Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Staaker auto follow drone

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Michael75
Deur-surfer
Deur-surfer

Staaker auto follow drone

Bericht door Michael75 » vr dec 08, 2017 9:36 am

Ik ben nieuw hier, maar voor diegene die het interessant vinden, hieronder een link van een filmpje die ik gemaakt heb met de een gloed nieuwe drone die onlangs op de markt is gekomen. De Staaker auto follow drone.

Iedereen kent het problem wel, super goede omstandigheden, maar iedereen is op het water, en ja van filmen/foto's maken van een mooie surfdag komt meestal niet veel. Een helmcamera is dan zeker een leuk speelgoed om te hebben, maar de beelden gaan maastal toch snel vervelen.

Om een helmcamera op enige afstand van je te krijgen voor een mooier shot, heb ik in het verleden van alles geprobeerd met lange buizen en stangen op mijn giek, mast en achterop mijn trapeze. Op zich wel succesvol, maar uiteindelijk zou het helemaal geweldig zijn als een helmcamera op afstand van je mee zou kunnen vliegen.. 10 jaar geleden met de komst van GPS apparaten was dit voor mij al een idee, maar totaal science fiction.

Maar nu is het er dus. Echt geweldig, en ja, voor de duidelijkheid, niemand bestuurd in dit filmpje mijn drone, hij volgt mij via een tracker die ik om mijn arm heb.

Veel kijk plezier,

Michael

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Re: Staaker auto follow drone

Bericht door rvdhorst » vr dec 08, 2017 9:58 am

ondanks dat dit riekt naar reclame, vind ik het toch wel een errug tof filmpje :D :D

met hoeveel knopen kan die drone nog vliegen? en hoe lang houdt ie het vol? keert ie ook zelf weer terug naar basisstation als batterijen bijna leeg zijn?

edit: zo te zien keert inderdaad automatische terug. gezien het feit dat je moest rennen aan het einde van het filmpje :D :D

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 Thruster83 P7 AC-One MUF Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr dec 08, 2017 11:42 am

zo das een gaaf ding de Staaker. die kan wat meer dan al die andere Folow-Me drones. Die prijs houdt me wel echt tegen.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » vr dec 08, 2017 11:54 am

Van de Staaker site:

Staaker can withstand winds up to 30 kph / 20 mph

Da's nie heul veul.. De Airdog-II gaat tot 30 knopen. Zelfde prijscategorie trouwens. :cry:

Michael75
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael75 » vr dec 08, 2017 12:19 pm

Ja, het is inderdaad wel reclame, maar goed, ben wel enthausiast over het ding.

Ik vloog hem met 22-25 knopen wind (4,7, met een 78 liter). Ik denk dat dat wel een beetje de max is. Ja, vanaf 40% batterij vliegt hij automatisch terug naar de plek waar je hem opgelaten hebt. Staaker vliegt een half uur. Ardog ongeveer 15 minuten. Het was een gok tussen airdog en Staaker, maar vanwege de batterijduur van 30 minuten en de 3 assige gimbal van Staaker voor deze gekozen (airdog I was toen nog 2 assig en airdog II was er toen nog niet).

Ja, ze zijn wel erg duur..

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » vr dec 08, 2017 12:29 pm

@Michael75 wat is de volgafstand en vlieghoogte? is die instelbaar? ik zou het namelijk nogal vervelend winden als ie in een kite terecht zou komen :oops:

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » vr dec 08, 2017 12:43 pm

76-er schreef:
vr dec 08, 2017 11:54 am
Van de Staaker site:

Staaker can withstand winds up to 30 kph / 20 mph

Da's nie heul veul.. De Airdog-II gaat tot 30 knopen. Zelfde prijscategorie trouwens. :cry:
als ik de specs van de ADII erop nalees dan heeft ie nog steeds maar een vluchtduur van 10-20 minuten. reken met een behoorlijke zijwind dan maar op 10 minuten.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » vr dec 08, 2017 12:57 pm

Nog een hebben-ding dat ik absoluut moet hebben om er een beetje bij te horen .
Zal de beleving van een middagje op het water wel naar "the next level" brengen , 's avonds de gps track , ogenblik snelheden en hoogtes er onder zetten wat rambam herrie er onder en "likes" verzamelen op asociale media ...

