Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Lichtweerboard

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
gerrovich
Deur-surfer
Deur-surfer

Lichtweerboard

Bericht door gerrovich » za mei 12, 2018 10:47 am

Momenteel is mijn grootste board een Tabou rocket 145 l (ced) in combinatie met een Loft Oxygen 9.5.
Hiervoor heb ik altijd met een Exocet Turbo Formula gevaren. Tot mijn spijt heb ik deze verkocht. Ik heb vastgesteld dat de exocet mij meer beviel als lichtweerboard dan de Rocket.
Nu staat er op marktplaats een Fanatic Falcon Formula TT te koop. Ik heb een bod gedaan, deze werd ook aanvaard. Nu heb ik vastgesteld dat dit board ook maar 147 l volume heeft.
Mijn vraag :
Is deze Fanatic een beter lichtweerboard dan mijn Tabou (aanplaneren, door windgaten glijden, ... ) of zal het door het relatief kleine volume voor een formulaboard niet veel beter zijn dan de Tabou Rocket die ook 145 l heeft.

Alvast bedankt voor de input

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: veel

Re: Lichtweerboard

Bericht door martijn73 » za mei 12, 2018 11:09 am

de formula is breder dan de rocket en ontworpen om met minimale wind al te planneren, het volume is minder van belang.

Vinnetjes
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Wat er voor t grijpen ligt....
Contacteer:

Bericht door Vinnetjes » za mei 12, 2018 11:11 am

breedte is alles in deze idd

gerrovich
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door gerrovich » za mei 12, 2018 12:06 pm

Dat klinkt idd logisch. Ik vermoed dat je ditkan doortrekken naar de vin ook. Ik heb nog een 70 cm vin liggen. Deze zou ik dus kunnen gebruiken.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za mei 12, 2018 3:47 pm

Volgens mij was de oude falcon zelfs geheel of gedeeltelijk monoconcaaf wat nog meer lift geeft.
De oudere waren ook wat langer waardoor je makkelijker passief aannplaneerd. Formula board vraagt wel veel van de rider, vooral de laatste jaren

Wil je wat meer makkelijker/speelser vroeger aan planeren zou ik voor de speciale lichtweer boards gaan rond de 90 cm breedt zoals de JP LW

gerrovich
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door gerrovich » zo mei 13, 2018 9:43 am

Een formula vraagt idd wat meer van de rider, dat is ook de reden dat ik mijn oude exocett verkocht heb (slechte knieën en rug), maar als lichtweerboard liep het gewoon beter dan de Tabou.
Ik heb al uitgekeken naar een lichtweerboard, maar die vind je zelden en betaal je nog vaak de hoofdprijs voor. Het blijft altijd wat zoeken, misschien na de zomer. Eerst maar eens de Falcon proberen, die ga ik maandag ophalen.

Plaats reactie