Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

IJssurfen in 2013?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met ijssurfen en het bouwen van de onderdelen

Moderator: Hansie

Magnus O.
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: AHD 282 SCS, Bic Rumba 310, F2 Wave 264
Contacteer:

Re: IJssurfen in 2013?

Bericht door Magnus O. » za jan 19, 2013 6:27 pm

Mocht vandaag op een ijsbaan in de buurt van Sint Jansklooster; omdat het te hard waaide waren er geen schaatsers 8). Toch maar even aan de zijkant gebleven, voor het geval ik de diepe sporen trok en de ijsbaan zou slopen... :P Wind was dikke prima - 5.2 kats-strak getrokken en toch nog een beetje overpowered.

Helaas bleek dat mijn board (na steeds weer andere ijzers proberen vorig jaar en het jaar ervoor) lang niet fijn is (driehoek van multiplex, met hoekprofiel-ijzers eronder); de flexibiliteit (die me juist positief leek) blijkt ervoor te zorgen dat de ijzers uit hun lijn raken of teveel voorover kantelen, waardoor ze in het ijs schuren als je je gewicht teveel op je voorste voet zet... De nieuwe ijzers zijn wel super (hoekprofiel van Gamma, rondgeslepen van voren, en vervolgens aan beide kanten geslepen - direct na vorige winter al gemaakt).
Nu eerst weer wat nieuws bedenken om een perfect onderstel/draaistel te maken, en dan gauw aan de bak terwijl het nog winter is!! Óf ik ga de ijzers nu vlakbij elkaar plaatsen (modelletje Pirate-board) óf toch maar voor kantelbare ijzers; maar die lijken me zo weinig stevig omdat het hele ijzer op één plek - het draaipunt - kaasrecht gehouden moet worden. Misschien iets met draadeind ertussen? Een laag stalen frame eronder zou helemaal mooi zijn - maar kom daar maar eens aan!! Andere optie is mijn straatsurfboard (systeem met trunks) aanpassen zodat daar ijzers onder kunnen; maar dan sta je gelijk zo hoog op het ijs = harder vallen.

Zal trwz niet lang meer duren voor de meren hier stevig genoeg zijn!! (Beulakkerwiede, Belterwiede, Vollenhovermeer, enz...!!) :D 8)

NED-162
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Zeilnummer: NED 162
Surf spul: NS ram 5.8 - 6.8 - 7.8 + Fanatic Ray 125 LTD + Mistral One design + Windglider Tandem '78

Bericht door NED-162 » za jan 19, 2013 6:35 pm

nickert schreef:Ik woon aan de langeraarse plas, maar dat is absoluut nog geen aanrader.
Het ijs zit nu rond de 5cm, bij een flinke trap vliegen de scheuren alle kanten op.
Zelfs nog geen gekke schaatser gespot :lol:
Morgen maar een gaatje boren dan en ff met de duimstok meten

BicElectricRock
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: KA Race 7.9/7.1/6.3 JP VI 68 2010, Falcon89 2013
Contacteer:

Bericht door BicElectricRock » zo jan 20, 2013 7:48 pm

Magnus O.
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Magnus O. » ma jan 21, 2013 1:22 pm

Wil iedereen eens een foto plaatsen van z'n eigen creatie ijsboard?

Ben benieuwd wat voor verschillende ideeën iedereen heeft (voornamelijk qua ijzers / ophanging!) - en op zoek naar inspiratie 8)

'k Heb vorig jaar nieuwe hoekprofielijzers gemaakt - qua vorm perfect gelukt en identiek aan beide zijden - geslepen in V-vorm. Ze zitten vastgebout onder m'n multiplex plank - kantelbare ijzers leek me 'overbodig' :roll: . Nu kon ik mijn versie 3-board dit jaar eindelijk weer proberen, maar nu blijkt dat de aan-het-board-geboute ijzers in het ijs happen als je druk zet op je voorste voet (board buigt dan licht door, waardoor het gewicht niet meer over de volle ijzers verdeeld is, maar alleen op de voorkant - achteraf enorm logisch, maar ja - toen nooit aan gedacht :+ ...).

