Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

ijssurf zelfbouw 2012/2013 skate model (bestuurbaar)

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met ijssurfen en het bouwen van de onderdelen

Moderator: Hansie

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Mountainboard trucks

Bericht door oomKoen.nl » do sep 27, 2012 9:09 pm

Beetje een kort vraagje. Maar ik ben zeer benieuwd naar ervaringen met het gebruik van mountainboard trucks voor het gebruik in een ijssurfer.

Longboard trucks zijn breed (180mm). Maar niet mega breed. En om de assen alsnog te verlengen, zie ik qua stevigheid niet echt zitten.

Ik ben benieuwd welke reacties er zullen komen.

Claes
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Mountainboard trucks

Bericht door Claes » zo sep 30, 2012 8:18 am

oomKoen.nl schreef:Beetje een kort vraagje. Maar ik ben zeer benieuwd naar ervaringen met het gebruik van mountainboard trucks voor het gebruik in een ijssurfer.

Longboard trucks zijn breed (180mm). Maar niet mega breed. En om de assen alsnog te verlengen, zie ik qua stevigheid niet echt zitten.

Ik ben benieuwd welke reacties er zullen komen.
Hi, I would definitely go for longboard downhill trucks. I use Caliber trucks (Euro 70) and they works really well in the turns and I have had no wobbling tendency wat so ever. Best Regards Claes
http://boardtests.com/ice-board/

VolvoSurfer
Volvo 4 life
Volvo 4 life
Surf spul: 4 boards, 6 sails.

Bericht door VolvoSurfer » zo sep 30, 2012 8:50 am

Check ook ff de nieuwe Motion, daar staat een artikel in over het maken van een ice surfer.

STORM!
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Bijna compleet

Bericht door STORM! » zo okt 07, 2012 6:18 pm

Ik heb ze nog niet getest, maar ik ben vorig jaar voor mountainboardtrucks gegaan omdat ze veel robuuster uitgevoerd zijn en tegen "vreemde" krachten kunnen. Longboards zijn voor op de weg om te cruisen. (relaxed vooral rechtuit gaan)
Ijssurfer-trucks moeten veel zijdelingse krachten opvangen, Mountainboards krijgen vanalles te verduren. Voor mijn was de keuze snel gemaakt. Mountainboard trucks zijn rond de 400mm breed.
Ben sinds vorige week weer begonnen met het afronden van de bestuurbare.
update: KLIK!
Trucks heb ik gekocht bij boardfun.nl en footstraps bij mountainboardshop.nl
Veel goedkoper kon ik ze niet vinden.

Happy_Rhinoo
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle/Neill pryde combat 4,5 & 5,3
Contacteer:

IJssurf trucks!?

Bericht door Happy_Rhinoo » di okt 23, 2012 9:57 pm

Hey,
Weten jullie hoe groot de trucks moeten zijn en waar ik ze voor een beetje goeie prijs kan krijgen? want ik wil deze week graag een board gaan maken,
Groetjes, Jannes

nickyb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Nog niet genoeg!
Contacteer:

Re: IJssurf trucks!?

Bericht door nickyb » wo okt 24, 2012 10:41 am

Hier staat denk wel wat info voor je: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13879116

jharmsen
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Gearfreak
Surf spul: RRD v8 X-Fire 114,RRD V9 X-Fire 129, Thommen F-Wave 101, Simmer Style SCR 2017, Blacktips, Icons

Bericht door jharmsen » wo okt 31, 2012 2:28 pm

met of zonder veren? ik zit aan deze te denken? iemand ervaring met deze trucks?

http://www.mountainboardshop.nl/?p=product&id=46

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo okt 31, 2012 2:34 pm

Ik de voorloper hiervan van heavy duty metaal. Ik heb ze niet grondig getest maar heb het idee dat het voordeel van lichtgewicht (zonder veren) groter is dan de sterkte (met veren). Moet wel zeggen dat de trucks die jij overweegt alweer een stuk lichter zijn dan die van mij.

