen tegen,
fysiek wat aanhoudende problemen met de onderrug weerhouden me om bij twijfel toch te gaan
maar ook de wind werkte niet mee op mijn vrije dagen

windsurfen is een van de weinige sporten waarbij ik mijn kop helemaal leeg kan maken
en in deze hectische tijden is dat meer dan welkom[/quote]

Ben nu 54 jaar en merk dat lijf niet meer zo flex is. En dat ik sneller blessures krijg.. Als ik dan op strand horst met 7.4 en slalom board vaar.. Of met 4.5 over de golven van El Medano scheur:.. Met een big smile even ogen dicht en dat gevoel van vrijheid door je hele lijf voelen. Dan is het weer goed

niels40+, Robke,
kan mezelf helemaal terugvinden in jullie 'gevoel' maar...met uiteraard een paar kleine verschilpuntjes: Gent/Belgie ipv Brabant én...met Strand Horst en de golven van El Modano heb ik jammer genoeg nog niet kunnen kennismaken!

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » zo aug 21, 2016 11:49 am

Nooit overwogen om te stoppen met windsurfen, ik moet er niet aan denken, wel heeft het windsurfen de laatste jaren over het algemeen een minder grote rol.
Ik kan niet meepraten over kinderen, die hebben we niet. Of een tussentijdse studie, een verhuizing verder van het water af verwijdert of een radicale echtgenote :lol: Ook wat betreft werk heb ik bovengemiddeld veel vrije tijd.

Tot een paar jaar geleden was ik bijna dagelijks met het surfen bezig. Kijken of de takjes bewegen, nadat ik wakker werd op een vrije dag. Windsites checken, dagen vantevoren ; waar naartoe te gaan? Eens een keer naar Horst, of naar Zuid Frankrijk. Over het algemeen kan je stellen dat surfen wel aardig op nummer 1 stond. Ook in de winter werd er doorgevaren, de koude stekende pijn in de vinger negerend. Want er moest gesurft worden! Alle sessies bijhouden op GPS speedsurfing, statistieken bekijken. Wat zijn mijn "set PR's", en nagenoeg op een gegeven moment alleen maar letten op de snelheid.

Maar dat bracht allemaal ook wat onrust met zich mee, terwijl ik van nature juist heel easy going ben. Op een gegeven moment sta je dan met een 11m2 of 12m2 op t water, te pompen tijdens een mega vlagerig dagje ... of je wil net een km sneller gaan. Op een gegeven moment was ik op zo'n manier met de sport bezig wat indruiste tegen juist datgene waarom ik er in 2001 uberhaupt mee begonnen ben : het heerlijke vrije gevoel om door de wind voortgedreven te worden, en lekker bezig te zijn in een prachtig stukje natuur.

Dan zo'n 2-3 jaar geleden heb ik dit wat veranderd. In eerste instantie was de interesse gewoon een stuk minder geworden, en daar baalde ik eerst ook van. Maar toen kwam ook wel de rust : waarom zou ik balen? Het is goed zoals het is, ying yang. Ik moet zeggen dat mijn "met beide benen op de grond staande" Rotterdammertse surfmaatje Eddi Epoxy hier ook positief aan bijgedragen heeft. "Je moet doen wat je leuk vind", die had dat goed in de gaten. De sportschool kwam ook op de hoek kijken en daar kon ik ook mn ei kwijt.

Uiteindelijk is alles een beetje uitgestabiliseerd en heeft windsurfen nog steeds erg mijn interesse. De laatste tijd sta ik weer vaak op het water en ik GENIET met volle teugen. Het materiaal, het tunen en trimmen en begrijpen wat je materiaal doet vind ik in toenemende mate een leuk dingetje. Het wegblijven van vlak water heeft me ook heel goed gedaan. Alhoewel een echte speedsessie op 1 van mn speedboards wel weer welkom is, dat is alweer 2 jaar geleden. Maar ... het is leuk als het gebeurt, maar het is geen must 8)

Enjoy!

