Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Surftrailer/aanhangwagen

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Surftrailer/aanhangwagen

Bericht door Arbee » za feb 04, 2017 11:21 am

Er is op dit forum het een en ander te vinden over surftrailers, maar weinig over leveranciers.
Weet iemand waar deze trailer vandaan komt? (zie foto, ziet er zeer gelikt uit :clap: )
Tevens ben ik op zoek naar leveranciers die al dan niet een standaard model trailer ombouwen/aanpassen speciaal voor surfers.
Maten van trailers, ook de totale hoogte. Of een trailer nog in een garagebox met kanteldeur past.

Kort om graag eens een totaal overzicht bij elkaar (als dat zou kunnen)

Ik ben benieuwd.
Bijlagen
Black team Point 7.jpg
Black team Point 7.jpg (65.5 KiB) 3746 keer bekeken

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Re: Surftrailer/aanhangwagen

Bericht door RonaldvT » za feb 04, 2017 12:00 pm

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider Windsportstrading
Surf spul: Starboard Isonic 90, 117 137 W54 NoveNove 109 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » za feb 04, 2017 12:15 pm

Klopt Ronald is de Rebel Eco ik gebruikt dezelfde trailer voor mijn surfspullen bevalt zeer goed ik kan er 7 boards in kwijt + 6 zeilen met masten en 2 gieken en verdere spullen dus zeker aan te raden Arbee, heb er zelf met aluminium buizen een rekwerk ingemaakt om alles netjes op te bergen.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » za feb 04, 2017 1:04 pm

Ziet er super gaaf uit deze trailer, wel duur... :crazy: maar dan heb je wel wat. En van polyester, wat natuurlijk lang mee gaat. Nu heb ik een vraag aan Harry, ik wil eigenlijk de volgende spullen er in kwijt. (mijn vrouw surft ook dus het wordt een hele lijst)
2x formula boards, 2x 85 breed slalom boards, 2x medium slalom boards 70 breed, en 2x 60 cm breed boards.
Dan nog een 10 zeilen (van 10.0 tot 4,5) met evenveel masten en een stuk of 4 gieken, materiaal box en een box met neopreen. Zou dat passen?

En zou de trailer qua hoogte in een garagebox passen?

Ben benieuwd.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Isonic 90, 117 137 W54 NoveNove 109 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » za feb 04, 2017 4:19 pm

Hey Robert,
Das wel erg veel spul😂 heb zelf vorige jaar ook nog een Formula gehad dat past wel als jij dit allemaal kwijt wil word het wel krap denk wel dat het lukt als je het goed indeelt als je net als ik horizontale stangen erin maakt waar je boards op liggen dan kun je de Formula op 1 niveau met daarnaast een paar zeilen dit geldt ook voor je 85 cm boards de 70 en 60 boards kunnen naast elkaar. De lengte van de binnen bak is 3 m dus als je de boards naar voren schuift kun je direct achter de deuren de andere spullen kwijt maar word wel erg vol dan. Ze hebben van Rebel ook een tandem die is volgens mij iets langer en hoger zodat je het wat ruimer kwijt kan dan zijn al je spullen makkelijker te pakken i.p.v. eerst ander spullen weg te halen voor je je juiste board kan pakken.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » za feb 04, 2017 7:38 pm

Ha Harry, ja als je samen surft is het net zoiets als bij jouw alleen, 4 boards pp met de nodige zeilen, masten, gieken, skeggen, verlengers enz. Eigenlijk zouden we 2 trailers nodig hebben, een soort roadtrain effect, maar dat mag niet...... :lol:
Is wel een idee zo'n grotere trailer van Rebel, maar dan past het vast niet in de garage box, wordt het te hoog.
Doorrij hoogte van de ingang is ongeveer 205/210 cm Dus eigenlijk zoek ik ook een trailer die vrij laag bij de grond is. Hebben we nu ook. De bodem is 35 cm van de grond. Meeste trailers die ik gezien heb hebben een grotere bodem speling.
Ik hoop dat meer mensen een goede tip hebben, ervaring delen van een merk trailer.
Kan wel zeggen dat die Rebel er erg mooi uit ziet. Zeker met een paar extra's als die achterlichten en gespoten in een kleur.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » zo feb 05, 2017 3:35 pm

Ja klopt Robert hij ziet er gaaf uit en rijd ook perfect kan er makkelijk 140 mee rijden zonder dat hij gaat slingeren. Misschien een vraag waard bij de fabriek of ze maatwerk leveren.
Succes met je zoektocht naar een nieuwe trailer

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » vr feb 10, 2017 12:35 pm

Eigenlijk zou deze topic moeten heten: Zoektocht naar een nieuwe trailer. Misschien kan iemand de titel nog veranderen.

Maar in mijn zoektocht ben ik wel wat verder gekomen.
Voor mij zijn 2 zaken erg belangrijk:
1-er moet veel ruimte zijn in de nieuwe trailer.
Eigenlijk zouden de binnen maten moeten zijn:
Breed: 150
Hoog: 180
Lang: 325

2- omdat de trailer in een garagebox moet passen is de maximale inrijhoogte: 210 cm

Het valt mij op dat nagenoeg alle standaard trailers een rechte trekstang hebben en daardoor vrij hoog van de grond blijven. Mijn huidige trailer heeft een "knik" naar beneden.
Hierdoor wint de trailer een 15 tot 20 cm dat de bodem lager is dan vergelijkbare trailers zonder zo een knik.

Weet iemand bouwers die ook een lage bodem maken?

Op de foto mijn huidige trailer
Bijlagen
Trailer feb 2017 foto 2 klein.JPG
Trailer feb 2017 foto 2 klein.JPG (128.64 KiB) 3188 keer bekeken

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » vr feb 10, 2017 12:49 pm

Neem aan dat de hoogte 180 vanaf de grond is.
Mijn saris trailer is namelijk zo'n 193. Gemeten vanaf de grond.
De bakmaat is dan
L: 300
B: 185 gemeten over spatborden. bakbreedte 125
H: 140.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » vr feb 10, 2017 9:01 pm

De wens zou zijn een bak hoogte van 180, en een bodem speling van 35 cm (of minder) dan zou je op totaal vanaf de grond op 215 meter uit komen.
Eigenlijk zou dat voor mijn situatie net 5 cm te hoog zijn.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » vr feb 10, 2017 10:45 pm

Waarom dan zo hoog zou dan iets lager gaan waardoor je met de hoogte beter uitkomt.
En Met bodem speling van 35 cm .hou je echt niet veel ruimte over tussen het asfalt en de lichtbak.
als je dan een drempel neemt heb je kans dat je het asfalt raakt.

En anders zelf maken dan kan je hem helemaal naar je eigen smaak maken en inrichten.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » za feb 11, 2017 1:20 pm

Hej Robert,

Heb mijn Rebel trailer nog even opgemeten, speling van de vloer trailer is 37 cm de hoogte gemeten vanaf de grond is 205 cm aan de achterzijde want daar zit nog een verhoging soort van spoiler, binnenbreedte van de bak is 150 cm dus komt deze aardig in de buurt van jou wensen volgrns mij
Laatst gewijzigd door Harry op za feb 11, 2017 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » za feb 11, 2017 6:37 pm

Soul surfer schreef:
vr feb 10, 2017 12:49 pm
De bakmaat is dan
Ik heb de kleinste Saris (DV135) en hiervan is de hoogte 208.
Theoretisch 3cm te hoog voor in de garage, echter de banden wat minder hard dan zou de kar er wel in kunnen denk ik.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » zo feb 12, 2017 12:00 am

Kapitein Rob schreef:
za feb 11, 2017 6:37 pm
Soul surfer schreef:
vr feb 10, 2017 12:49 pm
De bakmaat is dan
Ik heb de kleinste Saris (DV135) en hiervan is de hoogte 208.
Theoretisch 3cm te hoog voor in de garage, echter de banden wat minder hard dan zou de kar er wel in kunnen denk ik.