Leuk al dat nieuwe speelgoed waar is de Sint en de Kerstman als je ze nodig heb .

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » vr dec 08, 2017 1:03 pm

misschien tijd om een eigen drone te ontwikkelen, op basis van een vleugelvorm, zodat ie minder power kwijt is aan in de lucht blijven :D

Michael75
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael75 » vr dec 08, 2017 2:11 pm

Hey rvdhorst,

Hij kan tot 2 meter afstand vliegen. Na opstijgen gaat hij naar 10 meter, van daaruit kun je hem een gewenste positie geven. Ik heb hem met Mountainbiken heel laag gevlogen en ook dichtbij gevlogen. Werkt prima.

Met kiten (sorry dat doe ik ook :) , vond ik het even spannend i.v.m de lijnen maar werkt ook goed.

Ik moet het nog verder uitvinden, maar met kiten en windsurfen durfde ik hem nog niet dichterbij dan 10 meter te vliegen. Naar mijn idee is de GPS op een grotere afstand nauwkeriger, maar misschien heb ik dit mis.

Momenteel zet ik het volgsysteem op gemiddeld, maar er is ook nog een optie aggressive of juist slow. Eens kijken of hij in stand aggressive op geringe afstand kan blijven volgen.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr dec 08, 2017 2:25 pm

wat een gaaf ding!
Dat geeft een veel mooiere dimensie aan actioncams :)

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » vr dec 08, 2017 2:33 pm

rvdhorst schreef:
vr dec 08, 2017 1:03 pm
misschien tijd om een eigen drone te ontwikkelen, op basis van een vleugelvorm, zodat ie minder power kwijt is aan in de lucht blijven :D
De "grote jongens" (pro natuurfilmmakers en natuurlijk "the army" gebruiken weinig multiple rotor drone's maar inderdaad RC vliegtuigjes maar die hebben meestal een lanceer installatie nodig en dan gaat de lol er voor ons stervelingen snel af ... :angel:

Ook zijn vliegtuigjes natuurlijk niet zo wendbaar en daar gaat het hier net om , toch . "Als ik maar in beeld ben... 8) :lol: :lolno: :clap: :crazy: :9~ :angel: "

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr dec 08, 2017 2:59 pm

Wat ik vooral mis, is een automagische Edit functie.
Gopro en al die zooi kopen vind ik geen probleem, maar die filmpjes ervan maken :crazy: :r
Verder wel gave beelden, maar ben benieuwd hoe hij het MTBen tussen bomen doet :silent:

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » vr dec 08, 2017 3:05 pm

hahaha automaggies psies.
Dat wil je toch niet, beetje na edit-en en die onnozele buiteling eruit hahaha op zich met goede software is edit-en ook bijzonder snel gedaan.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » vr dec 08, 2017 3:08 pm

Over een paar jaar zit al die technologie in een behuizing niet groter dan een vlieg ...en zal er zo nog uit zien ook .

Ook handig om de spreekwoordelijke "vlieg op de muur" te zijn in de slaapkamer als jij werken bent... en dat zal de markt zo groot maken dat je ze gratis bij de I Phone 13 krijgt ...

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » vr dec 08, 2017 3:10 pm

Jeroensurf schreef:
vr dec 08, 2017 2:59 pm
Gopro en al die zooi kopen vind ik geen probleem, maar die filmpjes ervan maken :crazy: :r
Advertentie waarschuwing Daar gebruik ik Magix voor, vooral de schaar functie :lol: . Ultra simpel.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Severne Freeks 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 Blade 3.7 4.2 4.7 & 5.3

Bericht door theArthurrrr » vr dec 08, 2017 3:33 pm

Ik heb al een tijdje een Airdog ADII in bestelling, heb bewust geen Staaker gekocht vanwege de windspecs.
Beiden erg gave dingen.

MME
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD/The Loft

Bericht door MME » za dec 09, 2017 7:12 pm

Hoe gaaf de beelden ook zijn onder de huidige wet en regelgeving betreffende drones zijn dit soort autonome drones niet toegestaan in Nederland. Je dient ten alle tijde direct zicht en controle over de drone te hebben. De regelgeving wordt binnenkort voor drones zoals die ik heb( DJI Phantom 3) nog strikter waardoor ze eigenlijk nutteloos worden.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » za dec 09, 2017 11:02 pm

MME schreef:
za dec 09, 2017 7:12 pm
Hoe gaaf de beelden ook zijn onder de huidige wet en regelgeving betreffende drones zijn dit soort autonome drones niet toegestaan in Nederland. Je dient ten alle tijde direct zicht en controle over de drone te hebben. De regelgeving wordt binnenkort voor drones zoals die ik heb( DJI Phantom 3) nog strikter waardoor ze eigenlijk nutteloos worden.
ik vraag me af of een drone die een tracker volgt, werkelijk als autonoom moet worden beschouwd, behalve misschien het moment dat het besluit terug te keren naar basis als de accu bijna leeg is :wink:

Michael75
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael75 » di dec 12, 2017 11:48 am

MME schreef:
za dec 09, 2017 7:12 pm
Hey MME,

Waar kan ik die informatie terug vinden? Ik heb even gegoogled, maar ik vind vooral wetgeving voor beroepsmatig gebruik.

Zelf surf ik op de maasvlakte. Wat ik doe is eigenlijk een plek zoeken waar niemand is. Dit eigenlijk voor alle zekerheid. Verder vlieg ik over het algemeen niet hoger dan 10 meter, dus voor luchtvaart en zo geen problem.

MME
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD/The Loft

Bericht door MME » di dec 12, 2017 12:28 pm

Eerste hit Google dronewetgeving Nederland
https://www.drone-nieuws.nl/drone-wetge ... rland.html
Je dient ten alle tijde zicht op je drone te hebben en te kunnen besturen. Iets wat je dus niet lukt als je aan het surfen bent en alleen een follow me zender om je arm hebt.
Daarnaast zijn er ook restricties waar je mag vliegen, alle wateren in Zeeland zijn verboden gebied.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » di dec 12, 2017 5:18 pm

MME schreef:
di dec 12, 2017 12:28 pm
Eerste hit Google dronewetgeving Nederland
https://www.drone-nieuws.nl/drone-wetge ... rland.html
Je dient ten alle tijde zicht op je drone te hebben en te kunnen besturen.
Dank voor de verwijzing.

Echter, dit is wat ik lees op bovenstaande pagina:
Particulier drone gebruik
Vliegen met drones voor recreatief en/of privé gebruik is in Nederland toegestaan. Je hebt je echter wel aan een aantal regels te houden. Om dit kort samen te vatten, zijn de regels op een rijtje gezet:
  • Houd voldoende afstand tot gebouwen (advies: minimaal 50 meter)
  • Houd voldoende afstand van personen (advies: minimaal 50 meter)
  • Houd voldoende afstand tot treinsporen, wegen en water wegen (advies: minimaal 50 meter)
  • Niet hoger dan 120 meter vliegen vanaf de grond
  • Je drone altijd in het zicht houden, je mag dus niet met een FPV-bril op vliegen.
  • Vlieg je drone niet verder dan 500 meter bij jou vandaan.
  • Advies: Zorg ervoor dat je een WA verzekering hebt en of je eigen verzekering schade dekt.
  • Niet binnen NO-FLY zones vliegen of 3KM in de buurt van (kleine) vliegvelden vliegen.
..
  • Alleen vliegen binnen daglichtperiode (dus niet 's nachts).
  • Drone mag maximaal 25 KG wegen.
  • Niet vliegen met een commercieel doel.
Het zegt dus niets over 'besturen'.

Dit stukje vind ik een stuk vervelender:
Ook is het sinds 1 januari 2017 verboden om boven Natura 2000-gebieden te vliegen. Waar deze gebieden zich bevinden, kun je HIER vinden.
Kortom, op Wijk mag het, IJsselmeer en Markermeer niet.

Edit: Wijk mag niet want binnen 3km straal bij helihaven, tenzij geen bezwaar van exploitant :)

Michael75
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael75 » wo dec 13, 2017 7:38 pm

Ja lastige,

Gelukkig is de noordzee toegestaan. Op binnenwater zie je mij niet surfen/windsurfen of kitesurfen.

Tegenwoordig kun je met bestuurbare drones de vlucht life meekijken op je mobiele telefoon of tablet, dus niet alleen m.b.v een fpv-bril. Het directe zicht op je drone heb je dan niet, precies als met een volledig autonome drone. Kortom de wetgeving rammelt nog aan alle kanten.

Plaats reactie