Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Surfzeil en giek gekocht koningingsdag en nu?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Zonnelientje
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfzeil en giek gekocht koningingsdag en nu?

Bericht door Zonnelientje » vr apr 27, 2018 3:25 pm

Hoi,

Ik woon sinds kort aan het strand en kwam zojuist een zeil met giek tegen op de rommelmarkt voor vijf euro mocht ik het meenemen. Een impact 4,7 zeil zonder dikke buizen. Hoe en waar kan ik deze aanschaffen en wat heb ik nog meer nodig? Om een complete set te krijgen?
Alvast bedankt.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Re: Surfzeil en giek gekocht koningingsdag en nu?

Bericht door coen76 » vr apr 27, 2018 5:18 pm

Zonder dikke buizen? Je bedoelt zonder mast?
Meestal staat op het zeil of de zeiltas wat voor mast je er bij nodig hebt. Bij een 4,7 zal dat wel een 4 meter mast zijn verwacht ik. Een impact is dacht ik van arrows. Het mooiste is als je een mast kunt vinden met de juiste lengte van dat zelfde merk. Daarnaast heb je nog een mastverlener nodig, een mastvoet en een plank. In Nederland en zeker op zee heb je eigenlijk altijd een wetsuit nodig. Zorg dat deze goed past, anders heb je het alsnog koud.

Plaats reactie