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Bericht door ekanis » do nov 01, 2012 11:17 am

Dit plan had ik ook, heb ook al een board en trucks maar nu met banden eronder. Nu zoek ik nog goede ijzers en had even de mannen van Hiberna een vraag gestuurd. Nogal technisch onbegrijpelijk antwoord voor deze niet techneut.

======================
Hiberna boards got flat blade supports - 80/40 mm for CompEDGE and 130/40 mm for CONVERTER - to provide parallelity of blades and avoid vibration on high speeds.

Conventional skateboard trucks are not designed this way - there are no such demands if wheels are used.

You can experiment, of course, and fix blades in between two nuts on axis. We can supply our Y11 blade set with 14 mm hole and fixing shims with inner d 8 or 10 mm or Y9 blade set (used, discounted) with 26 mm hole and shims with inner d 10 mm.
Probably instead of original Hiberna shims you can design and order locally something better.

Go Hi!

Richard
HIBERNA
==================

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Zwemer Watersport
Surf spul: Originele Echtzoslecht boards
Contacteer:

Bericht door Jeroen T » do nov 01, 2012 6:27 pm

Bij Hiberna board schroef je de ijzers tegen een vlakke plaat aan zodat ze minder snel gaan zwabberen. Een mountainboardtruck heeft maar een klein draagvlak waardoor de ijzers bijna nooit recht staan en er meestal een draadeind tussen de ijzers moet om ze parallel te houden.

Afbeelding

Ook grappig is het instellen van de manier waar op het board stuurt.

Afbeelding

Als je ijzers maakt of besteld hou er dan rekening mee dat de meeste trucks nog een stukje onder je as uit steken waardoor je misschien dichter bij het ijs komt dan verwacht.
Vooral met sneeuw werkt dat nogal vertragend :wink:

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle 103, JP Freestyle 98, Gun Wave MC 4.5, Gaastra 4.0 + 4.5 + 5.3 + 6.5

Re: ijssurfen en zelfbouw ,seizoen 2012/2013

Bericht door sytse-rvn » wo nov 07, 2012 10:56 pm

Na vorig jaar toen er ijs lag binnen een dag iets in elkaar gebeund te hebben om eens te proberen te ijssurfen, heb ik ook ondervonden hoe tof het kan zijn!
Daarom ben ik ook maar eens begonnen met het ontwerpen van een fatsoenlijke ijssurfer.
Ik ga niet voor een driehoek, maar een bestuurbare met brede en stevige trucks van een mountainboard.

Nu vraag ik me af, aangezien er mensen zijn die dit vaker zo gedaan hebben, onder welke hoek moeten die trucks
ongeveer onder je board om lekker te sturen?
Niet dat ik het later niet aan kan passen, maar het is makkelijker om er in het ontwerp gelijk rekening mee te houden.

Verder, moeten als je wil sturen de ijzers (in ieder geval aan de voorkant) niet enigszins een ronding hebben?
Ik heb het idee dat ze anders nooit soepel kunnen sturen. Ik hoop dat iemand met ervaring mij het een en ander duidelijk kan maken.

Madje
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Twister 100L 2013, Gaastra Pure 2013 4.4, 4.8, 5.4
Contacteer:

Bericht door Madje » do nov 08, 2012 9:40 am

Ik heb vorig jaar een ijssurfer gemaakt die kan sturen. Heb toen de trucks gewoon recht eronder gezet en inderdaad mijn ijzers iets rond geslepen. Dat werkte prima. Ik zal vanmiddag een foto van mijn ijzers en ophanging sturen.

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle 103, JP Freestyle 98, Gun Wave MC 4.5, Gaastra 4.0 + 4.5 + 5.3 + 6.5

Bericht door sytse-rvn » do nov 08, 2012 8:04 pm

Madje schreef:Ik heb vorig jaar een ijssurfer gemaakt die kan sturen. Heb toen de trucks gewoon recht eronder gezet en inderdaad mijn ijzers iets rond geslepen. Dat werkte prima. Ik zal vanmiddag een foto van mijn ijzers en ophanging sturen.
Ah, oke. Ik heb ook niet goed gekeken. Ik had de indruk dat mountainboard trucks niet konden sturen zonder onder een hoek te staan, maar bij nader inzien, klopt dat niet. Ze doen het inderdaad ook als ze gewoon recht onder de plank staan.
Dat scheelt weer wat extra onderdeeltjes maken/materiaal kopen :D

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » vr nov 09, 2012 10:13 am

De ijzers blihven dan toch recht en alleen het board kantelt naar links en rechts, of zie ik dat verkeerd?

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » vr nov 09, 2012 12:22 pm

DonLimas schreef:De ijzers blihven dan toch recht en alleen het board kantelt naar links en rechts, of zie ik dat verkeerd?
Dat is precies wat ik eerst ook dacht, maar dat hangt dus van de trucks af.

Deze bijvoorbeeld kantelen inderdaad alleen:
Afbeelding
Die zijn nogal aan de prijs, dus kies ik voor trucks zonder veren die goedkoper zijn en dan maar voor lief nemen dat het net even iets minder 'perfect' zal zijn. En die zien er zo uit:
Afbeelding
Die draaien om een as die al deels onder een hoek staan, zodat je al stuurt. Ik verwacht overigens dat als je ook deze trucks nog wat meer onder een hoek zet dat je natuurlijk wel strakkere bochten kan maken.

STORM!
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door STORM! » di nov 13, 2012 10:58 am

pff, daar vraag je me wat. ik hoop onder de 15 kg, heb hem nog niet gewogen. De ijzers zijn 1,3 kg per stuk (6mm dik RVS) x4 Ik denk zelf dat het voorlopig niet van invloed zal zijn op mijn skills. eerst er maar eens mee zien te varen/glijden/schaatsen/ en vooral er lol mee beleven.

Mijn driehoek is beduidend zwaarder. Die kruipt tegen de 20 kg of meer denk ik. Was vorig jaar ook trager dan de rest :-(
Daar moet nog wat hout en staal weg.

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » di nov 13, 2012 12:31 pm

Dat carbon is wel superstrak zeg!

Ik ben zelf inmiddels klaar met mijn ontwerpje, dus kan ik beginnen met bouwen :D
De trucks heb ik al. (had ik ook nodig voor de dimensies in het ontwerp)
Ontwerpje heeft een beetje het zelfde idee als het ontwerp van Storm als ik dat album zo zie!
Afbeelding
Afbeelding
Misschien wel leuk, heb hier wat meer afbeeldingen: Dropbox Folder

Als ik ga bouwen zal ik in die folder ook wat foto's gooien.

BramZ
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: NED-150
Teamrider: SurfArt
Surf spul: Starboard / North Sails
Contacteer:

Bericht door BramZ » di nov 13, 2012 9:54 pm

Ziet er goed uit Sytse!

Heeft iemand nog ideeën om de grip op mijn dek te verbeteren?
In de huidige situatie is het al snel te glad als er sneeuw/ijs op komt. Ik ga sowieso achterop nog een voetband monteren, maar zit ook aan footpads te denken ofzo.

Ik kwam bijvoorbeeld zoiets voorbij: Rubberen mat
De vraag is alleen of ik dat goed verlijmd zal krijgen op het dek...

Alvast bedankt voor jullie input!

Afbeelding

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » di nov 13, 2012 10:19 pm

Misschien werkt dit? Bison Tix (of gewone bisonkit?)
Als ik de toepassingen zo lees, kun je bijna niet fout zitten toch?
Enige is dat je je moet afvragen of als daar wat ijs/sneeuw op gaat zitten het niet ook weer glad wordt omdat je profiel wordt opgevuld met los ijs en sneeuw.
Maar goed, met wat heb je dat dan niet hè :-?

Waarvan is dat board gemaakt dat het zo mooi dun is met voldoende stijfheid?

BramZ
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door BramZ » di nov 13, 2012 10:22 pm

Carbon! :)

Ja die Bison lijkt me wel een goede optie, misschien moet ik het maar gewoon proberen!

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » do nov 15, 2012 8:39 pm

Kan iemand een leuke schatting maken wat de gemiddelde zijwaartse kracht op een ijzer is tijdens het ijssurfen?
Ik probeer zo veel mogelijk materiaal weg te laten bij het ontwerp van mijn ijzers, aangezien die nogal wat wegen meestal, alleen wil ik dan wel even controleren of het ijzer de belasting nog aan kan. Daarvoor heb ik die kracht dus nodig :)

Kom nu op zo'n 7.5kg uit incl schroefjes en dergelijke, excl verf etc.

Robert8655
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou 3S, Fanatic Freew, Gaastra Manic 4.2, 4.7, 5.3, Ezzy wave PantherII 5.8, Custom made ijssurfer

Bericht door Robert8655 » vr nov 16, 2012 11:07 am

sytse-rvn schreef:Kan iemand een leuke schatting maken wat de gemiddelde zijwaartse kracht op een ijzer is tijdens het ijssurfen?
Ik probeer zo veel mogelijk materiaal weg te laten bij het ontwerp van mijn ijzers, aangezien die nogal wat wegen meestal, alleen wil ik dan wel even controleren of het ijzer de belasting nog aan kan. Daarvoor heb ik die kracht dus nodig :)

Kom nu op zo'n 7.5kg uit incl schroefjes en dergelijke, excl verf etc.
Sytse, een schatting voor de gemiddelde zijwaartse krachten durf ik je niet te geven. Ik heb alleen ervaring met driehoek ijssurfers. Driehoek ijssurfers zijn gemiddeld 80 a 90 cm breed en de snelheid licht redelijk hoog. 40 a 50 km per uur is de gemiddelde snelheid. Mijn ervaring is dat er behoorlijke druk ontstaat op het ijzer waar je boven staat. Hoe meer je, aan de rand van je board gaat staan hoe meer druk. Ik maak mijn ijzers en ophanging dus zo stevig mogelijk. Na iedere ijssurf sessie controleer ik of mijn ijzers nog recht zijn en of deze nog sporen.

Vergeet ook niet het ijs oppervlak. Het ijs zit vol scheuren en oneffenheden. Als je met je ijzer tegen een vastgevroren stukje ijs glijdt dan is je ijzer meteen krom of afgebroken. (afhankelijk van soort staal (hardheid) wat je gebruikt voor je ijzers) Mijn eerste ijzers waren van zaagbladen en een van de ijzers brak dus af op een vastgevroren stukje ijs.

Je bouwt een skate model ijssurfer waar je geen extreem hoge snelheden mee wilt/kan maken omdat je anders zou kunnen gaan zwabberen. De dwarskrachten zullen voor jou model skate ijssurfer mijn inziens wel meevallen. Je staat op de hartlijn van je board ook dit levert geen extra druk op je ijzers. Wel moet je met voeten/enkels je board continu recht/stil houden om in een rechte lijn te kunnen glijden. Bij hoge snelheden wordt dit lastig. Ook de stand van je trucks is hierbij belangrijk. Hoe groter de hoek hoe wendbaarder en gevoeliger de sturing is om het board recht te houden. Houdt rekening met het onverwachte. Mijn advies, voer je ijzers en je board niet te licht uit.

Groet Robert
Laatst gewijzigd door Robert8655 op vr nov 16, 2012 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » vr nov 16, 2012 2:58 pm

Robert8655 schreef: Sytse, een schatting voor de gemiddelde zijwaartse krachten durf ik je niet te geven. Ik heb alleen ervaring met driehoek ijssurfers. Driehoek ijssurfers zijn gemiddeld 80 a 90 cm breed en de snelheid licht redelijk hoog. 40 a 50 km per uur is de gemiddelde snelheid. Mijn ervaring is dat er behoorlijke druk ontstaat op het ijzer waar je boven staat. Hoe meer je, aan de rand van je board gaat staan hoe meer druk. Ik maak mijn ijzers en ophanging dus zo stevig mogelijk. Na iedere ijssurf sessie controleer ik of mijn ijzers nog recht zijn en of deze nog sporen.

Vergeet ook niet het ijs oppervlak. Het ijs zit vol scheuren en oneffenheden. Als je met je ijzer tegen een vastgevroren stukje ijs glijdt dan is je ijzer meteen krom of afgebroken. (afhankelijk van soort staal (hardheid) wat je gebruikt voor je ijzers) Mijn eerste ijzers waren van zaagbladen en een van de ijzers brak dus af op een vastgevroren stukje ijs.

Je bouwt een skate model ijssurfer waar je geen extreem hoge snelheden mee wilt/kan maken omdat je anders zou kunnen gaan zwabberen. De dwarskrachten zullen voor jou model skate ijssurfer mijn inziens wel meevallen. Je staat op de hartlijn van je board ook dit levert geen extra druk op je ijzers. Wel moet je met voeten/enkels je board continu rest houden om in een rechte lijn te kunnen glijden. Bij hoge snelheden wordt dit lastig. Ook de stand van je trucks is hierbij belangrijk. Hoe groter de hoek hoe wendbaarder en gevoeliger de sturing is om het board recht te houden. Houdt rekening met het onverwachte. Mijn advies, voer je ijzers en je board niet te licht uit.

Groet Robert
Robert, bedankt voor je uitgebreide uitleg en informatie. Ik gebruik voor mijn ijzers RVS platstaf van 5mm dik. Ik zal er maar geen gaten in maken dan. Liever dat mijn ijzers stevig genoeg zijn, dan dat ik 400 gram o.i.d lichter ben. Gelukkig was ik niet van plan om met hele hoge snelheden over het ijs te zoeven, maar meer een beetje te "spelen".

Ik ben alleen nu wel weer gaan twijfelen of ik de trucks vlak onder mijn plank moet zetten, of alsnog aluminium driehoeken voor onder de plank moet maken. Omdat ik geen ervaring heb is het moeilijk inschatten hoe scherp het zonder stuurt en hoe scherp met die extra hoek..

Bram, bij jou zie ik dat je trucks gewoon recht onder het board zitten. Maakt dat nog een beetje leuke bochtjes dan?

BramZ
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door BramZ » za nov 17, 2012 11:33 am

Sytse,

Die driehoekjes is waarschijnlijk wel een goed idee! Ik was namelijk nog niet helemaal tevreden over mijn draaicirkel.
Had mijn trucks erg los staan waardoor het board vrij onrustig werd, dus het zou mooi zijn als ik de trucks wat stijver kan zetten, en de draaicirkel wat kleiner wordt!
De hoek zoals je het getekend hebt ziet er voor mijn gevoel wel goed uit, rond de 40 graden?

Waarvan en hoe ben je van plan de driehoeken te maken? Mocht je nog een setje overhebben...... :+

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » za nov 17, 2012 6:23 pm

@Dutchflag, heb je enig idee waar ik nylon of een ander geschikt kunststof kan kopen?
Ik heb even wat benaderingen gedaan met behoorlijke krachten die waarschijnlijk veel groter zijn dan daadwerkelijk de krachten om zeker te zijn. Dat leek allemaal prima, maar ik laat mijn ijzers dus gewoon 'heel'

@Bram, ik was van plan om van aluminium plaat (2mm) de onderdelen te maken. Gaat rond de 150gram per stuk wegen. Het driehoekje (dat stiekem vier hoeken heeft :P ) van een recht stukje en dan in hoeken buigen. De laatste hoek TIG lassen en in het midden nog een schotje ook erin lassen. De hoek tussen boardje en vlak waarop de trucks zitten is nu 32 graden. Redelijk willekeurig, maar de maten van de zijden van de 'driehoek' kwamen zo wel lekker uit. En de hoek is niet gek denk ik. Mocht ik er nog twee extra overhouden laat ik het weten :9

Het idee van dutchflag zet me echter nog aan het twijfelen. Een beetje hoek creëren met kunststof is opzich een stuk eenvoudiger. Als ik daar een beetje fatsoenlijk aan kan komen wil ik dat wellicht proberen.

