Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Decathlon wetsuit

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
SuVo2002
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tiki Pro 3.4 en 4.3. Mistral Malibu 110 (

Decathlon wetsuit

Bericht door SuVo2002 » za jun 03, 2017 8:13 am

Hallo allemaal, ik ben net begonnen met windsurfen en ik wil graag een wetsuit kopen voor wat kouder weer. Op de zomerse dagen surf ik met een shorty 1,5 met een neopreen top eronder.
Ik wil met dit pak gaan surfen in de herfst/lente
Zelf heb ik dit pak gevonden:

https://www.decathlon.nl/p/wetsuit-100- ... 00&c=BLAUW

Denken jullie dat dit een goed pak is? Ik vond het aantrekkelijk door de prijs maar het moet natuurlijk wel goede kwaliteit zijn.

Hebben jullie verder nog ervaring met decathlon wetsuits?
Laatst gewijzigd door SuVo2002 op zo jun 25, 2017 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB IS107, IS124 & P299 / GA Vapor 5.6-11.0 / KA Race 10.8

Re: Decathlon wetsuit

Bericht door agr64 » za jun 03, 2017 8:33 am

Sta bij toeval op het punt dit pak voor m'n dochter (bijna 17) te kopen. Die surft slechts 1 tot 2 keer per jaar en dan is de prijs goed. Heb zelf geen ervaring met de duurzaamheid, echter als deze vergelijkbaar is met wat de overige Decathlon artikelen bij ons doen dan ben ik dik tevreden.
Laatst gewijzigd door agr64 op za jun 03, 2017 8:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » za jun 03, 2017 8:35 am

Voor zijn prijs geen slecht pak maar het moet je maar net passen. Let er vooral op dt dit pak waarschijnlijk gemaakt is voor golfsurfen dus relatief krappe mouwen zal hebben. Het materiaal zal wat stugger zijn dan de merkpakken die je in de surfshop vind. In de shop heb je meer keuze in verschillende merken en pasvormen, maar moet je rekenen op prijzen rond rond de 130 euro, mischien iets minder in een aanbieding.

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB IS107, IS124 & P299 / GA Vapor 5.6-11.0 / KA Race 10.8

Bericht door agr64 » za jun 03, 2017 8:38 am

Dat van het golfsurfen had ik nog niet aan gedacht! Ik ga zelf eerst nog ff'n bij de shops kijken wat er overjarig nog is, heb op die manier voor mezelf wel eens 50% korting gescoord.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » za jun 03, 2017 9:17 am

Voor mijn kids heb ik in de loop der jaren 4 wetsuits van Decathlon gehad. Prima spul, zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Maar bovenal is een goede pasvorm het belangrijkst.

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za jun 03, 2017 11:19 am

golfsurfpak is in mijn opinie alleen maar beter. Veel meer bewegingsvrijheid in de schouders en duurzamer op de benen. Vooral dat ze soepel zijn vind ik een enorm voordeel.
Enige is dat een windsurfpak vaak warmer is door gebruik van gladneopreen. een golfsurfpak heeft dit over het algemeen alleen op de borst en rug (bij de duurdere modellen)

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » za jun 03, 2017 1:31 pm

oossie71 schreef:
za jun 03, 2017 11:19 am
golfsurfpak is in mijn opinie alleen maar beter. Veel meer bewegingsvrijheid in de schouders en duurzamer op de benen. Vooral dat ze soepel zijn vind ik een enorm voordeel.
Dat klopt in grote lijnen, maar met name op de armen zitten deze pakken meestal strakker, in mijn ervaring voor veel windsurfers vaak te strak, zeker op de onderarmen, Daardoor zie je veel kramp klachten en last ban verzuurde onderarmen. Overigens zie je dit ook bij sommige merken in de windsurfshop, daarom even passen altijd aan te raden.

oossie71
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka SL88, Thruster83 Starboard Isonic 97/117 Gaastra Vapor Avanti Echo MauiUltraFins Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za jun 03, 2017 4:35 pm

uiteraard Frank altijd passen!
mijn ervaring is anders dan die van jou ;) vorig jaar een Flashbomb zipfree gekocht en de flex van de neo is zo groot dat ie zoveel fijner zit dan mijn Gul windsurfpak en dan zeker op de armen/schouders.
Maar dit kan voor iedereen anders zijn natuurlijk (ik ben dan ook vrij smal en heb geen dikke boven/onderarmen)

MaxieWax
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MaxieWax » zo jun 04, 2017 3:55 pm

Ik heb zelf een neopreen pak 5mm van Gunsails ben er echt zeer over te spreken en zeker betaalbaar! Heb een aantal dingen van de decathlon en mijn ervaring is bij regelmatig gebruik is de kwaliteit matig

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Meneerklaag » zo jun 04, 2017 9:59 pm

Hi!

Mijn vriendin heeft dit pak ook, maar zij gebruikt het in de zomer (best snel koud heeft zij het vandaar :D) ze gebruikt dit onder haar pak soms als het 15 graden is.
http://www.aquatrends.nl/new/nl/neopree ... limit.html
Het pak rekt wel uit bij de pijpen, hierdoor komt veel water water naar binnen

Op dit forum wordt vaak besproken dat niet alleen belangrijk is om een goede vin, giek, mast etc te hebben maar ook een goed pak. Sommige surfers 'rekenen' het zelfs uit met TIW (time in the water).

Als beginner is een goed pak best fijn! Kan je het langer volhouden en kan je meer oefenen:)

Zelf heb ik een oude 5/3 c skins react die gaten bevat. Wat in de winter veelste koud was. Ik spaar nu voor een rewired of hotwired van ckins.

Succes met je keuze

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » zo jun 04, 2017 10:24 pm

Ik ken wat mensen in een decathlon shorty en die zitten niet grandioos, de prijs is prima, de maten zijn bij Decathlon (en alle ander lowbudget merken) wat beperkt. Ik ben tegenwoordig groot O'Neill fan, maar Pro Limit en en Mystic hebben ook goeie pakken voor een redelijke prijs en dan veel maten, ook voor dames. Ze zijn wel fors duurder dan wat jij hebt gevonden, maar als je hier en daar ruimte in je pak overhoudt is het pak veel minder warm voor die koude dagen dan je graag zou willen.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » ma jun 05, 2017 6:41 am

Ik ben een groot fan van golfsurfpakken omdat ze over het algemeen soepeler zijn.
Daardoor sluiten ze beter aan, zonder te knellen, maar voor130,- ga je die niet vinden.
Wel heeft half surfland nu uitverkoop, dus moet je met een beetje mazzel een hoogwaardig pak met jouw budget kunnen vinden.

In principe is een pak het ALLERBELANGRIJKSTE ONDERDEEL dat je hebt.
Mensen willen er nog wel eens op bezuinigen, maar je wetsuit voorkomt onderkoeling en houdt je comfortabel als de rest heeft gefaald.

Plaats reactie