Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Gestolen - complete set speedmateriaal

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
NED-818
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: slalom, formula

Re: Gestolen - complete set speedmateriaal

Bericht door NED-818 » vr dec 23, 2016 10:34 am

Fijn!! Toch nog enige gerechtigheid!

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » vr dec 23, 2016 10:54 am

Wat een actie! Hoop dat je je spullen terugkrijgt!

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » vr dec 23, 2016 11:39 am

:clap: :clap: :clap: De aanhouder wint! Vrees dat tie er met een waarschuwing of taakstrafje er van afkomt maar hoop dat je iig de rest ook terugkrijgt.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » vr dec 23, 2016 12:10 pm

+1!

ingolf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ingolf » vr dec 23, 2016 12:56 pm

Top hoor !! :D

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 115, GUN, Vector

Bericht door Gabber » vr dec 23, 2016 1:09 pm

Gefiliciteerd!

Erres
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 12" RRD Airsup | Jurfspecial 104 | HOT Superfreak

Bericht door Erres » vr dec 23, 2016 2:05 pm

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » vr dec 23, 2016 2:31 pm

Mooi dit lezen. :clap:

Is hij toevallig nog "ergens tegenaan gestruikeld" en heeft hij daar last van? :devil:

Fijne kerst!

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » vr dec 23, 2016 4:56 pm

super!!!!

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » vr dec 23, 2016 5:44 pm

Wat goed om dit te horen en ik hoop voor je dat je spullen weer terug krijgt of zoveel mogelijk er van.
En dat de persoon een goede straf gaat krijgen en de ontbrekende spullen mag gaan vergoeden.
Al komen dit soort lui er naar mijn idee er te vaak te makkelijk mee weg...
Groetjes

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » vr dec 23, 2016 5:54 pm

Toch wel handig dit forum :)

eicher4048driver
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Manta 71, JP freestyle 100, NP H2(R) 8,7 + 7.2, NP wizard 5,1 + 4.5 + 3.8

Bericht door eicher4048driver » vr dec 23, 2016 7:27 pm

geweldig nieuws! ik hoop voor jou van harte dat je zo snel mogelijk al je materiaal terug hebt!

Hansie
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Contacteer:

Bericht door Hansie » vr dec 23, 2016 9:11 pm

Gelukkig maar man.
Hopelijk komt de rest ook terug.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, JP, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » vr dec 23, 2016 9:29 pm

Net voor de kerst. Merry X-mas! :-)

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » za dec 24, 2016 10:23 am

Mooi dat ze die kl.... hebben opgepakt.
Nu is het zaak dat de politie het dossier verder goed aanpakt.

Als ik het zo lees gaat het om meer dan maar jou mooie surfspul, ook je surfbus ben je kwijt. De eventuele schadeclaim die je moet gaan maken kan aardig oplopen.
Ook al even informeren of je via een rechtsbijstandverzekering die je eventueel hebt, al een advocaat kan raadplegen teneinde jou rechten 100% te vrijwaren.

Succes en hopelijk kan de zaak zoveel als mogelijk in jou voordeel opgelost worden (bewijsvoering is niet altijd zo éénvoudig als we wel zouden denken in onze rechtstaat of wat er vandaag de dag nog van overblijf !

Hopelijk zit er nog wat vlees op het bot van dat kieken die ze opgepakt hebben (mja een kei kun je niet vellen), zodanig dat je kan terugkrijgen waar je absoluut recht op hebt als slachtoffer !

Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte, want ik ben wel benieuwd of het slachtoffer echt centraal gaat staan in dit verhaal (tegenwoordig zijn de rechten van verdediging heilig, maar zie ik beroepshalve veel slachtoffers die tenonrechte in de kou blijven staan ondanks dat men het tegendeel tracht te beweren in ons huidige rechtsbestel).

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » zo jan 08, 2017 10:16 pm

Top nieuws nu die chinook nog in zijn reet en hatseflats opsluiten die dropveter

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb » wo mei 10, 2017 5:58 pm

Rechtszaak tegen de heler is half april geweest. Veroordeeld tot 30 dagen gevangenis waarvan 28 dagen voorwaardelijk en 190 uur werkstraf. Aangezien hij in december met de aanhouding al 2 dagen in de cel heeft gezeten hoeft hij niet meer de gevangenis in.

Uiteindelijk bleek alleen de advocaat naar de rechtbank te zijn gekomen. Uit de verklaring van de heler gaf hij aan dat hij de surfspullen bij een kofferbakverkoop op 27 augustus voor € 500 had gekocht. Het OM wilde aanvullende vragen stellen aangezien mijn bus incl. spullen op de 31e augustus is gestolen. Door afwezigheid van de heler is dit niet gebeurd. Zo gaf de heler richting mij aan dat hij de spullen verkocht voor een vriend die was gestopt en richting een surfmaat van mij dat de spullen van zijn zieke broer waren geweest. Zijn verhaal klopte dus van geen kanten.

Bij de huiszoeking eind december zijn meerdere spullen van mij gevonden. Wat ik begreep 4 zeilen en 2 masten. Welke zeilen en masten weet ik niet. Ook niet of en wanneer ik ze terug krijg.

Wat ik na heb kunnen gaan heeft de heler al mijn zeilen, beide boards en beide gieken via MP te koop aangeboden. Mijn JP 49 heb ik inmiddels via het forum terug. Mede door de informatie die ik daarbij heb gekregen hebben we de heler aan weten te houden.

Mocht iemand een JP Speed 54 met zwarte NP bag hebben gekocht of iemand kennen die mijn board heeft dan hoor ik dat graag. Idem mijn beide AL360 carbon gieken. Een spliternieuwe zwart grijze 160-220 met rode NP vario racelines en een goede gebruikte zwart/grijze 180-230 met witte NP vario racelines.

Daarnaast is er geen spoor van mijn gearbag. Hierin zaten de volgende zaken:
3 NP MXT verlengers, 2x SDM en 1x RDM
2 NP MXT bases
2 Z-Fins Delta Asy speedvinnen 20 en 21 cm
2 C3 Sting II 30 en 40 cm
2 paar Atan Mistral en Hot Mistrals maat 4
1 Pro Limit Race seat maat L
1 Pro Limit Waist trapeze maat L
4 Dakine Primo voetbanden
4 Pro Limit Contour voetbanden
1 set NP vario racelines (gebruikt)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo mei 10, 2017 9:06 pm

Ik vind dat hij er erg makkelijk mee wegkomt als ik het vergelijk met jouw verlies.
Lijkt me lastig om nog rationeel mee om te gaan en hoop dat er nog wat spullen boven water komen.
Sterkte/succes!

littooij
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 SX L/IS107/JP Speed 54/JP FSW 91/Loft en NP

Bericht door littooij » wo mei 10, 2017 10:25 pm

Ook vaag dat je die zeilen niet terug hebt die daar gevonden zijn. Soms lijken dieven beter beschermd dan de brave burger. Jammer. Ik hoop dat je ze alsnog krijgt.

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » do mei 11, 2017 8:00 am

Voila, dat bedoel ik nu ' justitie en het slachtoffer staat centraal'

Ik ben geen slachtoffer en heb bij het resultaat wat ik tot nu toe lees een brak gevoel.
Heler stuurt lekker een advocaat (want ja, je bent niet verplicht om in persoon voor de rechter te verschijnen, dus wat zou je..... beter niet verschijnen dus, kunnen ze lekker geen verdere vragen bij zijn broodje aap verhaal stellen, want de advocaat kan gewoon wat lekker uit zijn nek staan kletsen in de plaats van zijn klient), en komt dat varken uiteindelijk weg met een lullige straf.
Als rechter zou je daar toch al zwaar mogen aan tillen, want welk signaal geef je als verdachte/dader naar het slachtoffer toe door nog het lef te hebben om niet in persoon te verschijnen, ja juist 'wat kan hem (de dader)het wat schelen, beter geen confrontatie aangaan en schuld onder ogen te moeten zien.

Je surfbus is waarschijnlijk ook verkocht bij de 'garageverkoop' waar hij jou surfspullen voor peanuts heeft opgepikt. Geloof van dat hele verhaal geen snars, je bent nog steeds een heel hoop spul kwijt en vergoeding..... sta mij toe dat ik daar ook wat vraagtekens bij stel ???? (dat geld zal hij via zijn taakstraf ophalen zeker, ah neen, dat gaat ook niet dat is werken voor de gemeenschap .........te belachelijk voor woorden).

Dit is nu wat je in het verhaal van justitie ' het slachtoffer staat centraal' mag verwachten. Om bij te huilen dus !!!!!

En nu maar hopen dat je via die klootzak nog wat geld van jou volledige schadebedrag kan recupereren, want het schadebedrag blijft aanzienlijk (je bus heb je niet terug).
Wat ik al helemaal niet begrijp is waarom je jou teruggevonden zeilen en dergelijke nog niet hebt teruggekregen ????

Naar mijn gevoel, de straf en het resultaat wat je tot nu toe krijgt, staat totaal niet in verhouding tot jou verlies/nadeel en bovendien de moeite die je zelf allemaal hebt moeten doen om al tot dit resultaat te kunnen komen. Zum :r :r :r

Sorry, dat ik mij even laat gaan, aan mijn hele betoog heb jij niks, maar ik wil duidelijk aangeven dat ik met jou meeleef. Sterkte verder en hopelijk kun je er nog meer vergoeding uit recuperen na al jou persoonlijke inspanningen ! Succes verder !

RonaldvT
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RonaldvT » do mei 11, 2017 8:40 am

Het probleem is dat bij dit soort gasten niets te halen is. Meestal hebben ze een uitkering en de rest jatten ze bij elkaar.
Z'n advocaat is waarschijnlijk ook door de staat betaald.

Ik heb het zelf meegemaakt toen m'n motorfiets werd gestolen. Werd een paar weken later teruggevonden in een kelderbox met nog een aantal scooters, gestripte motorfietsen etc. Je kunt je dan voegen in het proces om je kosten op hem te verhalen. De staat gaat dan voor je achter zo'n gast aan om je centen te krijgen. Krijg je een heel pak papier binnen met alle schuldeisers, mijn motor had alleen wat braakschade maar met gestripte motoren etc. liep het totaal in de tienduizenden euro's.
Vervolgens proberen ze te regelen dat hij elke maand wat gaat betalen. Maar hij heeft natuurlijk niets, en dan waren ze hem weer kwijt of had hij zich niet gemeld. En als je wat krijgt is het ook maar een paar euro. Is nog een paar jaar doorgegaan zo, denk dat ik totaal iets van 50 euro heb teruggezien, maar ik was ook maar een kleine schuldeiser (dacht iets van 300 euro). Maar op zich geeft het wel een goed gevoel kwa rechtvaardigheid, dat hij in ieder geval iets heeft betaald.

Het was trouwens ook onduidelijk waar m'n motorfiets was gebleven na de in beslagname.
Ik heb toen de politie gebeld en via een aantal bureau's (nee, volgens mij staat hij op dat bureau etc.) erachter gekomen waar hij stond.
Kon hem toen gewoon afhalen, maar dit was zo'n 15 jaar geleden dus kan dat het tegenwoordig anders gaat.

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » do mei 11, 2017 9:17 am

Hey Ronald, klopt wat je stelt.
In België ongeveer het zelfde verhaal, maar wat ik uit jou relaas begrijp is dat de Nederlandse staat jou daar blijkbaar in bijstaat, zij gaan na het invullen van een papierwinkel voor jou achter de schuldenaar aan. In België is het op dat punt slechter geregeld, indien je jou burgerlijk nadeel wil recuperen, dan kun je op eigen kosten een deurwaarder inschakelen(en dat kost je als benadeelde ook al geld) als de veroordeelde niet spontaan betaald. Een deurwaarder, ie zoals je zelf aanhaalt, dan kan vaststellen dat er zo goed als niks te halen valt bij velen van de kloothummels.
In het justitie, 'het slachtoffer staat centraal verhaal' blijven ze dus lekker achter de feiten aanhollen. :x :x (nu ja, dat laatste blijkt ook uit programma's zoals opgelicht, wat de slachtoffers daar allemaal beleven, om nog maar te zwijgen over het feit hoelang dergelijke dieven/oplichters kunnen blijven doorgaan). Het loopt gewoon overal mank bij justitie in het 'we zijn er voor het slachtoffer verhaal', dat is een gevoel dat bij mij leeft en kan vaststellen in de dagdagelijkse praktijk.

RonaldvT
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RonaldvT » do mei 11, 2017 9:45 am

Heb het even nagekeken, voegen in het proces kan hier vanaf 1995: http://slachtoffer.nl/voegingsformulier/

Ik denk dat justitie wel welwillend is, maar het is gewoon erg lastig als een van de twee partijen niets te verliezen heeft.
Ze waren toen in ieder geval erg blij dat ik er een zaak van wou maken. Je kunt ook alleen voegen in het proces als je kosten niet op een andere manier vergoed worden. Verzekering keert vaak uit, die moeten volgens mij wel een proces starten voor hun schade, dus op die manier komen ze al vaak goed weg.
Ik heb toen gevoegd voor m'n eigen risiko van de verzekering, telefoonkosten en regelen ander vervoer etc. Veel nemen die moeite niet voor een paar honderd euro. Ik moest er bijvoorbeeld ook voor langsrijden bij justitie etc. Als je een 'gewoon' leven hebt met een baan etc. is het al snel lastig voor die paar munten.

Het hele verhaal heeft justitie sowieso meer gekost dan het heeft opgeleverd. Heb denk ik wel vijf keer een heel pak papier van 15 pagina''s gehad met het hele dossier. En dan om de zoveel tijd een brief met: 'hij zit nu in detentie dus geen geld', 'hij heeft zich niet gemeld na verlof', 'we hebben hem gevonden' etc. En dat jaren lang... maar wel mooi dat ze het voor je doen, is hij in ieder geval een paar jaar lastig gevallen :)

Plaats reactie