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » zo aug 21, 2016 11:59 am

Stoppen met windsurfen na zon top dag als gisteren op wijk waarbij het druk bleef tot bijna zonsondergang, en je alleen maar blije gezichten om je heen ziet? No way! :)

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » zo aug 21, 2016 12:34 pm

IK ben gisteren gewoon gestopt. Je moet weten wanneer het je tijd is. Je kan doen of je eeuwig jong blijft en je niets kan gebeuren, maar je houdt alleen jezelf voor de gek.
Vanmiddag ga ik toch maar herintreden :lol:

Robbie-79
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou rocket 125 ltd, Gunsails future 7.5, KA koyote 6.6, Ezzy wave panther 5.8

Bericht door Robbie-79 » zo aug 21, 2016 3:41 pm

Ik ben pas sinds een maandje weer begonnen en nu 5 of 6 sessies achter de rug. Moet wel erkennen dat het wel iets lastiger is in te plannen dan 20 jaar terug. Toen had ik geen werkverplichtingen op een bijbaantje na, woonde nog bij m'n ouders en had geen vrouw en kindje van 1 jaar. Toch moet ik zeggen dat het me nog behoorlijk meevalt als je de verwachtingen voor jezelf niet te hoog legt. Ik surf vanaf een knoop of 10 en hoef niet perse een halve dag op het water te staan. Ik kan vanwege het water op 5 km met een uurtje of 3 weer thuis zijn en heb ik wat meer tijd, dan kan het wat langer. Ik heb het plezier weer helemaal terug gevonden en wie weet kan de kleine over een jaar of 6 /7 mee als hij het leuk vindt :wink:

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » zo aug 21, 2016 11:03 pm

Huug schreef:IK ben gisteren gewoon gestopt. Je moet weten wanneer het je tijd is. Je kan doen of je eeuwig jong blijft en je niets kan gebeuren, maar je houdt alleen jezelf voor de gek.
Vanmiddag ga ik toch maar herintreden :lol:
Whahaha lol! ;-)

keesd
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD WaveCult 85, Fanatic Eagle 100, JP SlalomIV 76 en Bic Bamba

Bericht door keesd » ma aug 22, 2016 12:18 pm

OK Huug, kom der maar in.
Ik ben herintreder en heb een paar vraagjes....:-D

Kees

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » di okt 25, 2016 8:02 pm

Bozzywave schreef: Windsurfen is geen hobby, maar a state of being. Bij elk windvlaagje, elke rimpeling die ik de afgelopen 33 jaar over ongeacht welk water heb zien gaan heb ik aan surfen gedacht. Dankzij het surfen kan ik omgaan met alles wat op mijn weg komt, kan ik het relativeren. Ongeacht welke stress op m’n werk, tegenslag in mijn leven, als ik over het wad terugvaar van Schiermonnikoog tegen een laagstaande zon in, van de met zilver bedekte golven in de geul rijd, een zeehond z’n kop omhoog steekt en een meeuw een stukje meevliegt ben ik één, één met de natuur, één met mezelf. Ooit zal ik niet meer op de plank kunnen staan door ouderdom of ziekte. Maar stoppen? Nooit. In je hoofd kun je altijd surfen.
Poëzie!

Radical Rob
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: RRD & North shizzel.

Bericht door Radical Rob » wo okt 26, 2016 5:38 am

Topic titel > Wat denk je zelf?! :lol:

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » wo okt 26, 2016 12:15 pm

Nog steeds geen haar op m'n hoofd die denkt aan stoppen. Toch kan ik wel behoorlijk chagrijnig worden van de uitermate slechte herfst tot nu toe. Want zeg nou zelf: echte herfst stormen hebben we nog steeds niet gehad en volgende week is het alweer november!

Ik kan me voorstellen dat er een aantal mensen afhaken die reikhalzend naar de herfst hebben uitgekeken, slechts een enkele dag hebben kunnen surfen, en wanneer diezelfde mensen als temperatuur grens een graad of 12 hebben , dan betekent dat dat voor deze mensen het seizoen min of meer voorbij is. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n slechte afsluiter dan wel eens denkt: ik kap ermee .

Nu ben ik blij dat ik als alternatief steeds meer plezier gaan krijgen in het SUPPEN. Ik krijg het steeds beter onder de knie, en heb de laatste weken of misschien wel maanden meer op het SUP board gestaan, dan op een windsurf plank. Ik ben de laatste paar sessies met hele mooie cleane golven en een zonnetje en nul wind met het zelfde gevoel van het water afgekomen dan na een goede wind surf sessie. Windsurfen staat bij mij nog steeds bovenaan, maar het plezier in SUP is de laatste jaar wel erg toegenomen. Het mooie is dat je het naast elkaar kan doen.

Ik denk dat zonder SUP het chagrijnige gevoel van zeer tegenvallende herfst nog veel groter zou zijn geweest dan nu het geval is.

keesd
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD WaveCult 85, Fanatic Eagle 100, JP SlalomIV 76 en Bic Bamba

Bericht door keesd » wo okt 26, 2016 6:35 pm

Ik begin het idee te krijgen dat de wind is gestopt met surfen...

Kees

Plaats reactie