Oja, en Willemsurf, tjsa, ze zeggen wel eens meer :wink: .. Het zou wel eens een koude winter kunnen worden door allerlei redenen, maar vervolgens plakken ze de volgende zin er achter: maar het zou ook wel eens een hollandse kwakkelwinter kunnen worden. Snap je mijn punt een beetje? :P
Ik denk dat het wel erg vroeg is om nu te zeggen wat in januari/februari gaat gebeuren. Maargoed, ik ben geen meteoroloog

Dutchflag
Windstoot 2010
Surf spul: HTS, maui sails tr-serie

Bericht door Dutchflag » zo nov 18, 2012 5:42 pm

sytse-rvn schreef:@Dutchflag, heb je enig idee waar ik nylon of een ander geschikt kunststof kan kopen?
Ik heb even wat benaderingen gedaan met behoorlijke krachten die waarschijnlijk veel groter zijn dan daadwerkelijk de krachten om zeker te zijn. Dat leek allemaal prima, maar ik laat mijn ijzers dus gewoon 'heel'
Kreeg gister de tip om hout te gebruiken (makkelijk aan te komen en nog makkelijker te bewerken), zelf zou ik hiervoor hardhout pakken. Misschien dat hansie er meer over kan vertellen.

@willemsurf: de voorpret van het bouwen en nieuwe ideen ontwikkelen is voor mij al goed genoeg en boven dien geloof ik er heilig in dat er ijs komt.

ps de sint is ook net aangekomen 8)

jeroenheijboer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jeroenheijboer » di nov 20, 2012 12:38 pm

Hopend op een strenge winter ben ik ook maar een ijssurfer gaan maken. Het is een ijssurfer met 4 ijzers van 6 mm dik 46 cm lang en 10 cm hoog. Het board is een oud kiteboard dat ik ooit gemaakt heb van carbon/kevlar en is 140 cm lang.
Ik heb de trucks van een mountainboard gebruikt.

Nu wachten op ijs!! check hier de foto's.

[picasa]https://picasaweb.google.com/1065433174 ... 9KLMjJfpKw#[/picasa]
Laatst gewijzigd door Marcel op do nov 22, 2012 8:53 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: even picasa link aangepast

sytse-rvn
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sytse-rvn » di nov 20, 2012 12:48 pm

jeroenheijboer schreef:Hopend op een strenge winter ben ik ook maar een ijssurfer gaan maken. Het is een ijssurfer met 4 ijzers van 6 mm dik 46 cm lang en 10 cm hoog. Het board is een oud kiteboard dat ik ooit gemaakt heb van carbon/kevlar en is 140 cm lang.
Ik heb de trucks van een mountainboard gebruikt.

Nu wachten op ijs!! check hier de foto's. [picasa]https://picasaweb.google.com/1065433174 ... 9KLMjJfpKw#[/picasa]
Dat ziet er goed uit. Zou je niet de trucks onder een hoek zetten? Volgensmij kantel je ze nu alleen zonder echt te sturen. Qua ijzers kan ik er naast zitten hoor, maar (helemaal als ze recht zijn) kun je nog wel sturen? Lange rechte ijzers geven natuurlijk veel weerstand tegen verdraaiing

jeroenheijboer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door jeroenheijboer » di nov 20, 2012 7:50 pm

Ik heb ook zitten denken of de hoek van de trucks groter zou moeten. Het boardje loopt al rond en als ik het board kantel dan draait hij een beetje. Denk dat ik gewoon moet testen. De ijzer lopen rond heeft een radius van 21 geloof ik daardoor heeft hij niet overal grip. Het is voor mij ook allemaal nieuw dus in ieder geval bedankt voor de tips.

STORM!
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door STORM! » di nov 20, 2012 9:17 pm

Je hebt de hoek ook precies andersom? correct me if i'm wrong, maarruh? naar rechts kantelen is dan naar links sturen?

Toch niet volgens mij.... maakt niet uit hoe ie staat. <- hmm.. ik twijfel nog...

Plaats reactie