Zal niet echt een optie zijn als je de banden wat minder hard zet .Dan moet je ze wel heel erg laten leeglopen..Rij je de banden kapot .
Deze hebben een hoge bandenspanning nodig.

RobC
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: GA - Exocet / Sonntag

Bericht door RobC » zo feb 12, 2017 12:50 am

Laag profielbanden !!!

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo feb 12, 2017 7:59 am

Mijn aanhanger is 205cm hoog en wij hebben recent een garage aan gekocht. In veel van de garage die wij bekeken hebben kom ik niet naar binnen. Hou daar rekening mee.

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » zo feb 12, 2017 11:01 am

Voor het geld van een Rebel kan je ook een trailer helemaal op maat laten maken dat is zelfs nog goedkoper.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » zo feb 12, 2017 11:06 am

RobC schreef:
zo feb 12, 2017 12:50 am
Laag profielbanden !!!
Goede tip! Gaat in de toekomst zeker gebeuren :D

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » ma feb 13, 2017 2:29 pm

Leuk al die reacties, eventjes een paar antwoorden op vragen die ik tegen kwam.
(was van het weekend veel weg, en eventjes de tijd)

De maten van de Rebel trailer zijn mij bekend, heb ze vorige week eens gebeld, en er staat veel veel in hun catalogus. Maar Harry, bedankt voor het nameten. :D

het moge duidelijk zijn dat 2 fanatieke surfers hun spullen in de trailer willen stoppen, vandaar dat de maten wel wat extreem zijn..... :( Daarnaast is de garage hoogte een belemmering kwa standaard maten.

De trailer die we nu hebben heeft een bodem speling van 35 cm, nog nooit last gehad met drempels, heb denk ik al zo'n 50.000 km door heel Europa met deze trailer gereden. En met veel plezier. 1 keer een klapband gehad, maar daarvoor hebben we een reserve wiel :) Was trouwens verrast dat een Rebel 37 cm bodem speling heeft, had zelf berekend dat dat tussen de 40 en 45 cm moest zijn.

De Saris trailer brochure heb ik bekeken, en die geven een bodem hoogte van 51/54 cm op. Dan kom je idd met een bak die 150 cm hoogte is al op een totale hoogte van 2 meter. Dus Kapitein Rob, die zou idd net in de garage box passen, maar ik zoek juist naar een lagere bodem, en daardoor meer hoogte voor de opbouw.

PieterW schreef al dat je voor de prijs van een Rebel er eentje op maat kan laten maken, en idd, dat is een overweging. De trailer die we nu hebben is ook op maat gemaakt destijds, was een "semie hobby bouwer, weet eventjes zijn naam niet meer. Ik heb hem 2 jaar geleden hem nog gesproken, maar hij was gestopt met trailers bouwen.

Ik kwam op internet deze site nog tegen met dit chassis;
http://www.easonderdelen.nl/aanhangwage ... knikt.html

Die heeft een knik, kon alleen de breedte nog niet vinden. Dus dat ga ik nog uitzoeken.
Wordt vervolgd......

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door PieterW » ma feb 13, 2017 4:43 pm

Robert kijk ook even bij easyline trailers polyester en laag bij de grond wat jij wil de achterklep kan ook als deur dienen meen ik.
www.konag.nl staat onder gesloten aanhangwagens diverse kleuren

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » do jun 08, 2017 2:49 pm

Beste forum leden, een tijdje terug begon mijn zoektocht naar een nieuwe trailer, en wat tips over inbouw. Ondertussen ben ik geslaagd, want min of meer bij toeval stuitte ik op een 2e handse trailer, en dat was precies wat ik zocht. Toen ik aan het kijken was bij een Rebel dealer bleek hij net een inruiler binnen te hebben tegen een schappelijke prijs. En toen ging het snel. Ook het inbouwen van een (betaalbaar) en verstelbaar systeem ging snel, maar moest ook snel omdat we halverwege mei afreisden naar Guissan voor de Defi 2017.
Om eventuele forum leden te helpen heb zal ik hier een beschrijving maken van het systeem wat ik gebouwd heb.

Iedereen bedankt die mee gedacht heeft met mij.

Robert

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » do jun 08, 2017 6:21 pm

Hey Robert,

Gaaf man dat je voor een Rebel hebt gekozen en geluk dat er net een gebruikte was bevalt hij nu en kunnen al je spullen erin ben benieuwd hoe jij het hebt ingebouwd

Groet Harry

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » vr jun 09, 2017 10:04 am

Afbeelding

Hoi Harry, hier mijn verhaal.

Om te beginnen kan ik alvast vertellen dat de trailer goed bevalt, rijdt super, 2 formulaboards erin is in elke trailer lastig, en dan nog 6 andere boards. Om hem in de garage te zetten moet hij wel hoog op het neuswiel.

Verder een volgens mij super eenvoudig en niet duur systeem gemaakt wat goed werkt.

Als eerste heb ik 4 houten balken vanaf de bodem met Poly-Pox lijm 700 in de trailer gelijmd. De horizontale ijzeren balk wilde ik behouden, je weet maar nooit of die nog van pas komt.Omdat de wanden niet recht zijn moets ik wel met schragen de balken op spanning een nacht erin laten zitten. Tevens heb ik met tyrips de vurenhouten balk aan de horizontale ijzeren balk vast gezet.

Van een tryplex plaat van 18 mm heb ik plankjes laten zagen, en om de 5 cm een 22mm gat geboord

Op de linker plankjes maak ik tevens een schuin omhoog lopend gleufje. Dit om de stalen ronde ijzeren pijpen erin te laten zakken.

Op de voorste balk op de foto heb ik al en Triplex plaat
Robert
IMG_9605.JPG

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » vr jun 09, 2017 10:22 am

Onder tussen zijn we bezig met de meest ideale "opvulling" van de trailer. Dat betekent af en toe alles eruit en goed kijken wat de beste volgorde is.
Zoals we het nu doen:
Bovenin op z'n kop een oud formula board, 263 lang 1 meter breed. Die ligt nu strak tegen het dak.
Daaronder ook een formulaboard (228x100) op z'n kop met daarnaast wat masten.
Om deze planken eruit te krijgen (de deur loopt niet door tot aan het dak, dus je moet onder een soort drempel door) moet de bovenste stang eruit. Daar heb ik een makkelijk sluit systeem voor bedacht wat je zo opzij kan schuiven.
Onder deze 2 formula boards ligt een 85 breed slalom board met daarnaast 3 zeilen
Dan een medium slalom board met 3 zeilen
Dan een stang met 2 slalom boards naast elkaar, en wat masten.
Op de bodem liggen ook 2 salalom boards (in boardbags op elkaar) en het resterende aantal zeilen, masten en de gieken.

De draagstangen zitten 20 cm uit elkaar, comfortabeler zou 25 cm zijn, maar we hebben de ruimte hard nodig, dus is het eventjes voorzichtig doorduwen als de voetbanden onder een draagstang door moeten. Maar alles blijft goed zitten, op z'n plek en tot mijn eigen verbazing is de lijm waarmee de balken tegen de wanden gelijmd zijn enorm sterk.

Ondertussen nog wat ventitatie tips gehad van een surfer die ook een Rebel 1 trailer heeft die ik ontmoete bij het Oostvoornsemeer.
Dus we zijn nog niet klaar, maar al een heel eind.
Zal binnenkort eens wat foto's maken met inhoud.
Groetjes, Robert
Bijlagen
IMG_9621.JPG
Om te zorgen dat de stang tijdens het rijden er niet uit schiet een plankje voor de gleuven. Zo worden de stangen "opgesloten"
IMG_9622.JPG
22mm gat met gleuf en stang
IMG_9606.JPG
Aan de ene kant alleen het 22mm gat

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » vr jun 09, 2017 10:24 am

Hier nog een paar foto's
Bijlagen
IMG_9629.JPG
De trailer: Rebel 1 special ps advies van de dealer: ga niet op die treeplank zitten terwijl die er wel voor uitnodigd.......
IMG_9620.JPG
meerdere draagstangen erin

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » za jun 10, 2017 9:23 pm

Ziet er goed uit Robert jij hebt zelf de luxe versie met de verbrede spatborden, indeling is altijd passen en meten heb zelf ook 20 cm tussen de stangen is niet ideaal voor de voorste voetbanden maar lukt wel. Als ventilatie heb ik in het dak 2 kleine ventilaters op zonne energie gemaakt en in de bodem heb ik 2 gaten geboord van 50 mm en dan aan de onderkant daar een haakse PVC bocht ingelijmd met de opening naar achteren zodat er geen water in kan werkt perfect

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » do jun 15, 2017 10:42 am

Harry schreef:
za jun 10, 2017 9:23 pm
Als ventilatie heb ik in het dak 2 kleine ventilaters op zonne energie gemaakt en in de bodem heb ik 2 gaten geboord van 50 mm en dan aan de onderkant daar een haakse PVC bocht ingelijmd met de opening naar achteren zodat er geen water in kan werkt perfect
Hoi Harry, ik wil dit ook gaan doen, alleen wees iemand bij de Gamma mij erop dat het boren van gaten in polyester nogal lastig is. Heb jij het zelf gedaan of laten doen? En als je het zelf gedaan hebt, wat voor boor heb je gebruikt? De boor systemen van de Gamma zijn nogal grof getand waardoor je snel stukken polyester kan wegslaan, met alle gevolgen van dien. Wil het natuurlijk wel goed en netjes doen :D

Robert

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door PieterW » do jun 15, 2017 8:57 pm

Het is heel makkelijk te doen Robert in polyester alles wat je boort of uitzaagd geheel afplakken met tape door het tape heen boor je of zaag je dan blijft het scherp zonder dat er stukken afbreken

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » do jun 15, 2017 10:30 pm

Hey Robert

Heb het zelf met een gatzaag gedaan met fijne vertanding en rustig boren polyester is wel hard maar de zagen zijn er wel geschikt voor en afplakken helpt ook.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Arbee » do jul 20, 2017 9:59 am

Laatste handelingen gedaan aan de trailer, rooster aan de bovenkant ingebouwd, en PVC pijpjes aan de onderkant. Zoals hier al geschreven is, het is niet moeilijk om door polyester heen te boren. Afplakken, en rustig boren geeft een super mooi en strak resultaat. Boven de deurtjes aan de achterkant van de trailer zit bij mij een RVS plaat met daarop het kenteken, en 3e remlicht. Naast het kenteken was er plek om een roostertje te maken voor ventilatie. Aan de onderkant de al beschreven pijpjes. Dit bij elkaar zal niet voor super veel ventilatie zorgen, maar eventueel water kan makkelijk weg, en er ontstaat een klein beetje ventilatie als de deuren dicht zijn. In de stalling staat altijd 1 deur helemaal open.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Iedereen die tips heeft gegeven, bedankt, nu genieten van deze super mooie surftrailer :cheer:
Bijlagen
Onderkant.jpg
onder de trailer
bovenkant pijpje.jpg
vanuit de trailer gezien
Roosters en pijpjes.jpg
Rechterkant
Rooster.jpg
linkerkant

Plaats reactie