'k Zou graag deze hoekprofielijzers blijven gebruiken (ze zijn mooi lang, stevig, en perfect geslepen), maar er moet iets kantelbaars in komen. 'k Zat eerst te denken aan een skateboard-trunk in het midden, voor het kantelen (is dan tegelijk extra stuurmogelijkheid) - en dwarsverbindingen tussen de ijzers zelf; alleen m'n driehoekboardje zou dan een stuk smaller worden (helemaal omdat ik enkel een skateboard-trunk heb en geen longboard-trunk die iets breder is). Andere optie is iets kantelbaars bedenken voor de hoekprofielijzers - maar gezien het hoekprofiel is dat wat lastiger als gewoon monteren tussen twee beugels. Nog geen concrete oplossing dus :).

nickyb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Nog niet genoeg!
Contacteer:

Bericht door nickyb » ma jan 21, 2013 1:39 pm

Gerard B
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 SX M 2006 / North Sails warp f2008 5,8 / North Ram F8 7,8

Bericht door Gerard B » ma jan 21, 2013 3:57 pm

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » ma jan 21, 2013 4:24 pm

Toch kost het veel tijd om al die topics te doorpluizen. Misschien tijd voor een nieuw topic: show your ijssurf stuff!!! :lol:

DouweM
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic,Witchcraft, Simmer

Bericht door DouweM » ma jan 21, 2013 9:38 pm

eckerdt schreef:Toch kost het veel tijd om al die topics te doorpluizen. Misschien tijd voor een nieuw topic: show your ijssurf stuff!!! :lol:
+1 :lol: :thumbup:

Maar dan ook graag de afmetingen van het board erbij :wink: .

spridget
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door spridget » ma jan 21, 2013 9:58 pm

Magnus O.
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door Magnus O. » wo jan 23, 2013 9:25 am

Bedankt voor alle reacties wbt foto's - ik heb helemaal gemist dat er een topic 'ijssurfers 2012/2013' bij was gekomen :$. Inmiddels een hele collectie foto's voor ideeën: petje af voor sommigen (Robert8655 oid) qua shapen van ice boards - en dan niet ééntje, maar gelijk 3 of 4 stuks!!

Ik zit nog steeds enorm te twijfelen: óf toch weer nieuwe ijzers (kantelbare uit plat ijzer ipv hoekprofiel) en bij mijn driehoek blijven (vind het zonde die te slopen nu ik vorig jaar de voorkant heb aangepakt); óf de huidige ijzers houden (zijn immers perfect) en dan achter een trunk (= board drastisch versmallen); óf een lompe constructie om m'n hoekprofielijzers kantelbaar te maken...

Robert8655
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou 3S, Fanatic Freew, Gaastra Manic 4.2, 4.7, 5.3, Ezzy wave PantherII 5.8, Custom made ijssurfer

Bericht door Robert8655 » wo jan 23, 2013 12:53 pm

Magnus O. schreef:Bedankt voor alle reacties wbt foto's - ik heb helemaal gemist dat er een topic 'ijssurfers 2012/2013' bij was gekomen :$. Inmiddels een hele collectie foto's voor ideeën: petje af voor sommigen (Robert8655 oid) qua shapen van ice boards - en dan niet ééntje, maar gelijk 3 of 4 stuks!!
Bedankt voor het compliment!

Afmetingen zijn; 80 breed bij 120 lang.

Hier een korte vaar impressie, gefilmd door mijn zoon (11)

Groet Robert

snellemelle
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rockets 105, 125 en 145, Manics 2007 4.7, 5.3, Overdrives 2008 5.5, 6.0, 6.5, 7.5 en 8.5

Bericht door snellemelle » ma jan 28, 2013 7:19 pm

Zondag 27 januari op Horst

Super bedankt Ryan Nuijen voor de prachtige foto's !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie